deszczowyRoman Napisano 2 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2023 Tarcze sprzęgła obita kevlarem sa odporniejsza na tarcie i przenoszą wieksze momenty obrotowe. Czy jest jakas znaczna róznica w pracy/ przełaczaniu biegów/ wysprzeglaniu w porownaniu do zwykłego sprzegła? Czy takie sprzęgło ciężko chodzi? Czy zmiana samej tarczy załatwia temat czy trzeba modzić docisk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 2 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2023 Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 2 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2023 Nie czuję różnicy. Jednak i tak po podkręceniu mocy/momentu mam na V i VI biegu uślizgi jak dam w palnik przy obrotach max. momentu obrotowego - no ale to już wina dosciku (który jest nowy BTW). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2023 Okładzina kevlarowa jest bardziej odporna na ścieranie, sprzęgło bierze bardziej 0/1, ale nie tak, jak w rajdówkach, minimalnie zwiększa się współczynnik tarcia. Dla przeniesienia większego momentu potrzeba mocniejszego docisku (wtedy pedał jest twardszy) i większej średnicy. Przy czym średnica robi największą robotę. Dodatkowy 1 cm na tarczy może skutkować przeniesieniem ok 60-90 Nm więcej tak w przybliżeniu, bo wszystko zależy też od szerokości okładziny. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 2 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2023 Miałem w rajdówce, można ostro traktować, fajnie spina, jazda za polsprzegle lekko utrudniona. Fajna opcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 2 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2023 (edytowane) Godzinę temu, G.O.A.T. napisał(a): Miałem w rajdówce, można ostro traktować, fajnie spina, jazda za polsprzegle lekko utrudniona. Fajna opcja. Myślałem przy okazji wymiany, ale z racji użytkowania auta czasem przez żonę zostałem jednak przy OEM Te +30Nm daje radę Edytowane 2 Lipca 2023 przez stig 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 2 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2023 21 minut temu, stig napisał(a): Myślałem przy okazji wymiany, ale z racji użytkowania auta czasem przez żonę zostałem jednak przy OEM Te +30Nm daje radę I słusznie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 2 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2023 10 godzin temu, deszczowyRoman napisał(a): Czy jest jakas znaczna róznica w pracy/ przełaczaniu biegów/ wysprzeglaniu w porownaniu do zwykłego sprzegła? Czy takie sprzęgło ciężko chodzi? Nie. Mam takie w Audi TT i wszystko chodzi lekko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.