Skocz do zawartości

Luz na przekładni kierowniczej - wałku kolumny kierowniczej


Kysior

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.
Ma przeglądzie żony Kia Picanto (2015rok, 70kkm) wyszło, że coś przy szybkich ruchach kierownicą prawo-lewo powoduje stuk. Po szybkim śledztwie wygląda na to, że luz jest na wejściu wałka od strony kolumny kierowniczej. Czy takie luzy się reguluje, czy regeneruje, czy wymienia łożysko (bo to ostatnie zasugerował diagnosta)?
Czy temat jest podobny dla większości samochodów, czy każdy producent ma swoje rozwiązania i powinienem spadać na kącik Kia? (na którym ruch jest marny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, vaz2110 napisał(a):

Na zdjęciach tej przekładni  jest śruba regulacyjna na klucz imbusowy. Luz również może być na krzyżaku kolumny kierowniczej. 

Tą śrubą można wyregulować luz samej przekładni. Jeżeli dobrze zidentyfikowali miejsce luzu to nie będzie to.

Natomiast krzyżak już tak, ale przede wszystkim przyjrzałbym się czy śruba spinająca krzyżak z wieloklinem przekładni jest dobrze przykręcona. Być może było tak od nowości a dopiero teraz ktoś zwrócił uwagę.

Zbyt mały przebieg na jakieś większe kłopoty.

Chyba, że w KIA są jakieś plastikowe części kolumny i się rozsypały, ale wtedy raczej diagnosta nie identyfikowałby problemu w takim miejscu. Pytanie na ile wnikliwie to weryfikował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 23.04.2023 o 12:45, ghost2255 napisał(a):

W grupie KIA/Hyundai typowa usterką jest zniszczone gumowe sprzegiełko w kształcie gwiazdki na kolumnie kierowniczej.

Nie wiem, czy w Picanto występuje, ale objawy pasują. Warto sprawdzić.

Mało informacji, ale z tego, co widzę, to I10 i Picanto tego nie mają

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg jak najbardziej ok do takich kłopotów w Kijance. Ja do 80k km miałem wymienioną przekładnie i całą kolumnę kierowniczą z układem elektrycznego wspomagania 😄

U mnie cykanie/stukanie było z kolumny kierowniczej. Picanto też ma elektryczne wspomaganie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

W przypadku Kia Picanto z 2015 roku, luz na wejściu wałka od strony kolumny kierowniczej jest najczęściej spowodowany zużyciem łożyska igiełkowego. Łożysko to znajduje się w osi wałka i odpowiada za jego prawidłowe działanie. W miarę użytkowania samochodu, łożysko zużywa się i może powodować stuki przy szybkich ruchach kierownicą.

W większości samochodów, luz na wejściu wałka od strony kolumny kierowniczej jest usuwany poprzez wymianę łożyska igiełkowego. Jest to jedyny sposób, aby zapewnić prawidłowe działanie układu kierowniczego.

Jeżeli diagnosta zasugerował wymianę łożyska, to jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna problemu. Możesz oczywiście spróbować regulacji luzu, ale jest to mało prawdopodobne, że przyniesie to trwały efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.