lisik Napisano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2006 Witam, od dluzszego czasu bylo słychac rytmiczne stukianie/tykanie z nawiewu, z okolicy schowka nad nogami pasazera, oddalem autko do serwisu i diagnoza- zepsuty silniczek krokowy w climatronic. Cena 400pln plus robota Czemu sluzy ten silniczek? A moze mnie w bambuko robia Autko to vw golf. Przy przelączaniu miedzy obiegiem zamknietym a otwartym bylo slychac dzwiek glosny silniczka jakiegos i po przelaczeniu zaczynalo cykac z inna czestotliwoscia, albo na obiegu zamknietym zalaczonym w ogole nie cykalo. A cykanie bylo dosc glosne, takie jak damski paznokiec o szybe Moze byc męski jak ktos hoduje Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andon Napisano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2006 to chyba sliniczek służący do otwierania i zamykania odpowiednich 'klapek' w układzie nawiewu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_L Napisano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2006 > to chyba sliniczek służący do otwierania i zamykania odpowiednich > 'klapek' w układzie nawiewu silnik krokowy steruje ilością obrotów silnika w aucie. btw przypomniał mi się pewien dowcip: siedzie turysta w egiskiej restauracji i zamawia wino. Kelner przynosi mu wino o nazwie Mustafa Kalagi. Gość się pyta kelnera kim był owy Kalagi. Kelner odpowiada: - dostawcą win W tym momencie starszy kelner odprawia gwałtownym ruchem młodszego kolegę i mówi szybko: - Mustafa Kalagi to dawny wódz Beduinów. Gośc siedzący z tyłu, gniewnie mówi: - Co za brednie, to dawny premier Egiptu Inny woła: -A gdzież tam, to zapomniany święty! Gośc idzie do miejsciej biblioteki i sprawdza: Mustafa Kalagi - inżynier projektujący Tamę Assułańską Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aro Napisano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2006 > silnik krokowy steruje ilością obrotów silnika w aucie. dlaczego wyśmiewasz kolegę andon przeciesz ma racje w golfie V jest kilka silników krokowych w układzie nawiewu slinki krokowe mają szerokie zastosowanie w samochodach nie tylko w przepustnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_L Napisano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2006 > dlaczego wyśmiewasz kolegę andon przeciesz ma racje w golfie V jest > kilka silników krokowych w układzie nawiewu > slinki krokowe mają szerokie zastosowanie w samochodach nie tylko w > przepustnicy w takim razie zwracam honor - od dłuższego czasu w wielu autach silniczek krokowy to był ten w silniku. Widac już coś się zmieniło i jestem nie na czasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2006 > silnik krokowy steruje ilością obrotów silnika w aucie. silnik krokowy to silnik krokowy... zalezy do czego go zastosujesz spokojnie nadaje sie do sterownia klapami nawiewu w prostej fabii steruje sie tak obiegiem zamknietym wiec w golfie pewnie tez tylko 400 pln za krokowca to troche sporo, no ale to vw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 8 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2006 > to chyba sliniczek służący do otwierania i zamykania odpowiednich > 'klapek' w układzie nawiewu Ok, a co to znaczy ze to silniczek "krokowy"? Z tego co pamietam w matizie w dolocie bylo to cos co mialo taki gwintowany pręt ktory sie wsuwal i wysuwal. Czy każąc sie wysuwac temu pretowi impulsem z zewnatrz silniczka (jkis sterownik) silniczek krokowy bedzie go wysuwal i wysuwal az nie wiem- wypadnie? albo cos sie zatrze czy po prostu jak sie wysunie to silniczek przestaje go wysuwac niezaleznie czy dostaje sygnal do dalszego wysuwania? Dąze do tego ze jesli silniczek krokowy jest przy kazdej klapce nawiewu a cyka mi przynajmniej z dwoch miejsc, to byc moze nie silniczki sa walniete a sterownik klimy. Nie wiem czy ktos cos z tego zrozumial, jesli tak to prosze o opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2006 > silnik krokowy steruje ilością obrotów silnika w aucie. taaa... a sprezyny uzywa sie tylko w kolumnach McPherson'a - to mniejwiecej podobnie ambitne stwierdzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 8 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2006 > w takim razie zwracam honor - od dłuższego czasu w wielu autach > silniczek krokowy to był ten w silniku. Widac już coś się > zmieniło i jestem nie na czasie. hehe bo tylkko w naszych koreańcach co chwilę ktoś pyta o czyszczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwestersarota Napisano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2006 > Ok, a co to znaczy ze to silniczek "krokowy"? Normalny silniczek działa tak że podaje mu się napięcie i się kręci z odpowiednią prędkością obrotową. Silniczek krokowy natomiast jest sterowany impulsami. Jeden impuls to jeden krok silniczka który jest ułamkiem obrotu. Jeśli np na obrót silniczka posiada 10 kroków to aby go obrócić o 360 stopni należy go wysterować 10krotnie impulsem. Mam nadzieję że moje wyjaśnienie się komuś na coś przyda. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sokole_oko Napisano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2006 > w takim razie zwracam honor Ale dowcip przedni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 9 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2006 Faktycznie popsuty byl silnik krokowy klapy jakiejs tam- spiętrzającej czy cos, nie potrafie rozczytac , konkretnie gdy klapa byla zamknieta lub otwarta to on jeszcze ją dopychal- jakis czujnik polozenia krancowego sie popsul w tym silniczku, nie wiem byc moze da sie go naprawic ale wymienili. W kazdym razie utwierdzilem sie w przekonaniu ze klimatronic to zbedny shit, wystarczy zwykly manualny schladzacz powietrza, i tak klimy nie uzywam takze manual wystarcza. Drugi raz gdy bede mial wybor automatycza omine szerokim łukiem. Wczesniej byly auta z manualami bylo dobrze, leganza miala klimatronic i tez co chwila cos, a to odplyw wody sie spierdzielil , pordzewialo łozysko silnika nawiewu, ten stawial opor i do tego spalil sie modul sterujacy szybkoscia nawiewu za bagatela 700pln, na szczescie na szrocie nie wiedzieli ile to warte i za 40 zeta sprzedali. W kazdym razie pozniej tez sie spalila ta czesc i tym razem za 80 po 3 miesiacach udalo sie ustrzelic. A na sam koniec robila sie powodz na podlodze jak klima dzialala. Eh. Szkoda slow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andon Napisano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2006 > w takim razie zwracam honor - od dłuższego czasu w wielu autach > silniczek krokowy to był ten w silniku. Widac już coś się > zmieniło i jestem nie na czasie. no cóż nie każdy musi znać się na wszystkim. wbrew pozorom silnik krokowy ma wiele zastosowań nawet (a raczej zwłaszcza) poza motoryzacją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaczek Napisano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2006 > Ale dowcip przedni nie wolno sie nabijac z wypowiedzi naszego zacnego Kolegi Sławka.Nie powiedział On niczego nieprawdziwego.To że nie wyczerpał tematu śilniczka krokowego do końca nie oznacza że popełnił błąd.Poza motoryzacją silniczki krokowe znajdują zastosowanie np w sprzęcie rehabilitacyjnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yanusz1 Napisano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2006 > silnik krokowy steruje ilością obrotów silnika w aucie. Też i nazywa się silnik regulacji biegu jałowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigra Napisano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2006 > W kazdym > razie utwierdzilem sie w przekonaniu ze klimatronic to zbedny > shit, wystarczy zwykly manualny schladzacz powietrza, i tak > klimy nie uzywam takze manual wystarcza. Drugi raz gdy bede mial > wybor automatycza omine szerokim łukiem. Wczesniej byly auta z > manualami bylo dobrze, Myśląc w ten sposób - następny samochód kup z silnikiem gaźnikowym, bez tego całego badziewia jak: wspomagania, komputer, elektrycznie sterowane szyby. airbag'i itp. > Eh. Szkoda slow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwestersarota Napisano 9 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2006 > Myśląc w ten sposób - następny samochód kup z silnikiem gaźnikowym, > bez tego całego badziewia jak: wspomagania, komputer, elektrycznie > sterowane szyby. airbag'i itp. > > Eh. Szkoda slow. Właściwie masz rację ale faktem jest że jak się zacznie to sypać jedno za drugim to po 1. a po 2.kupa kasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.