Skocz do zawartości

Mini test - Dacia Logan 1.5 dCi 68KM SL Artica Laureate


maxartur

Rekomendowane odpowiedzi

W naszym serwisie Dacia Logan już raz była testowana, lecz wtedy do dyspozycji mieliśmy wersję z podstawowym silnikiem benzynowym o pojemności 1.4. Dziś zaś zaprezentujemy wersje z wysokoprężnym jednostką napędową 1.5 dCi o mocy 68KM.

Jako, że wnętrze poprzedniego modelu od prezentowanego dziś Logana nie zmieniło się dlatego aby nie powtarzać tych samych zdań głównie skupię się na nowości pod maską.

logandci001bv.th.jpg

Tegoroczna nowość pod maską

Dacia Logan na naszym rynku gości już od ponad roku i trzeba przyznać, że dobrze jej się powodzi. Początkowo dostępna była tylko z silnikami benzynowymi aż do wiosny tego roku kiedy to gama jednostek została powiększona o nowoczesnego turbo diesla 1.5dCi (pochodzącego od Renault). Dodatkowo koncern jest w trakcie przygotowań dwóch kolejnych odmian nadwoziowych (hatchback oraz kombi).

Jeśli chcesz przeczytać cały artykuł zapraszam TUTAJ

Życzę miłej lektury

Pozdrawiam

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy warto- oto jest pytanie. Jeżeli Logan bedzie jezdził w miarę bezawaryjnie to Ok, ale rozmawiałem z włascicielem firmy która kupiła dwie sztuki Logana (silnik benz.1,4) i o ile jeden jeździ OK, to w drugim po 2000 km (słownie: dwa tysiące) padła.....skrzynia biegów. A jeszcze ta niezbadana odporność blach na korozję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy warto- oto jest pytanie. Jeżeli Logan bedzie jezdził w miarę

> bezawaryjnie to Ok, ale rozmawiałem z włascicielem firmy która

> kupiła dwie sztuki Logana (silnik benz.1,4) i o ile jeden jeździ

> OK, to w drugim po 2000 km (słownie: dwa tysiące)

> padła.....skrzynia biegów. A jeszcze ta niezbadana odporność

> blach na korozję...

I tu potwierdza sie regula ze samochod samochodowi nie rowny. Poniewaz moj znajomy z widzenia ma Logana 1.4 75KM i ma przejechane okolo 15 tys km i tylko spalila mu sie zarowka przednia. Wszystko po prostu zalezy od wlasciciela i sposobu uzytkowania ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0-100km/h: 15 sek.

Vmaks: 158km/h

Hmmm... wiem że to nie wyścigówka, lecz rodzinne toczydełko, ale jednak wyprzedzanie na trasie będzie rodzaju "survival"

Cena: 36900zł [wersja podstawowa 1.5dCi] 43500zł. [wersja testowana]

I dlatego, IMHO, auto nie odniesie sukcesu.

1. Za 36900 (pewnie bez dywaników nawet) można kupić Pandę "full wypas", nawet w dieslu. A jak ktoś koniecznie uprze się, że musi mieć większe, to 3-letnią Astrę albo coś podobnego.

2. Za 43.500 można kupić "full wypas" Fabię, co prawda nie z dieslem, ale i tak jest to przepaść technologiczna. Zresztą za 43.500 nie tylko Fabia wchodzi w grę (coby nikt mi nie zarzucił "promowanie" Skody grinser006.gif).

Tak że moim zdaniem Logan z tym nędznym dieselkiem to niewypał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko po prostu zalezy od wlasciciela i sposobu

> uzytkowania

Ale skrzynia biegów nie ma prawa paść po dwóch tysiącach!!! W moim Fiacie-która to marke wielu uważa za awaryjną- po 142 kkm skrzynia działa jak nowa. Wolę nie wyobrażać sobie kosztów takiej naprawy/wymiany po gwarancyjnej na własny koszt. Zreszta na gwarancji tez mogą stwierdzic że to z winy uzytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale skrzynia biegów nie ma prawa paść po dwóch tysiącach!!! W moim

> Fiacie-która to marke wielu uważa za awaryjną- po 142 kkm

> skrzynia działa jak nowa. Wolę nie wyobrażać sobie kosztów

> takiej naprawy/wymiany po gwarancyjnej na własny koszt. Zreszta

> na gwarancji tez mogą stwierdzic że to z winy uzytkownika.

W dzisiejszych czasach wszystko jest mozliwe. Ida po prostu na ilosc a nie na jakosc wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla chcacego nic trudnego

> A tak na powaznie tak jak kazdego diesla wydaje mi sie ze jest

> mozliwosc zchipowania

Źle się wyraziłem. Chciałem spytać, czy poprzez chipa można uzyskać znaczny przyrost mocy. Czyli innymi słowy, czy ten motorek ma w sobie ukryty potencjał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednak pozwole sie nie zgodzic z ta opinia Wg mnie nie jest to

> nedzny diesel

> Ale kazdy ma swoje zdanie i juz

Pewnie, że tak smile.gif. Jednak może umotywuję trochę bardziej swoje zdanie. Diesel jak dla mnie (szczególnie taki mały) ma tylko jeden plus - oszczędność. Nie jestem zwolennikiem diesla z kilku powodów - hałas, kiepskie osiągi (porównując z taką samą pojemnością benzyną), droższe przeglądy, większa zawodność, wrażliwość na kiepskie paliwo. W przypadku rodzinnego, "kryzysowego" auta taki diesel przestaje mieć sens jako taki. Przy średnim zużyciu (wg prodecenta!) 5.5 litra ropy jest gdzieś o dwa litry oszczędniejszy od 1.4. Przy przewidywanych przebiegach takiego "rodzinnego" auta rzędu maks. 15kkm rocznie inwestycja zwróci się po 6-7 latach. Czyli akurat wtedy gdy najwyższy już czas pozbywać się auta... Można przymknąć oko na wszystkie "minusy" diesla gdy rocznie robimy ponad 30kkm, a i to diesel powinien charakteryzować się przynajmniej konkretną mocą (i tu, chociaż nie przepadam za dieslami, chylę czoła przed VW 1.9TDI). To już lepiej wg mnie kupić 1.4 75KM i z racji mocno ograniczonego budżetu rodzinnego (a przecież taki właśnie jest Logan) zagazować biedaka. Osiągi o niebo lepsze od diesla, a oszczędności większe smile.gif

Gratuluję fajnego testu!

