Junkers Napisano 4 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2006 Witam! Kolega ma na sprzedaż alufelgi od Opla Kadetta. Czy będą pasować do Uno? Przepraszam za "niepotrzebny" wątek, ale nie mam kogo się doradzić. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicherek01 Napisano 4 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2006 > Witam! > Kolega ma na sprzedaż alufelgi od Opla Kadetta. > Czy będą pasować do Uno? > Przepraszam za "niepotrzebny" wątek, ale nie mam kogo się doradzić. > Pozdrawiam! jeśli mogę to podłącze się pod wątek planuje w najbliższy weekend kupić jakies alusy z drugiej ręki i tu moje pytanie na co szczególnie zwrócić uwagę jaki rozstaw itp , proszę o rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 4 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2006 > Witam! > Kolega ma na sprzedaż alufelgi od Opla Kadetta. > Czy będą pasować do Uno? > Przepraszam za "niepotrzebny" wątek, ale nie mam kogo się doradzić. > Pozdrawiam! zalezy jaki to jest rozmiar, ople maja inny rozstaw srub 4x100 a fiaty 4x98. przy takim rozstawie powinno sie zalozyc sruby plywajace ale sa i tacy co jezdza na zwyklych. jesli felga nie jest jakos nieprzecietnie szeroka albo nie ma jakiegos nieprzecietnie duzego lub malego ET to nie powinno byc problemow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Junkers Napisano 4 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2006 Dziękuje! I jak wygląda sprawa opon - czy te co mam obecnie na oryginalnych felgach będą pasować bez problemu? Przepraszam za głupie pytania, zielony jestem! I jak z "renowacją" alufelg? Są leciutko podniszczone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 4 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2006 > Witam! > Kolega ma na sprzedaż alufelgi od Opla Kadetta. > Czy będą pasować do Uno? > Przepraszam za "niepotrzebny" wątek, ale nie mam kogo się doradzić. > Pozdrawiam! Opel ma rozstaw śrub 4x100 - ale to ujdzie bo można jeździć na śrubach pływających lub zwykłych o ile nie są za szerokie felgi. Problem pojawia się przy otworze centrującym ponieważ Opel ma otwór 56.5 mm a Fiat 58mm - wiec bez roztoczenia felgi się nie obejdzie piłowanie odrazu radze sobie wybić z głowy bo powstanie "jajo" a otwór centrujący to najwazniejsza rzecz w feldze - redukuje on obciążenie jakimi są poddawane śruby (daje oparcie feldze) Trzecia sprawa to taka, że Ople mają wysokie ET - w alu myśle że będzie mniejsze ale przy wysokim ET felga będzie bardziej zblizona do wewnętrznego nadkola i moze obcierac - dlatego trzeba dystanse założyć lub szukać felgi z mniejszym ET - powiedzmy w okolicach ET 30-35 dla felgi 5'' lub 5,5'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 4 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2006 > Dziękuje! > I jak wygląda sprawa opon - czy te co mam obecnie na oryginalnych > felgach będą pasować bez problemu? > Przepraszam za głupie pytania, zielony jestem! > I jak z "renowacją" alufelg? Są leciutko podniszczone. zależy jaki masz teraz rozmiar opony ile/ile i jakie 13'ki 14'ki a jakie są alumy szerokie i o jakiej średnicy. na 5'' - 155/70 - wejdzie na 5.5'' - min 165/65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
