mrELO Napisano 6 Października 2006 Udostępnij Napisano 6 Października 2006 witam W moim aucie tj. Ford Escort 1,6 8v 105 KM został przeprowadzony remont silnika. Zrobiono: Nowe Pierścienie , uszczelniacze zaworów , docieranie zaworów , planowanie głowicy , wymiana panewek korbowodowych , wymiana wszystkich uszczelek itp. I teraz nie wiem jaki olej mu wlac i o jakiej gęstości . Możecie coś poradzic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Października 2006 Udostępnij Napisano 6 Października 2006 > witam > W moim aucie tj. Ford Escort 1,6 8v 105 KM został przeprowadzony > remont silnika. Zrobiono: > Nowe Pierścienie , uszczelniacze zaworów , docieranie zaworów , > planowanie głowicy , wymiana panewek korbowodowych , wymiana > wszystkich uszczelek itp. > I teraz nie wiem jaki olej mu wlac i o jakiej gęstości . > Możecie coś poradzic ? a jaki zaleca producent podejrzewam, że na poczatek mineralny albo semisyntetyk a po jakimś czasie zlać i zalać właściwym olejem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrELO Napisano 6 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2006 > a jaki zaleca producent > podejrzewam, że na poczatek mineralny albo semisyntetyk > a po jakimś czasie zlać i zalać właściwym olejem Nie mam pojęcia . Auto kupiłem z uszkodzonym silnikiem wiec nie wiem nawet jaki był wlany . Teraz jest juz sprawny wiec czy polsyntetyk czy mineralny mu zalac ?Który bedzie odpowiedni ? .I jakiej firmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 6 Października 2006 Udostępnij Napisano 6 Października 2006 > Nie mam pojęcia . Auto kupiłem z uszkodzonym silnikiem wiec nie wiem > nawet jaki był wlany . Teraz jest juz sprawny wiec czy > polsyntetyk czy mineralny mu zalac ?Który bedzie odpowiedni ? .I > jakiej firmy ja bym wlał półsyntetyk lotosa. takio a jakośc na niezłym poziomie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solarisbus Napisano 6 Października 2006 Udostępnij Napisano 6 Października 2006 > W moim aucie został przeprowadzony remont silnika. Zrobiono: Nowe Pierścienie , uszczelniacze zaworów , docieranie zaworów , planowanie głowicy , wymiana panewek korbowodowych , Jaki to remont , to tylko naprawa bieżąca mająca na celu przedłużenie agonii. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrELO Napisano 6 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2006 > ja bym wlał półsyntetyk lotosa. takio a jakośc na niezłym poziomie A nie będzie go za dużo "Brał"? Jaka jest norma "Brania" oleju przy aucie 15 letnim ? No i oczywiscie zwracajac uwage na jego remont. Czy jest jakas norma ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrELO Napisano 6 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2006 > Nowe Pierścienie , uszczelniacze zaworów , docieranie zaworów , > planowanie głowicy , wymiana panewek korbowodowych , > Jaki to remont , to tylko naprawa bieżąca mająca na celu przedłużenie > agonii. > Pozdr. Wał i korbowody byly w niezlym stanie,wiec nie bylo potrzeby ich wymiany/naprawy/szlifu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solarisbus Napisano 6 Października 2006 Udostępnij Napisano 6 Października 2006 > nie będzie go za dużo "Brał"? zwracajac uwage na jego remont. Założyłeś nowe pierścienie do starego zużytego bloku. Zanim się to nie ułoży to sporo. > Czy jest jakas norma ? Tak. W instrukcji 0,5 l/1000km. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solarisbus Napisano 6 Października 2006 Udostępnij Napisano 6 Października 2006 > byly w niezlym stanie,wiec nie bylo potrzeby ich wymiany O tym się przekonasz podczas najbliższych paru tyś. km. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrELO Napisano 6 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2006 > O tym się przekonasz podczas najbliższych paru tyś. km. mozna nieco jasniej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Października 2006 Udostępnij Napisano 6 Października 2006 > Nie mam pojęcia . Auto kupiłem z uszkodzonym silnikiem wiec nie wiem > nawet jaki był wlany . Teraz jest juz sprawny wiec czy > polsyntetyk czy mineralny mu zalac ?Który bedzie odpowiedni ? .I > jakiej firmy jeśli to 15-letnie auto, to lej minerała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrELO Napisano 6 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2006 > jeśli to 15-letnie auto, to lej minerała to zmykam do sklepu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 6 Października 2006 Udostępnij Napisano 6 Października 2006 sądze, że jednak semi będzie lepszy, niektórzy do Astry leją minerała, ale czy sam byś to zrobił? bo ja nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Października 2006 Udostępnij Napisano 6 Października 2006 > sądze, że jednak semi będzie lepszy, niektórzy do Astry leją > minerała, ale czy sam byś to zrobił? bo ja nie później tak ale po remoncie na poczatek wlałbym minerała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rob3rt Napisano 6 Października 2006 Udostępnij Napisano 6 Października 2006 > później tak > ale po remoncie na poczatek wlałbym minerała Witam!!! mnie mechanik mówił że olej należy zmieniać klasami w dół a nie odwrotnie,tzn. jeśli jest syntetyk to możesz przejśc na semi lub mineral,ale nigdy na odwrót. Chodzi tu o właściwości oleju typu syntetyk lub semi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MATIZINSIDE Napisano 6 Października 2006 Udostępnij Napisano 6 Października 2006 W poprzednim aucie Opel Vectra A 2.0 GT też miałem podobny problem. Po remoncie silnika zalałem, po konsultacji z zaufanym mechanikiem, Lotos 10W 40 i wszystko było o.k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrELO Napisano 7 Października 2006 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2006 > W poprzednim aucie Opel Vectra A 2.0 GT też miałem podobny problem. > Po remoncie silnika zalałem, po konsultacji z zaufanym > mechanikiem, Lotos 10W 40 i wszystko było o.k. Kupilem Lotos 15W 40 Powinien byc dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertgarage Napisano 7 Października 2006 Udostępnij Napisano 7 Października 2006 Bez wygłupów , spokojnie , LOTOS (lub każdy inny markowy olej ) o parametrach 15W40 DO STAłEJ EKSPOATACJI, natomast do PRZEPłUKANIA 20W40(50), na najbliższej odległosci około 500 km. Trzeba pamiętać o tym że : 15(oznacza płynność w temp -15stC) W(winter-zima) 40lub50 (oznacza płynność w temp +40>50stC) . ale taki "zabieg" to nie jest REMONT!!! Remont to szlify : -czopów wału -tulei cylindrów -wałka rozrządu -przylgni i grzybków zaworów etc,itp..................... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matysi Napisano 8 Października 2006 Udostępnij Napisano 8 Października 2006 > Bez wygłupów , spokojnie , LOTOS (lub każdy inny markowy olej ) o > parametrach 15W40 DO STAłEJ EKSPOATACJI, natomast do > PRZEPłUKANIA 20W40(50), na najbliższej odległosci około 500 km. Do przepłukania 20W jest zbyt gęsty. A tak na marginesie to ja dobrego zdania o Lotosie nie mam i dla mnie to nie je markowy olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.