jacob24 Napisano 5 Września 2019 Udostępnij Napisano 5 Września 2019 Witka Wertuję i wertuję ale nie widzę podobnego problemu Auto ma dwa reflektory oczywiście:-) z czego lewy działa cały czas, prawy działa ale tylko światła drogowe, mijania brak - chyba, że odepnę na chwilę kostkę i podłącze z powrotem - przez parę minut działa tzw. światło mijania - później już nie Silniczki do regulacji wysokości są obydwa na złączu - słychać cały czas pracę tego prawego silniczka. Regulacja działa poprawnie dla obydwu reflektorów. Gdzie szukać przyczyny? Kostka wygląda ok, wyczyściłem styki, bezpieczniki ok. Zastanawia mnie ciągła praca silniczka od regulacji świateł... Gdyby ktoś miał podobny przypadek z góry dzięki za wskazówki, porady itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 6 Września 2019 Udostępnij Napisano 6 Września 2019 Mam to samo w pandzie, ale z tyłu. Jak wyciągnę lampe to działa, zamontuję z powrotem nie działa. Myślę, że winny jest przewód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 6 Września 2019 Udostępnij Napisano 6 Września 2019 Podłącz lampkę tester pod kostkę, kolejno sprawdzając co znika , Plus czy minus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 6 Września 2019 Udostępnij Napisano 6 Września 2019 Przede wszystkim co to za fura? Bo ciężko doradzić jak nie wiemy jak światła są sterowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 6 Września 2019 Udostępnij Napisano 6 Września 2019 9 godzin temu, jacob24 napisał: Witka Wertuję i wertuję ale nie widzę podobnego problemu Auto ma dwa reflektory oczywiście:-) z czego lewy działa cały czas, prawy działa ale tylko światła drogowe, mijania brak - chyba, że odepnę na chwilę kostkę i podłącze z powrotem - przez parę minut działa tzw. światło mijania - później już nie Silniczki do regulacji wysokości są obydwa na złączu - słychać cały czas pracę tego prawego silniczka. Regulacja działa poprawnie dla obydwu reflektorów. Gdzie szukać przyczyny? Kostka wygląda ok, wyczyściłem styki, bezpieczniki ok. Zastanawia mnie ciągła praca silniczka od regulacji świateł... Gdyby ktoś miał podobny przypadek z góry dzięki za wskazówki, porady itd. w lanowozie jeden ten malenki pin w kostce lub lamnie byl nieco wcisniety i dzialal jak chcial tyle ze to mijania mi dzialalao jak chcialo. Wyjecie lampy i oblookanie , szczypce plaskie i nastala jasnosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 6 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2019 4 godziny temu, AstraC napisał: Przede wszystkim co to za fura? Bo ciężko doradzić jak nie wiemy jak światła są sterowane. Aveo t200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 6 Września 2019 Udostępnij Napisano 6 Września 2019 zobacz czy prawidłowo jest założona kostka na żarówkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 6 Września 2019 Udostępnij Napisano 6 Września 2019 Sytuacja czasem nie zmienia się po poruszaniu przewodem wchodzącym do lampy? Ciągła praca silnika regulacji wysokości reflektora sugeruje, że dostaje prąd, albo z wadliwego przełącznika, albo gdzieś jest przetarta izolacja na plusie/minusie - zależy czy jest sterowanie masą, czy plusem - dostaje zworę z odpowiadającym "biegunem", co skutkuje jego ciągłym działaniem. Instalacji Aveo nie znam, być może sygnał idzie przez odpowiednik Body Compa i coś tam też może świrować.@Ryb, @mokrii - forumowe fachury, wyłaźcie z nor i wykażcie się wiedzą motoryzacyjną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 6 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2019 1 godzinę temu, krowka napisał: Sytuacja czasem nie zmienia się po poruszaniu przewodem wchodzącym do lampy? jak poruszam kostką od żarówki lub wyjmę ją i ponownie włożę żarówka wtedy przez jakiś czas działa. Jakieś pół roku temu przypomniałem sobie, że kopało prądem ale tylko po lewej stronie. Chyba bez wizyty u elektryka się nie obejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Września 2019 Udostępnij Napisano 6 Września 2019 2 godziny temu, krowka napisał: Sytuacja czasem nie zmienia się po poruszaniu przewodem wchodzącym do lampy? Ciągła praca silnika regulacji wysokości reflektora sugeruje, że dostaje prąd, albo z wadliwego przełącznika, albo gdzieś jest przetarta izolacja na plusie/minusie - zależy czy jest sterowanie masą, czy plusem - dostaje zworę z odpowiadającym "biegunem", co skutkuje jego ciągłym działaniem. Instalacji Aveo nie znam, być może sygnał idzie przez odpowiednik Body Compa i coś tam też może świrować.@Ryb, @mokrii - forumowe fachury, wyłaźcie z nor i wykażcie się wiedzą motoryzacyjną Przykro mi, ja nie mam pojęcia jak się naprawia samochody. Nie wiem również jak to jest, gdy coś się zepsuje. Wiele lat temu sprzedałem mojego ostatniego Fiata i od tego czasu nic takiego mi się nie przydarzyło. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 6 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2019 27 minut temu, Ryb napisał: Wiele lat temu sprzedałem mojego ostatniego Fiata i od tego czasu nic takiego mi się nie przydarzyło nie chodzi o Fiata 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 6 Września 2019 Udostępnij Napisano 6 Września 2019 Ciągłe działanie silniczka to prawdopodobnie uszkodzenie samego silniczka. W tanich autach dostaje on napięcie z drabinki rezystorowej i sam sobie ustawia poziom reflektora proporcjonalnie do napięcia, więc jeśli ciągle działa to jego sprzężenie zwrotne zawiodło. Jak to działa w droższych nie wiem. Gaśnięcie żarówki prawdopodobnie jest termiczne. Jeśli dzieje się niezależnie od żarówki, trzeba szukać po kolei w całym obwodzie. Styki, przełamania kabli itd. Najbardziej obstawiałbym jednak przy kostce lub przekaźniku. Trzeba wziąć schemat instalacji i zobaczyć jak jest zrealizowana. Prześledzić tylko obwód tej żarówki. Elementy wspólne jak przełącznik, można od razu wykluczyć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 6 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2019 2 godziny temu, Joki napisał: jednak przy kostce lub przekaźniku Ta kostka/wtyczka jak porównałem ją dzisiaj do tej drugiej to średnio mi się podoba, wydaję mi się, że w stosunku do tej przeciwnej jest lekko poluzowana chociaż złącze żarówki wchodzi w miarę ciasno - co ciekawe wyjąłem żarówkę - podłączyłem pod wtyczkę i świeciła sobie z 10 minut - jak włożyłem ją wraz z żarówką do klosza to po przejechaniu 100 - 200 metrów i nierówności znowu ciemność. Może zacząć od wymiany kostki... Ad. silniczka wygląda na to, że jest tak jak napisałeś chociaż dziwi mnie to, że jak żarówka świeci to regulacja góra/dół działa prawidłowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 6 Września 2019 Udostępnij Napisano 6 Września 2019 4 minuty temu, jacob24 napisał: jak żarówka świeci to regulacja góra/dół działa prawidłowo Jeśli regulacja działa prawidłowo to silniczek nie może cały czas działać. To się wzajemnie wyklucza. Chyba, że cały czas oscyluje wokół miejsca ustawienia ale wtedy to też usterka samego siłownika. Bo silniczek to tylko jego część. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 6 Września 2019 Udostępnij Napisano 6 Września 2019 Ustaw światła na poz 1. Jeżeli silniczek po przestawieniu się wyłączy to może być to mechaniczny problem. Spróbuj kilkakrotnie "przejechać" pozycją świateł od zera do końca i do zera. Sprawdź przewody w lampie, czy gdzieś nie blokują odblasku. W Aveo żony pomogło. Tylko nie wiem czy przejazd, czy gdzieś nie poruszyłem przewodem i pomogło. Sprawdź masę czy na pewno dochodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 6 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2019 Tak to wygląda: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 6 Września 2019 Udostępnij Napisano 6 Września 2019 6 godzin temu, jacob24 napisał: Jakieś pół roku temu przypomniałem sobie, że kopało prądem ale tylko po lewej stronie Czym to dotykałeś skoro 12 V kopało Wymień kostkę przy żarówce, bo tam chyba zieleń widać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 6 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2019 (edytowane) 19 minut temu, volf6 napisał: Czym to dotykałeś skoro 12 V kopało Wymień kostkę przy żarówce, bo tam chyba zieleń widać... Zamek w lewych drzwiach kopał jak się kluczykiem zamykało. Kostka do wymiany - fakt, jest w takim stanie od ok. roku Problem pojawił się nie dawno. Przy okazji światła drogowe świecą zawsze Edytowane 6 Września 2019 przez jacob24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 6 Września 2019 Udostępnij Napisano 6 Września 2019 6 minut temu, jacob24 napisał: Przy okazji światła drogowe świecą zawsze Bo pewnie ich styk jeszcze się trzyma, bo tam w kostce masz 3 kabelki/złączki-masa, krótkie, długie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 6 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2019 3 minuty temu, volf6 napisał: Bo pewnie ich styk jeszcze się trzyma, bo tam w kostce masz 3 kabelki/złączki-masa, krótkie, długie Dzięki, na filmie wieczorem z lampą widać jednak to bdb, kostka z tego co widzę to koszt parę zł, od tego trzeba zacząć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 7 Września 2019 Udostępnij Napisano 7 Września 2019 Kostka a właściwie wystarczyłoby wsuwkę od mijania wymienić. Podczas regulacji gaśnie bo mechanicznie się porusza a zdąży już nagrzać. Ten dźwięk nie brzmi jak silniczek siłownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 7 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2019 2 godziny temu, Joki napisał: Kostka a właściwie wystarczyłoby wsuwkę od mijania wymienić. Podczas regulacji gaśnie bo mechanicznie się porusza a zdąży już nagrzać. Ten dźwięk nie brzmi jak silniczek siłownika. Dzięki, czyli wystarczy wymienić złącze, przy okazji zobaczę jak wyglądają pozostałe dwa. Rzeczywiście silniczek ma dźwięk chrobotania a tutaj jest piszczenie o niskim natężeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.