del_goblin Napisano 4 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2006 > zależy jaki masz teraz rozmiar opony ile/ile i jakie 13'ki 14'ki a > jakie są alumy szerokie i o jakiej średnicy. > na 5'' - 155/70 - wejdzie > na 5.5'' - min 165/65 tez sie podepne pod temat, i jesli mozna to prosze o rade. chce zalozyc alufki od seata ibizy, kumpel ma identyczne w Tipo i pasuja. chodzi mi o to jakie dac opony zeby nic nie obcieralo, czy jak dam 165/65 /14 to bedzie dobrze?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 4 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2006 > tez sie podepne pod temat, i jesli mozna to prosze o rade. chce > zalozyc alufki od seata ibizy, kumpel ma identyczne w Tipo i > pasuja. chodzi mi o to jakie dac opony zeby nic nie obcieralo, > czy jak dam 165/65 /14 to bedzie dobrze?? zwroc uwage na to co napisal kolega ABARTH Quote: przy wysokim ET felga będzie bardziej zblizona do wewnętrznego nadkola i moze obcierac wiec zalezy jakie ET ale nie powinno nic obcierac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sopel Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 ... kolega sobie na www.allegro.pl poszuka jakichś alumków typowych do fiata 4x98 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 > tez sie podepne pod temat, i jesli mozna to prosze o rade. chce > zalozyc alufki od seata ibizy, kumpel ma identyczne w Tipo i > pasuja. chodzi mi o to jakie dac opony zeby nic nie obcieralo, > czy jak dam 165/65 /14 to bedzie dobrze?? Zgadza się od starej ibizy alumki pasują ponieważ dawniej seat był w spółpracy z Fiatem. Od 93 roku przeszedł do VW. 165/65 R14 to dobry rozmiar oponek jak na felge R14 . Natomiast co do obcierania to to że dasz 165/65 nie będzie miało znaczenia o ile będziesz miał duże ET bo wtedy opona będzie obcierała o wewnetrzne nadkole. Jesli nie chcesz stosować dystansów to szukaj felg z ET ok 35-40 przy założeniu, że chcesz założyć felge o szerokości 5 lub 5,5''. Jeśli byś chciał szersze felgi to wtedy ET trzeba zmniejszyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 > zwroc uwage na to co napisal kolega ABARTH > Quote: > przy wysokim ET felga będzie bardziej zblizona do wewnętrznego > nadkola i moze obcierac > wiec zalezy jakie ET ale nie powinno nic obcierac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekS Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 .... felga będzie bardziej > zblizona do wewnętrznego nadkola i moze obcierac - dlatego > trzeba dystanse założyć ... Witam, pozwolisz że Cię zamęczę pytaniami - chodzi o to, że czasem na zakręcie prawe koło mi obciera, wiem że TTTM ale może jakby zamontować owe dystanse to może by nie obcierało?? Mógłbyś jakis rysunek wrzucić z wymiarami i z jakiego materiału te dystanse zrobić? Byłbym bardzo wdzięczny. Mam 145/70 R13. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
del_goblin Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 > Zgadza się od starej ibizy alumki pasują ponieważ dawniej seat był w > spółpracy z Fiatem. Od 93 roku przeszedł do VW. > 165/65 R14 to dobry rozmiar oponek jak na felge R14 . > Natomiast co do obcierania to to że dasz 165/65 nie będzie miało > znaczenia o ile będziesz miał duże ET bo wtedy opona będzie > obcierała o wewnetrzne nadkole. > Jesli nie chcesz stosować dystansów to szukaj felg z ET ok 35-40 przy > założeniu, że chcesz założyć felge o szerokości 5 lub 5,5''. > Jeśli byś chciał szersze felgi to wtedy ET trzeba zmniejszyć dzieki za rady ale ja nie wiem jakie te felgi maja ET i od ktorej strony sie to mierzy ta sa wlasnie od starego seata Ibizy r14 36szprych (o ile dobrze pamietam) moze ktos juz takie ma / mial w uniaku Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 > dzieki za rady ale ja nie wiem jakie te felgi maja ET i od ktorej > strony sie to mierzy ta sa wlasnie od starego seata Ibizy r14 > 36szprych (o ile dobrze pamietam) moze ktos juz takie ma / mial > w uniaku > Pozdro. Wiem o jakie felgi Ci chodzi Posprawdzałem sobie w katalogach i wyszło na to, że Ibiza (stary model) ma dokładnie te same parametry felg stalowych co