Skocz do zawartości

PII(FL) reanimacja mikrowyłącznika tylnej klapy ... manual


joe_00

Rekomendowane odpowiedzi

Mikrowyłącznik w tylnej klapie wytrzymał 2,5 roku ( wg. producenta prawidłowo bo zepsuł się po gwarancjii zlosnik.gif ) i zaczął fiksować.

1. Objawy:

- brak oświetlenia bagażnika natomiast sygnalizacja niedomknięcia klapy tylnej jeszcze działała prawidłowo ( pewnie są osobne zestyki mikrowyłącznika).

2. Jak sprawdzić , czy to rzeczywiście wyłącznik jest uszkodzony ... najpierw oszewiście sprawdzamy , czy żarówka nia jest przepalona , następnie sprawdzamy czy jest "+" na lampce ośw. i teraz najważniejsze ponieważ mikrowyłącznik podaje przez body kompa masę "-" na lampkę , jeżeli nie mamy masy , a klapa jest otwarta oznacza to , że problem leży w mikrowyłączniku zamka klapy ...

Zdejmujemy plastikowe poszycie klapy bagażnika ( dwa wkręty i mocną ciągniemy , żeby zaczepy plastikowe puściły) , w pobliżu zamka jest czarny kabelek na nim złącze które rozpinamy , we wtyczce kabla biegnącego do wnętrza auta zlosnik.gif zwieramy kabelkiem styki nr 2-3 ( patrz rysunek) jeżeli lampka w bagażniku zaświeci się to bankowo uszkodzony/zabrudzony jest mikrowyłącznik ok.gif

3. Fix ... jak to naprawić zlosnik.gif

Demontujemy cały zamek odkręcając dwie śruby na klucz 10 ok.gif następnie jego wnętrze obficie kąpiemy w WD-40 , ruszając jednocześnie ryglem zamka ... osuszamy i sprawdzamy , czy działa ... o dziwo u mnie pomogło i lampka znowu świeci ... jeżeli nie pomoże to pozostaje tylko wymiana zamka oslabiony.gif bo mirowyłącznik jest wewnątrz zamka którego obudowa jest zanitowana , dalsze działania i rozbieranie tego było by rzeźbą o nieznanym rezultacie no.gif... na koniec skladamy wszystko do kupy delikatnie smarując np. wazeliną bezkwasową ok.gif

Rysunek:

277004504-zamek.jpg

PS. Podczas wyjmowania lampki do sprawdzenia żarówki oszewiście złamałem jej zaczep zlosnik.gif i teraz lampka "wylata" ale w P I też mi "wylatała" więc widocznie u Fiata-a tak musi być hehe.gif ... przylepiłem ją plastrem (profan) zlosnik.gif straty muszą być ... pozdrawiam Pana inżyniera który tę lampkę projektował normalnie szczyt design-artu tylko zero funkcjonalności , byle by tylko wcisnąć w fabryce a potem niech się klient martwi no.gif

Pozdro !

post-9407-14352471241193_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ja mam jeszcze pytanie organizacyjne:

> gdzie w wytrzeszczu jest lampka w bagażniku bo nie mogę znaleźć? bo

> ciemno jest.??

jak wsadzisz głowę do bagażnika to po prawej stronie pod głośnikiem mniej więcej biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mikrowyłącznik w tylnej klapie wytrzymał 2,5 roku ( wg. producenta

> prawidłowo bo zepsuł się po gwarancjii ) i zaczął

> fiksować.

Miałem to samo jakieś 4 lata temu - kapiel w WD40 pomogła i działa do dziś hehe.gif

Pawcio i inni też to przechodzili zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem to samo jakieś 4 lata temu - kapiel w WD40 pomogła i działa do

> dziś

> Pawcio i inni też to przechodzili

Ja przeszedłem dwa lata temu ospę (od córki) a w tym roku przeszedłem mikrowyłącznik klapy hehe.gif

IMO fajnie , że cztery lata działa po kompaniu w WD-40 zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ja mam jeszcze pytanie organizacyjne:

> gdzie w wytrzeszczu jest lampka w bagażniku bo nie mogę znaleźć? bo

> ciemno jest.??

