Skocz do zawartości

WaldiGSI...


dsazxcvbnm

Rekomendowane odpowiedzi

> Opowiedz więcej o naprawie sprzęgła przez przypalanie... proszę tak

> łopatologicznie

Sprawa dotyczy Punto 2 i seicento Mpi,często zdarza sie ,że w w/w samochodach sprzęgło wykazuje oznaki szarpania podczas ruszania do przodu i jeszcze bardziej podczas cofania,pomaga wtedy delikatne przypalenie tarczy

Robimy tak:

Zaciągam ręczny hamulec na postoju, włączamy 5 bieg, gazem trzeba utrzymac wysokie obroty silnika , delikatnie popuszczamy pedał sprzęgła aż do momentu "brania sprzęgła", trzeba potrzymac tak kilka sekund i czynnośc wykonać kilkakrotnie aż przestanie szarpać tz. po kilku próbach sprawdzić czy jeszcze szarpie jesli tak to jeszcze je przytrzymać ,jednak trzeba mieć troche wyczucia żeby nie zniszczyć sprzęgła, poza tym jesli poczujemy mocny swąd tarczy trzeba zaprzestać na czynności ąż ostygnie sprzęgło i dopiero powtożyc czynnośc aż bedzie ok.

Dodam że problem występuje w autach z małym przebiegiem, jesli jest już spery przebieg to pewnie juz czas na wymianę, a wtedy polecam do Punto 2 włozyc sprzęgło od Punto 1 , nie szarpie i jest trwalsze (opinie uzytkowników punciaków z nauki jazdy)

Jeszcze raz przypominam żeby nie naduzywać przypalania sprzęgła , robi sie to sporadycznie,nikt o tym nie napisze zeby tak robic ani nie zaleca ale ja wiem wiem z doświadczenia że to pomaga i niekoniecznie trzeba wymieniać przy małym przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawa dotyczy Punto 2 i seicento Mpi,często zdarza sie ,że w w/w

> samochodach sprzęgło wykazuje oznaki szarpania podczas ruszania

> do przodu i jeszcze bardziej podczas cofania,pomaga wtedy

> delikatne przypalenie tarczy

> Robimy tak:

> Zaciągam ręczny hamulec na postoju, włączamy 5 bieg, gazem trzeba

> utrzymac wysokie obroty silnika , delikatnie popuszczamy pedał

> sprzęgła aż do momentu "brania sprzęgła", trzeba potrzymac tak

> kilka sekund i czynnośc wykonać kilkakrotnie aż przestanie

> szarpać tz. po kilku próbach sprawdzić czy jeszcze szarpie

> jesli tak to jeszcze je przytrzymać ,jednak trzeba mieć troche

> wyczucia żeby nie zniszczyć sprzęgła, poza tym jesli poczujemy

> mocny swąd tarczy trzeba zaprzestać na czynności ąż ostygnie

> sprzęgło i dopiero powtożyc czynnośc aż bedzie ok.

Jakie obroty... lekko ponad jałowe...

"Branie sprzęgła" tzn. jak lekko chwyci na samym początku, ale jeszcze za mało by ruszyć hmm.gif

> Jeszcze raz przypominam żeby nie naduzywać przypalania sprzęgła ,

> robi sie to sporadycznie,nikt o tym nie napisze zeby tak robic

> ani nie zaleca ale ja wiem wiem z doświadczenia że to pomaga i

> niekoniecznie trzeba wymieniać przy małym przebiegu

Dlatego dokadnie muszę wiedzieć co i jak zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięzko powiedzieć jakie obroty i jak bardzo popuścić pedła sporzęgła ale , obroty powiedzmy ok 4000-5000 obr/min, popuszczamy sprzęgło aż tył auta troche "przysiądzie",oczywiście auto nie może jechać wszystko na postoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cięzko powiedzieć jakie obroty i jak bardzo popuścić pedła sporzęgła

> ale , obroty powiedzmy ok 4000-5000 obr/min, popuszczamy

> sprzęgło aż tył auta troche "przysiądzie",oczywiście auto nie

> może jechać wszystko na postoju

4000-5000 obr/min yikes.gif

A ja niedoświadczony próbowałem z 1000 hehe.gif

To już wiem wszystko - dzięki... bow.gif

PS. Nie wiem czy się odważę na ten samobójczy krok zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opowiedz więcej o naprawie sprzęgła przez przypalanie... proszę tak

> łopatologicznie

Zrobiłem tak u siebie w i pomaga na pewno.Tylko trzeba to zrobić umiejętnie nono.gif żeby nie spalić sprzęgła.

PUNTO 2 16V HLX 3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie jest to czasem te same sprzeglo ?

> Wydaje mi się (ale glowy za to nie dam),ze w Mk1 fire 8V byly takie

> same sprzegla

no wlasnie, mylilem sie, do 55 tez jest 180mm, zatem tutaj bym szukal przyczyn, 55 ma jednak o 15% mniejszy moment obrotowy boje_sie.gif... ale moze masz dokladne srednice sprzegla (zew. i wew.) z Punto 55??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie, mylilem sie, do 55 tez jest 180mm, zatem tutaj bym szukal

> przyczyn, 55 ma jednak o 15% mniejszy moment obrotowy ... ale

> moze masz dokladne srednice sprzegla (zew. i wew.) z Punto 55??

niestety...wiem tyle,co Ty - ze obie tarcze mają 180mm...no i ze sprzeglo kompletne regenerowane,ktore mozna zakupić w ASO,ma ten sam numer do do obu silnikow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety...wiem tyle,co Ty - ze obie tarcze mają 180mm...no i ze

> sprzeglo kompletne regenerowane,ktore mozna zakupić w ASO,ma ten

> sam numer do do obu silnikow...

a nie ma tego w wkil do Punto?? Wydaje mi sie, ze kiedys Adam wrzucal takie dane hmm.gif.. w kazdym razie skoro regenerowane jest takie samo, to juz wiem, dlaczego w Punto II na krocej starcza zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie, mylilem sie, do 55 tez jest 180mm, zatem tutaj bym szukal

> przyczyn, 55 ma jednak o 15% mniejszy moment obrotowy ... ale

> moze masz dokladne srednice sprzegla (zew. i wew.) z Punto 55??

dla bęzynowych "nie podzielili na silniki więc chyba jest we wszystkich tak samo, oprócz 16v oczywiście"

zew.- 181.5 wew. 127

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie ma tego w wkil do Punto?? Wydaje mi sie, ze kiedys Adam wrzucal

> takie dane

racja - są zlosnik.gif:

silniki benzynowe (czyli 1.1 & 1.2 SPI/MPI):

Valeo 180 CBP...sr.zewn.=181,5mm,wewn.=127mm...

Z WKL rzadko korzystam...kilka bugów zraziło mnie do tej książki sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dla bęzynowych "nie podzielili na silniki więc chyba jest we

> wszystkich tak samo, oprócz 16v oczywiście"

> zew.- 181.5 wew. 127

racja - opis 16V jest na koncu książki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.