el_guapo Napisano 27 Maja 2022 Udostępnij Napisano 27 Maja 2022 Pany, Znajomi kupili to auto jako pierwszy samochód po zrobieniu PJ. Obejrzałem z zewnątrz, przejechałem się - nic niepokojącego nie stwierdziłem poza "łomotem" przy hamowaniu. I teraz tak - zamierzają tym dłużej pojeździć, ba...nawet w dłuższe trasy zatem: Naprawy/serwisy oczywiste: 1. Rozrząd: pasek, rolki, pompa, itp. co lata na tym pasku. Pytanie: czy łańcuch spinający wałki rozrządu to też must-have, czy niekoniecznie; 2. Oleje i filtry: Pikuś...Pan Pikuś; 3. Hamulce: no tu jest ten "łomot", ale auto stoi na stalówkach, więc nie mogłem stwierdzić stanu tarcz i klocków, a czołgać się nie będę. Równie dobrze może to być rdza na tarczach, bo auto stało. Naprawy/serwisy nieoczywiste - założenie, że będą tym jeździć długo i daleko: 1. FAP - tu proszę o wszelkie szczegóły: jak? gdzie? kiedy? Czy coś sygnalizuje brak płynu, a jeżeli zasygnalizuje to ile ma się czasu na uzupełnienie. Także hinty dot. eksploatacji: coś tam o tankowaniu minimalnych ilości paliwa inicjujących "dolewkę" płynu do zbiornika, itp. - no nie wiem/nie znam się/zarobiony jestem; 2. EGR - zaślepiać? Jak? 3. Podkładki pod wtryskami - dopóki nie śmierdzi nic nie robić, czy sprawdzić/wymienić? 4. O panewkach czytałem...i o niedrożnych kanałach olejowych do turbo - czy tu coś można zadziałać profilaktycznie? Turbo chodzi cichutko, aczkolwiek muszla wygląda na nigdy nie ruszaną/piaskowaną, więc albo całość ma się dobrze, albo była regenerowana ale tylko w środku a nie wizualnie, na zewnątrz Itp., itd, Aha: wersja super-hiper-bieda: brak tempomatu, brak elektrycznych szyb z tyłu, klima manual, na pokładzie radio i that's all folks... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 27 Maja 2022 Udostępnij Napisano 27 Maja 2022 2 godziny temu, el_guapo napisał: Naprawy/serwisy nieoczywiste - założenie, że będą tym jeździć długo i daleko: 1. FAP - tu proszę o wszelkie szczegóły: jak? gdzie? kiedy? Czy coś sygnalizuje brak płynu, a jeżeli zasygnalizuje to ile ma się czasu na uzupełnienie. Także hinty dot. eksploatacji: coś tam o tankowaniu minimalnych ilości paliwa inicjujących "dolewkę" płynu do zbiornika, itp. - no nie wiem/nie znam się/zarobiony jestem; 2. EGR - zaślepiać? Jak? 3. Podkładki pod wtryskami - dopóki nie śmierdzi nic nie robić, czy sprawdzić/wymienić? 4. O panewkach czytałem...i o niedrożnych kanałach olejowych do turbo - czy tu coś można zadziałać profilaktycznie? Turbo chodzi cichutko, aczkolwiek muszla wygląda na nigdy nie ruszaną/piaskowaną, więc albo całość ma się dobrze, albo była regenerowana ale tylko w środku a nie wizualnie, na zewnątrz 1. Jesteś pewien,że występuje ? "Zbiornik preparatu EOLYS o pojemności 5 l jest wystarczający dla przebiegu około rzędu 80 000 km (w zmodyfikowanej wersji - 120 tys km)". Więcej tutaj: http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=120032 2. Jak działa to po co ruszać? Może być już zaślepiony. 3. Sprawdzić i wymienić. 4. Miałem 92 KM wersję tego silnika. Nic się z nim nie działo przez kilka lat eksploatacji. Kolega jeździ grandem z tym silnikiem. Sitka o ile nadal jest warto się pozbyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 27 Maja 2022 Udostępnij Napisano 27 Maja 2022 (edytowane) 19 minut temu, Rudobrody napisał: 1. Jesteś pewien,że występuje ? "Zbiornik preparatu EOLYS o pojemności 5 l jest wystarczający dla przebiegu około rzędu 80 000 km (w zmodyfikowanej wersji - 120 tys km)". Więcej tutaj: http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=120032 2. Jak działa to po co ruszać? Może być już zaślepiony. 