Skocz do zawartości

Alufelgi Uno / Kadett?


Junkers

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam!

> Kolega ma na sprzedaż alufelgi od Opla Kadetta.

> Czy będą pasować do Uno?

> Przepraszam za "niepotrzebny" wątek, ale nie mam kogo się doradzić.

> Pozdrawiam!

jeśli mogę to podłącze się pod wątek planuje w najbliższy weekend kupić jakies alusy z drugiej ręki i tu moje pytanie na co szczególnie zwrócić uwagę jaki rozstaw itp , proszę o rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Kolega ma na sprzedaż alufelgi od Opla Kadetta.

> Czy będą pasować do Uno?

> Przepraszam za "niepotrzebny" wątek, ale nie mam kogo się doradzić.

> Pozdrawiam!

zalezy jaki to jest rozmiar, ople maja inny rozstaw srub 4x100 a fiaty 4x98. przy takim rozstawie powinno sie zalozyc sruby plywajace ok.gif ale sa i tacy co jezdza na zwyklych. jesli felga nie jest jakos nieprzecietnie szeroka albo nie ma jakiegos nieprzecietnie duzego lub malego ET to nie powinno byc problemow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje! smile.gif

I jak wygląda sprawa opon - czy te co mam obecnie na oryginalnych felgach będą pasować bez problemu?

Przepraszam za głupie pytania, zielony jestem! passed_out.gif

I jak z "renowacją" alufelg? Są leciutko podniszczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Kolega ma na sprzedaż alufelgi od Opla Kadetta.

> Czy będą pasować do Uno?

> Przepraszam za "niepotrzebny" wątek, ale nie mam kogo się doradzić.

> Pozdrawiam!

Opel ma rozstaw śrub 4x100 - ale to ujdzie bo można jeździć na śrubach pływających lub zwykłych o ile nie są za szerokie felgi.

Problem pojawia się przy otworze centrującym ponieważ Opel ma otwór 56.5 mm a Fiat 58mm - wiec bez roztoczenia felgi się nie obejdzie oslabiony.gif piłowanie odrazu radze sobie wybić z głowy bo powstanie "jajo" a otwór centrujący to najwazniejsza rzecz w feldze - redukuje on obciążenie jakimi są poddawane śruby (daje oparcie feldze)

Trzecia sprawa to taka, że Ople mają wysokie ET - w alu myśle że będzie mniejsze ale przy wysokim ET felga będzie bardziej zblizona do wewnętrznego nadkola i moze obcierac - dlatego trzeba dystanse założyć lub szukać felgi z mniejszym ET - powiedzmy w okolicach ET 30-35 dla felgi 5'' lub 5,5''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziękuje!

> I jak wygląda sprawa opon - czy te co mam obecnie na oryginalnych

> felgach będą pasować bez problemu?

> Przepraszam za głupie pytania, zielony jestem!

> I jak z "renowacją" alufelg? Są leciutko podniszczone.

zależy jaki masz teraz rozmiar opony ile/ile i jakie 13'ki 14'ki a jakie są alumy szerokie i o jakiej średnicy.

na 5'' - 155/70 - wejdzie

na 5.5'' - min 165/65 waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zależy jaki masz teraz rozmiar opony ile/ile i jakie 13'ki 14'ki a

> jakie są alumy szerokie i o jakiej średnicy.

> na 5'' - 155/70 - wejdzie

> na 5.5'' - min 165/65

tez sie podepne pod temat, i jesli mozna to prosze o rade. chce zalozyc alufki od seata ibizy, kumpel ma identyczne w Tipo i pasuja. chodzi mi o to jakie dac opony zeby nic nie obcieralo, czy jak dam 165/65 /14 to bedzie dobrze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tez sie podepne pod temat, i jesli mozna to prosze o rade. chce

> zalozyc alufki od seata ibizy, kumpel ma identyczne w Tipo i

> pasuja. chodzi mi o to jakie dac opony zeby nic nie obcieralo,

> czy jak dam 165/65 /14 to bedzie dobrze??

zwroc uwage na to co napisal kolega ABARTH

Quote:

przy wysokim ET felga będzie bardziej zblizona do wewnętrznego nadkola i moze obcierac


wiec zalezy jakie ET ale nie powinno nic obcierac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tez sie podepne pod temat, i jesli mozna to prosze o rade. chce

> zalozyc alufki od seata ibizy, kumpel ma identyczne w Tipo i

> pasuja. chodzi mi o to jakie dac opony zeby nic nie obcieralo,

> czy jak dam 165/65 /14 to bedzie dobrze??

