Skocz do zawartości

Wymiana parownika po 132k km


dus3

Rekomendowane odpowiedzi

Jest sobie Opel astra z 2016 roku, z fabryczną instalacją gazową.
Przebieg 130k km. 

Wymieniane filtry, raz wtryskiwacze, ale parownik nie tknięty. 

Na gaz auto przełącza się przy 70stopniach.

 

wiem, ze teoria mówi o wymianie membrany bądź całego parownika po70-90k km, ale nie widzę żadnych przesłanek ku temu. Auto pali ciagle tyle samo, nie ma utraty mocy.

 

Tłumacze to sobie tym, że te 70 stopni sprawiają ze membrana pracuje w lepszych warunkach niż w innych instalacjach gdzie ta temperatura przełączenia jest zupełnie niższa.

 

I teraz pytanie do , szeców. Wymieniać membranę, bo przebieg na to wskazuje czy czekać na pojawienie się oznak problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dus3 napisał(a):

I teraz pytanie do , szeców. Wymieniać membranę, bo przebieg na to wskazuje czy czekać na pojawienie się oznak problemu.

 

 

Nic się nie dzieje to nie ruszać, zaczniesz grzebać to możesz pogorszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja jest fabryczna, instalowana w Gliwicach przy składaniu Opla astry.

Grzebać w niej może tylko aso bo inni gaziarze nie maja dostępu do sterownika niestety.

 

Co do temperatury, to w tych instalacjach był problem z zacinającym się elektrozaworem. Zacinał sie bo syf z gazu go blokował. Na gwarancji byłem z tym błędem kilka razy. Ostatecznie na którejś wizycie w aso powiedzieli ze opel wydał zalecenie na 70 stopni. Ustawili i problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak miałem ponad 20 lat temu pierwsze auto na LPG to jeździło się na markowe stacje aby zatankować gaz choć był tam parę groszy tańszy,

obecnie i to nie jest tylko moje spostrzeżenie jeżdżę na prywatną stacje gdzie maja tylko LPG tankuje taniej i po przejechaniu 15 tys. kilometrów

aż szkoda wymieniać filtr fazy ciekłej bo jest taki czysty, gdy tankowałem na markowych stacjach to filtr po 10tys. był cały zasypany popiołem i cały magnes w opiłkach,

co do twojego problemu to może zmień stacje tankowania LPG, zabrudzenie i zacinająca się iglica w elektrozaworze to wina brudnego gazu a wyczyszczenie iglicy to 5 minut roboty,ja obecnie mam na gazie przejechane 50tys. i poza samodzielna wymianą filtrów nic nie było robione ,zauważyłem że często ludzie przy wymianie zabrudzonego filtra fazy ciekłej wyrzucają go z magnesem (nie wiedzą że jest magnes) a zakładają nowy bez magnesu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jest sobie Opel astra z 2016 roku, z fabryczną instalacją gazową.
Przebieg 130k km. 
Wymieniane filtry, raz wtryskiwacze, ale parownik nie tknięty. 
Na gaz auto przełącza się przy 70stopniach.
 
wiem, ze teoria mówi o wymianie membrany bądź całego parownika po70-90k km, ale nie widzę żadnych przesłanek ku temu. Auto pali ciagle tyle samo, nie ma utraty mocy.
 
Tłumacze to sobie tym, że te 70 stopni sprawiają ze membrana pracuje w lepszych warunkach niż w innych instalacjach gdzie ta temperatura przełączenia jest zupełnie niższa.
 
I teraz pytanie do , szeców. Wymieniać membranę, bo przebieg na to wskazuje czy czekać na pojawienie się oznak problemu.
 
Mam też astre j z fabrycznym gazem. Rocznik 2017 i taż wysoko ustawiona temperatura. Przebieg 123kkm. Ostatnio w mrozy około - 5° nie chciał się przełączyć na gaz, tak powtórzyło się to że 3 razy. Plus błąd że awaria pojazdu. Wtryski wymienione prze 92kkm, filtry gazu kiedyś co 15kkn teraz mniej żona jeździ i raz do roku. W czym może być problem, doradzi ktoś?

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, kamileeek napisał(a):

Mam też astre j z fabrycznym gazem. Rocznik 2017 i taż wysoko ustawiona temperatura. Przebieg 123kkm. Ostatnio w mrozy około - 5° nie chciał się przełączyć na gaz, tak powtórzyło się to że 3 razy. Plus błąd że awaria pojazdu. Wtryski wymienione prze 92kkm, filtry gazu kiedyś co 15kkn teraz mniej żona jeździ i raz do roku. W czym może być problem, doradzi ktoś?
 

 

Do sprawdzenia czujniki instalacji gazowej (czujnik temperatury gazu, czujnik temperatury reduktora, mapsensor oraz reduktor. Bez podpięcia pod komputer gazowy niewiele zdziałasz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, kamileeek napisał(a):

Mam też astre j z fabrycznym gazem. Rocznik 2017 i taż wysoko ustawiona temperatura. Przebieg 123kkm. Ostatnio w mrozy około - 5° nie chciał się przełączyć na gaz, tak powtórzyło się to że 3 razy. Plus błąd że awaria pojazdu. Wtryski wymienione prze 92kkm, filtry gazu kiedyś co 15kkn teraz mniej żona jeździ i raz do roku. W czym może być problem, doradzi ktoś?

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka
 

Jeżeli błąd wyskakuje w chwili kiedy powinien wskoczyć na gaz i guzik lpg na desce przestaje migać to to są typowe objawy „zaklejonego” elektrozaworu. U mnie tak było.

 

Wyjmij elektrozawor i wyczyść. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.