cogonieznajom Napisano 9 Marca 2020 Udostępnij Napisano 9 Marca 2020 Szanowni grupowicze, kupiłem Seicento Sporting Abarth, auto z Niemiec, dość mocno posadzone, koła 14 cali (foto zrobione po zakupie poniżej). Prowadziło się świetnie, więc na pewno sprężyny obniżające i utwardzone. Niestety okazało się, że przednia sprężyna pęknięta, więc zmuszony do błyskawicznych zakupów (auto rozgrzebane na podnośniku w warsztacie), zamówiłem zamiennik KYB, zamiennik tych do Sportinga. Po włożeniu okazało się, że przód jest dużo wyżej niż tył (przez co wygląda komicznie). Po około miesiącu jazdy również bez zmian. Pytanie, czy macie wiedzę, jaką wysokość ma taka "seryjna sprężyna" do Sportinga, a jaką sprężyna z zestawu Eibach Pro Kit? Mam okazje kupić na przód właśnie Eibacha, ale nie chce się rozczarować, że podmianka nic nie wniesie do tematu i nadal ten przód będzie jak koza...:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Przy KYB + eibach masz wyżej tył niż przód,auto lekko idzie w dół i prowadzenie jest dobre,czuć ,że to progresy.Przód nie będzie wyżej,warunkiem stosowania seryjch ori odbojów.Niektórzy dla wyrównania tną o 1 zwój tył,zwłaszcza w wydmuszkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 3 godziny temu, Pawel1984 napisał: Przy KYB + eibach masz wyżej tył niż przód,auto lekko idzie w dół i prowadzenie jest dobre,czuć ,że to progresy.Przód nie będzie wyżej,warunkiem stosowania seryjch ori odbojów.Niektórzy dla wyrównania tną o 1 zwój tył,zwłaszcza w wydmuszkach. Ale On ma odwrotnie - przód ma wyżej niż tył. btw kiedyś jeździłem u siebie w podobnej konfiguracji i auto było strasznie nadsterowne. @cogonieznajom Jaki kolor miała ta pęknięta sprężyna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cogonieznajom Napisano 10 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 1 godzinę temu, sebaso napisał: Ale On ma odwrotnie - przód ma wyżej niż tył. btw kiedyś jeździłem u siebie w podobnej konfiguracji i auto było strasznie nadsterowne. @cogonieznajom Jaki kolor miała ta pęknięta sprężyna ? pęknięta z przodu była czarna. Te na tyle też czarna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Imo powinno to być -30mm bo ztcp czerwone są -40, ale głowy za to nie dam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cogonieznajom Napisano 10 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 ok, muszę więc dziś policzyć zwoje na tylnej sprężynie (kolega podpowiedział) i zobaczę, bo może docięte. A tak na marginesie, czy taki zamiennik do sportinga od KYB ma prawo się nie "ułożyć" i osiąść? Częste takie przypadki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cogonieznajom Napisano 10 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Tak to wygląda na tym KYB z przodu (wbrew pozorom stoi na równym, więc ta różnica między przodem a tyłem jest widoczna doskonale) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 3 godziny temu, cogonieznajom napisał: A tak na marginesie, czy taki zamiennik do sportinga od KYB ma prawo się nie "ułożyć" i osiąść? Częste takie przypadki? Trochę się pewnie ułoży, ale różnica będzie i tak, generalnie to tutaj raczej nikt serii nie kupował, a już tym bardziej zamiennika . Poszukaj na centogratach na fb kompletu używanych springow i będzie po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Oryginalna sprężyna od sportinga była -20 mm krótsza od seryjnej z sc. Na 99% jak kupiłes nowe spręzyny KYB to masz zwykłe seryjne sprężyny i dlatego masz przód wyżej jak tył . Na moje oko akurat te -30mm brakuje plus fakt że tylne używane pewnie ubiły sie z 10mm i masz róznice między przodem a tyłem 40mm. Sprzedawcy sprzedają zwykłe sprężyny bo wymiarowo pasuja do wszystkich wersji i modeli a rzadko który katalog wyróźnia spręzyny seria i sporting. Kup sobie jakies nawet używane springi ( jak nie masz zbyt dużo kasy) ale komplet tył przód i po problemie. Jak kupisz nie wiecej jak -40 to seryjne amory beda OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 10 Marca 2020 Udostępnij Napisano 10 Marca 2020 Mój na Eibach jest mniej więcej jak na 1 zdjęciu Twój teraz z przodu ma jak @bolekatepl napisał. IMHO nic już nie siądzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.