Czemu jednak jesteś "za" tym dieslem? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Źle się wyraziłem. Chciałem spytać, czy poprzez chipa można uzyskać

> znaczny przyrost mocy. Czyli innymi słowy, czy ten motorek ma w

> sobie ukryty potencjał.

Tak to jest ten sam silnik co testowalem w Clio III dCi 85KM. Wiec sadze ze potrencjal jest do okolo 100KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gratuluję fajnego testu!

Dzieki wielkie bow.gif

> Czemu jednak jesteś "za" tym dieslem?

nie koniecznie za tym dieslem (choc nic nie mam przeciwko nie mu, poniewaz uwazam ze jest to dobry silnik ok.gif ) ale ja jestem ogolnie zwolenikiem nowowczesnych diesli ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tu potwierdza sie regula ze samochod samochodowi nie rowny.

> Poniewaz moj znajomy z widzenia ma Logana 1.4 75KM i ma

> przejechane okolo 15 tys km i tylko spalila mu sie zarowka

> przednia. Wszystko po prostu zalezy od wlasciciela i sposobu

> uzytkowania

A ja uważam, że kupowanie samochodu to rosyjska ruletka, zawsze można źle trafić i to nie ważne czy kupujemy Mercedesa, czy Fiata, czy nowy, czy używany no może tylko ilość kul w bębenku jest różna biglaugh.gif , na pewno w przypadku używanego Fiata będzie ich więcej jak w przypadku nowego Mercedesa. Ale jak sie ma pecha to i nowy Mercedes nie pomoże biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja uważam, że kupowanie samochodu to rosyjska ruletka, zawsze można

> źle trafić i to nie ważne czy kupujemy Mercedesa, czy Fiata, czy

> nowy, czy używany no może tylko ilość kul w bębenku jest różna

> , na pewno w przypadku używanego Fiata będzie ich więcej jak w

> przypadku nowego Mercedesa. Ale jak sie ma pecha to i nowy

> Mercedes nie pomoże

W sumie masz racje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy warto- oto jest pytanie. Jeżeli Logan bedzie jezdził w miarę

> bezawaryjnie to Ok, ale rozmawiałem z włascicielem firmy która

> kupiła dwie sztuki Logana (silnik benz.1,4) i o ile jeden jeździ

> OK, to w drugim po 2000 km (słownie: dwa tysiące)

> padła.....skrzynia biegów. A jeszcze ta niezbadana odporność

> blach na korozję...

eetam moj logan wlasnei jest swierzo po pierwszym przegladzie zero usterek..

na forum

http://www.logan.fora.pl/index.php

tez nie widze aby ludzie nazekali na awaryjnosc - to mit

zreszta podobnie czeskie - duzo wieksze czy wegierskie..

z ciekawostek

logan z 107 konnym benzyniakiem 16v

16v.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednak pozwole sie nie zgodzic z ta opinia Wg mnie nie jest to

> nedzny diesel

> Ale kazdy ma swoje zdanie i juz

A mi się nawet fajnie turlało tym autkiem grinser006.gif - ale przy nie więcej jak 2 osobach sprawdzałem... 4 zadki + bagaż - pewnie już nie to samo ale przy niedociążonej konfiguracji naprawdę "daje radę" ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Za 36900 (pewnie bez dywaników nawet) można kupić Pandę "full

> wypas", nawet w dieslu.

Oj, na wypas w dieslu, to chyba zabraknie...

Zresztą, co to za porównanie? Widziałes wnętrze i bagaznik logana? Trzeba chyba raczej porównywać do sieny/palio (czy jak im tam, bo się pogubiłem biglaugh.gif).

> A jak ktoś koniecznie uprze się, że musi

> mieć większe, to 3-letnią Astrę albo coś podobnego.

Wiesz, jak się uprzesz "na większe", to za nową astrę można mieć 3-letnią vectrę albo coś podobnego. I tak w kółko... biglaugh.gif

> 2. Za 43.500 można kupić "full wypas" Fabię, co prawda nie z dieslem,

> ale i tak jest to przepaść technologiczna.

Nie przesadzaj z tą przepaścią - poza "kanciatą" powierzchownością logan nie jest znów taki przestarzały, szczególnie ten diesel.

> Zresztą za 43.500 nie

> tylko Fabia wchodzi w grę (coby nikt mi nie zarzucił

> "promowanie" Skody ).

> Tak że moim zdaniem Logan z tym nędznym dieselkiem to niewypał.

Każdy ma swoje zdanie. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mi się nawet fajnie turlało tym autkiem - ale przy nie więcej jak

> 2 osobach sprawdzałem... 4 zadki + bagaż - pewnie już nie to

> samo ale przy niedociążonej konfiguracji naprawdę "daje radę"

Zapewniam Ciebie, że w 3 osoby + bagaz (tak sprawdzalem)nie bylo tak zle. Samochod nie stwarzal zbytnio siwych wlosow na glowie biglaugh.gif podczas wyprzedzania innych pojazdow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.