Skocz do zawartości

duster kilka pyt.


szyman

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam sie nad takim Rumunem  4x4 dla małżowiny z motorzyna 1.6 16v plus lpg wszystkie uwagi sugestię mile widziane od strony technicznej nie mam pyt. serwisowałem flote ARiMR więc znam słabe punkty chodzi o spalanie, jak w trasie , napęd daję rade (po filmach widać ze daje rade szczególnie u turasów) i itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 1.6 to muł straszny, krótka jedynka wkurza

W 1gen toporne wnętrze, fotele jak taborety 

 

Niech żonka się przymierzy, bo moja nie chciała nawet wsiąść ;) (wcześniej jeździła Vitara 1gen)

 

W 2gen jest znacznie lepiej, choć dalej plastik fantastik

 

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, szyman napisał:

wszystkie uwagi sugestię mile widziane od strony technicznej nie mam pyt.

Rodzice mieli 1,5dCi w wersji Laurente. Zaskoczyło mnie, że wnętrze dużo fajniejsze i z lepszych materiałów niż w X-Trail-u z tego samego rocznika. Bardzo pozytywne wrażenie odniosłem. Jeździł też ładnie ten dCi ale jak sobie radzi 1.6 nie wiem.

Jedyne co mnie irytowało to: "francuskie" umiejscowienie przełączników opuszczania szyb na konsoli środkowej. Poza tym, nie mam uwag. Wygodnie i przyjemnie się jeździło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 10.08.2019 o 21:52, szyman napisał:

Zastanawiam sie nad takim Rumunem  4x4 dla małżowiny z motorzyna 1.6 16v plus lpg wszystkie uwagi sugestię mile widziane od strony technicznej nie mam pyt. serwisowałem flote ARiMR więc znam słabe punkty chodzi o spalanie, jak w trasie , napęd daję rade (po filmach widać ze daje rade szczególnie u turasów) i itp

mam nową ale 2x4 ze skrzynią 5. 1.6 nissana daje rade, jest tak cichy, że komara w kabinie usłyszysz (a miałem nową megane 3 1.6 110km renault i skrzynia 6b gdzie z 2 trzeba ruszać bo 1 tak krótka skrzynia i głośny silnik w CH).

Na razie w miesiąc moja żona zrobiła 5 000km i jest super zadowolona :) (chciałem zmieniać olej, ale jest żółciutki jak nowy, a w mojej KIA po 10 000 czarny jak smoła już)

PS

Klima jak to we Francuzach jest mega wydajna, że jak w audi nie wyrabia to tu (ustawiona na min) ubierasz kurtkę :)

PS2

Automatyczne podnoszenie i opuszczanie szyby jest tylko po stronie kierowcy.

PS3

Wersja z LPG jest okrojona z kompa - brak spalania chwilowego i średniego - tylko navi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.08.2019 o 21:52, szyman napisał:

Zastanawiam sie nad takim Rumunem  4x4 dla małżowiny z motorzyna 1.6 16v plus lpg wszystkie uwagi sugestię mile widziane od strony technicznej nie mam pyt. serwisowałem flote ARiMR więc znam słabe punkty chodzi o spalanie, jak w trasie , napęd daję rade (po filmach widać ze daje rade szczególnie u turasów) i itp

 

Kolega z pracy ma dustera 1.6 z lpg. Kupował nówkę, przebiegu nie ma jakiegoś dużego (na pewno poniżej 100kkm) i od kiedy skończyła się gwarancja co chwilę coś się psuje lub zużywa . A to w zawieszeniu, a to silnik nierówno pracuje, itp. Może ten egzemplarz jest po prostu wyjątkowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Majkiel napisał:

 

Kolega z pracy ma dustera 1.6 z lpg. Kupował nówkę, przebiegu nie ma jakiegoś dużego (na pewno poniżej 100kkm) i od kiedy skończyła się gwarancja co chwilę coś się psuje lub zużywa . A to w zawieszeniu, a to silnik nierówno pracuje, itp. Może ten egzemplarz jest po prostu wyjątkowy ;)

to jakiś felerna sztuka lub kierowca z du... serwisowaliśmy flotę ARiMR gdzie mieli Dastery 1.6 16v i jedyne rzeczy które się sypały to łączniki stab. i łożyska kół tył a tak to tylko rzeczy eksploatacyjne a auta targane po polach bez opamiętania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.08.2019 o 21:56, Koonrad napisał:

Ten 1.6 to muł straszny, krótka jedynka wkurza

W 1gen toporne wnętrze, fotele jak taborety 

W porównaniu do GVII 2.0 16V to będzie demon prędkości. Jedynka jest zrobiona jako pseudo reduktor 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, szyman napisał:

to jakiś felerna sztuka lub kierowca z du... serwisowaliśmy flotę ARiMR gdzie mieli Dastery 1.6 16v i jedyne rzeczy które się sypały to łączniki stab. i łożyska kół tył a tak to tylko rzeczy eksploatacyjne a auta targane po polach bez opamiętania. 

 

Tak jak pisałem, wyjątkowa sztuka ;) A kolega to taki trochę Kordek, tyle że dzieciaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.08.2019 o 21:52, szyman napisał:

Zastanawiam sie nad takim Rumunem  4x4 dla małżowiny z motorzyna 1.6 16v plus lpg wszystkie uwagi sugestię mile widziane od strony technicznej nie mam pyt. serwisowałem flote ARiMR więc znam słabe punkty chodzi o spalanie, jak w trasie , napęd daję rade (po filmach widać ze daje rade szczególnie u turasów) i itp

Nowy z LPG nie polecam bo silnik SCE nie lubi LPG. DD1 z K4M pod maską wręcz przeciwnie uwielbia LPG. U mnie srebrna ma obecnie 272 tyś km oprócz łączników stabilizatora i sondy lambda nic nie było robione. Co do wnętrza, każdy narzeka a wcale źle nie jest. Moja też tłuczona po różnych polach.

