Skocz do zawartości

Czy taka turbna wystarczy?


Misior

Rekomendowane odpowiedzi

350zl to super cena , po tyle chodza do regeneracji turbiny. Mozesz brac , luzy jak sa duze to wyczujesz biorac 2 palce i bujajac wirnikiem , jak sie bujnie znacznie tzn ,ze trzaby regenerowac , no i jeszcze po wirniku czy wyszczerbione lopatki widac co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o jakim sterowaniu mowisz? Cos jeszcze trzeba zmieniac?

żeby zabierać się za takie przebudowy to musisz dokładnie wiedzieć jakie sterowanie wtryskiem/zapłonem ma twoje auto. przepływka czy mapsensor a może jedno i drugie, ile sond lambda, czy autko ma EOBD lub OBD2?? i do tego będzie dopiero można dobrać właściwe urządzenie do strojenia

> parownik da sie przerobic na turbo. Z drugie strony wkrece tylko

> króciec do kompensacji cisnienia,

ale to nie do końca takie super rozwiązanie. parowniki od turbo mają trochę inną charakterystykę pracy przy nadciśnieniu w dolocie i przede wszystkim często mają "lepsze" membrany z bardziej olejoodpornych gum - bo w dolocie turbo zawsze znajdzie się jakaś kropla oleju.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to prosze mi powiedz, bo ja niewiem i sie pytam, co trzeba

> przestrajac w ecu po zalozeniu turbo?

oczywiście że ci powiem co z tym zrobić ale musisz mi podać konkretne dane doatyczące tego silnika - tzn cały ten osprzęt który wymieniłem wcześniej. mam dużo literatury o DU i Oplach ale nie o PUGach. podasz mi konkrety a ja ci powiem jak i czym to wystroić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wiec u mnie przeplywki niema czyli pewnie map sensor, sonda jedna

> a ostatniego niewiem. Ale sądzac po roczniku to chyba nie OBD2??

> Pytalem kiedys kolesia v V-tec to powiedzial ze nie bedzie potrzebna

> zadna ingerencja w sterowanie.

Gadaj z ludzmi z v-techu to daleko nie zajedziesz . W wiekszosci opowiadaja bajki bys im auto zostawil do robienia a potem lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo podaj mi jeszcze symbol silnika i rocznik to se po swojemu

> poszukam info

Symbol silnika to TU3FJ2 jest to 1,4i 94KM 92 rok.

Co do gadania z ludziem z v-techu to pytalem go czy przyjechac do nich po uturbieniu na przesterowanie, to kolo mi powiedzial ze jezeli gaziarz mi wyreguluje to oni niebeda mieli co robic. To mi sie wydaje ze niechcial na sile zebym przyjechal.

I u mnie raczej napewno jest EOBD bo wtyczka do kompa jest 2-pinowa (ta serwisowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Symbol silnika to TU3FJ2 jest to 1,4i 94KM 92 rok.

> Co do gadania z ludziem z v-techu to pytalem go czy przyjechac do

> nich po uturbieniu na przesterowanie, to kolo mi powiedzial ze

> jezeli gaziarz mi wyreguluje to oni niebeda mieli co robic. To

> mi sie wydaje ze niechcial na sile zebym przyjechal.

> I u mnie raczej napewno jest EOBD bo wtyczka do kompa jest 2-pinowa

> (ta serwisowa).

auto masz z 92 wiec to raczej na pewno nie EOBD, poza tym, w EOBD sa 2 lambdy ok.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Symbol silnika to TU3FJ2 jest to 1,4i 94KM 92 rok.

> Co do gadania z ludziem z v-techu to pytalem go czy przyjechac do

> nich po uturbieniu na przestrojenie, to kolo mi powiedzial ze

> jezeli gaziarz mi wyreguluje to oni niebeda mieli co robic. To

> mi sie wydaje ze niechcial na sile zebym przyjechal.

