Skocz do zawartości

Wrocilem z ASO


pawcio

Rekomendowane odpowiedzi

...z uszczelka pod dekiel zaworow (ok 20 PLN) i tubka silikonu (6PLN? hmm.gif) w reku busted.gif

Mam ambnitny plan aby to wymienic busted.gif

Teraz pytanka:

1. silikon pod i nad uszczelke?

2. dlugo to ma schnac? (na tubce pisze, ze po godzinie mozna dotykac reka busted.gif a po 24h wysycha calkowicie hmm.gif) bo jutro z rana musze uderzyc ze 150 km biglaugh.gif

Mam nadzieje, ze nie pourywam srub i niczego nie zepsuje hehe.gif

Przy okazji podyskutowealem nad skutecznoscia magnetyzerow (znajomwy wlasnie zainwestowal 300PLN wierzac, ze producent zapewnia 13% oszczednosci w zuzyciu paliwa biglaugh.gif) oraz na temat wyzszosci czesci zamiennych z logo Fiat a identycznych tego samego producenta bez logo Fiat busted.gif Podobno te z logo maja wyzsza jakosc hahaha.gifhahaha.gifhahaha.gif

Zostalem zrugany przez Pana Mechanika za uzywanie funkcji CITY hahaha.gif bo podobno dostali jakies pismo, zeby przestrzegac przed uzywaniem tego trybu w obawie o padniecie silniczka rotfl.gif w szczegolnosci nauki jazdy na placu manewrowym biglaugh.gif

Nie omieszkalem poinformowac Pana Mechanika, ze uklad ten ma zabezpieczenie przeciwobciazeniowe o czym kiedys przekonalem sie osobiscie jak moj Punciaczek robil osemki na placu biglaugh.gif

Tak sie zastanawiam, ze Fiat mogl po prostu dac reklamy w prasie - NIE KORZYSTAJ Z NICZEGO BO SIE MOZE POPSUC busted.gifhahaha.gif

Pan Mechanik stwierdzil tylko, ze wymieniali juz dwa spalone silniczki elektrycznego wspomagania (a to jest male ASO hmm.gif)

Uwaga Pana Mechanika dotyczaca trybu City pojawila sie gdy wjezdzal moim autem na trzepak w celu sprawdzenia amortyzatorow ok.gif (usluga gratis w ramach tzw "dobrych ukladow" biglaugh.gif)

Myslalem ze moze skorzystam z promocji na amortyzatory w Norauto biglaugh.gif

ale niestety, amortyzatory wciaz sa dobre busted.gif a nie naleze do ludzi ktorzy wymieniaja dobre na dobre wpysk.gif

Przod w granicach 70%, tyl slabszy - ciut ponizej 50 ale w normie i podobno przy nieobciazonym aucie taki wynik jest OK hmm.gif

No to powinienem teraz zabierac sie za ta uszczelke....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...z uszczelka pod dekiel zaworow (ok 20 PLN) i tubka silikonu (6PLN?

> ) w reku

> Mam ambnitny plan aby to wymienic

> Teraz pytanka:

> 1. silikon pod i nad uszczelke?

> 2. dlugo to ma schnac? (na tubce pisze, ze po godzinie mozna dotykac

> reka a po 24h wysycha calkowicie ) bo jutro z rana musze

> uderzyc ze 150 km

> Mam nadzieje, ze nie pourywam srub i niczego nie zepsuje

> Przy okazji podyskutowealem nad skutecznoscia magnetyzerow (znajomwy

> wlasnie zainwestowal 300PLN wierzac, ze producent zapewnia 13%

> oszczednosci w zuzyciu paliwa ) oraz na temat wyzszosci czesci

> zamiennych z logo Fiat a identycznych tego samego producenta bez

> logo Fiat Podobno te z logo maja wyzsza jakosc

> Zostalem zrugany przez Pana Mechanika za uzywanie funkcji CITY bo

> podobno dostali jakies pismo, zeby przestrzegac przed uzywaniem

> tego trybu w obawie o padniecie silniczka w szczegolnosci

> nauki jazdy na placu manewrowym

> Nie omieszkalem poinformowac Pana Mechanika, ze uklad ten ma

> zabezpieczenie przeciwobciazeniowe o czym kiedys przekonalem sie

> osobiscie jak moj Punciaczek robil osemki na placu

> Tak sie zastanawiam, ze Fiat mogl po prostu dac reklamy w prasie -

> NIE KORZYSTAJ Z NICZEGO BO SIE MOZE POPSUC

> Pan Mechanik stwierdzil tylko, ze wymieniali juz dwa spalone

> silniczki elektrycznego wspomagania (a to jest male ASO )

