Mike_wwl Napisano 9 Września 2006 Udostępnij Napisano 9 Września 2006 > Zjeździłem parę sztuk (w tym wersje rzadową 90', 135KM, stare > hamulce) Co to był za silnik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 9 Września 2006 Udostępnij Napisano 9 Września 2006 > Co to był za silnik ? Argenta DOHC 2.0 noPB 98 - taka ciekawostka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 9 Września 2006 Udostępnij Napisano 9 Września 2006 > Argenta DOHC 2.0 noPB 98 - taka ciekawostka. Rzeczywiście ciekawostka, bo Argenta nigdy nie miała takich silników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 9 Września 2006 Udostępnij Napisano 9 Września 2006 > Rzeczywiście ciekawostka, bo Argenta nigdy nie miała takich silników Cóż, dane z katalogu warsztatowego na podstawie oznaczeń silnika. Poszukaj w necie, a znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 > Być może. Chętnie bym poczytał, ale to inna sprawa. Ja wiem, że > polonezy ze sprawnym > układem hamulcowym pierwszej generacji (4 tarcze) potrafiły się > zatrzymywać w granicach > 40 metrów. Jeździłem 3-ma Polonezami (91, 93, 94) i wszystkie miały fatalne hamulce - o wyniku rzędu 40 m nie można było nawet pomarzyć... Auta były regularnie serwisowane w ASO na fabrycznych częsciach więc były w dobrym stanie... Nie robiłem pomiarów ale "na oko" to droga hamowania była dużo dłuższa - tak ok. 60 m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 > Co to był za silnik ? Swego czasy w latach 90-91 wypuścili niewielką ilość Polonezów z silnikiem 2000 cm3 z Sierry... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 > Swego czasy w latach 90-91 wypuścili niewielką ilość Polonezów z > silnikiem 2000 cm3 z Sierry... ... zgadza sie - jeden walek rozrzadu - silnik 105 KM ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basu Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 Tak to wygląda. Na taką przeróbkę chyba ten był by najlepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sokole_oko Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 > Nie robiłem pomiarów ale "na oko" to droga hamowania była dużo > dłuższa - tak ok. 60 m Droga zatrzymania - może tak, ale hamowania pewnie jednak z 12 metrów krótsza. Ostatecznie mistrzowie kiepskich hamulców, czyli SUV-y i terenówki z początku lat 90-tych maja maks 50-55 metrów. Natomiast na pewno Poldek jest bardzo podatny na "fading" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 > Cóż, dane z katalogu warsztatowego na podstawie oznaczeń silnika. > Poszukaj w necie, a znajdziesz. 135 KM miały Fiaty 131 - Supermirafiori Volumexy - czyli silniki z kompresorem a te nigdy nie były ładowane w FSO, nawet do "rządówek". Jako, że produkcja Argenty skończyła się w '86 to może jakimś cudem trafił Ci się blok od Volumexa, bo o kompresorze byś raczej wspomniał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 > 135 KM miały Fiaty 131 - Supermirafiori Volumexy - czyli silniki z > kompresorem a te nigdy nie były ładowane w FSO, nawet do > "rządówek". Jako, że produkcja Argenty skończyła się w '86 to > może jakimś cudem trafił Ci się blok od Volumexa, bo o > kompresorze byś raczej wspomniał. Wiesz, nie zamierzam nikogo na siłe przekonywać. Quote: Rzeczywiście ciekawostka, bo Argenta nigdy nie miała takich silników Zespół napędowy pochodził z Argenty, nie ze 131. AFAIR montowany w Argentach w latach 1984/1985. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 10 Września 2006 Udostępnij Napisano 10 Września 2006 > Jeździłem 3-ma Polonezami (91, 93, 94) i wszystkie miały fatalne > hamulce - o wyniku rzędu 40 m nie można było nawet pomarzyć... > Auta były regularnie serwisowane w ASO na fabrycznych częsciach więc > były w dobrym stanie... Coż ja zrobię, że w większości te hamulce były jakieś lewe? Quote: Z Caro 94' to walczyłem dwa lata z tymi hamulcami - zawsze były tępe, dziwne jakieś. Nie pomagała wymiana serwa, pompy, zacisków, tarcz Tu masz tego przykład. Rożnica miedzy eglemplarzami potrafiła być kolosalna. Co było w cześci zrąbane to nie wiem. W warsztatcie doszliśmy do wniosku, że albo ma dobre hamulce, ale ma takie lewe i chyba tylko całopalenie może temu zaradzić, ponieważ wymiana cześci, serwis wręcz pefekcyjny - szukanie dziury w całym nic nie pomagało. Przy okazji zaznaczę, że w większości problem wynikał z niepoprawnego serwisu tylnych zacisków. To oczywiście wina konstrukckcji tych zaciskow (ręczny). > Nie robiłem pomiarów ale "na oko" to droga hamowania była dużo > dłuższa - tak ok. 60 m Na oko to wiesz co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 12 Września 2006 Udostępnij Napisano 12 Września 2006 > Też miałem "przyjemność" prowadzić Poloneza (1994, w okolicach 1999 > roku) i to była TRAGEDIA w porównaniu z moim ówczesnym Paskiem > 1981... no tak pasek 81 to TEEECHNIKA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 12 Września 2006 Udostępnij Napisano 12 Września 2006 IMHO 1.9 D PSA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 13 Września 2006 Udostępnij Napisano 13 Września 2006 > IMHO 1.9 D PSA. Looknij dokładnie na początek postu - ma być bardzo mocny silnik... Sądzisz że 68 KM to dużo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.