Skocz do zawartości

Jakie oponki ?


Rekomendowane odpowiedzi

 
Są różnice i to często spore. Spokojną jazdę po S/A z prędkosciami +- dozwolonymi na zwykłej, mokrej nawierzchni (nie w czasie rzęsistych deszczów) to nie jest "trochę szybciej i agresywniej", to zwykła jazda jak ktoś jeździ wiecej, a nie raz na rok gdzieś dalej na urlop. Przez większość roku pewnie mamy takie jezdnie. Dochodzą też drogi hamowania. Ja jednak wolę opony, które mnie nie zrzucą z konia, bo nie zauważyłem np. zmiany nawierzchni (czy znaku, którego nie było), która np. dla GY będzie bez specjalnego znaczenia. Dodam, że te Firemax-y to były opony letnie (sezonowe), a wątek jest o oponach wielosezonowych, które niestety musza spełniać wyższe wymagania z racji ich uniwersalności. Oznaczenie głośności opony na etykiecie jest mało miarodajne, ponieważ człowiek różne dzwieki odczuwa w różny sposób, nie tylko ich natężenie jest ważne. Tanie opony to tanie opony i nie ma co się cudów spodziewać (opowieści i opinie w znakomitej większości będą pozytywne), ale daleko im do możliwości topowych premium, które będą drogie i dobre. Tak jak pisałem wcześniej - człowiek popełnia błędy, a topowa opona premium daje mu spory margines bezpieczeństwa przy codziennej jeździe, co nie znaczy, że do kręcenia się w koło komina takie budżetówki nie dadzą rady, ale nie jest to to samo i bez różnicy. 
 
PS - gdyby nie ten absurdalny tekst Twentisa, to bym nawet słowa w tym wątku nie pisał, ponieważ autor szukał czegoś z segmentu budżetowego i kierował się głównie ceną.

Ale ja ci nie bronie kupować opon jakich chcesz.
Pisze tylko ze zakup opony z czubka testu to nie jest panaceum na bezpieczenstwo. A wg ciebie tak.

Mam 2 auta na ktorych mam top (CC2) i szajs (Lassa) i JA oprócz głośności nie widze - dobra - nie umiem podać innych cech ktore by warunkowały zakup topu z testu. Moze dlatego ze JA myśle jak jeżdze i nie nastawiam sie na top opone ktora mi da +10 hp do skilla jak Ty.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, TWENTIS napisał(a):

Pisze tylko ze zakup opony z czubka testu to nie jest panaceum na bezpieczenstwo. A wg ciebie tak.

 

To co napisałeś to zwykłe kłamstwo, ponieważ nigdzie nie pisałem/twierdziłem, że "zakup opony z czubka testu to panaceum na bezpieczeństwo",  a zareagowałem na Twój absurdalny tekst:

Cytat

Jak nie latasz na torze albo jezdzisz 250 po authobanie to reszta nieważna.

 

Dla mnie możesz postrzegać świat na tym poziomie percepcji, ale nie znaczy to, że taki jest.  

   

Edytowane przez futrzak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2024 o 10:11, iwik napisał(a):

ale już widać że lepiej zmieniać nawet na średniaki co 4-5 lat niż trzymać na kołach stare 'premiumy' z dobrym bieżnikiem, bo one nie trzymają żadnych fabrycznych parametrów.

 

Od dawna już wiadomo (i było wielokrotnie pisane), że obecnie wszystkie opony w tym okresie swojego użytkowania tracą swoje "magiczne" możliwości i nie ma co ich trzymać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał(a):

Tym bardziej nie ma co kupować najdroższych.

 

Pozwolisz, że pozostanę przy swoim zdaniu, że warto kupować topowe wielosezonowe (i niestety najczęciej najdroższe), bo komfort jazdy/margines bezpieczeństwa jest wyższy lub sporo wyższych od tych z niższych półek, a dodatkowo ciężko o negatywne niespodzianki (i jak pisałem nie należy kupować w ciemno zupełnie, bo sama cena i premium niczego nie gwarantuje). W samochodzie kórym jeżdżę najczęsciej, zjeżdżam je w dwa i jesienią wymieniam na nowe. Jak przypadkiem którymś się uda dotrwać do 5 sezonu to w nim wylatują i są nowe - niezależnie od stanu (to w innych samochodach). 

