torelek Napisano 31 Października 2021 Udostępnij Napisano 31 Października 2021 Na kolejne lato będę kupował nowe opony. Zapewne będą to GY Asymmetric 5. I znalazłem kilka różnych typów w tym samym rozmiarze. Jeden na efektywność paliwową klasy A, inny klasy C. Pozostałe parametry (z wyjątkiem nośności) takie same. Różnica w cenie ok. 300 złotych na komplecie. Pytanie czy warto dopłacić do tych oszczędniejszych, czy nie. A mają niższą nośność (91) vs. 95 dla C. Obie nośności są dopuszczone przez producenta auta, pytanie jak się będą zachowywały. Które lepsze? Klasa A Klasa C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 31 Października 2021 Udostępnij Napisano 31 Października 2021 http://www.willis-owen.co.uk/tyre-fuel-efficiency-calculator/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 31 Października 2021 Udostępnij Napisano 31 Października 2021 49 minut temu, torelek napisał: Na kolejne lato będę kupował nowe opony. Zapewne będą to GY Asymmetric 5. I znalazłem kilka różnych typów w tym samym rozmiarze. Jeden na efektywność paliwową klasy A, inny klasy C. Pozostałe parametry (z wyjątkiem nośności) takie same. Różnica w cenie ok. 300 złotych na komplecie. Pytanie czy warto dopłacić do tych oszczędniejszych, czy nie. A mają niższą nośność (91) vs. 95 dla C. Obie nośności są dopuszczone przez producenta auta, pytanie jak się będą zachowywały. Które lepsze? Klasa A Klasa C Ty masz chyba podkręcone F30? Wydaje mi sie że moja F31 330i miała na pierwszym montażu opony XL o nośności 95 w tym rozmiarze. Ja bym chyba wolał te XL'e, szczególnie jeśli latasz dużo po Autostradach z obciążonym autem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 31 Października 2021 Udostępnij Napisano 31 Października 2021 A nie jest tak, ze im bardziej lekko toczaca sie opona tym slabsza przyczepnosc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 31 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2021 Godzinę temu, Piotrus napisał: Ty masz chyba podkręcone F30? Wydaje mi sie że moja F31 330i miała na pierwszym montażu opony XL o nośności 95 w tym rozmiarze. Ja bym chyba wolał te XL'e, szczególnie jeśli latasz dużo po Autostradach z obciążonym autem. Zgadza się, podkręcone. Jeżdżę w 90% samotnie, więc raczej nie obciążonym. Obecnie mam Pirelli P Zero nośność 95 ale pewnie dlatego, że to standardowa nośność dla tego rozmiaru. Na naklejce na słupku z rozmiarami kół/opon i ciśnieniami są zarówno 225/45R18 91 jak i XL 95. Korcą mnie te 91 ale nie chcę żeby oszczędność na paliwie była kosztem gorszych własności jezdnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 31 Października 2021 Udostępnij Napisano 31 Października 2021 2 godziny temu, t_kucyk napisał: A nie jest tak, ze im bardziej lekko toczaca sie opona tym slabsza przyczepnosc? W przypadku tego samego bieżnika niższa efektywność wynika z masy opony - xl jest cięższa i potrzeba więcej energii na jej rozpędzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 31 Października 2021 Udostępnij Napisano 31 Października 2021 1 godzinę temu, torelek napisał: Zgadza się, podkręcone. Jeżdżę w 90% samotnie, więc raczej nie obciążonym. Obecnie mam Pirelli P Zero nośność 95 ale pewnie dlatego, że to standardowa nośność dla tego rozmiaru. Na naklejce na słupku z rozmiarami kół/opon i ciśnieniami są zarówno 225/45R18 91 jak i XL 95. Korcą mnie te 91 ale nie chcę żeby oszczędność na paliwie była kosztem gorszych własności jezdnych. Co do samych właściwości jezdnych pewnie nie ma dużej różnicy, ale XL ma mocniejszą konstrukcję kordu co pozytywnie wpłynie na jej trwałość w aucie z dużym Nm. Sprawdziłem jakie opony miałem w swoich poprzednich 3'kach i wszystkie wychodziły na RF z indeksami 95/99 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 1 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2021 12 godzin temu, Piotrus napisał: W przypadku tego samego bieżnika niższa efektywność wynika z masy opony - xl jest cięższa i potrzeba więcej energii na jej rozpędzenie. różnica w wadze jest marginalna. Zasadnicza różnica XL vs STL to sztywność opony i z tego wynika często gorsza efektywność i większy hałas. Prowadzenie na XL jest lepsze, bardziej bezpośrednie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 2 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2021 (edytowane) W dniu 1.11.2021 o 09:32, Ozarek napisał: różnica w wadze jest marginalna. Zasadnicza różnica XL vs STL to sztywność opony i z tego wynika często gorsza efektywność i większy hałas. Prowadzenie na XL jest lepsze, bardziej bezpośrednie. Będę kupował te o większej obciążalności - to, że dają lepsze prowadzenie w paru miejscach przeczytałem, więc pewnie tak jest. Dziękuję wszystkim podpowiadaczom Przy okazji, co byście brali: wspomniany GoodYear czy Michelin Michelin marka chyba lepsza ale te goodyeary bardzo dobrze w testach wychodzą. Miałem poprzednie modele z tej serii i były ok. Edytowane 2 Listopada 2021 przez torelek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 2 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2021 W dniu 1.11.2021 o 09:32, Ozarek napisał: różnica w wadze jest marginalna. Zasadnicza różnica XL vs STL to sztywność opony i z tego wynika często gorsza efektywność i większy hałas. Prowadzenie na XL jest lepsze, bardziej bezpośrednie. Dla Pirelli P7 Cinturato w tym rozmiarze 95 vs 91 to 600g, Runflat to kolejne 600g czyli w sumie robi się 10% wagi pomiędzy 91 a 95 RFT. Etykieta najgorsza dla RFT, 95 w środku a 91 najlepsza. Ja wiem że etykieta efektywności paliwowej to jest pomiar oporu toczenia ale zastanawia mnie to że klasy idą dokładnie w parze z masą opony. Hałas w każdym przypadku jest ten sam. Co ciekawe da się znaleźć opony z homologacją do konkretnej marki, które mają lepszą efektywność niż ta sama opona 95 XL (pierwsza z prawej ma homologację Mercedes, w środku Runflat) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 2 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2021 Mam od kilku miesięcy GY F1 A3 w swojej 5er, w wersji RFT z homologacją do Mercedesa i BMW, nie mam żadnych zastrzeżeń. Ciche, dobrze trzymają na mokro, na suchym nie miałem okazji na agresywne testy, kombi nie zachęca do takiej jazdy Też widziałem testy A5 ale jak kupowałem swoje to nie było dostępności A5 w moim rozmiarze więc wziąłem w ciemno A3. Ja jestem zadowolony z tej marki na tyle że zastanawiam się teraz nad zimówkami. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.