kondrak134 Napisano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2006 Hej. Zauważyłem ostatnio jakoś, że oprócz wiekszej konsumpcji oleju i paliwa, jakoś mam wrażenie, że się zamulił. Tzn, kiedyś jak przycisnąłem na 3 biegu od 3 tyś obr to czu było jak rwie a teraz słyszę tylko pomruk i jak by coś za zderzak trzymało. Dodam, że nie mam żadnych problemów z kontrolkami (nic nie zgłasza błędów) Czy to moze byc padająca sonda lambda ?? Dziś chciałem ją wymontowa ale nie wiem gdzie ona jest i jak pozna ze jest sieknięta. Jakieś pomiary podobno ale nie wiem. Mam knige od astry ale tam piszą tylko jak wymieni i nic sie nie zgadza z tym co ja mam. Może ktoś ma jakieś pomysły. Niedługo wakacje i chciałbym mie pewnośc przed trasą, ze wszystko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master007 Napisano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2006 Sadze ze sonda nie ma wpływu na pobór oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 24 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2006 Moze kat lub inna czesc uklady wydechowego jest przytkana ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrak134 Napisano 24 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2006 > Moze kat lub inna czesc uklady wydechowego jest przytkana ??? hmmm a jak to sprawdzic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 > Moze kat lub inna czesc uklady wydechowego jest przytkana ??? o wlasnie ja mam podobne objawy jak u Cienie, i tez jak kolega podejrzewam przytkanego kata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opelastragkombi Napisano 25 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 Sprawdzenie Odkręć rurę wydechową przy kolektorze i zapal silnik. Jak będzie moc to znaczy, że katalizator do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 2 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2006 > Sprawdzenie > Odkręć rurę wydechową przy kolektorze i zapal silnik. Jak będzie moc > to znaczy, że katalizator do wymiany. mocy nie bylo podczas jazdy, na luzie byla;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 3 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2006 Witaj! Jak bierze olej i pali więcej i muli, to może masz uszkodzoną (odpukać!!!) uszczelkę pod głowicą lub (odpukać!!!) uszkodzone pierścienie tłokowe lub wypalone gniazda zaworów. Sprawdź ciśnienie sprężania (jest taki przyrządzik wkręcany zamiast świec, zakręcasz rozrusznikiem i rysuje kreskę na karteczce wyskalowanej w hPa) lub diagnostyka Techem chyba. Może przewód odmy zatkany? A może świece na wymarciu lub filtr paliwa lub powietrza, tylko czemu bierze ten olej? A może zamuliłeś sobie sondę lambda jeżdżąc na niskich obrotach 1000-1500? Przejedź kilka km na wysokich obrotach, może się oczyści. Zresetuj kompa - odłącz akumulator na ponad 30 minut, może utraci adaptacje. Potem odpal silnik na wolnych obrotach i trzymaj, aż nie włączą się wentylatory. Następnie pojeździj trochę z różnymi prędkościami, aby komp się zaadaptował... Wiele jeszcze może byc przyczyn. To moje niektóre sugestie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
herman78 Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 > Witaj! > Jak bierze olej i pali więcej i muli, to może masz uszkodzoną > (odpukać!!!) uszczelkę pod głowicą lub (odpukać!!!) uszkodzone > pierścienie tłokowe lub wypalone gniazda zaworów. Sprawdź > ciśnienie sprężania (jest taki przyrządzik wkręcany zamiast > świec, zakręcasz rozrusznikiem i rysuje kreskę na karteczce > wyskalowanej w hPa) lub diagnostyka Techem chyba. > Może przewód odmy zatkany? > A może świece na wymarciu lub filtr paliwa lub powietrza, tylko czemu > bierze ten olej? > A może zamuliłeś sobie sondę lambda jeżdżąc na niskich obrotach > 1000-1500? Przejedź kilka km na wysokich obrotach, może się > oczyści. Zresetuj kompa - odłącz akumulator na ponad 30 minut, > może utraci adaptacje. Potem odpal silnik na wolnych obrotach i > trzymaj, aż nie włączą się wentylatory. Następnie pojeździj > trochę z różnymi prędkościami, aby komp się zaadaptował... > Wiele jeszcze