Skocz do zawartości

Muł nie astra


auto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie mam taki problem.Otóż silnik słabo wkręca się na obroty jak by przyczepę targał za sobą.Bęzyna i gaz tak samo.Gdy dodaję gazu delikatnie to tak samo delikatnie wchodzi na obroty.Natomiast gdy wcisnę pedał gwałtownie to słychac pod maską buczenie jak by silnik się dusił a przyspieszenia praktycznie żadnego.Dodam że świeczki i kabelki wamienione filtry gazu i powietrza też,wydech drożny.Może macie jakieś pomysły co mogło się skończyć?Jutro podpinam auto pod komputer może coś pokaże.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Panowie mam taki problem.Otóż silnik słabo wkręca się na obroty jak

> by przyczepę targał za sobą.Bęzyna i gaz tak samo.Gdy dodaję

> gazu delikatnie to tak samo delikatnie wchodzi na

> obroty.Natomiast gdy wcisnę pedał gwałtownie to słychac pod

> maską buczenie jak by silnik się dusił a przyspieszenia

> praktycznie żadnego.Dodam że świeczki i kabelki wamienione

> filtry gazu i powietrza też,wydech drożny.Może macie jakieś

> pomysły co mogło się skończyć?Jutro podpinam auto pod komputer

> może coś pokaże.

> Pozdrawiam.

No kurna jakby opisywał mój samochód z czerwca wink.gif W zasadzie popodmieniałem wszystkie czujniki, filtry, zalałem STP do paliwa, klemę odłączałem wiele razy (po podmianie każdego czujnika i po każdej innej czynności) i jak był muł tak został.

Pojechałem pod komputer, mechanior stwierdził, że siedzi jakiś stary błąd sondy. Skasował i autko zmartwychwstało. Na moje stwierdzenie, że porzecież odłączałem kleme i powinien się skasować, spojrzał na mnie jakbym powiedział, że Ziemia jest płaska wink.gif

P.S.

Z tą płaskoscią Ziemi to róźnie może być... Skoro nasi europolitycy zabierają się za teorię Darwina, to i nagle może się okazać, ze płaska Ziemia podparta jest na trzech wielkich żółwiach... spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja o klemie nie będę wspominał.

> Pozdrawiam.

Ja kiedys jakos odpalilem autko, zaraz zgasilem i znow odpalilem. Wtedy pokazal mi sie jakis blad. Autko jakos zywiej zaczelo chodzic. Potem zgasilem odpalilem i bledu juz nie bylo, to znaczy kontrolka sie nie palila. Teraz tez mam wrazenie, ze mul. Zdjecie klem z aku nic na to nie pomoze? Nie wyczysci wszystkich bledów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdjecie klem z aku nic na to nie pomoze? Nie wyczysci wszystkich

> bledów?

Wiele razy słyszałem od mechaniorów, że odłączenie akumulatora nie kasuje błedów komputera. Kasuje jedynie pamięć. Twierdzili, ze są błędy, które wprowadzają komp w stan awaryjny i kasowanie ich z pamięci nic nie daje. Co prawda słuchałem ich z przymrużeniem oka, bo myślałem, że po prostu mówią tak aby do nich przyjeżdżać i mieli co robić (kasując przy tym kosmiczne pieniądze za podłączenie)

Na własnej skórze przekonałem się, że mieli rację. Mechanior stwierdził, że wystąpił u mnie jakiś bład, komp przeszedł w stan awaryjny (i to by się zgadzało, bo autko mi zmuliło się raptownie - było ok, zgasiłem, odpaliłem za jakiś czas i był muł), swoimi czynnościami przy próbie naprawy usunąłem usterkę ale błąd pozostał skutecznie trzymając komp w stanie awaryjnym.

Jak czytam opis zachowania autka kolegi Taoo, to pasuje idealnie do moich objawów. Nawet określeń używa tych samych jak ja kiedy pytalem na forum co może mi dolegać (chodzi o to "targanie przyczepki smile.gif ). Dla mnie to jest ewidentny stan awaryjny komputera. Chociaż mogę się mylić wink.gif Dla pewności: czy mułowatośc nastała nagle czy robiło się tak stopniowo?

