arek_m Napisano 7 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 Witam Dzis odwidziłem mojego mechanika bo jutro wymieniam płyn w chłodnicy i zalecił mi zmiane oleju z minerała na półsyntetyk bo bierze litr na 1000km . Swierdził ze niejdnokrotnie silniki przestawały brac olej .Sie okaże juto i po 1000km. --------------- Astra gr.94r 1.6 16V 159kkm Hb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwestersarota Napisano 7 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 > Witam Dzis odwidziłem mojego mechanika bo jutro wymieniam płyn w > chłodnicy i zalecił mi zmiane oleju z minerała na półsyntetyk > bo bierze litr na 1000km . Swierdził ze niejdnokrotnie silniki > przestawały brac olej .Sie okaże juto i po 1000km. > --------------- > Astra gr.94r 1.6 16V > 159kkm Hb Polecam oplowski. Wcześniej zalewałem półsyntetykiem lotosa i łykał trochę. Po zmianie na olej opla przestał łykać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_pz Napisano 7 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 > Witam Dzis odwidziłem mojego mechanika bo jutro wymieniam płyn w > chłodnicy i zalecił mi zmiane oleju z minerała na półsyntetyk > bo bierze litr na 1000km . Swierdził ze niejdnokrotnie silniki > przestawały brac olej .Sie okaże juto i po 1000km. > --------------- > Astra gr.94r 1.6 16V > 159kkm Hb Z mineralnego na półsyntetyk? Nie odwrotnie? Jeśli faktycznie zmienisz według rady tego mechanika, raczej nie będzie brał mniej. Zamiast oleju zmień raczej mechanika....Oleje półsyntetyczne i syntetyczne mają dużo więcej dodatków czyszczących, więc po jakimś czasie bardzo ładnie usunie Ci nagar i inne osady...oraz "rozszczelni" silnik. Upewnij się lepiej, czy nie pomyliłeś się w tych rodzajach;) Pzdr, PezeT P.S - Jaki to olej 10W14 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 7 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 > Z mineralnego na półsyntetyk? Nie odwrotnie? Jeśli faktycznie > zmienisz według rady tego mechanika, raczej nie będzie brał > mniej. Zamiast oleju zmień raczej mechanika....Oleje > półsyntetyczne i syntetyczne mają dużo więcej dodatków > czyszczących, więc po jakimś czasie bardzo ładnie usunie Ci > nagar i inne osady...oraz "rozszczelni" silnik. Upewnij się > lepiej, czy nie pomyliłeś się w tych rodzajach;) > Pzdr, > PezeT no własnie zapewnił mnie ze nic sie nierozszczelni . Twierdzi ze mam pod korkiem czysty silnik bez paprochów i można smiało zmienic .Sam miał doswiadczenie chocby z golfem swojej córki .tez zmieniał w ten sposób a przebieg ma 300kkm. ----------- Astra gr.94r 1.6 16V 159kkm Hb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralfik77 Napisano 7 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 Będzie ci brał jeszcze więcej, u mnie w sklepie gdzie kupuję olej, powiedziałem że chyba zbankrutuję przez ten olej to zaproponował mi minerala, jak mu poiwedziałem że nie zalecają do 16 wentyli mineral, to spojrzał w katalog i powiedział że nie ma żadnych przeciwskazań, a na mineralu powinien mniej brać, także za jakieś 2000 km zmieniam na minerala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 7 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 > Będzie ci brał jeszcze więcej, u mnie w sklepie gdzie kupuję olej, > powiedziałem że chyba zbankrutuję przez ten olej to zaproponował > mi minerala, jak mu poiwedziałem że nie zalecają do 16 wentyli > mineral, to spojrzał w katalog i powiedział że nie ma żadnych > przeciwskazań, a na mineralu powinien mniej brać, także za > jakieś 2000 km zmieniam na minerala. A ktos tu pisał kiedyś ze sie zmniejszy zuzycie.To co lepiej zrobic remont silnika? czy sprubowac zmienic i zobaczyc po 1000k ile wzioł. Tobie ile bierze? ------------ astra gr.94r 1.6 16V Hb 159kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 7 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 > A ktos tu pisał kiedyś ze sie zmniejszy zuzycie.To co lepiej zrobic > remont silnika? czy sprubowac zmienic i zobaczyc po 1000k ile > wzioł. Tobie ile bierze? > ------------ > astra gr.94r 1.6 16V Hb > 159kkm Chłopaki co myslicie o zmianie .Jezdze na minieralnym od 10 kkm ewentualnie mozna zrobic ten 1kkm i zmienic spowrotem na15W-40jak wezmie więcej . Na silniku mam kartke od niemca z 10w-40 ---------------- Astragr.94r 1.6 16V 159kkm Hb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralfik77 Napisano 7 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 > A ktos tu pisał kiedyś ze sie zmniejszy zuzycie.To co lepiej zrobic > remont silnika? czy sprubowac zmienic i zobaczyc po 1000k ile > wzioł. Tobie ile bierze? > ------------ > astra gr.94r 1.6 16V Hb > 159kkm Mi średnio bierze 1l/1000km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwestersarota Napisano 7 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 > Chłopaki co myslicie o zmianie .Jezdze na minieralnym od 10 kkm > ewentualnie mozna zrobic ten 1kkm i zmienic spowrotem na15W-40jak > wezmie więcej . Na silniku mam kartke od niemca z 10w-40 > ---------------- > Astragr.94r 1.6 16V > 159kkm Hb zmień na taki CLICK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_pz