Zgadza się od starej ibizy alumki pasują ponieważ dawniej seat był w spółpracy z Fiatem. Od 93 roku przeszedł do VW.

165/65 R14 to dobry rozmiar oponek jak na felge R14 waytogo.gif.

Natomiast co do obcierania to to że dasz 165/65 nie będzie miało znaczenia o ile będziesz miał duże ET bo wtedy opona będzie obcierała o wewnetrzne nadkole.

Jesli nie chcesz stosować dystansów to szukaj felg z ET ok 35-40 przy założeniu, że chcesz założyć felge o szerokości 5 lub 5,5''.

Jeśli byś chciał szersze felgi to wtedy ET trzeba zmniejszyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zwroc uwage na to co napisal kolega ABARTH

> Quote:

> przy wysokim ET felga będzie bardziej zblizona do wewnętrznego

> nadkola i moze obcierac

> wiec zalezy jakie ET ale nie powinno nic obcierac

claps.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... felga będzie bardziej

> zblizona do wewnętrznego nadkola i moze obcierac - dlatego

> trzeba dystanse założyć ...

Witam, pozwolisz że Cię zamęczę pytaniami - chodzi o to, że czasem na zakręcie prawe koło mi obciera, wiem że TTTM ale może jakby zamontować owe dystanse to może by nie obcierało??

Mógłbyś jakis rysunek wrzucić z wymiarami i z jakiego materiału te dystanse zrobić? Byłbym bardzo wdzięczny. Mam 145/70 R13. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadza się od starej ibizy alumki pasują ponieważ dawniej seat był w

> spółpracy z Fiatem. Od 93 roku przeszedł do VW.

> 165/65 R14 to dobry rozmiar oponek jak na felge R14 .

> Natomiast co do obcierania to to że dasz 165/65 nie będzie miało

> znaczenia o ile będziesz miał duże ET bo wtedy opona będzie

> obcierała o wewnetrzne nadkole.

> Jesli nie chcesz stosować dystansów to szukaj felg z ET ok 35-40 przy

> założeniu, że chcesz założyć felge o szerokości 5 lub 5,5''.

> Jeśli byś chciał szersze felgi to wtedy ET trzeba zmniejszyć

dzieki za rady smile.gif ale ja nie wiem jakie te felgi maja ET i od ktorej strony sie to mierzy 270751858-jezyk.gif ta sa wlasnie od starego seata Ibizy r14 36szprych (o ile dobrze pamietam) zeby.GIF moze ktos juz takie ma / mial w uniaku zeby.GIF

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzieki za rady ale ja nie wiem jakie te felgi maja ET i od ktorej

> strony sie to mierzy ta sa wlasnie od starego seata Ibizy r14

> 36szprych (o ile dobrze pamietam) moze ktos juz takie ma / mial

> w uniaku

> Pozdro.

Wiem o jakie felgi Ci chodzi wink.gif Posprawdzałem sobie w katalogach i wyszło na to, że Ibiza (stary model) ma dokładnie te same parametry felg stalowych co felga stalowa z uniaka - więc alu musiały być fabrycznie dobrane smile.gif Możesz bez problemu założyć i cieszyć się z alu waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzieki za rady ale ja nie wiem jakie te felgi maja ET i od ktorej

> strony sie to mierzy ta sa wlasnie od starego seata Ibizy r14

ET - czyli odsadzenie koła - wyróznia się dwa rodzaje ET:

Ujemne ET

277127434-uj.gif

Dodatnie

277127434-dod.gif

post-30644-1435247187278_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .... felga będzie bardziej

> Witam, pozwolisz że Cię zamęczę pytaniami - chodzi o to, że czasem na

> zakręcie prawe koło mi obciera, wiem że TTTM ale może jakby

> zamontować owe dystanse to może by nie obcierało??

> Mógłbyś jakis rysunek wrzucić z wymiarami i z jakiego materiału te

> dystanse zrobić? Byłbym bardzo wdzięczny. Mam 145/70 R13.

> Pozdrawiam.

Witam

Napisz jeszcze na jakich to jest felgach : stalowych czy aluminiowych i czy dzieje się to z tyłu czy z przodu samochodu.

Bo przy tak wąskiej oponie nie stosuje się dystansów - nawet gdybyś założył opony 155/70 nie powinno nic obcierać.