3. Sprawdzić i wymienić. 4. Miałem 92 KM wersję tego silnika. Nic się z nim nie działo przez kilka lat eksploatacji. Kolega jeździ grandem z tym silnikiem. Sitka o ile nadal jest warto się pozbyć. 1. Ale co występuje ? FAP ? tak w 1.6HDi 110 występuje. Jeszcze nie spotkałem zbiornika/nerki z EOLYS'em o pojemności większej niż ~3litry 4. to nie inna wersja tylko inny silnik 1.6HDi 92KM to 9HY/X, a 110KM to 9HZ Edytowane 27 Maja 2022 przez jedrocha 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 27 Maja 2022 Udostępnij Napisano 27 Maja 2022 31 minut temu, jedrocha napisał: 1. Ale co występuje ? FAP ? tak w 1.6HDi 110 występuje. Jeszcze nie spotkałem zbiornika/nerki z EOLYS'em o pojemności większej niż ~3litry Mógł już zostać usunięty. Samochód nie jest nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 27 Maja 2022 Udostępnij Napisano 27 Maja 2022 Teraz, Rudobrody napisał: Mógł już zostać usunięty. Samochód nie jest nowy. aaa w tym kontekście 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Maja 2022 Udostępnij Napisano 27 Maja 2022 1 hour ago, Rudobrody said: 4. Miałem 92 KM wersję tego silnika. Nic się z nim nie działo przez kilka lat eksploatacji. Kolega jeździ grandem z tym silnikiem. Sitka o ile nadal jest warto się pozbyć. Dobre motory byly Wlasnie mi wyskoczylo na fejsie https://francuskie.pl/peugeot-207-hdi-z-przebiegiem-blisko-siedemset-tysiecy-kilometrow/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 27 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2022 59 minut temu, jedrocha napisał: 1. Ale co występuje ? FAP ? tak w 1.6HDi 110 występuje. Jeszcze nie spotkałem zbiornika/nerki z EOLYS'em o pojemności większej niż ~3litry Załóżmy, że występuje bo auto jest z D, więc zakładam też większą wnikliwość podczas przeglądów. Co mają zrobić i sprawdzić, przy założeniu, że płyn się kończy? - jak to jest sygnalizowane. Godzinę temu, jedrocha napisał: 4. to nie inna wersja tylko inny silnik 1.6HDi 92KM to 9HY/X, a 110KM to 9HZ 110KM, 16V, 9HZ Co z tymi panewkami? Godzinę temu, Rudobrody napisał: 2. Jak działa to po co ruszać? Może być już zaślepiony. Wiesz, u mnie w Astrze 1.7 110KM CDTI też "działał" - zblokował się na amen na autostradzie 1000km za domem, w taki sposób, że pod małe wzniesienie wjeżdżałem na II-ce i zwalniał. Na szczęście jestem po Polibudzie, więc przywaliłem Niutonem i do domu dojechałem. Oni są po SSGW, więc... you know Godzinę temu, Rudobrody napisał: 3. Sprawdzić i wymienić. Jak sprawdzić - samodzielnie, czy po prostu wstawić do serwisu i zapewne wymienią bo ... Ło Panie... Co z tym łańcuchem spinającym wałki? Wymienia się to to podczas każdego rozrządu, czy co 2-3cią wymianę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 27 Maja 2022 Udostępnij Napisano 27 Maja 2022 8 godzin temu, el_guapo napisał: Załóżmy, że występuje bo auto jest z D, więc zakładam też większą wnikliwość podczas przeglądów. Co mają zrobić i sprawdzić, przy założeniu, że płyn się kończy? - jak to jest sygnalizowane. Jak się będzie kończyć to auto powinno krzyczeć komunikatem na wyświetlaczu, że jest ryzyko zatkania filtra czy coś tego typu. Jeśli jeszcze nie krzyczy to sprawdzić ile minęło od resetu licznika (tudzież uzupełnienia płynu ) można podpinając kompa. Chyba nawet apka faplite w wersji pro na andka powinna dać takie info na zwykłym ELMie po blututu. 