Lampki były/są? montowane od wersji Dynamic wzwyż

zlosnik.gif do Active trzeba sobie dokupic za 40 PLn i wpiąć do kostki która już czeka przygotowana pod napięciem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lampki były/są? montowane od wersji Dynamic wzwyż

> do Active trzeba sobie dokupic za 40 PLn i wpiąć do kostki która już

> czeka przygotowana pod napięciem

Wlasnie, wlasnie bo w wekend rozbieralem kropka by sie kapnac jak to jest z tym mikrowylacznikiem, bo w wiekszosci samochodow to mialem osobny "bolec" ktory wskazywal otwarcie/zamkniecie klapy bagaznika. Mniejsza zreszta z tym...

W kazdym badz razie dziure na lampke do kufra to ja znalazlem ale stwierdzilem ze instalacji nie ma i ze pradzik i przelaczni/wylacznik/mikro przelacznik czy jak to kto zwal bede sobie musial sam podciagnac, no ale jak fachowcy mowia ze orginalna wtyczka zapewniajaca mi to wszystko juz jest.... Powiedzcie mi tylko gdzie? Przy lampce bedzie kabel ktory mam podciagnac do zamka klapy i tam mam sie wpiac? Czy moze ta wtyczka jest gdzies blizej? Ta cena 40 zlotych to cena za lampke z okabllowaniem w ASO czy kolega mial Allegro na mysli:-) ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wlasnie, wlasnie bo w wekend rozbieralem kropka by sie kapnac jak to

> jest z tym mikrowylacznikiem, bo w wiekszosci samochodow to

> mialem osobny "bolec" ktory wskazywal otwarcie/zamkniecie klapy

> bagaznika. Mniejsza zreszta z tym...

> W kazdym badz razie dziure na lampke do kufra to ja znalazlem ale

> stwierdzilem ze instalacji nie ma i ze pradzik i

> przelaczni/wylacznik/mikro przelacznik czy jak to kto zwal bede

> sobie musial sam podciagnac, no ale jak fachowcy mowia ze

> orginalna wtyczka zapewniajaca mi to wszystko juz jest....

> Powiedzcie mi tylko gdzie? Przy lampce bedzie kabel ktory mam

> podciagnac do zamka klapy i tam mam sie wpiac? Czy moze ta

> wtyczka jest gdzies blizej? Ta cena 40 zlotych to cena za lampke

> z okabllowaniem w ASO czy kolega mial Allegro na mysli:-) ???

U mnie kostka i przewody były położone wewnątrz dziury na lampkę , a mikrowyłącznik w zamku już był , wystarczyło podpiąc lampkę ... jeżeli nie masz kostki w dziurze na lampkę to pewnie nie ma też mikrowyłącznika zamku klapy ... koledzy w wersjach Actual nie mieli instalacji i mikrowyłącznika ... sprawa zrobienia instalacji nie jest taka prosta bo przewody z mikrowyłącznika klapy wracają do przodu auta do bodykompa a stamtąd ida znowu do tyłu do lampki bagażnika ( przewody czarny i czerwono-zielony) ... na czarwono-zielonym jest stale plus zlosnik.gif a minus(masę) podaje bodykomp po otwarciu klapy , czyli zwarciu styków przez mikrowyłącznik w zamku klapy zlosnik.gif

Jeżeli masz sygnalizację niedomknięcia klapy tylnej i drzwi to musisz miec w zamku klapy mikrowyłącznik , tylko czy to jest ten sam rodzaj instalacji do podłączenia tam też lampki bagażnika to nie wiem zlosnik.gif