felga stalowa z uniaka - więc alu musiały być fabrycznie dobrane Możesz bez problemu założyć i cieszyć się z alu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 > dzieki za rady ale ja nie wiem jakie te felgi maja ET i od ktorej > strony sie to mierzy ta sa wlasnie od starego seata Ibizy r14 ET - czyli odsadzenie koła - wyróznia się dwa rodzaje ET: Ujemne ET Dodatnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 > .... felga będzie bardziej > Witam, pozwolisz że Cię zamęczę pytaniami - chodzi o to, że czasem na > zakręcie prawe koło mi obciera, wiem że TTTM ale może jakby > zamontować owe dystanse to może by nie obcierało?? > Mógłbyś jakis rysunek wrzucić z wymiarami i z jakiego materiału te > dystanse zrobić? Byłbym bardzo wdzięczny. Mam 145/70 R13. > Pozdrawiam. Witam Napisz jeszcze na jakich to jest felgach : stalowych czy aluminiowych i czy dzieje się to z tyłu czy z przodu samochodu. Bo przy tak wąskiej oponie nie stosuje się dystansów - nawet gdybyś założył opony 155/70 nie powinno nic obcierać. Sprawdź czy plastikowe nadkola dobrze są przykręcone i czy nie odstają - bo może być taka sytuacja, że wkręt wypadł i nadole sprężynuje i znalazło się bliżej felgi dlatego podczas zakrętu moze obcierać niezależnie czy to jest przód czy tył. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
del_goblin Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 > Wiem o jakie felgi Ci chodzi Posprawdzałem sobie w katalogach i > wyszło na to, że Ibiza (stary model) ma dokładnie te same > parametry felg stalowych co felga stalowa z uniaka - więc alu > musiały być fabrycznie dobrane Możesz bez problemu założyć i > cieszyć się z alu dzieki:) jak wreszcie kupie opony to zaloze i sie pochwale. zapraszam na Pozdro:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekS Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 > Witam > Napisz jeszcze na jakich to jest felgach : stalowych czy aluminiowych > i czy dzieje się to z tyłu czy z przodu samochodu. > Bo przy tak wąskiej oponie nie stosuje się dystansów - nawet gdybyś > założył opony 155/70 nie powinno nic obcierać. > Sprawdź czy plastikowe nadkola dobrze są przykręcone i czy nie > odstają - bo może być taka sytuacja, że wkręt wypadł i nadole > sprężynuje i znalazło się bliżej felgi dlatego podczas zakrętu > moze obcierać niezależnie czy to jest przód czy tył. > Pozdrawiam To jest prawy przód, felga stalówka seryjna, dodam że to przy ostrych zakrętach tak obciera, jak skręcam w prawo Hmm.. w sobotę sprawdzę bo to może być faktycznie te nadkole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 > To jest prawy przód, felga stalówka seryjna, dodam że to przy ostrych > zakrętach tak obciera, jak skręcam w prawo Hmm.. w sobotę > sprawdzę bo to może być faktycznie te nadkole. Jeśli to jest seryjna felga i dodatkowo przód to przy tak wąskiej oponie winy obcierania szukałbym tylko i wyłącznie przy nadkolu plastikowym. Jak zdejmiesz koło to powinno być widać ślady tarcia opony o plastik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 > ET - czyli odsadzenie koła - wyróznia się dwa rodzaje ET: > Ujemne ET > Dodatnie fiu, fiu ale rysunki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 > fiu, fiu ale rysunki zgadza się autorowi należą się szkoda że to nie moje jak ja bym nabazgrolił to po latach sprzedawane byłyby za miliony ojro na aukcjach sztuki nowoczesnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 5 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2006 > zgadza się autorowi należą się > szkoda że to nie moje jak ja bym nabazgrolił to po latach > sprzedawane byłyby za miliony ojro na aukcjach sztuki > nowoczesnej