8 godzin temu, el_guapo napisał: Co z tym łańcuchem spinającym wałki? Wymienia się to to podczas każdego rozrządu, czy co 2-3cią wymianę? Słyszałem wersję "jak nie hałasuje, to nie ruszać", ale nie wiem czy zalecana przez fachowców. U brata auto ma 350k i nie zmieniany ten łańcuszek jeszcze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 (edytowane) W dniu 27.05.2022 o 21:19, iwik napisał: Jak się będzie kończyć to auto powinno krzyczeć komunikatem na wyświetlaczu, że jest ryzyko zatkania filtra czy coś tego typu. Jeśli jeszcze nie krzyczy to sprawdzić ile minęło od resetu licznika (tudzież uzupełnienia płynu ) można podpinając kompa. Chyba nawet apka faplite w wersji pro na andka powinna dać takie info na zwykłym ELMie po blututu. Słyszałem wersję "jak nie hałasuje, to nie ruszać", ale nie wiem czy zalecana przez fachowców. U brata auto ma 350k i nie zmieniany ten łańcuszek jeszcze. Z tą sygnalizacją to teoria Auto sygnalizuje wg teoretycznego zużycia, wyliczonego przez komputer po wtryskiwanej dawce itd itp Jedynym sposobem na sprawdzenie obecności płynu i jego dozowania to obmacanie nerki/zbiornika oraz tez urządzeń wykonawczych komputerem serwisowym. Co do łańcuszka to na słuch, nie na rozrząd Edytowane 30 Maja 2022 przez jedrocha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 W 2.0HDI już drugi raz testuję jazdę bez zbiornika dodatku. Nie dzieje się nic, samochód jak wypalał filtr tak dalej to robi. Jeśli dodatek był zapakowany w worek (tzw. nerkę) to istnieje duże prawdopodobieństwo, że po pięciu latach worek pękł, płyn się wylał a właściciel jeździ niczego nieświadomy. Komputer przypomni o małej ilości płynu wyłącznie jak sobie wyliczy z przebiegu, że powinno być go już mało. Ogółem: nie czepiać się filtra póki działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 31 minut temu, Igorek napisał: W 2.0HDI już drugi raz testuję jazdę bez zbiornika dodatku. Nie dzieje się nic, samochód jak wypalał filtr tak dalej to robi. Jeśli dodatek był zapakowany w worek (tzw. nerkę) to istnieje duże prawdopodobieństwo, że po pięciu latach worek pękł, płyn się wylał a właściciel jeździ niczego nieświadomy. Komputer przypomni o małej ilości płynu wyłącznie jak sobie wyliczy z przebiegu, że powinno być go już mało. Ogółem: nie czepiać się filtra póki działa. Tylko że jak go tak dłużej poużywasz to już mu żadna regeneracja, nawet mechaniczno-chemiczna nie pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 7 minut temu, jedrocha napisał: Tylko że jak go tak dłużej poużywasz to już mu żadna regeneracja, nawet mechaniczno-chemiczna nie pomoże Z tego co wiem płyn eolys pomaga wypalać się filtrowi w czasie jazdy miejskiej. Podczas jazdy autostradowej nie jest potrzebny. Mój samochód regularnie robi trasy, filtr wypala się doskonale. W jaki sposób brak dodatku miałby uszkadzać filtr? Przypomnę tylko, ze to właśnie dodatek odkłada się w filtrze i to z jego powodu trzeba go płukać raz na parę lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 Teraz, Igorek napisał: Z tego co wiem płyn eolys pomaga wypalać się filtrowi w czasie jazdy miejskiej. Podczas jazdy autostradowej nie jest potrzebny. Mój samochód regularnie robi trasy, filtr wypala się doskonale. W jaki sposób brak dodatku miałby uszkadzać filtr? Przypomnę tylko, ze to właśnie dodatek