> I u mnie raczej napewno jest EOBD bo wtyczka do kompa jest 2-pinowa

> (ta serwisowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jak tam zyjecie? Co z tym sterowaniem?

nie za bardzo mogę namierzyć te twoje sterowanie. w/g moich danych powinnieneś mieć sterownik Motronic MP3.1 z przepływomierzem, ale twierdzisz że przepływki nie masz więc powinieneś wtedy mieć sterownik MagnetiMirelli..... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra zakładając że mapsensor i NIGDY nie zamierzasz jeździć na noPb to można od biedy założyć zaworek zworotny przed mapsensorem - żeby nie widział nigdy nadciśnienia, natomiast i tak SMT6 będzie potrzebne żeby skorygować zapłon, bo Motronic 3.1 nie ma czujnika spalania stukowego. i na sam początek obowiązkowo zakładaj wskaźnik EGT, bo bez tego ani rusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbine sie jakos wcisnie smile.gif

Co do jazdy na pb to poto mam gaz zebi nie jezdzic na benzynie smile.gif

Kurde dziwi mnie troche z tym sterowaniem bo pytalem kolesia w v-tech jak juz wczesniej pisalem i powiedzial ze nic takiego nie trzeba bedzie robic confused.gif

No ale skoro tak piszesz to sam niewiem.

Po drugie moj kumpel z kraka zalozyl do micry turbo tez na gazie i nic z kompem tez nie robil.

A jak wyglada ten mapsensor? Jak poznac czy to to czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> map sensor to taki tegesik do ktorego idzie kabel od ecu oraz przewod

> do dolotu (mierzy cisnienie w dolocie dzieki czemu ustawia

> mieszanke)

> Napisz co to za woz masz bodziwnie to wyglada , pezot 106 ?

No pug 106, juz pisalem chyba wczesniej smile.gif

Takich tegesów co piszesz to tam pare jest smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.celkar.pl/Katalog/sosprzet/rysunki3.html tak w fiacie

> wyglada map sensor , masz pewnie podobne cos . To jest lepsze

> niz przeplywka jesli chodzi o turbo

Kurde niedam sobie glowy obciac ale z tego co pamietam to u mnie nawet jakis wezyk idzie do kompa. Ale niejestem pewien.

A po czym poznac czy turbina ma zmienna geometrie lopatek (te kierownice) patrząc z zew?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurde niedam sobie glowy obciac ale z tego co pamietam to u mnie

> nawet jakis wezyk idzie do kompa. Ale niejestem pewien.

> A po czym poznac czy turbina ma zmienna geometrie lopatek (te

> kierownice) patrząc z zew?

Znow myslisz nad turbina z tdi ? Przestan myslec rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o twój przypadek to napewno na noPb potrzebna by była ingerencja w płytkę ecu i nowy chip. jeśli masz zamiar używać TYLKO LPG to trzeba wstawić zaworek zwrotny aby mapsensor nie widział nadciśnienia bo będą błędy w ecu. natomiast z powodu braku obsługi czujnika spalania stukowego w/g mnie nie obędzie się bez np. SMT6 do wystrojenia zapłonu i jak pisałem obowiązkowo zakładaj wskaźnik EGT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli chodzi o twój przypadek to napewno na noPb potrzebna by była

> ingerencja w płytkę ecu i nowy chip. jeśli masz zamiar używać

> TYLKO LPG to trzeba wstawić zaworek zwrotny aby mapsensor nie

> widział nadciśnienia bo będą błędy w ecu. natomiast z powodu

> braku obsługi czujnika spalania stukowego w/g mnie nie obędzie

> się bez np. SMT6 do wystrojenia zapłonu i jak pisałem

> obowiązkowo zakładaj wskaźnik EGT

No to ten zaworek zwrotny sie wsadzi. Auto napewno nie bedzie jezdzic na pb wiec niema problema. Co do EGT to wszystkie te wskazniki sa takie drogie? Widzialem to po 600zl chodza.

A wogole jakie wartosci powinny sie pokazywac na wskazniku EGT podczas uzytkowania, tak zeby sie nic nie stalo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy ciezko jest jezdzic zeby nie przekroczyc tej temp? Trzeba

> bardzo uwazaz czy to raczej trudno osiagnac ten pułap?

To zależy od tego jak się ustawi i wystroi samochód.