Kuba moze wartalo by pomyslec nad tym za kilka lat masz najnowsza Honde Civic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2006 > zależy jaki masz teraz rozmiar opony ile/ile i jakie 13'ki 14'ki a > jakie są alumy szerokie i o jakiej średnicy. > na 5'' - 155/70 - wejdzie > na 5.5'' - min 165/65 poprawka. na 5,5 cala wchodzi 155/70. stwierdzoen empirycznie-jezdze tak juz jakis czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 6 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2006 > poprawka. na 5,5 cala wchodzi 155/70. > stwierdzoen empirycznie-jezdze tak juz jakis czas na 5,5'' to ja Ci zamontuje i 135/80 - ja napisałem to co jest bezpieczne i to co zalecają firmy oponiarskie Jak zamontujesz 155/70 na 5,5'' to opona wygląda tak /-\ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 6 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2006 > na 5,5'' to ja Ci zamontuje i 135/80 - ja napisałem to co jest > bezpieczne i to co zalecają firmy oponiarskie znaczy sie ze 155/70 na 5,5 calowej feldze może by niebezpieczne ? dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2006 > na 5,5'' to ja Ci zamontuje i 135/80 takis cfany? to zaloz 255/40R15 na felge 10,5 ewentualnie 355/25R19bodajze na felge 11 czy 12 cali. sie pociac chcielismy >-ja napisałem to co jest > bezpieczne i to co zalecają firmy oponiarskie > Jak zamontujesz 155/70 na 5,5'' to opona wygląda tak /-\ przyznam ci sie, ze u mnie wyglada to dosc normalnie nie zauwazylem zeby oopona byla jakos specjalnie naciagniety. napewno trzeba bardziej uwazac na krawezniki bo latwiej przytrzec felge niz gume Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 6 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2006 > takis cfany? to zaloz 255/40R15 na felge 10,5 > ewentualnie 355/25R19bodajze na felge 11 czy 12 cali. > sie pociac chcielismy > przyznam ci sie, ze u mnie wyglada to dosc normalnie > nie zauwazylem zeby oopona byla jakos specjalnie naciagniety. napewno > trzeba bardziej uwazac na krawezniki bo latwiej przytrzec felge > niz gume a seria ile ma ??? odkrecalem dzisiaj kola i zapomlem zerknac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 6 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2006 > a seria ile ma ??? odkrecalem dzisiaj kola i zapomlem zerknac seria ma 4.5'' a sx miał 5" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 6 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2006 > znaczy sie ze 155/70 na 5,5 calowej feldze może by niebezpieczne ? > dlaczego? ponieważ opona jest bardziej naciągnieta po bokach na felge i łatwiej ją "ściągnąć" z felgi np. przy szybkim wekściu w zakręt itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 6 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2006 > seria ma 4.5'' a sx miał 5" no to ja mam 5" 155/70 i sa prosto a powiedz Kuba do 5,5" jaka max podejdzie ?/45 lub 40 R15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 6 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2006 > takis cfany? to zaloz 255/40R15 na felge 10,5 > ewentualnie 355/25R19bodajze na felge 11 czy 12 cali. > sie pociac chcielismy ja się wcale nie wymądrzam - poprostu wszystko się da zrobić tylko wszystko jest kwestią bezpieczeństwa. > przyznam ci sie, ze u mnie wyglada to dosc normalnie > nie zauwazylem zeby oopona byla jakos specjalnie naciagniety. napewno > trzeba bardziej uwazac na krawezniki bo latwiej przytrzec felge > niz gume zgadza się dodatkowo opona jest bardziej rozciągnięta przy feldze i łatwiej ją "ściągnać" przy zakręcie lub np. przy zawracaniu na ręcznym. Opona łatwiej odejdzie od felgi i ujdzie powietrze a dalej to już kapeć. Ja np. jeździłem na zwykłych śrubach na rozstawie 4x100 a powinny być pływające śruby;) Wszystko jest sprawą umowną. Ja wiedziałem, że nie szaleje to i zwykłe śruby mi wystarczyły - podobnie jest z oponą 155/70 na felge 5,5'' - zalecają 165/65 (bezpieczeństwo) ale i 155/70 dopuszczają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 6 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2006 > no to ja mam 5" 155/70 i sa prosto bo na 4,5 i 5" są zalecane 155/70 > a powiedz Kuba do 5,5" jaka max podejdzie ?