Skocz do zawartości

Jak ustawić stożki na wyważarce


Josyp

Rekomendowane odpowiedzi

Jako świeżak, który kupił hobbystycznie wyważarkę mam pytanie odnośnie montowania koła na niej. @kaczorek79 lub inni obeznani, proszę o poradę, bo instrukcja jest bardzo prowizoryczna i w tym temacie dopuszcza obydwa montaże, a w zależności od konfiguracji maszyna pokazuje plus minus 5 gramów więcej lub mniej (domyślam się, że są pewne tolerancje i zaokrąglenia właśnie do owych 5 gramów, ale chciałbym mieć jakieś wytyczne jak to montować, bo na filmikach redats montują zawsze stożek na zewnątrz, ale na innych filmikach innych firm montują wewnątrz.

 

Jak rozumiem na początek ta część wewnętrzna felgi:

1.JPG.349da18828ab5fec62e95f6154931fff.JPG

 

ma się opierać na tym srebrnym kole od wyważarki?

 

2.JPG.3031b4186b17722e6be8c6563a551903.JPG

 

Jeśli się mylę to poprawcie mnie w tym temacie. Teraz są dwa pasujące stożki na felgę:

 

3.JPG.cd3174889485d450e9c06b0f0146d305.JPG

 

Większy i mniejszy, od zewnątrz mniejszy:

 

4.JPG.c252c6585279d6e9d3b764d6cf4df5dd.JPG

 

wchodzi tak i od zewnątrz większy wchodzi tak:

 

 

5.JPG.0bf581a2caaed2ff964740579b8261ae.JPG

 

ale można też je wsadzić od wewnątrz:

 

6.JPG.46f1295a9d564056fcdfa2814212dfc8.JPG

 

i mniejszy:

 

7.JPG.cf567de54a8101a8e3a593b92b4107cb.JPG

 

W zesatwie nie ma żadnych innych tulejek, są tylko dwa jeszcze sporo wieksze stożki. Jak zatem powinno to się zakładać? Jest jakaś reguła, czy obojętnie, bo i tak z grubsza pokazuje podobnie?

Edytowane przez Josyp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stożek dajesz od środka. Felgę zakładasz wnętrzem w stronę wyważarki. Dociskasz śrubą. 
Zwróć uwagę żeby felga była oczyszczona z grubsza. 

Dodatkowo - pamiętaj że jak wyważysz, przekręcisz koło na ośce i znów puścisz wyważarkę - pokaże Ci inne wartości ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Kovic napisał(a):

Stożek dajesz od środka. Felgę zakładasz wnętrzem w stronę wyważarki. Dociskasz śrubą. 
Zwróć uwagę żeby felga była oczyszczona z grubsza. 

Dodatkowo - pamiętaj że jak wyważysz, przekręcisz koło na ośce i znów puścisz wyważarkę - pokaże Ci inne wartości ;)

 

A mniejszy, czy większy, jeśli oba częściowo wchodzą, jest jakaś reguła?

 

To jaki sens wyważania, skoro za każdym razem pokazywałoby inne wartości? Robiłem tak na próbę, montując nieco obrócone koło, ale na szczęście pokazywało takie same wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Josyp napisał(a):

A mniejszy, czy większy, jeśli oba częściowo wchodzą, jest jakaś reguła?

 

To jaki sens wyważania, skoro za każdym razem pokazywałoby inne wartości? Robiłem tak na próbę, montując nieco obrócone koło, ale na szczęście pokazywało takie same wartości.


Taki żeby było ciasno, dostawczaki mają na ogół większy otwór. 

Chodzi o to że ciężko jest na wyważarce założyć koło identycznie dokładnie. Wiele tańszych wyważarek informowało że jest wtedy minimalne niedoważenie gdzieś na osi koła. Tyczy się to bardziej urządzeń które pokazują od 1 grama. Obecnie min. z tego powodu dużo wyważarek informuje np. od 5 gram niedoważenia.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Josyp Wewnętrzna tuleja na wale wyważarki jest zapewne na sprężynie (zobacz, czy można ją wcisnąć pod większym obciążeniem). Jeśli tak, to możesz zakładać stożek od wewnątrz felgi, ale musisz mieć wtedy specjalną nabę na motylka (można dokupić) i robi się to tak:

1. stożek

2. felga

3. naba

4. motylek

Druga opcja, to montaż stożkiem od zewnątrz. Robisz tak:

1. felga

2. stożek w otwór na kapsel

3. motylek

Oba sposoby są poprawne, choć otwór pod kapsel nie musi być centrycznie, to zawsze jest, bo technologicznie tak się felgę produkuje, że za jednym mocowaniem wytacza się otwór pod kapsel i pod piastę.

Tak więc obojętnie z której strony felgi dasz stożek, to będzie ona wycentrowana na wale wyważarki. Większość felg ogarniesz małym stożkiem, większy jest do większych otworów analogicznie.

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Cinek napisał(a):

Jeszcze mocna sprężyna powinna być w komplecie

Sprężyna jest w tym wewnętrznym kole wyważarki, to srebrne jest sztywne, to czarne na sprężynie

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

Tak więc obojętnie z której strony felgi dasz stożek, to będzie ona wycentrowana na wale wyważarki. Większość felg ogarniesz małym stożkiem, większy jest do większych otworów analogicznie.

Wielkie dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Josyp napisał(a):

2670 dalem, najtanszy z nowek

Będzie działał. Za 2600 i za 5000 są te same wyważarki klepane w Chinach. Cena jest uzależniona wyłacznie od koloru obudowy i naklejki "dystrybutora". 

  • zszokowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.