Reasumujac jak jakieś przewody dochodza do zamka to masz tam jakiś mikrowyłącznik , reszta w rękach opatrzności i gościa co montował Ci auto w fabryce Mirafiori Fiata zlosnik.gif

Lampka 40 PLN w ASO w promocji z zarówką hehe.gif

Jeżeli nie masz instalacji to odpuśc bodykompa , wstaw lampkę na miejsce , wyłącznik drzwiowy taki jak do alarmu np. podepnij plusa na lampkę , masę przez owy wyłącznik i masz sprawę na czysto ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie kostka i przewody były położone wewnątrz dziury na lampkę , a

> mikrowyłącznik w zamku już był , wystarczyło podpiąc lampkę ...

> jeżeli nie masz kostki w dziurze na lampkę to pewnie nie ma też

> mikrowyłącznika zamku klapy ... koledzy w wersjach Actual nie

> mieli instalacji i mikrowyłącznika ... sprawa zrobienia

> instalacji nie jest taka prosta bo przewody z mikrowyłącznika

> klapy wracają do przodu auta do bodykompa a stamtąd ida znowu do

> tyłu do lampki bagażnika ( przewody czarny i czerwono-zielony)

> ... na czarwono-zielonym jest stale plus a minus(masę) podaje

> bodykomp po otwarciu klapy , czyli zwarciu styków przez

> mikrowyłącznik w zamku klapy

> Jeżeli masz sygnalizację niedomknięcia klapy tylnej i drzwi to musisz

> miec w zamku klapy mikrowyłącznik , tylko czy to jest ten sam

> rodzaj instalacji do podłączenia tam też lampki bagażnika to nie

> wiem

> Reasumujac jak jakieś przewody dochodza do zamka to masz tam jakiś

> mikrowyłącznik , reszta w rękach opatrzności i gościa co

> montował Ci auto w fabryce Mirafiori Fiata

> Lampka 40 PLN w ASO w promocji z zarówką

> Jeżeli nie masz instalacji to odpuśc bodykompa , wstaw lampkę na

> miejsce , wyłącznik drzwiowy taki jak do alarmu np. podepnij

> plusa na lampkę , masę przez owy wyłącznik i masz sprawę na

> czysto

Nie, nie mikroprzelacznik mam na bank. Zreszta sam sie dziwilem czemu mam kable idace do zamka skoro zamek nie jest podpiety do centralnego, i tak empirycznie dowiedzialem sie ze mam czujnik otwarcia klapy, Jakos nigdy nie zagladalem na zegary przy otwartej klapie:-) Nie mneij jednak dalbym sobie glowe uciac ze nie mam zadnej wtyczki w dziurze na lampke. Nie mniej jednak i tak i tak pierwsze co zrobie to kupie lampke, a pozniej juz bede sie martwil instalacja, ale i tak mysle ze nie bedzie wiekszych problemow. Dzieki za info!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mikrowyłącznik w tylnej klapie wytrzymał 2,5 roku ( wg. producenta

> prawidłowo bo zepsuł się po gwarancjii ) i zaczął

> fiksować.

> 1. Objawy:

> - brak oświetlenia bagażnika natomiast sygnalizacja niedomknięcia

> klapy tylnej jeszcze działała prawidłowo ( pewnie są osobne

> zestyki mikrowyłącznika).

> 2. Jak sprawdzić , czy to rzeczywiście wyłącznik jest uszkodzony ...

> najpierw oszewiście sprawdzamy , czy żarówka nia jest przepalona

> , następnie sprawdzamy czy jest "+" na lampce ośw. i teraz

> najważniejsze ponieważ mikrowyłącznik podaje przez body kompa

> masę "-" na lampkę , jeżeli nie mamy masy , a klapa jest otwarta

> oznacza to , że problem leży w mikrowyłączniku zamka klapy ...

