dsazxcvbnm Napisano 26 Marca 2005 Udostępnij Napisano 26 Marca 2005 Opowiedz więcej o naprawie sprzęgła przez przypalanie... proszę tak łopatologicznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaldiGSI Napisano 26 Marca 2005 Udostępnij Napisano 26 Marca 2005 > Opowiedz więcej o naprawie sprzęgła przez przypalanie... proszę tak > łopatologicznie Sprawa dotyczy Punto 2 i seicento Mpi,często zdarza sie ,że w w/w samochodach sprzęgło wykazuje oznaki szarpania podczas ruszania do przodu i jeszcze bardziej podczas cofania,pomaga wtedy delikatne przypalenie tarczy Robimy tak: Zaciągam ręczny hamulec na postoju, włączamy 5 bieg, gazem trzeba utrzymac wysokie obroty silnika , delikatnie popuszczamy pedał sprzęgła aż do momentu "brania sprzęgła", trzeba potrzymac tak kilka sekund i czynnośc wykonać kilkakrotnie aż przestanie szarpać tz. po kilku próbach sprawdzić czy jeszcze szarpie jesli tak to jeszcze je przytrzymać ,jednak trzeba mieć troche wyczucia żeby nie zniszczyć sprzęgła, poza tym jesli poczujemy mocny swąd tarczy trzeba zaprzestać na czynności ąż ostygnie sprzęgło i dopiero powtożyc czynnośc aż bedzie ok. Dodam że problem występuje w autach z małym przebiegiem, jesli jest już spery przebieg to pewnie juz czas na wymianę, a wtedy polecam do Punto 2 włozyc sprzęgło od Punto 1 , nie szarpie i jest trwalsze (opinie uzytkowników punciaków z nauki jazdy) Jeszcze raz przypominam żeby nie naduzywać przypalania sprzęgła , robi sie to sporadycznie,nikt o tym nie napisze zeby tak robic ani nie zaleca ale ja wiem wiem z doświadczenia że to pomaga i niekoniecznie trzeba wymieniać przy małym przebiegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 26 Marca 2005 Udostępnij Napisano 26 Marca 2005 > Sprawa dotyczy Punto 2 i seicento Mpi, dotyczy tez Pandy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaldiGSI Napisano 26 Marca 2005 Udostępnij Napisano 26 Marca 2005 > dotyczy tez Pandy tak to też panda , ogólnie nowe silniki fiata 1.1 1.2 8V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abanach Napisano 26 Marca 2005 Udostępnij Napisano 26 Marca 2005 >> Sprawa dotyczy Punto 2 i seicento Mpi, >dotyczy tez Pandy Niech zyje mk1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dsazxcvbnm Napisano 26 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2005 > Sprawa dotyczy Punto 2 i seicento Mpi,często zdarza sie ,że w w/w > samochodach sprzęgło wykazuje oznaki szarpania podczas ruszania > do przodu i jeszcze bardziej podczas cofania,pomaga wtedy > delikatne przypalenie tarczy > Robimy tak: > Zaciągam ręczny hamulec na postoju, włączamy 5 bieg, gazem trzeba > utrzymac wysokie obroty silnika , delikatnie popuszczamy pedał > sprzęgła aż do momentu "brania sprzęgła", trzeba potrzymac tak > kilka sekund i czynnośc wykonać kilkakrotnie aż przestanie > szarpać tz. po kilku próbach sprawdzić czy jeszcze szarpie > jesli tak to jeszcze je przytrzymać ,jednak trzeba mieć troche > wyczucia żeby nie zniszczyć sprzęgła, poza tym jesli poczujemy > mocny swąd tarczy trzeba zaprzestać na czynności ąż ostygnie > sprzęgło i dopiero powtożyc czynnośc aż bedzie ok. Jakie obroty... lekko ponad jałowe... "Branie sprzęgła" tzn. jak lekko chwyci na samym początku, ale jeszcze za mało by ruszyć > Jeszcze raz przypominam żeby nie naduzywać przypalania sprzęgła , > robi sie to sporadycznie,nikt o tym nie napisze zeby tak robic > ani nie zaleca ale ja wiem wiem z doświadczenia że to pomaga i > niekoniecznie trzeba wymieniać przy małym przebiegu Dlatego dokadnie muszę wiedzieć co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaldiGSI Napisano 26 Marca 2005 Udostępnij Napisano 26 Marca 2005 cięzko powiedzieć jakie obroty i jak bardzo popuścić pedła sporzęgła ale , obroty powiedzmy ok 4000-5000 obr/min, popuszczamy sprzęgło aż tył auta troche "przysiądzie",oczywiście auto nie może jechać wszystko na postoju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dsazxcvbnm Napisano 26 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2005 > cięzko powiedzieć jakie obroty i jak bardzo popuścić pedła sporzęgła > ale , obroty powiedzmy ok 4000-5000 obr/min, popuszczamy > sprzęgło aż tył auta troche "przysiądzie",oczywiście auto nie > może jechać wszystko na postoju 4000-5000 obr/min A ja niedoświadczony próbowałem z 1000 To już wiem wszystko - dzięki... PS. Nie wiem czy się odważę na ten samobójczy