Lechoslaw Napisano 28 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2023 (edytowane) Witam! Czytam Mądrych ludzi i staram się czegoś nauczyć, więc pytanie mam następujące: znalazłem w Niemczech kampera Laikę z DMC 4.250 kg ale z przyczyn wszystkim znanych, nie podoba mi się ten parametr i chciałbym go obniżyć do 3.500 kg. Maże ktoś ma wiedzę jak przebrnąć przez zasieki przepisów w tym względzie? Samochód jest wciąż w Niemczech. Pozdrawiam poświątecznie! Edytowane 28 Grudnia 2023 przez Lechoslaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lnk Napisano 28 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2023 Z obniżeniem DMC nie pomogę, ale zwróć uwagę ile wynosi masa własna/ładowność. Teraz często nowsze kampery na pusto ważą sporo ponad 3000kg, na ogół masz 300-400 kg ładowności. Jak zatankujesz do pełna paliwo, zbiornik na wodę (potem jeszcze zwiększysz masę wodą szarą) i wsiądziesz w pojedynkę szybko zbliżysz się do 3,5T, a gdzie dodatkowe osoby, żarcie, sprzęt sportowy/biwakowy, itd. Nie wiem o której Laice piszesz ale z tego może wynikać DMC 4.250kg Co do kontroli to ja byłem kilka razy ważony w Austrii (30-to letni Burstner, lekki jak na dzisiejsze standardy wiec kontrola ok) sporo tez o tym ludzie piszą na forach caravaningowych, nie jest to więc martwy parametr. Ja czegoś takiego bym nie kupił, wypacza to trochę swobodę podróżowania. No chyba że masz kat.C i akceptujesz zwiększone koszty (winiety, promy,itd) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 28 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2023 7 godzin temu, Lechoslaw napisał(a): Witam! Czytam Mądrych ludzi i staram się czegoś nauczyć, więc pytanie mam następujące: znalazłem w Niemczech kampera Laikę z DMC 4.250 kg ale z przyczyn wszystkim znanych, nie podoba mi się ten parametr i chciałbym go obniżyć do 3.500 kg. Maże ktoś ma wiedzę jak przebrnąć przez zasieki przepisów w tym względzie? Samochód jest wciąż w Niemczech. Pozdrawiam poświątecznie! Jedyna opcja to taka że Laika robiła takie wersje na 3.5t i i wystawi Ci homologację na to auto. Chyba jednak będzie prościej zrobić C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 31 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2023 W dniu 28.12.2023 o 15:27, Lechoslaw napisał(a): Witam! Czytam Mądrych ludzi i staram się czegoś nauczyć, więc pytanie mam następujące: znalazłem w Niemczech kampera Laikę z DMC 4.250 kg ale z przyczyn wszystkim znanych, nie podoba mi się ten parametr i chciałbym go obniżyć do 3.500 kg. Nawet jeśli dasz radę to obniżyć to będziesz żył że świadomością, że każde ważenie może skończyć się zakazem dalszej jazdy. A jeśli przykładowo komuś wjedziesz w tyłek i będzie on kumaty to możesz mieć spore problemy ze swoim ubezpieczeniem OC. Jeśli takie argumenty Cię nie przekonują to kupuj, będzie dobrze Ostatnio w UK zatrzymali jakiegoś busiarza, chyba Iveco na bliźniaku z windą. Oczywiście zarejestrowany na 3,5t. Niestety na pusto już znacznie przekraczał swoje DMC. Zapadła decyzja, że tym się nie da jechać legalnie i bus opuścił UK na lawecie 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 31 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2023 6 godzin temu, Igorek napisał(a): Nawet jeśli dasz radę to obniżyć to będziesz żył że świadomością, że każde ważenie może skończyć się zakazem dalszej jazdy. A jeśli przykładowo komuś wjedziesz w tyłek i będzie on kumaty to możesz mieć spore problemy ze swoim ubezpieczeniem OC. Nie jest aż tak źle, w przypadku tej Laiki samo auto pewnie waży dokładnie tyle samo w obu wersjach (strzelam że jakieś 2.9-3T), różnica będzie tylko w ładowności. Niemiec może jeździć na B do 4250kg więc mógł zapakować legalnie ponad tonę a po obniżeniu DMC pod polskie B mamy tylko 500Kg co łatwo będzie przekroczyć. W przypadku ważenia skończy się na mandacie oraz bęzie musiał np zostawić pasażera z bambetlami na parkingu. Jeśli kolega planuje jeździć w 2os to raczej nigdy nie przekroczy 3.5T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 31 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2023 Myślę, że najłatwiej będzie zmienić prawo jazdy na DE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 31 