Sprawdź czy plastikowe nadkola dobrze są przykręcone i czy nie odstają - bo może być taka sytuacja, że wkręt wypadł i nadole sprężynuje i znalazło się bliżej felgi dlatego podczas zakrętu moze obcierać niezależnie czy to jest przód czy tył.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem o jakie felgi Ci chodzi Posprawdzałem sobie w katalogach i

> wyszło na to, że Ibiza (stary model) ma dokładnie te same

> parametry felg stalowych co felga stalowa z uniaka - więc alu

> musiały być fabrycznie dobrane Możesz bez problemu założyć i

> cieszyć się z alu

dzieki:) jak wreszcie kupie opony to zaloze i sie pochwale.

zapraszam na 20.GIF

zeby.GIF

Pozdro:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Napisz jeszcze na jakich to jest felgach : stalowych czy aluminiowych

> i czy dzieje się to z tyłu czy z przodu samochodu.

> Bo przy tak wąskiej oponie nie stosuje się dystansów - nawet gdybyś

> założył opony 155/70 nie powinno nic obcierać.

> Sprawdź czy plastikowe nadkola dobrze są przykręcone i czy nie

> odstają - bo może być taka sytuacja, że wkręt wypadł i nadole

> sprężynuje i znalazło się bliżej felgi dlatego podczas zakrętu

> moze obcierać niezależnie czy to jest przód czy tył.

> Pozdrawiam

To jest prawy przód, felga stalówka seryjna, dodam że to przy ostrych zakrętach tak obciera, jak skręcam w prawo Hmm.. w sobotę sprawdzę bo to może być faktycznie te nadkole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest prawy przód, felga stalówka seryjna, dodam że to przy ostrych

> zakrętach tak obciera, jak skręcam w prawo Hmm.. w sobotę

> sprawdzę bo to może być faktycznie te nadkole.

Jeśli to jest seryjna felga i dodatkowo przód to przy tak wąskiej oponie winy obcierania szukałbym tylko i wyłącznie przy nadkolu plastikowym. Jak zdejmiesz koło to powinno być widać ślady tarcia opony o plastik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fiu, fiu ale rysunki

zgadza się waytogo.gif autorowi należą się claps.gif

szkoda że to nie moje zlosnik.gif jak ja bym nabazgrolił to po latach sprzedawane byłyby za miliony ojro biglaugh.gif na aukcjach sztuki nowoczesnej rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zgadza się autorowi należą się

> szkoda że to nie moje jak ja bym nabazgrolił to po latach

> sprzedawane byłyby za miliony ojro na aukcjach sztuki

> nowoczesnej

Kuba moze wartalo by pomyslec nad tym wink.gif

za kilka lat masz najnowsza Honde Civic biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zależy jaki masz teraz rozmiar opony ile/ile i jakie 13'ki 14'ki a

> jakie są alumy szerokie i o jakiej średnicy.

> na 5'' - 155/70 - wejdzie

> na 5.5'' - min 165/65

poprawka. na 5,5 cala wchodzi 155/70.

stwierdzoen empirycznie-jezdze tak juz jakis czas wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poprawka. na 5,5 cala wchodzi 155/70.

> stwierdzoen empirycznie-jezdze tak juz jakis czas

na 5,5'' to ja Ci zamontuje i 135/80 biglaugh.gif - ja napisałem to co jest bezpieczne i to co zalecają firmy oponiarskie wink.gif

Jak zamontujesz 155/70 na 5,5'' to opona wygląda tak /-\ 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na 5,5'' to ja Ci zamontuje i 135/80

takis cfany? to zaloz 255/40R15 na felge 10,5 270751858-jezyk.gif

ewentualnie 355/25R19bodajze na felge 11 czy 12 cali.

sie pociac chcielismysick.gif

>-ja napisałem to co jest

> bezpieczne i to co zalecają firmy oponiarskie

> Jak zamontujesz 155/70 na 5,5'' to opona wygląda tak /-\

hmm.gif przyznam ci sie, ze u mnie wyglada to dosc normalnie niewiem.gif

nie zauwazylem zeby oopona byla jakos specjalnie naciagniety. napewno trzeba bardziej uwazac na krawezniki bo latwiej przytrzec felge niz gume

oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takis cfany? to zaloz 255/40R15 na felge 10,5

> ewentualnie 355/25R19bodajze na felge 11 czy 12 cali.

