Skocz do zawartości

Zaczynamy nową sagę czyli nowe auto czas zamówić…


Kiwal

Rekomendowane odpowiedzi

Leasing na obecną hybrydę się kończy i nowe musi być elektryczne.

Flotowiec wymyślił sobie Skodę albo Hyundaia.

 

Mialem Skodę Enyaq na weekend i to auto jakoś nie przypadło mi do gustu. Jedna z bardziej nieudanych skód. System w tym aucie to porażka, Miałem wersję 80 bez X i jeździ to przeciętnie. Bagażnik ma duży, to chyba jedyny plus.

 

Mialem Ioniqa 6 w max wersji z dwoma silnikami. Ogólnie dużo lepsze wrażenie od Skody, może głównie przez gadgety i moc. Szybka bestia:-) Minus to mały bagażnik który przy rodzinie 2+2 raczej ciężko sobie wyobrazić na dalsze wyjazdy. Duży plus to szybkość ładowania. Minusy to koreańskie podejście do wydawania dźwięków - to auto permanentnie pika….i co więcej nie da sie tego permanentnie wyłączyć.

 

Mialem IX w wersji 40 za ponad 100k EUR (do której musiałbym dopłacać całkiem sporo) i to auto jest za wielkie do codziennej jazdy po mieście. Na autostrady OK, ale wtedy ta bateria jest za mała.

 

Chce potestować jeszcze i4 i EV6, może nawet GT;-)

 

Tesla nie wchodzi w rachubę. To mamy zakazane kupować.

 

Jakies przemyślenia szanownego grona"? Dodam iż połowa przebiegu będzie na autostradzie….wiec szybkość ładowania ma znaczenie. Jest cos jeszcze ciekawego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kiwal napisał(a):

EV6, może nawet GT;-)

 

dobry wybor, ale do bagaznika tez nie zaladujesz 2 wozkow, sanek i wanienki do kapieli.

 

Godzinę temu, Kiwal napisał(a):

Tesla nie wchodzi w rachubę. To mamy zakazane kupować.

 

z ciekawosci czemu ? jakis swir we flocie pracuje ze zakazal najlepszego elektryka na swiecie ???

Edytowane przez PawelWaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wujek napisał(a):

Jak tesla zabroniona to tak średnio niestety. Nie ma lepszego elektryka. Ja teraz Renault jeżdżę no ale to tylko do miasta. Jak już musisz elektryka to poszedłbym w premium. GLA / GLB czy Audi. Choć nie wiem jak. Szybkością lądowania.

 

audi i porsche (nie to wolne kacikowicza) laduje sie szybko :jem:

Edytowane przez PawelWaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kiwal napisał(a):

 

Leasing na obecną hybrydę się kończy i nowe musi być elektryczne.

 

Niedobrze, kolejny do ładowarek po trasie ;) 

 

11 godzin temu, Kiwal napisał(a):

 

Jakies przemyślenia szanownego grona"? Dodam iż połowa przebiegu będzie na autostradzie….wiec szybkość ładowania ma znaczenie. Jest cos jeszcze ciekawego?

Dobrze, że Tesla zakazana, będzie można swobodniej pisać 😁

 

Aktualnie ciężko o coś lepszego niż Ioniq 5 lub EV6, przy czym w mojej ocenie wnętrze w EV6 jest wyraźnie lepsze (wersję GT Line bym brał tylko pod uwagę).

Po dłuższym czasie użytkowania to naprawdę bardzo wygodny wóz, ładowanie deklasuje rywali, w wyposażeniu w zasadzie nic nie brakuje. Ale najlepiej potestuj, bo każdy ma inne potrzeby, gust i wymagania. 
Wersję GT ogólnie odradzam, ma kilku dość istotnych minusów; brak elektrycznych foteli z przodu, brak wentylowanych foteli, fotele są twardsze, co przy dłuższych trasach zaczynają odczuwać wszyscy pasażerowie, brak trybu „snow”, a ta pełna moc jest tylko w trybie GT i zależna jest od temp. baterii i aktualnego SOC. 
I co równie istotne, zużycie energii o ok. 15% większe od wersji 325 KM, a to już sporo. Zasięg jest o te 15% niższy conajmniej. 
Ogólnie w codziennej jeździe parametry wersji 325 KM są wystarczające, ale to też każdy musi ocenić sam. 
W GT można pozazdrościć Vmax, 260 km/h, bo w GT line 190 km/h i zjazd do szatni ;) 

 

Robiłem ostatnio przegląd rynku na co bym mógł zamienić swój wóz i mimo chęci otwarcia na coś innego, nadal wyszło mi EV6, mimo swoich kilku drobnych wad.

Jakby jeszcze kiedyś po lifcie włożyli baterię 100 kWh, to już byłoby całkiem przyjemnie. 
 