 

PS - jak ktos chce tańszych i mu wystarczają, to tak jak mówiłem, jego wybór, ale niech nie opowiada bajek, że tylko hałas, a reszta jest nieważna. Ta reszta jest często ważniejsza od tego hałasu. Dodatkowo najczęściej opony o lepszej przyczepności są bardziej hałaśliwe, a najcichsze są te eco-sreko o najwyższych przebiegach i gorszych osiągach. Te Nexen N'Blue 4 Seasons też miałem. To dobre opony za dobrą cenę, ale sporo ustępują np. GY 4Seasons Gen-3 czy Michelin CC2. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do hałasu to reczej te ciche maja wiekrze opory toczenia , a te co maja malo o oszczedzaja paliwo sa glosne.

Moze nie zawsze ale widze w testach taka zależnośc.

 

Nexen tak jak piszesz , bardzo dobra za swoja cene co nie oznacza ze jest tak dobra jak np. Contyn.

Zresztą nikt by nie zarobil sprzedaja super opony za polowe ceny.

 

W z tych opon premium mam uwagi np do dunlop czy Pireli, bo sa nie rowne i te z produkcja w Rosji sa slabe jak nokiany.

Widzialem a nawet mam test gdzie Pireli jest ostatni w tescie za chinczykiem - jak mozna produkowac opone co raz jest w tescie na 3 miejscu a raz na dnie .

Sa inne firmy premium co w ciemno jak zrobi nowy model to zawsze jest w czołówce i nie ma takich wpadek jak Dunlop, Pireli i nokiany.

Osobiście wole nexeny bo wiem ze wiele nie trace doplacajac do średniej opony nokian , pireli czy dunlop.

Chyba za dużo testow ogladalem i pamietam ich wtopy i np reklamacje ludzi na forum z nokianami z fabryki w Rosji.

Np 10 miejsce nokiana a przed nokianem indyjska opona Apollo

W innym tescie dno ostatnie miejsce nokian a przed nim chinol firmy Giti

 Dunlop i pireli tak samo, czesto maja dno w testach.

Np. Kup w ciemno dunlop jakis model bo to premium a potem rozczarowanie.

 

 

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, iwik napisał(a):

Tym bardziej nie ma co kupować najdroższych.

Jakimi samochodami jeździmy (chodzi mi o wartość), ile wydajemy na serwisy? Niektórzy doktoryzują się z olejów, żeby silnik "długo żył", a lekceważą bezpieczenstwo swoje i rodziny. Opony to z technicznych rzeczy jest coś o czym sami decydujemy i ma (we współczesnym sprawnym samochodzie) największy wpływ na nasze bezpieczenstwo. Ile warta dla nas jest realnie oszczędność kilkuset, czy tysiąca złotych raz na parę lat? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, trex11 napisał(a):

Co do hałasu to reczej te ciche maja wiekrze opory toczenia , a te co maja malo o oszczedzaja paliwo sa glosne.

Moze nie zawsze ale widze w testach taka zależnośc.

 

To chyba mało tych testów sprawdziłeś ;] 

 

2 godziny temu, trex11 napisał(a):

Nexen tak jak piszesz , bardzo dobra za swoja cene co nie oznacza ze jest tak dobra jak np. Contyn.

Zresztą nikt by nie zarobil sprzedaja super opony za polowe ceny.

 

Otoż to, zresztą wielosezonowa Conti wcale nie jest taka świetna. Druga edycja jest lepsza, ale mimo opowieści marketingowych jednak nie jest tak malinowo. Piszę to z punktu widzenia innych top jak GY czy Michellin. 

 

2 godziny temu, trex11 napisał(a):

Np. Kup w ciemno dunlop jakis model bo to premium a potem rozczarowanie.