krok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaldiGSI Napisano 26 Marca 2005 Udostępnij Napisano 26 Marca 2005 > 4000-5000 obr/min > A ja niedoświadczony próbowałem z 1000 > To już wiem wszystko - dzięki... > PS. Nie wiem czy się odważę na ten samobójczy krok Z ostozna wszystko mozna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto2 Napisano 27 Marca 2005 Udostępnij Napisano 27 Marca 2005 > Opowiedz więcej o naprawie sprzęgła przez przypalanie... proszę tak > łopatologicznie Zrobiłem tak u siebie w i pomaga na pewno.Tylko trzeba to zrobić umiejętnie żeby nie spalić sprzęgła. PUNTO 2 16V HLX 3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dsazxcvbnm Napisano 27 Marca 2005 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2005 > Zrobiłem tak u siebie w i pomaga na pewno.Tylko trzeba to zrobić > umiejętnie żeby nie spalić sprzęgła. > PUNTO 2 16V HLX 3D Znaczy się ostrożnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gizio Napisano 27 Marca 2005 Udostępnij Napisano 27 Marca 2005 czy do mk2 S ... 1.2 8v będzie pasowało jakie sprzęgło... ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaldiGSI Napisano 27 Marca 2005 Udostępnij Napisano 27 Marca 2005 > czy do mk2 S ... 1.2 8v będzie pasowało jakie sprzęgło... ???? Od Punto 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 27 Marca 2005 Udostępnij Napisano 27 Marca 2005 > Od Punto 1 no, ale chyba nie od 55 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 27 Marca 2005 Udostępnij Napisano 27 Marca 2005 > no, ale chyba nie od 55 a nie jest to czasem te same sprzeglo ? Wydaje mi się (ale glowy za to nie dam),ze w Mk1 fire 8V byly takie same sprzegla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 27 Marca 2005 Udostępnij Napisano 27 Marca 2005 > a nie jest to czasem te same sprzeglo ? > Wydaje mi się (ale glowy za to nie dam),ze w Mk1 fire 8V byly takie > same sprzegla no wlasnie, mylilem sie, do 55 tez jest 180mm, zatem tutaj bym szukal przyczyn, 55 ma jednak o 15% mniejszy moment obrotowy ... ale moze masz dokladne srednice sprzegla (zew. i wew.) z Punto 55?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 27 Marca 2005 Udostępnij Napisano 27 Marca 2005 > no wlasnie, mylilem sie, do 55 tez jest 180mm, zatem tutaj bym szukal > przyczyn, 55 ma jednak o 15% mniejszy moment obrotowy ... ale > moze masz dokladne srednice sprzegla (zew. i wew.) z Punto 55?? niestety...wiem tyle,co Ty - ze obie tarcze mają 180mm...no i ze sprzeglo kompletne regenerowane,ktore mozna zakupić w ASO,ma ten sam numer do do obu silnikow... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 27 Marca 2005 Udostępnij Napisano 27 Marca 2005 > niestety...wiem tyle,co Ty - ze obie tarcze mają 180mm...no i ze > sprzeglo kompletne regenerowane,ktore mozna zakupić w ASO,ma ten > sam numer do do obu silnikow... a nie ma tego w wkil do Punto?? Wydaje mi sie, ze kiedys Adam wrzucal takie dane .. w kazdym razie skoro regenerowane jest takie samo, to juz wiem, dlaczego w Punto II na krocej starcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrisL Napisano 27 Marca 2005 Udostępnij Napisano 27 Marca 2005 > no wlasnie, mylilem sie, do 55 tez jest 180mm, zatem tutaj bym szukal > przyczyn, 55 ma jednak o 15% mniejszy moment obrotowy ... ale > moze masz dokladne srednice sprzegla (zew. i wew.) z Punto 55?? dla bęzynowych "nie podzielili na silniki więc chyba jest we wszystkich tak samo, oprócz 16v oczywiście" zew.- 181.5 wew. 127 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 27 Marca 2005 Udostępnij Napisano 27 Marca 2005 > a nie ma tego w wkil do Punto?? Wydaje mi sie, ze kiedys Adam wrzucal > takie dane racja - są : silniki benzynowe (czyli 1.1 & 1.2 SPI/MPI): Valeo 180 CBP...sr.zewn.=181,5mm,wewn.=127mm... Z WKL rzadko korzystam...kilka bugów zraziło mnie do tej książki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 27 Marca 2005 Udostępnij Napisano 27 Marca 2005 > dla bęzynowych "nie podzielili na silniki więc chyba jest we > wszystkich tak samo, oprócz 16v oczywiście" > zew.- 181.5 wew. 127 racja - opis 16V jest na koncu książki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaldiGSI Napisano 27 Marca 2005 Udostępnij Napisano 27 Marca 2005 > no, ale chyba nie od 55 we wtorek w pracy zapytam magazynierów od czego konkretnie zamawiają, i zapodam za forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.