Bmw teraz na wiosnę wypuści i5 Touring czyli dla mnie w teorii wiz idealny. 
Pomijając chorą cenę, to największy minus, że tam będzie bateria i układ napędowy z i4 (które jest świetnym autem, tylko ciasnym). Ale z perspektywy użytkowania auta z 800V to nie jestem w stanie zaakceptować 400V w takim i5, bo to po prostu jest na zasadzie „wkładamy co mamy”. 

Ioniq 5 lub EV6 ewentualnie Taycan i nie przytyjesz na ładowarkach, max co zjesz to szybkiego hamburgera nie za dużego, reszta stoi i zamawia powiększone zestawy i dokupuje jeszcze desery 😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
A flotowiec czym będzie jeździł?
Flotowiec ma stety/niestety swojego szefa który liczy kasę i "dba o wizerunek firmy" oraz stara się choć troche "dogodzic" pracownikom ktorym te auta przysługują.



Jako że jest to trójkąt żelazny to z założenia nie możliwe jest pogodzenia 3 tych wymagań.

I wychodzi zgniły kompromis....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał(a):



Jakbym nie miał ciśnienia na prześwit to na pewnie wybrałbym i4 ale raz że to plaskacz a dwa to niestety tylko ciasny sedan i dwa plus dwa wiec raczej słabo a najgorsze to terminy dostawy absolutne minimum to rok
 

 

Co w końcu, dacia Spring? :serducha:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Kiwal napisał(a):

Tesla nie wchodzi w rachubę. To mamy zakazane kupować.

 

Świetne podejście pracodawcy.

W pracy musicie siedzieć na sosnowych stołkach zamiast na krzesłach biurowych?

 

No nic. Jak nie Tesla, to od biedy Hyundai/Kia, może BMW...

 

 

 

 

Edytowane przez HelixSv
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, wujek napisał(a):

Jak tesla zabroniona to tak średnio niestety. Nie ma lepszego elektryka. Ja teraz Renault jeżdżę no ale to tylko do miasta. Jak już musisz elektryka to poszedłbym w premium. GLA / GLB czy Audi. Choć nie wiem jak. Szybkością lądowania.

Wiesz co - mam GLE hybrydę teraz i nigdy w życiu Mercedesa już nie kupię. Nie ma większej padaki.

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

 

dobry wybor, ale do bagaznika tez nie zaladujesz 2 wozkow, sanek i wanienki do kapieli.

 

 

z ciekawosci czemu ? jakis swir we flocie pracuje ze zakazal najlepszego elektryka na swiecie ???

Raz ze żadnego biznesu razem nie robimy, dwa z tabelki wyszło, ze koszt leasingu na tesle za każdą wydana koronę na nią, jest razy dwa w porównaniu do innych aut typu Skoda, VW, Hultaj. Nasza firma leasingowa wycenia wartość rezydualna Tesli po 3 latach na 30% 😉

  • Lubię to 1
  • Kocham 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Kiwal napisał(a):

2.5 roku, 90kkm i 13razy w serwisie.

Niektore rzeczy są nienaprawialne;-)

 

Konkretny przeciwnik. 

 

U mnie:

- Niedziałające przednie kierunkowskazy

- Brak możliwości wyłączenia świateł mijania (nawet po zgaszeniu samochodu, zamknieciu i oddaleniu się na pół godziny)

- i 4 inne żółte błędy pojawiające się na desce. 

 

U kolegi:

- Usterka klimy

- Usterka pilota

 

U kolegi 2:

- Usterka ryglowania zamka drzwi kierowcy skutkujące radosnym otwieraniem drzwi przy skrętach w prawo.

- Działający na wyobraźnie komunikat na czerwono, że istnieje niebezpieczeństwo zapłonu dużej baterii podczas gdy auta znajdowało się metr od domu i nie dało się go uruchomić. 

 

Wszystkie 3 ID4 miały przejechane maksymalnie 15 kkm. 

 

O idiotycznym infotainmencie i updatach online trwających ponad pół roku szkoda pisać. 

 

 

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2023 o 21:36, HelixSv napisał(a):

 

Konkretny przeciwnik. 

 

U mnie:

- Niedziałające przednie kierunkowskazy

- Brak możliwości wyłączenia świateł mijania (nawet po zgaszeniu samochodu, zamknieciu i oddaleniu się na pół godziny)

- i 4 inne żółte błędy pojawiające się na desce. 

 

U kolegi:

- Usterka klimy

- Usterka pilota

 

U kolegi 2:

- Usterka ryglowania zamka drzwi kierowcy skutkujące radosnym otwieraniem drzwi przy skrętach w prawo.

- Działający na wyobraźnie komunikat na czerwono, że istnieje niebezpieczeństwo zapłonu dużej baterii podczas gdy auta znajdowało się metr od domu i nie dało się go uruchomić. 

 

Wszystkie 3 ID4 miały przejechane maksymalnie 15 kkm. 

 

O idiotycznym infotainmencie i updatach online trwających ponad pół roku szkoda pisać. 

 

 

Software w Skoda/VW to porazka. Oni to chyba na Aliexpress kupili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.