Skocz do zawartości

Wymiana przegubu zewnętrznego


mariush

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Muszę się zabrać za wymianę przegubu napędowego zewnętrznego a nie chcę się bawić tym pod autem. Czy w prosty sposób przez szarpnięcie można wyjąć całą półoś ze skrzynki? Jest tam zabezpieczenie w postaci pierścienia segera na wałku wielowpustowym wchodzącym do skrzyni? Pytanie dotyczy Stilo 1.2 .

Edytowane przez mariush
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam również na odpowiedź, też właśnie kupiłem przeguby, ale pogoda w międzyczasie nieco zmieniła mi plany. Garaż zajęty i nie uśmiecha mi się tkwić pod samochodem na podjeździe na zewnątrz więcej niż potrzeba. Również Stilo 1.2 :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to chcecie zrobi aby było szybciej. Ale sądzę że pół os z krzyżakiem siedzi w kielichu od skrzyni biegów( raczej nie ma przegubu wewnętrznego przed i po zmianowego(oszczednosci) . Żeby wytargac sama półoś z przegubem wystarczy z kielicha pewnie rozpiąć opaskę caillau na osłonie gumowej  ,odkręcić amor od zwrotnicy gałkę przekładni i sworzeń wahacza w zwrotnicy . Wtedy wyciągniesz grupę koła z półosią... 

Stoi za tym problem z odkręceniem nakrętki bodajże 32 kiedy masz całość na stole. 

A tak to na samochodzie klucz nasadka 32, auto.na biegu osoba noga na hamulcu i odkrecasz zapieczona nakrętkę z przegubu,później odpinasz gałkę przekładni i wahacz ,całość rozpięta odciagasz do siebie żeby oddzielić zwrotnice od przegubu.dalej to już rozpięcie opaski na miejscu osłona półoś młotek gumowy żeby wybić stary i w odwrotnej kolejności.montaz

 

Uważam że szybciej to zrobicie tak(pomijam aurę na "-") 

Można zobaczyć tutorial w Elern Fiat Stilo gdzieś się poniewiera po necie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półoś łącznie z przegubami demontuje się bez problemu z skrzyni biegów za pomocą brechy. Na końcu freza przegubu zewnętrznego jest pierścień sprężysty który zapobiega wysunięciu się przegubu z skrzyni podczas jazdy. Jak chcecie demontować całe półosie to wcześniej trzeba spuścić olej z skrzyni biegów. Przy okazji można zmienić uszczelniacze półosi w skrzyni biegów. Przegub zewnętrzny zbija się z półosi.

Edytowane przez steyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, HARDTECHNO napisał:

@steyr masz foto jak wygląda ta skrzynia? Bo google pokazuje że posiada kielichy w które wchodzi półoś z krzyzakiem

 

Ten kielich to przegub wewnętrzny półosi, demontujesz go jak wyżej napisałem. Nie sugeruj się zdjęciami z google, robili je "złomowi Janusze biznesu". Widziałem już takie skrzynie wystawione z uciętymi flexem półosiami ;l Zobacz sobie na kompletne półosie to zrozumiesz w czym tkwi problem. Jedyny samochód który kojarzę w swojej historii, gdzie do wymiany półosi trzeba rozbierać skrzynie biegów to Fiat 126.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@steyr rozumiem że chodzi o wybicie całej półosi razem z kielichem co wchodzi w skrzynie na wieloklinie. . Tylko po co to wybijać skoro na osłonie gumowej rozpinasz opaskę na kielichu i zciągasz półoś z osłoną gumowa z kielicha. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, HARDTECHNO napisał:

@steyr rozumiem że chodzi o wybicie całej półosi razem z kielichem co wchodzi w skrzynie na wieloklinie. . Tylko po co to wybijać skoro na osłonie gumowej rozpinasz opaskę na kielichu i zciągasz półoś z osłoną gumowa z kielicha. 

 

Tak, ja akurat zawsze tak robię. Przy rozpinaniu przegubu wewnętrznego trzeba uważać żeby nie pogubić łożysk igiełkowych żeby nie doszło do zabrudzenia i itp. Dla mnie spuszczenie oleju i jedno sprawne pociągnięcie breszką załatwia temat rozpinania przegubu i babrania się w tym smarze od przegubów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o demontaż ala @steyr czyli wyjęcie kompletnej półosi ze skrzyni - później w imadło i spokojnie można wymieniać przegub. Dzięki za pomoc, w długi weekend zamierzam podłubać przy struclu żeby jeszcze trochę polatał :).

@marekpast przy jakim przebiegu poddały ci się przeguby? U mnie lewy zaczyna terkotać po 275 kkm, prawy jeszcze żyje...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

210k, ale też i drogi na podkarpaciu dalekie od ideału... wymieniam oba, choć pewnie lewy tak terkoce.

 

Uff, ale zimno, ręce zgrabiały - zostawiam, mam dość. Jutro jednak się zabiorę.

Edytowane przez marekpast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem żeby kielichy się wyrabiały... raczej sam krzyżak leci, robota nawet przyzwoita, jak będziesz robił daj znać, która strona i czy wew/zew to coś podpowiem, przerabiałem temat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.11.2019 o 12:49, bochumil napisał:

Czy wyrobione krzyżaki, kielichy mogą być przyczyną szarpania podczas ruszania?

 

Zależy jakiego ruszania, jak masz system zerojedynkowy pedału gazu, to raczej nie :phi:;]. Ale jak ruszasz z 1k obrotów - to jak najbardziej. Ogólnie to co słyszałem i ktoś tu pisał, jeśli szarpie/ słyszysz odgłosy na jakimkolwiek biegu przy 1k-1,5k to przeguby wewnętrzne ( o ile wszystkie pozostałe elementy zawieszenia są w jak najlepszym porządku i droga nie wyboista), jak przy skręcaniu to zewnętrzne.

 

Wymieniłem zewnętrzne, teraz jest błoga cisza przy skręcaniu. ale mam odgłosy z okolicy zawieszenia, sprawdziłem wszystko - pozostają mi tylko przeguby wewnętrzne - wymienię je też - by mieć autko na następne 100kkm do jazdy. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, marekpast napisał:

Wymieniłem zewnętrzne, teraz jest błoga cisza przy skręcaniu. ale mam odgłosy z okolicy zawieszenia, sprawdziłem wszystko - pozostają mi tylko przeguby wewnętrzne - wymienię je też - by mieć autko na następne 100kkm do jazdy.

 

Ale wymieniasz całe przeguby czy tylko krzyżaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Ja poustawiałem się z mechanikiem na początek stycznia. Wg niego to nie przeguby/półosie tylko któraś poduszka silnika. A mnie się wydaje że niestety może być to i to. Hałasy z okolicy przeniesienia napędu podczas toczenia się auta na wprost gdy wciskam sprzęgło przy włączonym biegu przekonuje mnie do wersji z rozwalonym krzyżakiem. Poduszka skrzyni oryginalna już kupiona. Przeguby/kielichy jeśli są wywalone pewnie kupię GSP. Ponoć tanie i dobre :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.