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2023 4 godziny temu, Piotrus napisał(a): Nie jest aż tak źle, w przypadku tej Laiki samo auto pewnie waży dokładnie tyle samo w obu wersjach (strzelam że jakieś 2.9-3T), różnica będzie tylko w ładowności. Niemiec może jeździć na B do 4250kg więc mógł zapakować legalnie ponad tonę a po obniżeniu DMC pod polskie B mamy tylko 500Kg co łatwo będzie przekroczyć. W przypadku ważenia skończy się na mandacie oraz bęzie musiał np zostawić pasażera z bambetlami na parkingu. Jeśli kolega planuje jeździć w 2os to raczej nigdy nie przekroczy 3.5T gdyby to było takie proste, to nikt by na wadze nie wpadał, nie wiemy jako to model problem jest taki że producent podaje wagę powiedzmy te 3T + 500kg ładowności ale ile ma na wadze realnie ? druga kwestia to dokładasz butle, markizę, klimę, solary, itp i już robi się kilkadziesiąt kg jak nie więcej do tego wrzucisz std bagaż, jakieś zakupy, rowery i jesteś na limicie albo ponad wiec przed obniżeniem wagi warto się zorientować ile auto realnie waży i ile nam zostaje (co ew planujemy dołożyć) obniżyć wagę powinno się dać, tak jak ktoś pisał, jeżeli producent miał taki model do 3.5T to od nich wyciąg z homologacji, nowa tabliczka część WK robi problemy, część puszcza takie zmiany bez problemów więc warto zacząć od kontaktu z dilerem w PL lub w D jeśli tam jest auto 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 1 Stycznia Udostępnij Napisano 1 Stycznia Dokładnie, jak koledzy piszą. Dealer/Producent z prośbą o wystawienie kopii świadectwa homologacji (płatne średnio 1000-2000 zł) Potem OSKP i tam diagnosta mając to świadectwo, dopiero Ci powie, CZY wystawi Ci zaświadczenie do WK. Ostatnie to właśnie WK. Przerabiałem w tym roku z przyczepą kempingową. Finalnie odpuściłem (u mnie problemem był holownik - auto) i też chciałem zmniejszyć DMC obojętnie czy przyczepy czy auta. Dzięki dobroci dealer'a FENDT'a w Polsce, wiem już, że mam zmniejszoną DMC z 1500 na 1100kg ( tak mam w dowodzie) i zaoszczędziłem sobie czasu i kosztów. To samo z autem. Koniec końców, przy okazji okresowego przeglądu, pojechałem na OSKP scenikiem i podniosłem DMC przyczepy, bo w dowodzie był błąd i miałem tylko 900kg z hamulcem. Teraz mam 1300 i koszt 0 zł. Reasumując, odpuść, no chyba że załatwisz lewe kwity na pierwszy przegląd w Polsce po sprowadzeniu - to w zasadzie jedyne rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 2 Stycznia Udostępnij Napisano 2 Stycznia W dniu 31.12.2023 o 15:22, Koonrad napisał(a): gdyby to było takie proste, to nikt by na wadze nie wpadał, nie wiemy jako to model problem jest taki że producent podaje wagę powiedzmy te 3T + 500kg ładowności ale ile ma na wadze realnie ? W przypadku kamperów producenci podają w miarę realne wartości, współczesna półintegra/alkowa na Ducato/Transit waży około 3t +/- 100 kg i tyle można zakładać w ciemno. Jak słyszę rynek niemiecki i DMC 4250 to w ciemno zakładam że to samo auto w PL ma DMC 3.5 T A ludzie wpadają na wadze bo doskonale wiedzą że technicznie auto jest w stanie dźwignąć więcej i liczą że się uda. Niestety, dmc 3.5t we wspołczesnym kamperze to mało żeby się zabrać w 4 osoby z bagażem, rowerami i całym mandżurem. W dniu 31.12.2023 o 15:22, Koonrad napisał(a): obniżyć wagę powinno się dać, tak jak ktoś pisał, jeżeli producent miał taki model do 3.5T to od nich wyciąg z homologacji, nowa tabliczka Tym ktosiem jestem ja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bnow Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia W dniu 1.01.2024 o 03:07, technix napisał(a): Reasumując, odpuść, no chyba że załatwisz lewe kwity na pierwszy przegląd w Polsce po sprowadzeniu - to w zasadzie jedyne rozwiązanie IMO mamy przepisy nie przystajace do tego ile dzisiaj waza auta. Na poczatku lat 2000 jezdzilem czesto Taty Astra F z DMC pewnie ca 1500 kg, plus przyczepa z DMC 1000 kg. Nie byl to idealny zestaw, bo auto slabe (75 KM) i relatywnie lekkie, ale troche wojaży tym zaliczyłem. Dzisiaj 5 z DMC 2600 kg, juz takiej przyczepy na kat B nie pociagne. A 5 jednak prowadzenie takiego zestawu bedzie duzo prostsze, moc znacznie wieksza, zestaw stabilniejszy etc... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.