odkłada się w filtrze i to z jego powodu trzeba go płukać raz na parę lat. nie jest to prawda, eloys obniża temperaturę wypalania sadzy, żeby się mogła w ogóle spalić, na dłuższą metę zabijesz filtr na amen ... w filtrze wypala się sadza, a odkłada CER z dodatku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 Godzinę temu, jedrocha napisał: nie jest to prawda, eloys obniża temperaturę wypalania sadzy, żeby się mogła w ogóle spalić, na dłuższą metę zabijesz filtr na amen ... w filtrze wypala się sadza, a odkłada CER z dodatku Powiem tak: dużo się naczytałem na klubie cytrynki o działaniu filtra od ludzi o niewielkim pojeciu. Potem powstają takie legendy, które są powielane i ze sprawnego urządzenia robi się pełen tajemnic i cudownego działania magiczny układ. Ja twardo trzymam się tego, co producent miał na myśli i jak taki układ realnie działa. Eolys pakowany był w plastikowy zbiornik, który średnio po pięciu latach pękał a zawartość się wylewała. Ludzie nieświadomie na tym jeżdżą i nie odczuwają jakiegoś nagłego zapychania się filtra. Sam odkryłem u siebie taki problem jakieś 3 lata temu, nie wiem od jakiego czasu tak jeździłem ale zanim to naprawiłem to minęło jeszcze około 9 miesięcy. Działało to do października zeszłego roku, gdy trzepnąłem borsuka i powyrywał mi właśnie cały układ pod spodem. Zaślepiłem, jeżdżę i już nie zamierzam naprawiać. Samochód co roku przechodzi uczciwe badanie techniczne z kontrolą cząstek sadzy i cały czas trzyma normy. Pewnie gdyby było jezdzone tylko w mieście to bym odnotował jakiś problem a tak nie widzę żadnej różnicy. Samochód ma tyle lat i taki przebieg, że dużo nie ryzykuję a z chęcią dokładnie zbadam jak to jest naprawdę i przyczynię się do wyprostowania pewnych teorii. A tak wyglądało to po ostatnim zderzeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 (edytowane) 4 minuty temu, Igorek napisał: Powiem tak: dużo się naczytałem na klubie cytrynki o działaniu filtra od ludzi o niewielkim pojeciu. Potem powstają takie legendy, które są powielane i ze sprawnego urządzenia robi się pełen tajemnic i cudownego działania magiczny układ. Ja twardo trzymam się tego, co producent miał na myśli i jak taki układ realnie działa. Eolys pakowany był w plastikowy zbiornik, który średnio po pięciu latach pękał a zawartość się wylewała. Ludzie nieświadomie na tym jeżdżą i nie odczuwają jakiegoś nagłego zapychania się filtra. Sam odkryłem u siebie taki problem jakieś 3 lata temu, nie wiem od jakiego czasu tak jeździłem ale zanim to naprawiłem to minęło jeszcze około 9 miesięcy. Działało to do października zeszłego roku, gdy trzepnąłem borsuka i powyrywał mi właśnie cały układ pod spodem. Zaślepiłem, jeżdżę i już nie zamierzam naprawiać. Samochód co roku przechodzi uczciwe badanie techniczne z kontrolą cząstek sadzy i cały czas trzyma normy. Pewnie gdyby było jezdzone tylko w mieście to bym odnotował jakiś problem a tak nie widzę żadnej różnicy. Samochód ma tyle lat i taki przebieg, że dużo nie ryzykuję a z chęcią dokładnie zbadam jak to jest naprawdę i przyczynię się do wyprostowania pewnych teorii. A tak wyglądało to po ostatnim zderzeniu Wiesz, przez 20 lat byłem tam "Nauczycielem", ale nie Urban Legend tylko "wiedzy praktycznej"... nawet miałem przydomek Haynes z pewnych względów, fakt kiedyś była to skarbnica wiedzy, a nie to co teraz "umarlak z tradycjami" ... Co do trzymania norm to HDi trzyma je bez wszystkich tych