/45 lub 40 R15 175 bo przy 185 to już będzie balonik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 6 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2006 > ponieważ opona jest bardziej naciągnieta po bokach na felge i łatwiej > ją "ściągnąć" z felgi np. przy szybkim wekściu w zakręt itp. kurcze, zawsze myslalem ze jest na odwrot, bo takie rozwiazania (opona rozwleczona na szerokiej feldze) stosuje sie w wyscigach i tu gdzie zupelnie ekstremalne sily boczne dzialają na opone- w driftingu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 6 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2006 > kurcze, zawsze myslalem ze jest na odwrot, bo takie rozwiazania > (opona rozwleczona na szerokiej feldze) stosuje sie w wyscigach > i tu gdzie zupelnie ekstremalne sily boczne dzialają na opone- w > driftingu... Ja wcale nie twierdze, że nie masz racji - nie wiem jak to jest przy drifcie - tzn, jakie opony się stosuje wymiarowo. Nawet logicznie patrząc to "szersza" opona od felgi powinna być "mocniejsza" i stabliniejsza niż opona węższa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 > ja się wcale nie wymądrzam - poprostu wszystko się da zrobić tylko > wszystko jest kwestią bezpieczeństwa. stary, przeca to zart byl tak mi sie powiedzialo > zgadza się dodatkowo opona jest bardziej rozciągnięta przy feldze i > łatwiej ją "ściągnać" przy zakręcie lub np. przy zawracaniu na > ręcznym. Opona łatwiej odejdzie od felgi i ujdzie powietrze a > dalej to już kapeć. > Ja np. jeździłem na zwykłych śrubach na rozstawie 4x100 a powinny być > pływające śruby;) Wszystko jest sprawą umowną. Ja wiedziałem, że > nie szaleje to i zwykłe śruby mi wystarczyły - podobnie jest z > oponą 155/70 na felge 5,5'' - zalecają 165/65 (bezpieczeństwo) > ale i 155/70 dopuszczają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 > Ja wcale nie twierdze, że nie masz racji - nie wiem jak to jest przy ja tez wcale nie twierdze że Ty mowisz że ja nie mam racji > drifcie - tzn, jakie opony się stosuje wymiarowo. np. o ile dobrze pamietam 175/50 13 na siodemce feldze chyba mial Polody... Nawet > logicznie patrząc to "szersza" opona od felgi powinna być > "mocniejsza" i stabliniejsza niż opona węższa ta logika nie zawsze mozna kogos przekonac , ja zawsze na logie biorac, uwazalem ze wlasnie jak opona jest wezsza to jest stabilniejsza : bo jak jest szersza to na ostrym zakrecie felga przesuwa sie wzgledem opony do zewnatrz i sila rzeczy wewnetrzna jej strona jest podwijana, a jak jest wezsza to nie ma sie co podwinac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 > ja tez wcale nie twierdze że Ty mowisz że ja nie mam racji > np. o ile dobrze pamietam 175/50 13 na siodemce feldze chyba mial > Polody... ale 175/50 R13 jest idealnie spasowana w 7'' bo takie zakładałem Woytkowi i ta opona jest idealna na 7'' nic tutaj nie jest naciągane. > Nawet > ta logika nie zawsze mozna kogos przekonac , ja zawsze na logie > biorac, uwazalem ze wlasnie jak opona jest wezsza to jest > stabilniejsza : bo jak jest szersza to na ostrym zakrecie felga > przesuwa sie wzgledem opony do zewnatrz i sila rzeczy wewnetrzna > jej strona