> Uwaga Pana Mechanika dotyczaca trybu City pojawila sie gdy wjezdzal

> moim autem na trzepak w celu sprawdzenia amortyzatorow (usluga

> gratis w ramach tzw "dobrych ukladow" )

> Myslalem ze moze skorzystam z promocji na amortyzatory w Norauto

> ale niestety, amortyzatory wciaz sa dobre a nie naleze do ludzi

> ktorzy wymieniaja dobre na dobre

> Przod w granicach 70%, tyl slabszy - ciut ponizej 50 ale w normie i

> podobno przy nieobciazonym aucie taki wynik jest OK

> No to powinienem teraz zabierac sie za ta uszczelke....

Fajna relacja waytogo.gifPrzestraszyłes mnie po tytule myślałem że jakaś poważniejsza awaria blush.gifwink.gifNa szczeście to tylko wyciek ufff waytogo.gifwink.gifPozdrawiam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....ze spalil mi sie dzis bezpiecznik od radia hmm.gif

Radio zgaslo a ja zrobilem WRRRRR ale na szczescie stalo sie to tuz przed domem (a zrobilem 150km biglaugh.gif)

Alarm dawal mi znak, ze cos jest nie tak z czujnikami niedomknietych drzwi...

Okazalo sie, ze bezpiecznik od oswietlenia wnetrza auta i bezpiecznik od instalacji radiowej to ten sam bezpiecznik biglaugh.gif i do tego tylko dyszka yikes.gif

Instalacja radiowa to chyba jeden z wiekszych pozeraczy pradu w aucie, a taki maly bezpieczniczek.... hmm.gif

Kiedys juz mi sie spalil (tuz po kupnie auta) wiec tym razem bylem przygotowany biglaugh.gif i wygrzebalem tylko z bagaznika zapas (zapasowa dyszka z tablicy bezpiecznikow juz poszla za pierwszym razem wpysk.gif) i ziuuu radio znow gra jump.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej mieć wersję "S" wtedy żadbych uwag mechaniorów co do

> trybu CITY

Zalozylem letnie 185 i jakos nie moge sie przyzwyczaic... wpysk.gif

A kolega oczywiscie nie uzywa pierwszego biegu wycieraczkowego zgodnie z zaleceniem ASO? busted.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w swoim nie dawałem w ogóle silikonu i trzymała cfaniak.gif , jeżeli juz musisz zapaćkać to daj silikonu więcej na tych zaokrągleniach po bokach , mniej na prostej zlosnik.gif , przed całą operacją oczyść dokładnie i odtłuść benzyną ekstrakcyjną wszystkie części metalowe przylegające do uszczelki , silikonem smaruj metal ... a będziesz miał uszczelkę na wieki palacz.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zalozylem letnie 185 i jakos nie moge sie przyzwyczaic...

> A kolega oczywiscie nie uzywa pierwszego biegu wycieraczkowego

> zgodnie z zaleceniem ASO?

U mnie niemal od początku eksploatacji skakały wycieraczki na pierwszym biegu ale nic z tym nie robie bo po pierwsze skakanie ustępuje zawsze po kilku minutach a na ten czas można załączyć drugi bieg a po drugie ni lubie dopuszczać mechaników z aso do autka gdy nie ma ważnej przyczyny bo raz zrobią coś dobrze a innym razem coś zchrzanią przy okazji za kilka dni koniec gwarancji więc muszę się zastanowić czy jednak tego nie zgłoszę hehe.gif prawie dwa lata wytrzymałem z tym palacz.gif ale jeżeli ma się zchrzanić całkowicie to po gwarancji już będzie z mojej kieszeni.