> sie pociac chcielismy

> przyznam ci sie, ze u mnie wyglada to dosc normalnie

> nie zauwazylem zeby oopona byla jakos specjalnie naciagniety. napewno

> trzeba bardziej uwazac na krawezniki bo latwiej przytrzec felge

> niz gume

a seria ile ma ??? odkrecalem dzisiaj kola i zapomlem zerknac bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znaczy sie ze 155/70 na 5,5 calowej feldze może by niebezpieczne ?

> dlaczego?

ponieważ opona jest bardziej naciągnieta po bokach na felge i łatwiej ją "ściągnąć" z felgi np. przy szybkim wekściu w zakręt itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takis cfany? to zaloz 255/40R15 na felge 10,5

> ewentualnie 355/25R19bodajze na felge 11 czy 12 cali.

> sie pociac chcielismy

ja się wcale nie wymądrzam - poprostu wszystko się da zrobić tylko wszystko jest kwestią bezpieczeństwa.

> przyznam ci sie, ze u mnie wyglada to dosc normalnie

> nie zauwazylem zeby oopona byla jakos specjalnie naciagniety. napewno

> trzeba bardziej uwazac na krawezniki bo latwiej przytrzec felge

> niz gume

zgadza się dodatkowo opona jest bardziej rozciągnięta przy feldze i łatwiej ją "ściągnać" przy zakręcie lub np. przy zawracaniu na ręcznym. Opona łatwiej odejdzie od felgi i ujdzie powietrze a dalej to już kapeć.

Ja np. jeździłem na zwykłych śrubach na rozstawie 4x100 a powinny być pływające śruby;) Wszystko jest sprawą umowną. Ja wiedziałem, że nie szaleje to i zwykłe śruby mi wystarczyły - podobnie jest z oponą 155/70 na felge 5,5'' - zalecają 165/65 (bezpieczeństwo) ale i 155/70 dopuszczają ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to ja mam 5" 155/70 i sa prosto

bo na 4,5 i 5" są zalecane 155/70 ok.gif

> a powiedz Kuba do 5,5" jaka max podejdzie ?/45 lub 40 R15

175 bo przy 185 to już będzie balonik wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ponieważ opona jest bardziej naciągnieta po bokach na felge i łatwiej

> ją "ściągnąć" z felgi np. przy szybkim wekściu w zakręt itp.

kurcze, zawsze myslalem ze jest na odwrot, bo takie rozwiazania (opona rozwleczona na szerokiej feldze) stosuje sie w wyscigach i tu gdzie zupelnie ekstremalne sily boczne dzialają na opone- w driftingu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurcze, zawsze myslalem ze jest na odwrot, bo takie rozwiazania

> (opona rozwleczona na szerokiej feldze) stosuje sie w wyscigach

> i tu gdzie zupelnie ekstremalne sily boczne dzialają na opone- w

> driftingu...

Ja wcale nie twierdze, że nie masz racji smile.gif - nie wiem jak to jest przy drifcie - tzn, jakie opony się stosuje wymiarowo. Nawet logicznie patrząc to "szersza" opona od felgi powinna być "mocniejsza" i stabliniejsza niż opona węższa hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja się wcale nie wymądrzam - poprostu wszystko się da zrobić tylko

> wszystko jest kwestią bezpieczeństwa.

stary, przeca to zart byl 20.GIF

tak mi sie powiedzialo hehe.gif

> zgadza się dodatkowo opona jest bardziej rozciągnięta przy feldze i

> łatwiej ją "ściągnać" przy zakręcie lub np. przy zawracaniu na

> ręcznym. Opona łatwiej odejdzie od felgi i ujdzie powietrze a

> dalej to już kapeć.

> Ja np. jeździłem na zwykłych śrubach na rozstawie 4x100 a powinny być

> pływające śruby;) Wszystko jest sprawą umowną. Ja wiedziałem, że

> nie szaleje to i zwykłe śruby mi wystarczyły - podobnie jest z

> oponą 155/70 na felge 5,5'' - zalecają 165/65 (bezpieczeństwo)

> ale i 155/70 dopuszczają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wcale nie twierdze, że nie masz racji - nie wiem jak to jest przy

ja tez wcale nie twierdze że Ty mowisz że ja nie mam racji zlosnik.gif

> drifcie - tzn, jakie opony się stosuje wymiarowo.

np. o ile dobrze pamietam 175/50 13 na siodemce feldze chyba mial Polody... hmm.gif