Przy kiepskim zestrojeniu to nie problem przekroczyć

-A przy niedużym doładowaniu i dobrym zestrjeniu temp nie powinno przekraczać 800C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy ciezko jest jezdzic zeby nie przekroczyc tej temp? Trzeba

> bardzo uwazaz czy to raczej trudno osiagnac ten pułap?

ten pułap łatwo osiągnąć nawet na seryjnym silniku.....

wszystko kwestja strojenia - przy doładowaniu (nadciśnieniu) musi być bogato - AFR około 12-12,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Tak czytam sobie te posty i naprawę życzę Ci powodzenia. Z 1.4 -150 KM !! bez wymiany bebechów nie masz co marzyć. Ten silnik i tak jest już wysilony. Przy 92 KM denka tłoka nie są chłodzone olejem a bez tego stopisz tłoki. Takie tłoki stosuje się w silnikach 130 KM w górę. O mocniejszych korbowodach nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam wszystkich. Tak czytam sobie te posty i naprawę życzę Ci

> powodzenia. Z 1.4 -150 KM !! bez wymiany bebechów nie masz co

> marzyć.

Spokojnie da radę. 100KM z litra pojemności to nie jest dużo. w moim aucie 2.0 mam grubo ponad 200KM na seryjnych gratach i już ponad 20kkm tak zrobiłem. jako ciekawostkę podam ci SC 1.2 uturbiony i na serynych gratach osiąga ponad 260KM

Ten silnik i tak jest już wysilony. Przy 92 KM denka

> tłoka nie są chłodzone olejem a bez tego stopisz tłoki. Takie

> tłoki stosuje się w silnikach 130 KM w górę. O mocniejszych

> korbowodach nie wspomnę.

jeśli nie przekroczysz 900stC to seryjnym tłokom nic nie będzie - po to jest właśnie wskaźnik EGT. bardziej matrwiłbym się o korbowody - dlatego te 100KM z litra uważa się za bezpieczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spokojnie da radę. 100KM z litra pojemności to nie jest dużo. w moim

> aucie 2.0 mam grubo ponad 200KM na seryjnych gratach i już ponad

> 20kkm tak zrobiłem. jako ciekawostkę podam ci SC 1.2 uturbiony i

> na serynych gratach osiąga ponad 260KM

> Ten silnik i tak jest już wysilony. Przy 92 KM denka

> jeśli nie przekroczysz 900stC to seryjnym tłokom nic nie będzie - po

> to jest właśnie wskaźnik EGT. bardziej matrwiłbym się o

> korbowody - dlatego te 100KM z litra uważa się za bezpieczne

Te 260km z 1.2 turbo to chyba jakas bajka ,albo tylko na pomiar bylo cisnienie ustawione grinser006.gif Pozatym 1.2 ma natrysk na denko tloka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te 260km z 1.2 turbo to chyba jakas bajka ,albo tylko na pomiar bylo

> cisnienie ustawione Pozatym 1.2 ma natrysk na denko tloka .

o ile dobrze pamiętam to miał tyle Tommi (albo dla kogoś zrobił)z PowerTronic'a - chyba było 268KM dokładnie. pamiętam taką dyskusję na sr.pl i też twierdziłem że 120-140KM to maks dla tego silnika......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o ile dobrze pamiętam to miał tyle Tommi (albo dla kogoś zrobił)z

> PowerTronic'a - chyba było 268KM dokładnie. pamiętam taką

> dyskusję na sr.pl i też twierdziłem że 120-140KM to maks dla

> tego silnika......

Temat 1.2 turbo jest mi bliski , valo ma ~140km z tego silnika . Viga miala 245km pare km i silnik sie rozpadl , wiec 260km bylo tylko na pomiar i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak a propo mocy itp to ja pisalem ze chce osiagnac okolo 130-150KM. Niemowie ze dokladnie chce miec tyle i tyle. Jesli osiagne 130 to bedzie mniej itak niz 100KM/litr wiec nie powinno sie nic stac a ja bede zadowolony.

Tak piszac tu i gadajac z wami dochodze do roznych wnioskow. Miedzy innymi ze lepiej wlasnie odrazu przyskladac wiecej kasy i zalozyc tak jak ma byc, noi ten EGT tez skoro to tak wazny wskaznik, niemowiac o tym ze auto bedzie na gazie.

A tak pozatym to na co jeszcze zwracac uwage przy montazu? Czy juz wsio wiem grinser006.gif

Bede polowal chyba na k03 z 1,8T jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A prosze

> http://www.allegro.pl/item121640289_nissan_200sx_turbina_t25.html

> A co do tej k03 to styknie mi taka na to co ja chce osiagnac i

> zrobic?

Taka k03 spokojnie Ci styknie , one sa w silnikach 1.8t przy mocy 150km i mozna je podkrecac do 180-200km spokojnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.