jest podwijana, a jak jest wezsza to nie ma sie co > podwinac... Weźmy dla przykładu zawracanie na hamulcu ręcznym tzw. "bączki" przy zewnętrznym kole do toru "jazdy" felga jest wypychana na zewnątrz a opona zwijana do środka - dlatego napisałem że łatwiej węższą opone sciągnąć z felgi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 > stary, przeca to zart byl > tak mi sie powiedzialo > > ale i 155/70 dopuszczają - przeca się nie obraziłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 > ale 175/50 R13 jest idealnie spasowana w 7'' bo takie zakładałem > Woytkowi i ta opona jest idealna na 7'' nic tutaj nie jest > naciągane. jesli 155 na 5,5" jest "dopuszczalna" czyly troche rozciagnieta, to czy 2cm szersza opona na prawie 4 cm szerszej felde nie jest jeszcze bardziej rozciagnieta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 > jesli 155 na 5,5" jest "dopuszczalna" czyly troche rozciagnieta, to > czy 2cm szersza opona na prawie 4 cm szerszej felde nie jest > jeszcze bardziej rozciagnieta? eee. a moze zamiast sie skupiac na szerokosci to skupmy sie na tym co naprawde ma wplyw na "sciaganie" opony z felgi, ctzyli na jej sciance bocznej? bo akurat szerokosc jest drugorzedna, ale wysokosc opony okreslna przez stosunek szerokosci do srednciy ma juz znaczenie duzo wieksze. dlatego jak na felge 4 cale wepchamy opone 175760R13 to otrzymamy balona jak w terenowce ktorego bedzie scigalo z felgi ciagle. jak ta sama opone naciagneimy na felge 8 cali i dolozymy w nia 2,4 bara to raczej jej nei sciagnie. poprostu opona bedzie miala jeszcze nizszy profil czyli w jeszcze mniejszym stopniu bedzie podatna na "ugiecie boczne". wspomagac ja w tym braku podatnosci bedzie podwyzszone cisnienie powietrza. co wy na to? P.S. Pytanie jeszcze na jaki rodzaj felgi bedziemy te opony naciagac lub wypychac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 > eee. a moze zamiast sie skupiac na szerokosci to skupmy sie na tym co > naprawde ma wplyw na "sciaganie" opony z felgi, ctzyli na jej > sciance bocznej? bo akurat szerokosc jest drugorzedna, ale > wysokosc opony okreslna przez stosunek szerokosci do srednciy ma > juz znaczenie duzo wieksze. > dlatego jak na felge 4 cale wepchamy opone 175760R13 to otrzymamy > balona jak w terenowce ktorego bedzie scigalo z felgi ciagle. > jak ta sama opone naciagneimy na felge 8 cali i dolozymy w nia 2,4 > bara to raczej jej nei sciagnie. > poprostu opona bedzie miala jeszcze nizszy profil czyli w jeszcze > mniejszym stopniu bedzie podatna na "ugiecie boczne". wspomagac > ja w tym braku podatnosci bedzie podwyzszone cisnienie > powietrza. > co wy na to? > P.S. Pytanie jeszcze na jaki rodzaj felgi bedziemy te opony naciagac > lub wypychac tak tez mie sie wydawalo , ino nie kapuje o co chodzi z tym ze opona bedzie miala nizrzy profil to jakas inna opona bedzie czy ta sama? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 > tak tez mie sie wydawalo , ino nie kapuje o co chodzi z tym ze > opona bedzie miala nizrzy profil to jakas inna opona bedzie czy > ta sama? ta sama ale bedzie nizsza zrob sobie doswiadczenie i rozciagnij gumowy kwadrat 20/20 jak rozciagniesz na boki to zobaczysz ze bedzie to prostokat 10/40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 7 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2006 > jak ta sama opone naciagneimy na felge 8 cali i dolozymy w nia 2,4 > bara to raczej jej nei sciagnie. > poprostu opona bedzie miala jeszcze nizszy profil czyli w jeszcze > mniejszym stopniu bedzie podatna na "ugiecie boczne". tak ale zauwaz ze bedzie oslabiona srodkiem czyli czescia jezdna zrobi sie U albo straci przyczepnosc w skutek calkowitego zaoblenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 8 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2006 > tak ale zauwaz ze bedzie oslabiona srodkiem czyli czescia jezdna > zrobi sie U albo straci przyczepnosc w skutek calkowitego zaoblenia nie, srodek sie nie obli. srodek bedie zaooblony jak dolozysz zbyt duzo poietrza lub gdy talotysz opone na zbyt waska felge. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 8 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2006 > nie, srodek sie nie obli. srodek bedie zaooblony jak dolozysz zbyt > duzo poietrza lub gdy talotysz opone na zbyt waska felge. Dejv ............ ja tak teoretyzuje ale jakdasz opone 155 na felge 4,5" przy cisnieniu 2 atmosfery to zeczywiscie bedzie balon ale jak opone 155 dasz na felge 6" to przy 2 atm. brzegi zawina sie do gory a bieznik sie zapadnie tak jak pisales musial bys dac wiecej powietrza a to grozi rozerwaniem opony bo sie deformuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maci3q Napisano 8 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2006 Reasumując na felge 5" idealna jest oponka 155/70 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 8 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2006 > Reasumując na felge 5" idealna jest oponka 155/70 ? zgadza sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 8 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2006 > Dejv ............ ja tak teoretyzuje ale > jakdasz opone 155 na felge 4,5" przy cisnieniu 2 atmosfery to > zeczywiscie bedzie balon uno standardowo ma 155/70 na 4,5" i wcake nie taki balon powiedzialbym ze wyglada... normalnie > ale jak opone 155 dasz na felge 6" to przy 2 atm. brzegi zawina sie > do gory a bieznik sie zapadnie > tak jak pisales musial bys dac wiecej powietrza a to grozi > rozerwaniem opony bo sie deformuje jest taka mozliwosc ze opone rozerwie ale jakie to musialoby byc cisnienie skoro oponki sa podobno sprawdzane pod cisnieniem 20atm przed dopuszczeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 8 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2006 > uno standardowo ma 155/70 na 4,5" i wcake nie taki balon > powiedzialbym ze wyglada... normalnie > jest taka mozliwosc ze opone rozerwie ale jakie to musialoby byc > cisnienie skoro oponki sa podobno sprawdzane pod cisnieniem > 20atm przed dopuszczeniem wyglada sam mam takie to jest guzik prawda to co pisza o tych 20 atm. a nie raz widzialem jak rozerwalo opone w aucie ot tak sobie bo bylo np. goraco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 8 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2006 > Dejv ............ ja tak teoretyzuje ale > jakdasz opone 155 na felge 4,5" przy cisnieniu 2 atmosfery to > zeczywiscie bedzie balon identyczny balon bedzie przy 1.9 i przy 2.4 gwaranzuje ci to-sprawdzalem > ale jak opone 155 dasz na felge 6" to przy 2 atm. brzegi zawina sie > do gory a bieznik sie zapadnie nie, brzegi sie nie zawina do gory... chco akurat to dwa bary przykladowa wartoscia byly > tak jak pisales musial bys dac wiecej powietrza a to grozi > rozerwaniem opony bo sie deformuje rotzerwaniem? cholera, przez ostatnie kilka miesiecy trochu kol zrobilem. w zadne nei dajemy mniej niz 2.1 bara... w niektore dajemy w okolicach 2,8 bara (osobowe) i jeszcze nic nei rozwerwalo. pomijam fakt, ze po zalozeniu pompujemy kazda opone do 5,5 bara (z wyjatkiem tych z czujnikiami cisnienia) a potem upuszczamy do pozadanej wartosci. ja jadac pierwszy raz do polski mialem na zimno 2,5 bara, na cieplo byloby pewnie okolice 2,7... i nic nie wystrzelilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.