Nawet

> logicznie patrząc to "szersza" opona od felgi powinna być

> "mocniejsza" i stabliniejsza niż opona węższa

ta logika nie zawsze mozna kogos przekonac wink.gif, ja zawsze na logie biorac, uwazalem ze wlasnie jak opona jest wezsza to jest stabilniejsza : bo jak jest szersza to na ostrym zakrecie felga przesuwa sie wzgledem opony do zewnatrz i sila rzeczy wewnetrzna jej strona jest podwijana, a jak jest wezsza to nie ma sie co podwinac... confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tez wcale nie twierdze że Ty mowisz że ja nie mam racji

> np. o ile dobrze pamietam 175/50 13 na siodemce feldze chyba mial

> Polody...

ale 175/50 R13 jest idealnie spasowana w 7'' bo takie zakładałem Woytkowi i ta opona jest idealna na 7'' nic tutaj nie jest naciągane.

> Nawet

> ta logika nie zawsze mozna kogos przekonac , ja zawsze na logie

> biorac, uwazalem ze wlasnie jak opona jest wezsza to jest

> stabilniejsza : bo jak jest szersza to na ostrym zakrecie felga

> przesuwa sie wzgledem opony do zewnatrz i sila rzeczy wewnetrzna

> jej strona jest podwijana, a jak jest wezsza to nie ma sie co

> podwinac...

Weźmy dla przykładu zawracanie na hamulcu ręcznym tzw. "bączki" przy zewnętrznym kole do toru "jazdy" felga jest wypychana na zewnątrz a opona zwijana do środka - dlatego napisałem że łatwiej węższą opone sciągnąć z felgi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale 175/50 R13 jest idealnie spasowana w 7'' bo takie zakładałem

> Woytkowi i ta opona jest idealna na 7'' nic tutaj nie jest

> naciągane.

hmm.gif jesli 155 na 5,5" jest "dopuszczalna" czyly troche rozciagnieta, to czy 2cm szersza opona na prawie 4 cm szerszej felde nie jest jeszcze bardziej rozciagnieta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli 155 na 5,5" jest "dopuszczalna" czyly troche rozciagnieta, to

> czy 2cm szersza opona na prawie 4 cm szerszej felde nie jest

> jeszcze bardziej rozciagnieta?

eee. a moze zamiast sie skupiac na szerokosci to skupmy sie na tym co naprawde ma wplyw na "sciaganie" opony z felgi, ctzyli na jej sciance bocznej? bo akurat szerokosc jest drugorzedna, ale wysokosc opony okreslna przez stosunek szerokosci do srednciy ma juz znaczenie duzo wieksze.

dlatego jak na felge 4 cale wepchamy opone 175760R13 to otrzymamy balona jak w terenowce ktorego bedzie scigalo z felgi ciagle.

jak ta sama opone naciagneimy na felge 8 cali i dolozymy w nia 2,4 bara to raczej jej nei sciagnie.

poprostu opona bedzie miala jeszcze nizszy profil czyli w jeszcze mniejszym stopniu bedzie podatna na "ugiecie boczne". wspomagac ja w tym braku podatnosci bedzie podwyzszone cisnienie powietrza.

co wy na to? palacz.gif

P.S. Pytanie jeszcze na jaki rodzaj felgi bedziemy te opony naciagac lub wypychac grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eee. a moze zamiast sie skupiac na szerokosci to skupmy sie na tym co

> naprawde ma wplyw na "sciaganie" opony z felgi, ctzyli na jej

> sciance bocznej? bo akurat szerokosc jest drugorzedna, ale

> wysokosc opony okreslna przez stosunek szerokosci do srednciy ma

> juz znaczenie duzo wieksze.

> dlatego jak na felge 4 cale wepchamy opone 175760R13 to otrzymamy

> balona jak w terenowce ktorego bedzie scigalo z felgi ciagle.

> jak ta sama opone naciagneimy na felge 8 cali i dolozymy w nia 2,4

> bara to raczej jej nei sciagnie.

> poprostu opona bedzie miala jeszcze nizszy profil czyli w jeszcze

> mniejszym stopniu bedzie podatna na "ugiecie boczne". wspomagac

> ja w tym braku podatnosci bedzie podwyzszone cisnienie

> powietrza.

> co wy na to?