ECO-dziwactw mając nawet pół miliona km, albo i więcej ... Natomiast, bardziej się to odbija na osiągach i spalaniu auta Edytowane 30 Maja 2022 przez jedrocha 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 9 minut temu, jedrocha napisał: Wiesz, przez 20 lat byłem tam "Nauczycielem", ale nie Urban Legend tylko "wiedzy praktycznej"... nawet miałem przydomek Haynes z pewnych względów, fakt kiedyś była to skarbnica wiedzy, a nie to co teraz "umarlak z tradycjami" ... Co do trzymania norm to HDi trzyma je bez wszystkich tych ECO-dziwactw mając nawet pół miliona km, albo i więcej ... Natomiast, bardziej się to odbija na osiągach i spalaniu auta Paweł, nie jestem na 100% pewien ale żaden samochód tu u mnie nie przejdzie uczciwie przeglądu jeśli miał fabrycznie filtr a został on usunięty. Norma to jest coś około 0,5 (nie wiem nawet czego). Kolega miał problem bo w 1.9 JTD przy przebiegu 180.000 mil filtr już puszczał do 0,6. Ja nadal uczciwie przechodzę przeglądy i co roku dostaje kartkę z wynikiem dymienia na potwierdzenie sprawności samochodu i uczciwości diagnosty. Wrócę do domu to mogę wrzucić skany. Wydaje mi się też, że nie ma opcji aby bez filtra zejść do takiego poziomu. Brakuje mi tu kogoś, kto usunął i pojechał na badanie dymienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 Teraz, Igorek napisał: Paweł, nie jestem na 100% pewien ale żaden samochód tu u mnie nie przejdzie uczciwie przeglądu jeśli miał fabrycznie filtr a został on usunięty. Norma to jest coś około 0,5 (nie wiem nawet czego). Kolega miał problem bo w 1.9 JTD przy przebiegu 180.000 mil filtr już puszczał do 0,6. Ja nadal uczciwie przechodzę przeglądy i co roku dostaje kartkę z wynikiem dymienia na potwierdzenie sprawności samochodu i uczciwości diagnosty. Wrócę do domu to mogę wrzucić skany. Wydaje mi się też, że nie ma opcji aby bez filtra zejść do takiego poziomu. Brakuje mi tu kogoś, kto usunął i pojechał na badanie dymienia. Sprawne HDi tak ma, słowo klucz "SPRAWNE" tzn. nie leją wtryski, działa EGR, ma kompresję, bo niesprawnemu to nic nie pomoże, nawet 10 FAPów ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 14 minut temu, jedrocha napisał: Sprawne HDi tak ma, słowo klucz "SPRAWNE" tzn. nie leją wtryski, działa EGR, ma kompresję, bo niesprawnemu to nic nie pomoże, nawet 10 FAPów ... Czyli dla pewności: sprawne HDI nie potrzebuje filtra cząstek aby spełniać normy, jakie narzucił producent dla samochodu z filtrem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 Teraz, Igorek napisał: Czyli dla pewności: sprawne HDI nie potrzebuje filtra cząstek aby spełniać normy, jakie narzucił producent dla samochodu z filtrem? Nie narzucił ich producent (PSA), on się im podporządkował, to jest najważniejsze, tylko ECO-sekta w EU a to robi różnicę. Norma EURO4, EURO5, EURO6 i kolejne to kompromisy, bo gdyby były naprawdę miały być restrykcyjne, od lat nie byłoby na rynku aut TDi z grupy VAG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 2 minuty temu, jedrocha napisał: Nie narzucił ich producent (PSA), on się im podporządkował, to jest najważniejsze, tylko ECO-sekta w EU a to robi różnicę. Norma EURO4, EURO5, EURO6 i kolejne to kompromisy, bo gdyby były naprawdę miały być restrykcyjne, od lat nie byłoby na rynku aut TDi z grupy VAG No dobra, jak zwał tak zwał. Chodzi mi tylko o to, czy filtr jest potrzebny czy nie z punktu widzenia norm dymienia, jakie musi spełnić samochód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 Teraz, Igorek napisał: No dobra, jak zwał tak zwał. Chodzi mi tylko o to, czy filtr jest potrzebny czy nie z punktu widzenia norm dymienia, jakie musi spełnić samochód? Toż Ci już odpisałem, sprawne HDi bez FAPa spełnia normy EURO4 i EURO5 bo o takich silnika rozmawiamy: 9HZ, RHR, RHE, RHH... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 (edytowane) 9 godzin temu, jedrocha napisał: Co do łańcuszka to na słuch, nie na rozrząd Yyy, moja nie rozumieć Rozrząd podstawowy (pasek, rolki) był zmieniany zgonie z zaleceniem, łańcuszek między wałkami nie był. Edytowane 30 Maja 2022 przez iwik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 18 minut temu, iwik napisał: Yyy, moja nie rozumieć Rozrząd podstawowy (pasek, rolki) był zmieniany zgonie z zaleceniem, łańcuszek między wałkami nie był. Noooo i w czym problem. Rozrząd wg PSA 180000/240000/10 lat, a łańcuszek "gdy zachodzi taka konieczność" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 30 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 Dobra, co zrobić z tym Eolysem i jakiego komunikatu wypatrywać? Auto w sierpniu jedzie do HR, a dziś ma 240kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 3 godziny temu, el_guapo napisał: Dobra, co zrobić z tym Eolysem i jakiego komunikatu wypatrywać? Auto w sierpniu jedzie do HR, a dziś ma 240kkm. Oficjalnie sprawdzić ile jeszcze zostało wg kompa. Zajrzeć też do zbiornika i potwierdzić, że jest. Można też wyczyścić filtr, jeśli się za często wypala, co sprawdzisz kompem. Moje doświadczenie mówi: nic nie robić póki działa Sam wybierzesz co chcesz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodomela Napisano 31 Maja 2022 Udostępnij Napisano 31 Maja 2022 W dniu 27.05.2022 o 08:35, el_guapo napisał: 1. FAP - tu proszę o wszelkie szczegóły: jak? gdzie? kiedy? Czy coś sygnalizuje brak płynu, a jeżeli zasygnalizuje to ile ma się czasu na uzupełnienie. Także hinty dot. eksploatacji: coś tam o tankowaniu minimalnych ilości paliwa inicjujących "dolewkę" płynu do zbiornika, itp. - no nie wiem/nie znam się/zarobiony jestem; 2. EGR - zaślepiać? Jak? 3. Podkładki pod wtryskami - dopóki nie śmierdzi nic nie robić, czy sprawdzić/wymienić? 4. O panewkach czytałem...i o niedrożnych kanałach olejowych do turbo - czy tu coś można zadziałać profilaktycznie? Turbo chodzi cichutko, aczkolwiek muszla wygląda na nigdy nie ruszaną/piaskowaną, więc albo całość ma się dobrze, albo była regenerowana ale tylko w środku a nie wizualnie, na zewnątrz Itp., itd, Aha: wersja super-hiper-bieda: brak tempomatu, brak elektrycznych szyb z tyłu, klima manual, na pokładzie radio i that's all folks... 1) w HDi w zasadzie bezobsługowy. ewentualnie sprawdzić oczami i rencyma czy nerka jest z płynem (dodatkowe zalecenia to tankować zawsze do pełna) 2) co to jest? ( po wielu latach i wielu modelach HDi chyba mogę tak napisać) 3) jak nie ma potwierdzonego że ktoś tam już był to zdecydowanie wymienić. Samemu może być ciężko, chyba że masz ściągacze do wtrysków tego typu. Ja bym zlecił 4) co to panewki? (patrz pkt2). turbo sprawdzić przewód olejowy i wywalić sitko (trudność -> wyciągnąć FAP chyba trzeba jak dobrze pamiętam, żeby się do tej rółki dobrać). nie wiem jak w 110KM ale 108KM miał taką termiczną uszczelkę na turbo, którą bardzo łatwo było źle założyć. Założyłbym od razu wymianę na nową. dodatkowo bym podszybie