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zjawisko narastało stopniowo.Teraz to się jażdzić nie da(ostatni z pod świateł).Gdyby komputer pracował w trybie awaryjnym to paliła by się pomarańczowa lampka.Jutro się podepne pod kompa i sią okaże co jest nie tak.Gorzej jak wszysko będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zjawisko narastało stopniowo.

no to inaczej niż u mnie.. Może rzeczywiście wina EGRa? hmm.gif

> Gdyby komputer pracował w trybie awaryjnym to

> paliła by się pomarańczowa lampka.

No niestety nie masz racji. Wcale nie musi się palić. U mnie np. nie paliła się.

Chyba naprawdę pozostaje ci podłaczenie pod komputer, chyba że najpierw zastanowisz się na EGRem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Panowie mam taki problem.Otóż silnik słabo wkręca się na obroty jak

> by przyczepę targał za sobą.Bęzyna i gaz tak samo.Gdy dodaję

> gazu delikatnie to tak samo delikatnie wchodzi na

> obroty.Natomiast gdy wcisnę pedał gwałtownie to słychac pod

> maską buczenie jak by silnik się dusił a przyspieszenia

> praktycznie żadnego.Dodam że świeczki i kabelki wamienione

> filtry gazu i powietrza też,wydech drożny.Może macie jakieś

> pomysły co mogło się skończyć?Jutro podpinam auto pod komputer

> może coś pokaże.

> Pozdrawiam.

Mam to samo ze swoja asterką. Astrolot zaczoł mi mulić jak podczas wyprzedzania uslyszałem strzal gdzieś w wydechu(jazda na gazie) i od tamtej pory asterka nie do poznania . Ze zrywnego rumaka zrobiła sie jaks zdechła chabeta.Wymiana świec , kabli, reset kompa poprzez odłączenie klemy , poszukiwanie czy nie bierze lewego powietrza, wymiana filterkow i dalej muli.Sprawdze jeszcze wydech i sonde lambde czy nie wykorkowała!!! Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to prosze pisac . Hym, no i trzeba chyba zaudać sie na sprawdzenie kompa. Aha, muli na benz i gazie

Pozdro

Astra F 96 1,4 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam to samo ze swoja asterką. Astrolot zaczoł mi mulić jak podczas

> wyprzedzania uslyszałem strzal gdzieś w wydechu(jazda na gazie)

> i od tamtej pory asterka nie do poznania . Ze zrywnego rumaka

> zrobiła sie jaks zdechła chabeta.Wymiana świec , kabli, reset

> kompa poprzez odłączenie klemy , poszukiwanie czy nie bierze

> lewego powietrza, wymiana filterkow i dalej muli.Sprawdze

> jeszcze wydech i sonde lambde czy nie wykorkowała!!! Może ktoś

> ma jeszcze jakieś pomysły to prosze pisac . Hym, no i trzeba

> chyba zaudać sie na sprawdzenie kompa. Aha, muli na benz i gazie

> Pozdro

> Astra F 96 1,4 16V

moze warto zajrzec na male kolko rozrzadu i kolo pasowe. jak Ci sie luz zrobi na kliniku kolka i wcieciu na kole pasowym to przestawi Ci sie zaplon o pare stopni - wiec moze strzelac jak za wczesny albo mulic jak za pozny :>. moze tu jest pies pogrzebany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam to samo ze swoja asterką. Astrolot zaczoł mi mulić jak podczas

> wyprzedzania uslyszałem strzal gdzieś w wydechu(jazda na gazie)

> i od tamtej pory asterka nie do poznania . Ze zrywnego rumaka

> zrobiła sie jaks zdechła chabeta.Wymiana świec , kabli, reset

> kompa poprzez odłączenie klemy , poszukiwanie czy nie bierze

> lewego powietrza, wymiana filterkow i dalej muli.Sprawdze

> jeszcze wydech i sonde lambde czy nie wykorkowała!!! Może ktoś

> ma jeszcze jakieś pomysły to prosze pisac . Hym, no i trzeba

> chyba zaudać sie na sprawdzenie kompa. Aha, muli na benz i gazie

> Pozdro

> Astra F 96 1,4 16V

MAM DOKLADNIE TO SAMO opisalem kilka dni temu...