Sprzęgło też mi szarpie a już mam 46 tyś. przebiegu więc można się przyzwyczaić tym bardziej że nie zawsze tak jest, najczęściej przy skręconych kołach choć nie jest to regółą, a szarpie od początku eksploatacji lecz tylko czasami.

Takie upirdliwości tego modelu ale łatwe do usunięcia a jak nie chce się komuś tak jak mnie to można z tym żyć i tak lepiej mieć takie duperelki które łatwo usunąć niż poważniejsze uszkodzenia występujące w innych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie niemal od początku eksploatacji skakały wycieraczki na

> pierwszym biegu ale nic z tym nie robie bo po pierwsze skakanie

> ustępuje zawsze po kilku minutach a na ten czas można załączyć

> drugi bieg a po drugie ni lubie dopuszczać mechaników z aso do

> autka gdy nie ma ważnej przyczyny bo raz zrobią coś dobrze a

> innym razem coś zchrzanią przy okazji za kilka dni koniec

> gwarancji więc muszę się zastanowić czy jednak tego nie zgłoszę

> prawie dwa lata wytrzymałem z tym ale jeżeli ma się zchrzanić

Jesli tylko skaczą, to wystarczy oczyścić wszystkie tuleje w mechaniźmie i porządnie przesmarować - to pomaga nie tylko we Fiatach 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przod w granicach 70%, tyl slabszy - ciut ponizej 50 ale w normie i

> podobno przy nieobciazonym aucie taki wynik jest OK

50% tył icon_eek.gif - toż to szajs jakich mało moje miały około 80% (tył) tyle, że tłukły się niemiłosiernie - teraz absolutna cisza i comfort raisen zlosnik.gif

> No to powinienem teraz zabierac sie za ta uszczelke....

chyba se tez zrobie podmiane usczelki - nie ciekło mi aż do przeglądu 40k - kiedy to machery regulowały zawory i obiecały, że będzie sucho, ale nie dotrzymały słowa hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to ciekawe co mowisz....

> Pewnie nowe maja 100 %?

nowe maja 85-86% sportowe 90-92%

a moje były do pupa.gif i od 4 lat o tym wiedziłem - ASO mi nie chciało wymieć, więc olałem - dopiero po wymianie za swoją kase czuje komforcik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od poczatku.....

Cieknacy silnik wygladal tak biglaugh.gif

272157267-d1.JPG

Zrzucilem pokrywe zaworow i widok byl nastepujacy wpysk.gif

Cala trudnosc tej operacji to demontaz tego czarnego plastiku widocznego tuz za odslonietym silnikiem biglaugh.gif Tam jest taki zatrzask od tylu, ktory trzeba wyczaic wpysk.gif

Drugi problem to wyczyszczenie "przy okazji" pokrywy bo zrzucilem z niej ze dwa kilo piachu hehe.gif

272157267-d2.JPG

No i wszystko byloby pieknie gdybym dociagajac pokrywe nie urwal jednej za srub rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

Choc w sumie sruba sie dokrecala - nie bylo oporu hmm.gif

Musialem podjac szybka decyzje - zostawic jak jest czy cos z tym zrobic busted.gif

Skoro juz rozpoczalem walke to ziu zrzucilem pokrywe zanim silikon wysechl i na szczescie udalo sie wykrecic urwany kawalek sruby z bloku brawo.gif

Zalozylem szybko pokrywe ponownie biglaugh.gif no ale brakowalo mi jednej sruby busted.gif

Sruba ktora przykreca sie obudowe filtra jest prawie identyczna, ale miala na stale zamocowana wieksza podkladke wiec trzeba by bylo pozbyc sie tej podkladki hmm.gif

Odpalilem wiec trampki do pobliskiego marketu budowlanego gdzie zanabylem kilka srubek o identyko gwincie jednak o 1 cm dluzszych busted.gif

Zakrecilem, dociagnalem (tym razem delikatnie busted.gifbusted.gifbusted.gif) i calosc zaprezentowala sie jak na ponizszym obrazku (widac ta nowa srube po prawej busted.gif)

272157267-d3.JPG

Ciekaw jestem czy auto rano odpali....