zdemontować i sprawdził czy odpływ prawy drożny, żeby w kroksach nie jeździć i dmuchawę ocalić. i jeszcze protip w gratisie: jak się poci od góry przy wtryskach zaryzykował bym wymianę korka olejowego i pokrywy zaworów 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 6 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 W dniu 31.05.2022 o 17:30, dodomela napisał: 1) w HDi w zasadzie bezobsługowy. ewentualnie sprawdzić oczami i rencyma czy nerka jest z płynem (dodatkowe zalecenia to tankować zawsze do pełna) Kupili i praktycznie od razu dostali komunikat, że ryzyko zatkania filtra FAP. Dodatkowo przed kupnem zaświeciła się kontrolka poduszki, obiecali poprawić do wydania auta. Wydali auto bez kontrolki poduszki, ale aktualnie znowu się zapaliła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 47 minutes ago, el_guapo said: Kupili i praktycznie od razu dostali komunikat, że ryzyko zatkania filtra FAP. Dodatkowo przed kupnem zaświeciła się kontrolka poduszki, obiecali poprawić do wydania auta. Wydali auto bez kontrolki poduszki, ale aktualnie znowu się zapaliła. To 15 letni Citroen, proponuje sie przyzwyczaic Odnosnie poduszki to trzeba zdiagnozowac, ktora generuje bledy. Moze cos pod fotelem nie styka, etc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 6 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2022 2 godziny temu, Maciej__ napisał: To 15 letni Citroen, proponuje sie przyzwyczaic Odnosnie poduszki to trzeba zdiagnozowac, ktora generuje bledy. Moze cos pod fotelem nie styka, etc. Weź no - ja bym siwych włosów dostał. Oni też - jadą tym w sierpniu do HR. Poduszka: tu mam info, że były fotele wyjmowane do prania wnętrza, więc to jest trop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 7 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2022 17 godzin temu, el_guapo napisał: Weź no - ja bym siwych włosów dostał. Oni też - jadą tym w sierpniu do HR. Poduszka: tu mam info, że były fotele wyjmowane do prania wnętrza, więc to jest trop. No i pojada i wrócą, a do kontrolki sią przyzwyczają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 7 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2022 W dniu 6.06.2022 o 09:57, el_guapo napisał: Kupili i praktycznie od razu dostali komunikat, że ryzyko zatkania filtra FAP. Dodatkowo przed kupnem zaświeciła się kontrolka poduszki, obiecali poprawić do wydania auta. Wydali auto bez kontrolki poduszki, ale aktualnie znowu się zapaliła. Ja miałem tak samo ze swoim pierwszym FAPem. Pojawiał się losowo komunikat przez jakiś czas. Potem ustało, prawdopodobnie filtr się oczyścił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2022 On 6/6/2022 at 2:07 PM, el_guapo said: Weź no - ja bym siwych włosów dostał. Oni też - jadą tym w sierpniu do HR. Porzadny serwis pozakupowy i najlepiej byloby jeszcze zrobic chociaz 2-3 trasy po PL, zeby pozniej w razie czego nie swirowac jak sie jakas kontrolka przypadkowo zapali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 7 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2022 Teraz, Maciej__ napisał: Porzadny serwis pozakupowy i najlepiej byloby jeszcze zrobic chociaz 2-3 trasy po PL, zeby pozniej w razie czego nie swirowac jak sie jakas kontrolka przypadkowo zapali Właśnie stoi na porządnym serwisie, natomiast trasy po PL to będą max po 110km i po wojewódzkich, więc test na A i S odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.