> Zdejmujemy plastikowe poszycie klapy bagażnika ( dwa wkręty i mocną

> ciągniemy , żeby zaczepy plastikowe puściły) , w pobliżu zamka

> jest czarny kabelek na nim złącze które rozpinamy , we wtyczce

> kabla biegnącego do wnętrza auta zwieramy kabelkiem styki nr

> 2-3 ( patrz rysunek) jeżeli lampka w bagażniku zaświeci się to

> bankowo uszkodzony/zabrudzony jest mikrowyłącznik

> 3. Fix ... jak to naprawić

> Demontujemy cały zamek odkręcając dwie śruby na klucz 10 następnie

> jego wnętrze obficie kąpiemy w WD-40 , ruszając jednocześnie

> ryglem zamka ... osuszamy i sprawdzamy , czy działa ... o dziwo

> u mnie pomogło i lampka znowu świeci ... jeżeli nie pomoże to

> pozostaje tylko wymiana zamka bo mirowyłącznik jest wewnątrz

> zamka którego obudowa jest zanitowana , dalsze działania i

> rozbieranie tego było by rzeźbą o nieznanym rezultacie ... na

> koniec skladamy wszystko do kupy delikatnie smarując np.

> wazeliną bezkwasową

> Rysunek:

> PS. Podczas wyjmowania lampki do sprawdzenia żarówki oszewiście

> złamałem jej zaczep i teraz lampka "wylata" ale w P I też mi

> "wylatała" więc widocznie u Fiata-a tak musi być ...

> przylepiłem ją plastrem (profan) straty muszą być ...

> pozdrawiam Pana inżyniera który tę lampkę projektował normalnie

> szczyt design-artu tylko zero funkcjonalności , byle by tylko

> wcisnąć w fabryce a potem niech się klient martwi

> Pozdro !

-------------------------------------

Podepne sie do tematu skoro mowa o tylnej klapie kropka..otoz problem jest taki ze nie moge otwrzyc klapy kluczykiem tylko wjcha przy siedzeniu pomaga...czy to wina centralnego zamka czy cos innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... na czarwono-zielonym jest stale plus a minus(masę) podaje

> bodykomp po otwarciu klapy , czyli zwarciu styków przez

> mikrowyłącznik w zamku klapy

ja ne rozumiemangryfire.gifwrrr.gifsciana.gif

a może pociągnąć kabelek do lampki sufitowej, żeby złapać zasilanie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3. Fix ... jak to naprawić

> Demontujemy cały zamek odkręcając dwie śruby na klucz 10 następnie

> jego wnętrze obficie kąpiemy w WD-40 , ruszając jednocześnie

> ryglem zamka ... osuszamy i sprawdzamy , czy działa ... o dziwo

> u mnie pomogło i lampka znowu świeci ... jeżeli nie pomoże to

> pozostaje tylko wymiana zamka bo mirowyłącznik jest wewnątrz

> zamka którego obudowa jest zanitowana , dalsze działania i

> rozbieranie tego było by rzeźbą o nieznanym rezultacie ... na

> koniec skladamy wszystko do kupy delikatnie smarując np.

> wazeliną bezkwasową

Mi tez padl - wpierw probowalem rozruszac i przeczyscic ale pomoglo na niedlugo. Nastepnie podpialem pod mikrowlacznik dajacy mase na kontrolke otwartych drzwi - po pewnym czasie padl. Dawalo sie go jednak wyciagnac - jest wsuniety na plastikowe 2 bolce - wysuwa sie go az przystawi do obudowy a reszte bolcow w wlaczniku odcina. Po tym rozebralem i przeczyscilem styki mikrowlacznika ale rowniez po pewnym czasie padl - okazalo sie ze ma za duze obciazenie pradem od zarowki i kontrolki.

Skonczylo sie zakupem na Allegro zestawu skl. sie z zamka i lampki - dziala wysmienicie.

Stary zamek w wolnych chwilach bede "modyfikowal" do stanu wielokrotnego montazu i demontazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.