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=277694676&an=0&page=1#Post277694676

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze warto zajrzec na male kolko rozrzadu i kolo pasowe. jak Ci sie

> luz zrobi na kliniku kolka i wcieciu na kole pasowym to

> przestawi Ci sie zaplon o pare stopni - wiec moze strzelac jak

> za wczesny albo mulic jak za pozny :>. moze tu jest pies

> pogrzebany.

Jutro to sprawdze. Spr kody błedów - wyświetliły się

1405-uszkodzony zawór EGR

0400-nieprawidłowy sygnał EGR

EGR mam zaślepiony(i było ok)- teraz nie wiem co o tym sądzić , czy te kody będą wyświetlać się zawsze i czy mają one wpływ na mulenie asterki? Może to jest ten problem!!! niewiem.gif

Czy po zaślepieniu EGR też wyświetla wam te błędy?

Pozdro i 20.GIF - walcze dalej aż asterka powstanie z kolan!!

astra 96 1,4 16V X14XE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze warto zajrzec na male kolko rozrzadu i kolo pasowe. jak Ci sie

> luz zrobi na kliniku kolka i wcieciu na kole pasowym to

> przestawi Ci sie zaplon o pare stopni - wiec moze strzelac jak

> za wczesny albo mulic jak za pozny :>. moze tu jest pies

> pogrzebany.

Ja tak mialem, facet mi nie dokrecil tego kółka przy walku rozrzadu,zrobil sie luz na klinie i autko coraz to bylo slabsze.A tak jak kolega pisze przy naglym depnieciu gazu tylku buczal a zbieral sie jak furmanka.Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jutro to sprawdze. Spr kody błedów - wyświetliły się

> 1405-uszkodzony zawór EGR

> 0400-nieprawidłowy sygnał EGR

> EGR mam zaślepiony(i było ok)- teraz nie wiem co o tym sądzić , czy

> te kody będą wyświetlać się zawsze i czy mają one wpływ na

> mulenie asterki? Może to jest ten problem!!!

> Czy po zaślepieniu EGR też wyświetla wam te błędy?

> Pozdro i - walcze dalej aż asterka powstanie z kolan!!

> astra 96 1,4 16V X14XE

Ja mam muła jesze zanim zaślepiłem EGRa (choć po tej operacji jest lepiej). Przy cutoffie gdy silnik jest pożądnie rozgrzany wywalą mi kontrolkę i błąd 0400 (błąd ogólny EGR) ale nie wpływa to wogóle na moc. Zobaczę jeszcze jak uda mi się odmulić całkowicie auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam muła strasznego, dlaczego niewiem.gif

Podam przykład:

Jade sobie wczoraj z Torunia do Koszalina i włócze się za tirem 90km/h angryfire.gif po chwili lukam - lewy wolny więc gaz iiiiiii icon_eek.gif

zero reakcji icon_eek.gif

musiałem go rozbując na pasie i dopiero wymijać angryfire.gif

szlak mnie trafiał. A jechał na VPower 99+

Dzisiaj na chwile odłązyłem aku ale nic nie pomogło.

Swiece i kable, kopułka, palec wymienione, moduł spradzony.

Komp też, oraz 2 miechy temu sonda, była ok.

Szlak mnie trafia już angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja też mam muła strasznego, dlaczego

> Podam przykład:

> Jade sobie wczoraj z Torunia do Koszalina i włócze się za tirem

> 90km/h po chwili lukam - lewy wolny więc gaz iiiiiii

> zero reakcji

> musiałem go rozbując na pasie i dopiero wymijać

> szlak mnie trafiał. A jechał na VPower 99+

> Dzisiaj na chwile odłązyłem aku ale nic nie pomogło.

> Swiece i kable, kopułka, palec wymienione, moduł spradzony.

> Komp też, oraz 2 miechy temu sonda, była ok.

> Szlak mnie trafia już

Mnie sie tez tak porobilo, mamy takie same motorki i bez gazu. Wczoraj jakos ostro wchodzilem w zakreti za zakretem jakby odzyl, ale po jakims czasie znow byl mul. Tez niewiem co jest grane. Acha skrecalem chyba w prawo.? Moze nam sie cos gdzies zapycha??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie wróciłem od mechaniora już inną astrą.Przyczyną mulenia był rozrząd,a własciwie koło na wale.Klinik wybity do połowy.

