Josyp Napisano 3 Marca Udostępnij Napisano 3 Marca (edytowane) Jako świeżak, który kupił hobbystycznie wyważarkę mam pytanie odnośnie montowania koła na niej. @kaczorek79 lub inni obeznani, proszę o poradę, bo instrukcja jest bardzo prowizoryczna i w tym temacie dopuszcza obydwa montaże, a w zależności od konfiguracji maszyna pokazuje plus minus 5 gramów więcej lub mniej (domyślam się, że są pewne tolerancje i zaokrąglenia właśnie do owych 5 gramów, ale chciałbym mieć jakieś wytyczne jak to montować, bo na filmikach redats montują zawsze stożek na zewnątrz, ale na innych filmikach innych firm montują wewnątrz. Jak rozumiem na początek ta część wewnętrzna felgi: ma się opierać na tym srebrnym kole od wyważarki? Jeśli się mylę to poprawcie mnie w tym temacie. Teraz są dwa pasujące stożki na felgę: Większy i mniejszy, od zewnątrz mniejszy: wchodzi tak i od zewnątrz większy wchodzi tak: ale można też je wsadzić od wewnątrz: i mniejszy: W zesatwie nie ma żadnych innych tulejek, są tylko dwa jeszcze sporo wieksze stożki. Jak zatem powinno to się zakładać? Jest jakaś reguła, czy obojętnie, bo i tak z grubsza pokazuje podobnie? Edytowane 3 Marca przez Josyp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 3 Marca Udostępnij Napisano 3 Marca Stożek dajesz od środka. Felgę zakładasz wnętrzem w stronę wyważarki. Dociskasz śrubą. Zwróć uwagę żeby felga była oczyszczona z grubsza. Dodatkowo - pamiętaj że jak wyważysz, przekręcisz koło na ośce i znów puścisz wyważarkę - pokaże Ci inne wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 3 Marca Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 7 minut temu, Kovic napisał(a): Stożek dajesz od środka. Felgę zakładasz wnętrzem w stronę wyważarki. Dociskasz śrubą. Zwróć uwagę żeby felga była oczyszczona z grubsza. Dodatkowo - pamiętaj że jak wyważysz, przekręcisz koło na ośce i znów puścisz wyważarkę - pokaże Ci inne wartości A mniejszy, czy większy, jeśli oba częściowo wchodzą, jest jakaś reguła? To jaki sens wyważania, skoro za każdym razem pokazywałoby inne wartości? Robiłem tak na próbę, montując nieco obrócone koło, ale na szczęście pokazywało takie same wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 3 Marca Udostępnij Napisano 3 Marca 2 minuty temu, Josyp napisał(a): A mniejszy, czy większy, jeśli oba częściowo wchodzą, jest jakaś reguła? To jaki sens wyważania, skoro za każdym razem pokazywałoby inne wartości? Robiłem tak na próbę, montując nieco obrócone koło, ale na szczęście pokazywało takie same wartości. Taki żeby było ciasno, dostawczaki mają na ogół większy otwór. Chodzi o to że ciężko jest na wyważarce założyć koło identycznie dokładnie. Wiele tańszych wyważarek informowało że jest wtedy minimalne niedoważenie gdzieś na osi koła. Tyczy się to bardziej urządzeń które pokazują od 1 grama. Obecnie min. z tego powodu dużo wyważarek informuje np. od 5 gram niedoważenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 3 Marca Udostępnij Napisano 3 Marca Jeszcze mocna sprężyna powinna być w komplecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 3 Marca Udostępnij Napisano 3 Marca @Josyp Wewnętrzna tuleja na wale wyważarki jest zapewne na sprężynie (zobacz, czy można ją wcisnąć pod większym obciążeniem). Jeśli tak, to możesz zakładać stożek od wewnątrz felgi, ale musisz mieć wtedy specjalną nabę na motylka (można dokupić) i robi się to tak: 1. stożek 2. felga 3. naba 4. motylek Druga opcja, to montaż stożkiem od zewnątrz. Robisz tak: 1. felga 2. stożek w otwór na kapsel 3. motylek Oba sposoby są poprawne, choć otwór pod kapsel nie musi być centrycznie, to zawsze jest, bo technologicznie tak się felgę produkuje, że za jednym mocowaniem wytacza się otwór pod kapsel i pod piastę. Tak więc obojętnie z której strony felgi dasz stożek, to będzie ona wycentrowana na wale wyważarki. Większość felg ogarniesz małym stożkiem, większy jest do większych otworów analogicznie. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 4 Marca Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 17 godzin temu, Cinek napisał(a): Jeszcze mocna sprężyna powinna być w komplecie Sprężyna jest w tym wewnętrznym kole wyważarki, to srebrne jest sztywne, to czarne na sprężynie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 4 Marca Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 15 godzin temu, kaczorek79 napisał(a): Tak więc obojętnie z której strony felgi dasz stożek, to będzie ona wycentrowana na wale wyważarki. Większość felg ogarniesz małym stożkiem, większy jest do większych otworów analogicznie. Wielkie dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 5 Marca Udostępnij Napisano 5 Marca Co to za sprzęt red ats? Ile dales? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Josyp Napisano 7 Marca Autor Udostępnij Napisano 7 Marca W dniu 5.03.2024 o 05:25, Gregor_BS napisał(a): Co to za sprzęt red ats? Ile dales? 2670 dalem, najtanszy z nowek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 7 Marca Udostępnij Napisano 7 Marca Godzinę temu, Josyp napisał(a): 2670 dalem, najtanszy z nowek Będzie działał. Za 2600 i za 5000 są te same wyważarki klepane w Chinach. Cena jest uzależniona wyłacznie od koloru obudowy i naklejki "dystrybutora". 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.