Co zrobiłem? Kupiłem drugą taką samą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po prawie 2 miesiącach 8 000km na blacie. Auto super.

Co do silnika SCE odezwę się po 100 000, ale ja mam wersje w fabrycznym gazem z "inną głowicą".

PS

Po 100 000 pewnie w miejsce Landi Renzo wleci AC lub coś innego polskiego ;)

PS2

Kultura pracy K4M do SCE to przepaść ;) jak i spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.09.2019 o 06:41, jareczekmtb napisał:

Jakie jest realne spalanie benzyny  1.6 sce , szczególnie po mieście ?

 

Obecnie samochód jeździ głównie po mieście. Gazu łyka 9-10 w zależności jakie są korki i odcinki. Odpalanie po parędziesiąt razy na dobę.

Myślę, że benzyny nie weźmie więcej niż 8 przy takim użytkowaniu. 

Odnośnie skrzyni, teraz mam 5b bo jest to 4x2 i jest niebo lepiej. przy 6 startować można z 2 biegu jak w ciężarówce.

5i6 to chyba prawie identyczne przełożenia mają na najwyższym biegu. 

 

Generalnie 5 lepsza :)

 

 

Transmission type:

manual

 

 

 

 

Number of gears:

6

Gear ratios (overall):

 

I

4.45 (21.63)

II

2.59 (12.59)

III

1.69 (8.21)

IV

1.17 (5.69)

V

0.91 (4.42)

VI

0.73 (3.55)

VII

()

VIII

()

IX

()

X

()

R

 

Speed range

 

(max speed on gears,

 

top gear value theor.):

(km/h/mph)

I:

36 / 22

II:

62 / 39

III:

94 / 58

IV:

136 / 85

V:

175 / 109

VI:

219 / 136

VII:

/

VIII:

/

IX:

/

X:

/

 

 

1000rpm speed:

(km/h/mph)

I:

6 / 3.7

II:

10.3 / 6.4

III:

15.7 / 9.8

IV:

22.7 / 14.1

V:

29.2 / 18.1

VI:

36.4 / 22.6

VII:

/

VIII:

/

IX:

/

X:

/

Torque converter factor:

 

Final drive ratio std:

4.86

optional:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Front brakes:

disc ventilated

 

269 mm / 10.6 in

Rear brakes:

drum

 

228 mm / 9 in

 

 

Standard tires:

215/65 R 16 T

 

 

Check:
2019 Dacia Duster SCe 115 4x4 (man. 6 speed) alternate wheel and tire sizes

Performance - Factory claim

 

Top speed:

170 km/h / 106 mph

 

 

0-60 mph (s):

12.2

0-100 km/h (s):

12.9

Full performance data, accelerations chart, acceleration on gears, speed range on gears, overtaking factors etc. - click the buttons below:

 

 

 

Engine manufacturer:

Nissan HR16DE (H4M)

Engine type:

spark-ignition 4-stroke

Fuel type:

gasoline (petrol)

Fuel system:

indirect injection

Charge system:

naturally aspirated

Valves per cylinder:

4

Valves timing:

 

Additional features:

Multi-point fuel injection

 

DOHC

 

Start-Stop system

Emission control:

3-way catalyst, Lambda-Sensor

Emission standard:

Euro 6 WLTP

 

 

 

 

Cylinders alignment:

Line 4

Displacement:

1597 cm3 / 97.4 cui

Bore:

78 mm / 3.07 in

Stroke:

83.6 mm / 3.29 in

Compression ratio:

: 1

Horsepower net:

84 kW / 114 PS / 113 hp (ECE)

 

/ 5500

Torque net:

156 Nm / 115 ft-lb

 

/ 4000

Horsepower gross:

 

 

 

Torque gross:

 

 

 

Redline rpm:

 

 

 

Car power to weight ratio net:

71.2 watt/kg / 32.3 watt/lb

Car weight to power ratio net:

14 kg/kW / 10.3 kg/PS / 23 lbs/hp

 

 

Fuel capacity:

50 liter / 13.2 U.S. gal / 11 imp. gal

 

 

Check:
2019 Dacia Duster SCe 115 4x2 (man. 5 speed) Engine Horsepower/ Torque Curve

Engine manufacturer:

Nissan HR16DE (H4M)

Engine type:

spark-ignition 4-stroke

Fuel type:

gasoline (petrol)

Fuel system:

indirect injection

Charge system:

naturally aspirated

Valves per cylinder:

4

Valves timing:

 

Additional features:

Multi-point fuel injection

 

DOHC

 

Start-Stop system

Emission control:

3-way catalyst, Lambda-Sensor

Emission standard:

Euro 6 WLTP

 

 

 

 

Cylinders alignment:

Line 4

Displacement:

1597 cm3 / 97.4 cui

Bore:

78 mm / 3.07 in

Stroke:

83.6 mm / 3.29 in

Compression ratio:

: 1

Horsepower net:

84 kW / 114 PS / 113 hp (ECE)

 

/ 5500

Torque net:

156 Nm / 115 ft-lb

 

/ 4000

Horsepower gross:

 

 

 

Torque gross:

 

 

 

Redline rpm:

 

 

 

Car power to weight ratio net:

71.2 watt/kg / 32.3 watt/lb

Car weight to power ratio net:

14 kg/kW / 10.3 kg/PS / 23 lbs/hp

 

 

Fuel capacity:

50 liter / 13.2 U.S. gal / 11 imp. gal

 

 

Check:

 

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.