Przy okazji wymieniony cały rozrząd.Miał już 50000 km.Całkowity koszt to 620zł.Robocizna+koło na wale+uszczelniaczna wale+pasek wieloklinowy+pasek rozrządu+rolki 3szt.

Proponuję kolegom którym astra muli rzucić okiem na to własnie

kólko.Mechanor mówi że to robił już w kilku samochodach i to nie

wszystie były oplami. icon_eek.gif

Pozdrawiam.

Ide pojeździć ASTRĄ. banana-wave.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam muła jesze zanim zaślepiłem EGRa (choć po tej operacji jest

> lepiej). Przy cutoffie gdy silnik jest pożądnie rozgrzany wywalą

> mi kontrolkę i błąd 0400 (błąd ogólny EGR) ale nie wpływa to

> wogóle na moc. Zobaczę jeszcze jak uda mi się odmulić całkowicie

> auto.

Walcze dalej:

wykluczyłem rozrząd - mechanior spr i mówi że ok

sonda lambda dziwnie się zachowuje - na biegu jałowym mV skaczą od 188 - 220-344-514, po zwiekszeniu obrotów do 2500 mV skaczą dalej ale w wyższych zakresach do 645 - nie wyświetla się żaden błąd związany z sondą.

Wniosek jade o 14 na kompa bo mój multimetr to kiepski egzemplarz. Sonda powinna działać w zakresie 200-800 mV. Może wygonie muła z asterki .

yay.gif

Dodam że po puszczeniu gazu mV spadają do 60(kiepsko widze dalszy żywot tej sondy w mojej asterce!).

asterka 1,4 16V 96 X14XE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Własnie wróciłem od mechaniora już inną astrą.Przyczyną mulenia był

> rozrząd,a własciwie koło na wale.Klinik wybity do połowy.

Mam pytanko. Czy wymienia się sam klinik?

Moja asterka też jest mułowat. Na Pb wyciągnę jakieś 140km/h a na LPG 130km/h. Rozrząd wymienialem 3000 km temu i zauważyłem że na tym kole mam lekki luz, ale myślałem że tak ma być. Trudno jest wymienić samemu ten klinik?

pozdrowionka dla Astromaniaków.

smile.gifsmile.gifsmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trudno jest

> wymienić samemu ten klinik?

Obawiam się, że na kliniku się nie skończy. Najprawdopodobniej trzeba bedzie wymienić koło zębate (ta sama robota bo i tak musisz zdjać koło do wymiany klina ale koszt "trochę" większy zlosnik.gif)

Niedawno ktoś opisywal, że wytłukł się również wpust na wale... boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka.

Już ci odpowiadam.Otóż musisz wymienić całe koło bo klinik jest częścią koła.To że koło ma luzna wale to przy wymianie rozrządu mechanior winien coś z tym zrobić.Proponuję wymienić to koło jak najszybciej szkoda wału.Bo klinik napewno już rozbił wpust na wale.Mój mechanior załatwił to w ten sposób że punktaczkiem delikatnie pozbijał wpust na wale aby koło ciasno weszło. Do tego odrobina kleju i po kłopocie. Wieczorem postaram się zapodać jakąś fotkę koła.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Walcze dalej:

> wykluczyłem rozrząd - mechanior spr i mówi że ok

> sonda lambda dziwnie się zachowuje - na biegu jałowym mV skaczą od

> 188 - 220-344-514, po zwiekszeniu obrotów do 2500 mV skaczą

> dalej ale w wyższych zakresach do 645 - nie wyświetla się żaden

> błąd związany z sondą.

> Wniosek jade o 14 na kompa bo mój multimetr to kiepski egzemplarz.

> Sonda powinna działać w zakresie 200-800 mV. Może wygonie muła z

> asterki .

> Dodam że po puszczeniu gazu mV spadają do 60(kiepsko widze dalszy

> żywot tej sondy w mojej asterce!).

Witam. I znowu mam przyjemność z jazdy moją asterką!

Sonda lambda wymieniona i asterka śmiga aż miło. tak jak napisałem wyżej sonda była na wykończeniu i nie dawała sygnału na bogate dawkownie paliwa. Nowa sonda pracuje w zakresie na gazie od 100mV do 800mV i muł z asterki wygoniony yay.gif

Pozdrawiam 20.GIF

astra 1.4 16V 96 X14XE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.