No i mozecie mowic do mnie Arnold busted.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zacznijmy od poczatku.....

> Cieknacy silnik wygladal tak

> Zrzucilem pokrywe zaworow i widok byl nastepujacy

> Cala trudnosc tej operacji to demontaz tego czarnego plastiku

> widocznego tuz za odslonietym silnikiem Tam jest taki zatrzask

> od tylu, ktory trzeba wyczaic

> Drugi problem to wyczyszczenie "przy okazji" pokrywy bo zrzucilem z

> niej ze dwa kilo piachu

> No i wszystko byloby pieknie gdybym dociagajac pokrywe nie urwal

> jednej za srub

> Choc w sumie sruba sie dokrecala - nie bylo oporu

> Musialem podjac szybka decyzje - zostawic jak jest czy cos z tym

> zrobic

> Skoro juz rozpoczalem walke to ziu zrzucilem pokrywe zanim silikon

> wysechl i na szczescie udalo sie wykrecic urwany kawalek sruby z

> bloku

> Zalozylem szybko pokrywe ponownie no ale brakowalo mi jednej sruby

> Sruba ktora przykreca sie obudowe filtra jest prawie identyczna, ale

> miala na stale zamocowana wieksza podkladke wiec trzeba by bylo

> pozbyc sie tej podkladki

> Odpalilem wiec trampki do pobliskiego marketu budowlanego gdzie

> zanabylem kilka srubek o identyko gwincie jednak o 1 cm

> dluzszych

> Zakrecilem, dociagnalem (tym razem delikatnie ) i calosc

> zaprezentowala sie jak na ponizszym obrazku (widac ta nowa srube

> po prawej )

> Ciekaw jestem czy auto rano odpali....

> No i mozecie mowic do mnie Arnold

PIĘKNIE

a już myslałem, że bedziesz musiał samochód sprzedać grinser006.gif

i do foruma Stilo przejść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to gratuluje.

Wszyscy cieszymy sie ze dałes rade grinser006.gif Bo trzeba przyznać, ze były obawy co do tej sruby. Na szczescie nie kupiłes wkretaków do drewna wpysk.gifgrinser006.gif

Jesli chodzi o amortyzatory to ja nawet o tym nie mysle bo po co mam sie nerwować? Jak mi cos stuka to przeciez to przez te dziury zlosnik.gif

Ostatnio jezdze bez tylnej połki za kanapa, bo nie moge wyczaic co mi z tyłu wali. Dzisiaj wsadziłem tam Ojca i jadac 145 na katowickiej (poznan) po dziurach (innej drogi nie ma hahaha.gif) okazało sie ze stuka mi klucz od srub od kół zle wsadzony w ten czarny specjalnie profilowany pojemniczek nad zapasówka rotfl.gif Gdybym mieł gwarancje to bym skoczył do ASO zeby mi to poprawili rotfl.gifhahaha.gif

Od wczoraj codziennie robie 130km. Zostało mi jeszcze pare dni sciana.gif Ale Puntek daje rade, dzis tylko sie troszke pochlapał po deszczu.

Jutro tez uderzam w trase. Moze wezme Sejcento (siostra) do odmiany. Przynajmniej nie bede musiał zakładac kapelusza hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszyscy cieszymy sie ze dałes rade Bo trzeba przyznać, ze były

> obawy co do tej sruby. Na szczescie nie kupiłes wkretaków do

> drewna

wpysk.gif

Nie uwierzysz, ale te sruby byly na wage rotfl.gif

> Jesli chodzi o amortyzatory to ja nawet o tym nie mysle bo po co mam

> sie nerwować? Jak mi cos stuka to przeciez to przez te dziury

Stukami to ja sie nie przejmuje, ale lecialem dzis do Glucholaz (lekkie gorki) i cos mi sie zdawalo, ze auto lekko podskakuje. Ale widac nawierzchnia byla do kitu biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.