 

Kupilem letnie niedawno i nie w ciemno, bo żonka chciała jak najciszej. Jakoś tak mnie nie zachwyciły, a jak założyłem jej Michelin CC2 jesienią to stwierdziła, że tych Dunlopów już nie chce. Sezon zrobiły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dunlopem , Pireli i nokianem jest tak.ze trzeba wiedziec jaki model opony chcemy bo maja dobre i bardzo slabe opony a takie firmy jak micha, God, conty , obojętnie co zrobią zawsze trzymaja poziom ale fakt sa najdroższe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 15.01.2024 o 23:25, futrzak napisał(a):

 

To co napisałeś to zwykłe kłamstwo, ponieważ nigdzie nie pisałem/twierdziłem, że "zakup opony z czubka testu to panaceum na bezpieczeństwo",  a zareagowałem na Twój absurdalny tekst:  

 

Stronę wcześniej napisałeś:

 

topowa opona premium daje mu spory margines bezpieczeństwa przy codziennej jeździe,

 

_______________________________________

To znaczy jaki?

Bo JA cały czas nie rozumiem Twojego toku myślenia. Jak JA jadę samochodem drogą na której jest określona prędkość maksymalna na XX km/h to jadę XX km/h maksymalnie. Jak pada to zachowuję większy odstęp, jak jest ślisko z powodu śniegu / lodu to jadę wolniej o tyle wolniej o tyle ile JA uważam, za bezpiecznie.

Nie ma znaczenia na jakiej oponie.

Bo czytając Ciebie, że opona premium daje większy margines bezpieczeństwa to znaczy co ?

Jedziesz szybciej niż limit ? Siedzisz komuś na zderzaku bo po co odstęp. Wchodzisz w zakręt z pedałem w podłodze bo premium i tak dobrze "klei" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, TWENTIS napisał(a):

Bo czytając Ciebie, że opona premium daje większy margines bezpieczeństwa to znaczy co ?

 

Napisałem, ze topowa opona premium (nie każda), daje mi większy margines bezpieczeństwa i znaczy to dokładnie tyle, co znaczy "większy margines bezpeiczeństwa".

Opowieści o tym, że zawsze wszystko przewidujesz, zawsze wiesz że jest ślisko, że zawsze wiesz itd. można sobie w buty włożyć, ponieważ nie ma szans na takie oceny, a dodatkowo człowiek jest omylny. Zawsze jest szansa na złą ocenę, na przeoczenie czegoś, na zmęczenie, na nieoczekiwaną sytuację na drodze itd.  

 

Twój tekst:

Cytat

Jak nie latasz na torze albo jezdzisz 250 po authobanie to reszta nieważna.

 

Jest wręcz piramidalnie absurdalny, bo o różnicach można się szybko przekonać przy prędkościach miejskich w okresie jesienno-zimowym, a co dopiero przy podróżach autostradami czy w zmiennych warunkach w górach w okresie "zimowym". Przypominam, mowa o oponach wielosezonowych. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, futrzak napisał(a):

Napisałem, ze topowa opona premium (nie każda), daje mi większy margines bezpieczeństwa i znaczy to dokładnie tyle, co znaczy "większy margines bezpeiczeństwa".

Opowieści o tym, że zawsze wszystko przewidujesz, zawsze wiesz że jest ślisko, że zawsze wiesz itd. można sobie w buty włożyć, ponieważ nie ma szans na takie oceny, a dodatkowo człowiek jest omylny. Zawsze jest szansa na złą ocenę, na przeoczenie czegoś, na zmęczenie, na nieoczekiwaną sytuację na drodze itd.  

 

Czyli dalej piszesz, że nic nie przewidzisz, nie masz wpływu na nic i dlatego kupujesz oponę premium bo daje większy margines bezp.

Wiesz, że przeczysz sam sobie 🤣

 

 

Ja dalej pytam jaki?

Porsche GT3 na premiume będziesz jechał wyprzedzając wszystko lewym pasem po mieście 180km/h bo auto [zawieszenie, hamulce, opony] dają Ci większy marg. bezp. ?

A TICO na budżetowej pojedziesz 45 km/h na 50 ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, TWENTIS napisał(a):

Czyli dalej piszesz, że nic nie przewidzisz, nie masz wpływu na nic i dlatego kupujesz oponę premium bo daje większy margines bezp. 

 

To co napisałeś stoi w jawnej sprzeczności z tym co ja napisałem, więc może daruj sobie takie manipulacje. Nie podejmuję się tłumaczenia po raz kolejny :facepalm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.