może byc przyczyn. To moje niektóre sugestie. > Pozdrawiam. hej kolego ja mam podobne objawy jak autor tego watku, poza tym ze nie bierze mi oleju. Wymienilem: swiece, filtr paliwa, filtr oleju, olej, filtr powietrza i nadal mam wrazenie ze samochod jest zamulony. Dokladnie tak jak pisze autor. Mam jakby dziure przy nacisnieciu pedalu gazu i dopiero po chwili sie rozkreca. Czyscilem krokowca a w ten weekend `mam zamiar zaslepic EGR'a. POderzewalem tez ze pada mi Lambda ale mechanior powiedzial ze gdyby cos z nia bylo nie tak, to zaswiecilby sie checkengine. Sam juz nie wiem, ale byc moze odlaczenie aku na 30min i pozostawienie samochodu wlaczonego na czas odpalenia siewentylatorow poprawi troche sprawe. Pamietaj tez, ze obecnie jest bardzo goraco, wiec silnik pobiera cieplejsze powietrze do spalania i to tez wplywa ujemnie na dynamike. Nie wiem tylko skad to dosyc spore spalanie. Na jednym baku przerzezdzam okolo 400km. Glownie poza miastem jezdze - oklo 140km/h. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 11 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2006 Witajcie! Mi też auto więcej pali w tych upałach i nieco się zamula. Jestem pewien, że to wina gorącego powietrza, mam LPG, a on nie tego nie lubi. Co do benzyny to nie wiem, bo nie uzywam, ale byc może, że są podobne objawy. W gorącym powietrzu jest mniej tlenu, więc mieszanka się źle spala, bo jest za bogata, więc spada moc i rośnie spalanie, czyż nie? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > W gorącym powietrzu jest mniej tlenu A skąd taka informacja? Co najwyżej gorące powietrze ma większą objetość i mniej (masa) da się go załadować do cylindra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > Witajcie! Mi też auto więcej pali w tych upałach i nieco się zamula. > Jestem pewien, że to wina gorącego powietrza, mam LPG, a on nie > tego nie lubi. Co do benzyny to nie wiem, bo nie uzywam, ale byc > może, że są podobne objawy. W gorącym powietrzu jest mniej > tlenu, więc mieszanka się źle spala, bo jest za bogata, więc > spada moc i rośnie spalanie, czyż nie? > Pozdrawiam. jest za uboga a to też niedobrze podjedź na regulację instalki szkoda silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
herman78 Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > A skąd taka informacja? > Co najwyżej gorące powietrze ma większą objetość i mniej (masa) da > się go załadować do cylindra. koledze pewnie chodzilo o to ze jest rzadsze i tyle. nie czepiajmy sie slowek. kazdy wie o co chodzi. w kazdym razie mam tez takie objawy i nie wiem co z tym fajnem zrobic. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 Czemu za uboga? Jeśli za uboga, to znaczy że za dużo powietrza (w stosunku do LPG lub benzyny)? Wg mnie jest odwrotnie. Powietrza bierze w danych warunkach jazdy tyle samo co zwykle (ale objętościowo!!!), a ponieważ jest ono gorące, więc ma mniejszą masę właściwą, jest rzadsze, a więc zawiera mniej tlenu (masowo!!) potrzebnego do spalenia paliwa, a więc mieszanka jest za bogata, oczywiście tylko podczas ruszania i przyśpieszania, potem komputer ją stabilizuje. To teoria, a praktyka wygląda tak, że mam w kabinie wskaźnik sondy lambda i widzę, kiedy jest uboga, a kiedy bogata. Poza tym w te upały więcej mi silnik spala, bo jeżdżę na bogatszej niż zwykle mieszance, oczywiście tylko przy ruszaniu i przy zmianach biegów. A instalki nie potrzebuję regulować, ponieważ podczas stabilnej jazdy sonda oscyluje prawidłowo. Jeśli się mylę, to wskaż w którym miejscu? Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2006 > Czemu za uboga? Jeśli za uboga, to znaczy że za dużo powietrza (w > stosunku do LPG lub benzyny)? Wg mnie jest odwrotnie. masz rację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 14 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2006 > o wlasnie ja mam podobne objawy jak u Cienie A u mnie rozwiązał się problem z niemal identycznymi objawami. Do poczytania tu: http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&a...=#Post277175891 Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.