> P.S. Pytanie jeszcze na jaki rodzaj felgi bedziemy te opony naciagac

> lub wypychac

claps.gif tak tez mie sie wydawalo 20.GIF , ino nie kapuje o co chodzi z tym ze opona bedzie miala nizrzy profil spineyes.gif to jakas inna opona bedzie czy ta sama? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak tez mie sie wydawalo , ino nie kapuje o co chodzi z tym ze

> opona bedzie miala nizrzy profil to jakas inna opona bedzie czy

> ta sama?

ta sama ok.gif ale bedzie nizsza

zrob sobie doswiadczenie i rozciagnij gumowy kwadrat 20/20 jak rozciagniesz na boki to zobaczysz ze bedzie to prostokat 10/40 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak ta sama opone naciagneimy na felge 8 cali i dolozymy w nia 2,4

> bara to raczej jej nei sciagnie.

> poprostu opona bedzie miala jeszcze nizszy profil czyli w jeszcze

> mniejszym stopniu bedzie podatna na "ugiecie boczne".

tak ale zauwaz ze bedzie oslabiona srodkiem czyli czescia jezdna

zrobi sie U albo straci przyczepnosc w skutek calkowitego zaoblenia spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak ale zauwaz ze bedzie oslabiona srodkiem czyli czescia jezdna

> zrobi sie U albo straci przyczepnosc w skutek calkowitego zaoblenia

nie, srodek sie nie obli. srodek bedie zaooblony jak dolozysz zbyt duzo poietrza lub gdy talotysz opone na zbyt waska felge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie, srodek sie nie obli. srodek bedie zaooblony jak dolozysz zbyt

> duzo poietrza lub gdy talotysz opone na zbyt waska felge.

Dejv ............ ja tak teoretyzuje ale

jakdasz opone 155 na felge 4,5" przy cisnieniu 2 atmosfery to zeczywiscie bedzie balon

ale jak opone 155 dasz na felge 6" to przy 2 atm. brzegi zawina sie do gory a bieznik sie zapadnie

tak jak pisales musial bys dac wiecej powietrza a to grozi rozerwaniem opony bo sie deformuje niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dejv ............ ja tak teoretyzuje ale

> jakdasz opone 155 na felge 4,5" przy cisnieniu 2 atmosfery to

> zeczywiscie bedzie balon

uno standardowo ma 155/70 na 4,5" i wcake nie taki balon smile.gif powiedzialbym ze wyglada... normalnie

> ale jak opone 155 dasz na felge 6" to przy 2 atm. brzegi zawina sie

> do gory a bieznik sie zapadnie

> tak jak pisales musial bys dac wiecej powietrza a to grozi

> rozerwaniem opony bo sie deformuje

jest taka mozliwosc ze opone rozerwie waytogo.gif ale jakie to musialoby byc cisnienie skoro oponki sa podobno sprawdzane pod cisnieniem 20atm przed dopuszczeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uno standardowo ma 155/70 na 4,5" i wcake nie taki balon

> powiedzialbym ze wyglada... normalnie

> jest taka mozliwosc ze opone rozerwie ale jakie to musialoby byc

> cisnienie skoro oponki sa podobno sprawdzane pod cisnieniem

> 20atm przed dopuszczeniem

wyglada sam mam takie sick.gif

to jest guzik prawda to co pisza o tych 20 atm.

a nie raz widzialem jak rozerwalo opone w aucie ot tak sobie bo bylo np. goraco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dejv ............ ja tak teoretyzuje ale

> jakdasz opone 155 na felge 4,5" przy cisnieniu 2 atmosfery to

> zeczywiscie bedzie balon

identyczny balon bedzie przy 1.9 i przy 2.4

gwaranzuje ci to-sprawdzalem wink.gif

> ale jak opone 155 dasz na felge 6" to przy 2 atm. brzegi zawina sie

> do gory a bieznik sie zapadnie

nie, brzegi sie nie zawina do gory... chco akurat to dwa bary przykladowa wartoscia byly wink.gif

> tak jak pisales musial bys dac wiecej powietrza a to grozi

> rozerwaniem opony bo sie deformuje

rotzerwaniem?

cholera, przez ostatnie kilka miesiecy trochu kol zrobilem. w zadne nei dajemy mniej niz 2.1 bara... w niektore dajemy w okolicach 2,8 bara (osobowe) i jeszcze nic nei rozwerwalo.

pomijam fakt, ze po zalozeniu pompujemy kazda opone do 5,5 bara (z wyjatkiem tych z czujnikiami cisnienia) a potem upuszczamy do pozadanej wartosci.

ja jadac pierwszy raz do polski mialem na zimno 2,5 bara, na cieplo byloby pewnie okolice 2,7... i nic nie wystrzelilo smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.