Skocz do zawartości

Aveo T300 - pierwsze 2 kkm


Frago

Rekomendowane odpowiedzi

IMG_20200623_135201.jpg.ef4d893be21be4e4dc04ad1b9c1ab893.jpgJako że grupa trochę trąci trupem to opiszę pierwsze parę tysięcy nowym (2012r 89000km przebiegu) Aveo T300 1.2 automat.

 

Auto w założeniu kupione dla ♥️ na dojazdy do pracy. Ale z czystym sumieniem muszę się przyznać że podkradam je i robię trochę kilometrów.

 

Po kupnie wymieniłem filtr powietrza, oleju, kabinowy i świece oraz olej w silniku. (270zl) Zalałem olej wg specyfikacji GM. 

 

Przed wymiana świec lubił czasem szarpnąć podczas przyspieszania, liczyłem się z wymianą listwy ale to jednak były świece. 

 

Automat działał od początku sprawnie, chociaż miałem wrażenie że na zimnym silniku trochę za późno zmienia biegi. Dwa dni temu wymieniłem olej w skrzyni plus uszczelniacze półosi i wąż od chłodnicy oleju - niestety 1600 zł to kosztowało. Może to autosugestia ale biegi teraz wchodzą płynnie i praktycznie nie czuć momentu ich zmiany. 

 

Wymieniłem też końcówki stabilizatorów (170zl) bo jeden zaczął pukać po wyprawie w Beskidy - niestety to nie jest auto terenowe. 

 

Podsumowując nie spodziewałem się że to będzie takie wdzięczne i wygodne auto. Z rzeczy które denerwują to delikatnie skrzypi fotel kierowcy w zakrętach i listwa pod zderzakiem z przodu lubi chaczyć o progi zwalniające. 

Edytowane przez Frago
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Frago napisał:

Jako że grupa trochę trąci trupem

Podobnie jak większość kącików motoryzacyjnych...

Chevrolety zaczynają znikać z ulic z racji wieku, a poza tym nie ma w nich żadnej wiedzy tajemnej ;) Poza tym - powiedzmy sobie szczerze - forum jest medium dość archaicznym co powoduje starzenie się użykowników którzy mają w nosie samodzielne majsterkowanie i po prostu jadą do mechanika 😄

A wracając do aveo - to do tej pory nie mogę odżałować że GM wyniósł się z Polski żeby nie konkurować z Oplem którego następnie sprzedali :facepalm:

Ta generacja (aveo T-300, cruze, malibu) to były już na prawdę fajne auta mogące konkurować z europejskimi potentatami. 

Myślę że będziesz zadowolony z aveo tak jak ja z lacetona którego mam już 10 lat i aktualnie katuje go baba i nie może zamęczyć :) Jeszcze za 2-3 lata pojeździ. 

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.08.2020 o 15:15, Frago napisał:

Automat działał od początku sprawnie, chociaż miałem wrażenie że na zimnym silniku trochę za późno zmienia biegi. Dwa dni temu wymieniłem olej w skrzyni plus uszczelniacze półosi i wąż od chłodnicy oleju - niestety 1600 zł to kosztowało. Może to autosugestia ale biegi teraz wchodzą płynnie i praktycznie nie czuć momentu ich zmiany. 

Z tą późniejszą zmianą to może być prawda i zamierzony efekt-ma się szybciej rozgrzać sonda i katalizator.

 

Co do płynniejszej zmiany po wymianie ATF to możliwe, ale przy takim przebiegu mało prawdopodobne. Raczej autosugestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.08.2020 o 15:15, Frago napisał:

...

Przed wymiana świec lubił czasem szarpnąć podczas przyspieszania, liczyłem się z wymianą listwy ale to jednak były świece. 

...

Podsumowując nie spodziewałem się że to będzie takie wdzięczne i wygodne auto. Z rzeczy które denerwują to delikatnie skrzypi fotel kierowcy w zakrętach i listwa pod zderzakiem z przodu lubi chaczyć o progi zwalniające. 

 

Obyś miał rację ze świecami.  Swego czasu w T300 mojej żony mieliśmy ten sam problem. Wypadanie zapłonów na chwilę się uspokoiło po wymianie świec, ale szybko wróciło.

Sprawdź w jakim stanie masz gumowe osłonki na końcówkach cewek i w jakim stanie są oporniki przeciwzakłóceniowe schowane w tych gumkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, gondoljerzy napisał:

 

Obyś miał rację ze świecami.  Swego czasu w T300 mojej żony mieliśmy ten sam problem. Wypadanie zapłonów na chwilę się uspokoiło po wymianie świec, ale szybko wróciło.

Sprawdź w jakim stanie masz gumowe osłonki na końcówkach cewek i w jakim stanie są oporniki przeciwzakłóceniowe schowane w tych gumkach.

Właśnie wróciłem z 700 km przejażdżki i nic nie szarpało. Jak kiedyś będzie problem to wymiana listwy powinna go rozwiazac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odkopuję wątek ;] minęło 2 lata i kolejne 35 000 km z Aveo T300

 

Co się wysrało przez ten czas:

 

1. Łożysko przedniego wahacza skrzypiało - wymienione.

2. Skrzynia zaczęła łapać laga przy redukcji z 4 na 3 bieg. Prawdopodobnie jakiś czujnik w skrzyni.

3. Uszczelka pod pokrywą zaworów - pociło się więc profilaktycznie zrobione.

4. Dziwny dźwięk z silnika przy obrotach 2000-3500, jakby cykanie, ćwierkanie - okazało się ze jedna ze świec się "wykręciła/poluzowała".

5. Czasami zapala się kontrolka ESP - prawdopodobnie czujnik do sprawdzenia/wymiany.

 

 

 

 

 

Edytowane przez Frago
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.