vavoom Napisano 3 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2022 Zaktualizowany "przewodnik" po napędach quattro od 1980 do 2022: 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 3 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2022 Zaktualizowany "przewodnik" po napędach quattro od 1980 do 2022: Naprawdę wszystkie audi i pokrewne miały otwarte przednie dyfry ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 3 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2022 Pokrewne nie, elektronicznie sterowany przedni LSD o nazwie VAQ pojawiał się w VW czy Seat, ale (jeśli dobrze pamiętam) - tylko w wersjach FWD. Audi miało LSD z przodu tylko w rajdowych: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 Pokrewne nie, elektronicznie sterowany przedni LSD o nazwie VAQ pojawiał się w VW czy Seat, ale (jeśli dobrze pamiętam) - tylko w wersjach FWD. Audi miało LSD z przodu tylko w rajdowych: To Lipton straszny. Japonxzycy w zwykłym subaru STI czy Misku EVO "dla kKowalskiego" dawali różnego rodzaju LSD w przednim dyfrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 4 godziny temu, ppmarian napisał: To Lipton straszny. Japonxzycy w zwykłym subaru STI czy Misku EVO "dla k Kowalskiego" dawali różnego rodzaju LSD w przednim dyfrze. STI i EVO to na pewno nie auta dla Kowalskiego A co do tego LSD w przednim dyfrze, to pamietam ze moj Ralliart nie zjechał z trzech rolek, jak jedno przednie koło było w gorze a drugie na ziemi. A napęd przedni miał jak EVO. Ten Ralliart jest moj, a EVO nie wiem kogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 STI i EVO to na pewno nie auta dla Kowalskiego A co do tego LSD w przednim dyfrze, to pamietam ze moj Ralliart nie zjechał z trzech rolek, jak jedno przednie koło było w gorze a drugie na ziemi. A napęd przedni miał jak EVO. Ten Ralliart jest moj, a EVO nie wiem kogo Oczywiście że dla "kowalskiego" - mogłeś go normalnie kupić. Audi rally raczej nie...A co do tych testów na rolkach to wybacz ale mnie interesuje jak auto/napęd zachowuje się live na drodze/terenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 8 minut temu, ppmarian napisał: Oczywiście że dla "kowalskiego" - mogłeś go normalnie kupić. Audi rally raczej nie... A co do tych testów na rolkach to wybacz ale mnie interesuje jak auto/napęd zachowuje się live na drodze/terenie No na drodze to już wymaga bardzo dobrego wyczucia, najlepiej kierowcy z AK, aby docenił obecność LSD w napędzie przedniej osi. LSD które jak widać nie potrafi auta wygramolić z potencjalnej zaspy, czyli tego co moze spotkać właśnie Kowalskiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 No na drodze to już wymaga bardzo dobrego wyczucia, najlepiej kierowcy z AK, aby docenił obecność LSD w napędzie przedniej osi. LSD które jak widać nie potrafi auta wygramolić z potencjalnej zaspy, czyli tego co moze spotkać właśnie Kowalskiego.Jak nie czujesz różnicy "na koerownicy" czy jest czy nie ma lsd na przedniej osi to zwyczajnie takie auta nie są dla Ciebie. Rolki to nie zaspa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 4 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 Ralliart i Evo mają na przedniej osi dyfer typu torsen, więc sam w sobie nie przeskoczy on różnicy przyczepności przekraczającej jego TBR, które jak przypuszczam - w tym przypadku nie jest zbyt wysokie. Mając aktywny centralny dyfer i płytkowe lsd z tyłu - bardzo wątpię, czy w warunkach nie-torowych da się łatwo wyczuć obecność takiego torsena na przedniej osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 Ralliart i Evo mają na przedniej osi dyfer typu torsen, więc sam w sobie nie przeskoczy on różnicy przyczepności przekraczającej jego TBR, które jak przypuszczam - w tym przypadku nie jest zbyt wysokie. Mając aktywny centralny dyfer i płytkowe lsd z tyłu - bardzo wątpię, czy w warunkach nie-torowych da się łatwo wyczuć obecność takiego torsena na przedniej osi.Wdanij kiedyś zimą na Jodłownik k. Bielawy zobaczysz jak impezy GT bez lsd w przednim dyfrze plują przodem a jak te z lsd idą jak po sznurku. Oczywiście mega dobry driver potrafi zminimalizowac tą różnice, co niezmie faktu że jest. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 4 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 @ppmarian A jakie LSD mają z przodu wspomniane Imprezy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 [mention=129742]ppmarian[/mention] A jakie LSD mają z przodu wspomniane Imprezy?Najczęściej dokładają plytkowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 4 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 10 minut temu, ppmarian napisał: Najczęściej dokładają plytkowy No właśnie. Pytanie, czy torsen o niskim TBR też zrobi taką robotę i będzie tak wyczuwalny. Nie mam niestety info, jakie TBR mają Ralliart i Evo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 42 minuty temu, ppmarian napisał: Godzinę temu, vavoom napisał: Ralliart i Evo mają na przedniej osi dyfer typu torsen, więc sam w sobie nie przeskoczy on różnicy przyczepności przekraczającej jego TBR, które jak przypuszczam - w tym przypadku nie jest zbyt wysokie. Mając aktywny centralny dyfer i płytkowe lsd z tyłu - bardzo wątpię, czy w warunkach nie-torowych da się łatwo wyczuć obecność takiego torsena na przedniej osi. Wdanij kiedyś zimą na Jodłownik k. Bielawy zobaczysz jak impezy GT bez lsd w przednim dyfrze plują przodem a jak te z lsd idą jak po sznurku. Oczywiście mega dobry driver potrafi zminimalizowac tą różnice, co niezmie faktu że jest. To jest sytuacja kiedy jesteś na torze i masz do porównania dwa niemal identyczne auta, gdzie jedno ma LSD a drugie nie. I możesz sobie porównać jak bierze zakręt. ”Kowalski” ma swoje jedno auto i ewentualnie jakieś rondo. Faktycznie zauważy ze mu czegoś brakuje Podziwiam. Szkoda ze nie masz sponsora, bo ja widze dobre miejsce w WRC, w fabrycznej ekipie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 To jest sytuacja kiedy jesteś na torze i masz do porównania dwa niemal identyczne auta, gdzie jedno ma LSD a drugie nie. I możesz sobie porównać jak bierze zakręt. ”Kowalski” ma swoje jedno auto i ewentualnie jakieś rondo. Faktycznie zauważy ze mu czegoś brakuje Podziwiam. Szkoda ze nie masz sponsora, bo ja widze dobre miejsce w WRC, w fabrycznej ekipie "Kowalski" który kupuje STI lub EVO najczęściej wykorzystuje to auto zgodnie z przeznaczeniem a nie "do sklepu po bułki". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 1 minutę temu, ppmarian napisał: 4 minuty temu, kravitz napisał: To jest sytuacja kiedy jesteś na torze i masz do porównania dwa niemal identyczne auta, gdzie jedno ma LSD a drugie nie. I możesz sobie porównać jak bierze zakręt. ”Kowalski” ma swoje jedno auto i ewentualnie jakieś rondo. Faktycznie zauważy ze mu czegoś brakuje Podziwiam. Szkoda ze nie masz sponsora, bo ja widze dobre miejsce w WRC, w fabrycznej ekipie "Kowalski" który kupuje STI lub EVO najczęściej wykorzystuje to auto zgodnie z przeznaczeniem a nie "do sklepu po bułki". Taaa, jasne I te Audi 4x4 z leasingow tez? A SUVy wszystkie na tajgę i Dakar jadą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 6 minut temu, kravitz napisał: ”Kowalski” ma swoje jedno auto i ewentualnie jakieś rondo. Faktycznie zauważy ze mu czegoś brakuje Taki Kowalski nie kupuje STi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 Taaa, jasne I te Audi 4x4 z leasingow tez? A SUVy wszystkie na tajgę i Dakar jadą.A co ma audi 4x4 z leasingu lub SUV do STI lub EVO ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 Teraz, ppmarian napisał: 2 minuty temu, kravitz napisał: Taaa, jasne I te Audi 4x4 z leasingow tez? A SUVy wszystkie na tajgę i Dakar jadą. A co ma audi 4x4 z leasingu lub SUV do STI lub EVO ? Mnie się pytasz? Sam połączyłes te fakty, dziwiąc się ze w Audi czegoś brakuje, a w autach dla Kowalskiego było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 Mnie się pytasz? Sam połączyłes te fakty, dziwiąc się ze w Audi czegoś brakuje, a w autach dla Kowalskiego było.Nie zauważyłeś że na tej prezentacji były takie auta modele jak RS R8 V8 itp - top of the top Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 14 minut temu, ppmarian napisał: 22 minuty temu, kravitz napisał: Mnie się pytasz? Sam połączyłes te fakty, dziwiąc się ze w Audi czegoś brakuje, a w autach dla Kowalskiego było. Nie zauważyłeś że na tej prezentacji były takie auta modele jak RS R8 V8 itp - top of the top I tak samo jak te STI i EVO są autami do wożenia się po mieście, a nie na tor. Jak chcesz na tor to idziesz w mody i tyle. Wszelkie mechaniczne utrudniacze wyjdą w testach na yt „fajnie jedzie, tylko kierownicą się ciezko kręci”. Kolega pijący latte tez mu (potencjalnemu właścicielowi) to powie, bo raz jechał takim z rentala. To nie lata 80te Ma być wygodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2022 I tak samo jak te STI i EVO są autami do wożenia się po mieście, a nie na tor. Jak chcesz na tor to idziesz w mody i tyle. Wszelkie mechaniczne utrudniacze wyjdą w testach na yt „fajnie jedzie, tylko kierownicą się ciezko kręci”. Kolega pijący latte tez mu (potencjalnemu właścicielowi) to powie, bo raz jechał takim z rentala. To nie lata 80te Ma być wygodnie.Teraz w dobie elektroniki i niezłych elektronicznych protez lsd to tak może być ale...Sam jeżdżę volvo z haldexe po przesiadce z subaru... ale to dopiero VI generacja haldexa zaczeka jako tako być konkurencyjna do sAWD subaru.......oznacza to że w latach 80-90-00 Niemcy napedowo byli mocno z tyłu za Japonia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.