bielaPL Napisano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2022 Jak to prawidłowo powinno wyglądać? Znalazłem taki artykuł: "Jak wygląda przegląd samochodu sprowadzonego z USA? Przegląd pojazdu sprowadzonego z innego kontynentu należy dokonać przed rejestracją. Jest ono konieczne, ponieważ ustawienia samochodu muszą zostać dostosowane do przepisów Unii Europejskiej. Dotyczy to np. norm środowiskowych w jakości spalin czy oświetlenia, które musi posiadać europejską homologację. Poza dostosowaniem auta do obowiązujących przepisów, diagnosta sprawdza również stan techniczny, czyli układ kierowniczy czy sprawność hamulców. " https://www.wyborkierowcow.pl/przeglad-auta-z-usa-terminy-ceny-kary-za-brak-badania-technicznego/?fbclid=IwAR1JmljOEqxDIU16QaeRMDu-G-2tjj6IEYppdkhrV-iwJrKTSyeOnx2LfCE Czyli sprowadzamy sobie jakiegoś 10 latka który nie był sprzedawany w UE z powodu niedostosowania do norm euro i co teraz? SKP powinna teoretycznie go uwalić? Pytam gdyż ktoś miał problem z zarejestrowanym już amerykańcem, że SKP powiedziała mu żeby nawet nie przyjeżdżał do nich bo amerykańcom nie podbijają badania z powodu właśnie norm... szukam teraz potwierdzenia jak to jest wg przepisów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2022 4 minuty temu, bielaPL napisał: Czyli sprowadzamy sobie jakiegoś 10 latka który nie był sprzedawany w UE z powodu niedostosowania do norm euro i co teraz? SKP powinna teoretycznie go uwalić? Oczywiście. Nie możesz zarejestrować po raz pierwszy auta, nie spełniającego norm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 25 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2022 2 minuty temu, wladmar napisał: Oczywiście. Nie możesz zarejestrować po raz pierwszy auta, nie spełniającego norm. to jak tą ładę sprzedają? https://ladapolska.pl/dane-techniczne To nawet wtrysku bezpośredniego nie ma nie mówiąc o GPF, a silnik niezmieniony od lat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2022 Just now, bielaPL said: to jak tą ładę sprzedają? https://ladapolska.pl/dane-techniczne To nawet wtrysku bezpośredniego nie ma nie mówiąc o GPF, a silnik niezmieniony od lat... Normalnie, dostalo pewnie homologacje jeszcze w czasach jak normy byly inne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2022 (edytowane) 3 minuty temu, bielaPL napisał: to jak tą ładę sprzedają? https://ladapolska.pl/dane-techniczne To nawet wtrysku bezpośredniego nie ma nie mówiąc o GPF, a silnik niezmieniony od lat... Przecież spełnia Euro 6. Model ma homologację (homologowany był w czasach, kiedy obowiązywało Euro 6), spełnia normy, więc ten model mogą sprzedawać. Edytowane 25 Stycznia 2022 przez wladmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 25 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2022 2 minuty temu, wladmar napisał: Przecież spełnia Euro 6. Model ma homologację (homologowany był w czasach, kiedy obowiązywało Euro 6), spełnia normy, więc ten model mogą sprzedawać. "Po zeszłorocznej modernizacji Łada 4×4 (od kilkunastu lat to oficjalna nazwa handlowa tego modelu) otrzymała benzynowy silnik o pojemności 1,7 litra (83 KM, 130 Nm) z pośrednim wtryskiem paliwa Bosch i spełniała już normę Euro 6. Pomimo to nie ma szans, żeby zmieścić się w nowych limitach emisji CO2 i dlatego musi zniknąć z Europy. " https://www.wyborkierowcow.pl/lada-niva-opuszcza-europe-ale-nie-znika-z-produkcji/ a co z tą emisją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2022 1 minute ago, bielaPL said: "Po zeszłorocznej modernizacji Łada 4×4 (od kilkunastu lat to oficjalna nazwa handlowa tego modelu) otrzymała benzynowy silnik o pojemności 1,7 litra (83 KM, 130 Nm) z pośrednim wtryskiem paliwa Bosch i spełniała już normę Euro 6. Pomimo to nie ma szans, żeby zmieścić się w nowych limitach emisji CO2 i dlatego musi zniknąć z Europy. " https://www.wyborkierowcow.pl/lada-niva-opuszcza-europe-ale-nie-znika-z-produkcji/ a co z tą emisją? Poczytaj sobie, chodzi o srednia emisje CO2 w calej gamie producenta: https://www.motofakty.pl/artykul/nowe-limity-emisji-co2-co-dalej-z-silnikami-spalinowymi-ue-podjela-decyzje.html Musieliby pewnie doplacac spore kary do kazdej sztuki i zwyczajnie sprzedaz tego gruzu bedzie nieoplacalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2022 (edytowane) 5 minut temu, bielaPL napisał: "Po zeszłorocznej modernizacji Łada 4×4 (od kilkunastu lat to oficjalna nazwa handlowa tego modelu) otrzymała benzynowy silnik o pojemności 1,7 litra (83 KM, 130 Nm) z pośrednim wtryskiem paliwa Bosch i spełniała już normę Euro 6. Pomimo to nie ma szans, żeby zmieścić się w nowych limitach emisji CO2 i dlatego musi zniknąć z Europy. " https://www.wyborkierowcow.pl/lada-niva-opuszcza-europe-ale-nie-znika-z-produkcji/ a co z tą emisją? No to już najwidoczniej nie może, a sprzedają już zarejestrowane na dealera. Napisz do nich, to się dowiesz jak to wygląda. Zresztą o ile wiem, to nie jest tak, że nie wolno sprzedawać aut, przekraczających normy emisji. Wolno, ale do kazdej sztuki klient bardzo dużo dopłaca, więc robi się to nieopłacalne, bo nikt tego nie kupi. Edytowane 25 Stycznia 2022 przez wladmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2022 34 minuty temu, bielaPL napisał: Czyli sprowadzamy sobie jakiegoś 10 latka który nie był sprzedawany w UE z powodu niedostosowania do norm euro i co teraz? SKP powinna teoretycznie go uwalić? Pytam gdyż ktoś miał problem z zarejestrowanym już amerykańcem, że SKP powiedziała mu żeby nawet nie przyjeżdżał do nich bo amerykańcom nie podbijają badania z powodu właśnie norm... szukam teraz potwierdzenia jak to jest wg przepisów. Sprowadź sobie znacznie starsze i zarejestruj na żółte blachy. Wtedy nikt się nie czepia i nie sprawdza spalin . Kolega jak sprowadzał auto to przerabiał m.in światła, bez tego nie przeszło by badania. Nie bez powodu gro sprowadzanych aut jest z pochodzenia EU, gdzie można sporo rzeczy przestawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.