Napisano 7 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 > Chłopaki co myslicie o zmianie .Jezdze na minieralnym od 10 kkm > ewentualnie mozna zrobic ten 1kkm i zmienic spowrotem na15W-40jak > wezmie więcej . Na silniku mam kartke od niemca z 10w-40 > ---------------- > Astragr.94r 1.6 16V > 159kkm Hb Skoro masz taki olej, jak na tej kartce, to możesz zalać mineralnym - teraz masz półsyntetyk. Mechanior zasugerował się kartką i miał rację - mineralnego weźmie mniej. Tylko Ty nie masz zmieniać z mineralnego na syntetyk (czyli z15W40 na 10W40), tylko odwrotnie. Na remont przyjdzie jeszcze czas - w książce Opel podaje jakieś koszmarnie duże zużycie, więc się nie martw. Pzdr, PezeT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 7 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 Spokojnie można zmieniać z mieneralnego na półsyntetyk, nie można tylko przejść na syntetyk, półsyntetyk to mineralny z syntetycznymi uszlachetniaczami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 7 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 > Spokojnie można zmieniać z mieneralnego na półsyntetyk, nie można > tylko przejść na syntetyk, półsyntetyk to mineralny z > syntetycznymi uszlachetniaczami. Z tego co wiem to nie mozna ale w drugą stronę !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcin Napisano 7 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2006 > Witam Dzis odwidziłem mojego mechanika bo jutro wymieniam płyn w > chłodnicy i zalecił mi zmiane oleju z minerała na półsyntetyk > bo bierze litr na 1000km . Swierdził ze niejdnokrotnie silniki > przestawały brac olej .Sie okaże juto i po 1000km. > --------------- > Astra gr.94r 1.6 16V > 159kkm Hb Niech sie kolega zastanowi,bo taki zabieg moze sie zle skonczyc.Rzadszego oleju prawdopodobnie bedzie bral wiecej a przy tym rozszczelni i wypłucze silnik!Moze sie myle,to niech mnie ktos poprawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Asterix10 Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 > Będzie ci brał jeszcze więcej, u mnie w sklepie gdzie kupuję olej, > powiedziałem że chyba zbankrutuję przez ten olej to zaproponował > mi minerala, jak mu poiwedziałem że nie zalecają do 16 wentyli > mineral, to spojrzał w katalog i powiedział że nie ma żadnych > przeciwskazań, a na mineralu powinien mniej brać, także za > jakieś 2000 km zmieniam na minerala. dokładnie znajomy mechanik powiedział że do 16v można smiało lać mineralny- jedynym ograniczeniem przy samoregulujących zaworach jest zakaz dolewania "preparatów typu DOKTOR" prep. uszczelniające silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max69 Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 > dokładnie znajomy mechanik powiedział że do 16v można smiało lać > mineralny- jedynym ograniczeniem przy samoregulujących zaworach > jest zakaz dolewania "preparatów typu DOKTOR" prep. > uszczelniające silnik Samoregulujące zawory są też w 8v, więc na pewno nie o to tu chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 o tym rozszczelnieniu to ja sie tyle naczytalem, ze hoho. a czy ktos to moze potwierdzic z autopsji a nie z tego, ze ktos kiedys powiedzial? czy znajda sie dwie, trzy osoby, ktore stwierdza, ze stala sie tragednia po zmianie oleju z minerala na polsyntetyk? wymienialem olej w skrzyni mimo opinii, ze sie skrzynia rozleci, rozszczelni i w ogole potem to moge nowa kupic. no i jakos nic sie nie stalo. wiadomo, ze skrzynia to nie silnik ale :/. jesli szczelnosc silnika utrzymywana jest przez nagar i brud to ja dziekuje za taki silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 8 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 > o tym rozszczelnieniu to ja sie tyle naczytalem, ze hoho. > a czy ktos to moze potwierdzic z autopsji a nie z tego, ze ktos > kiedys powiedzial? > czy znajda sie dwie, trzy osoby, ktore stwierdza, ze stala sie > tragednia po zmianie oleju z minerala na polsyntetyk? > wymienialem olej w skrzyni mimo opinii, ze sie skrzynia rozleci, > rozszczelni i w ogole potem to moge nowa kupic. > no i jakos nic sie nie stalo. > wiadomo, ze skrzynia to nie silnik ale :/. jesli szczelnosc silnika > utrzymywana jest przez nagar i brud to ja dziekuje za taki > silnik. mechanik zapewnił ze moge zmienic stwierdził tymbardziej po otwarciu korka od oleju ,że mam czysto w silniku,a pozatym na silniku mam kartke z 10W-40 od niemca ,a ja zalałem go 15W-40 i zrobiłem na nim 10 tys . ----------------- Astra gr.94r 1.6 16V 159kkm Hb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max69 Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 > o tym rozszczelnieniu to ja sie tyle naczytalem, ze hoho. > a czy ktos to moze potwierdzic z autopsji a nie z tego, ze ktos > kiedys powiedzial? > czy znajda sie dwie, trzy osoby, ktore stwierdza, ze stala sie > tragednia po zmianie oleju z minerala na polsyntetyk? > wymienialem olej w skrzyni mimo opinii, ze sie skrzynia rozleci, > rozszczelni i w ogole potem to moge nowa kupic. > no i jakos nic sie nie stalo. > wiadomo, ze skrzynia to nie silnik ale :/. jesli szczelnosc silnika > utrzymywana jest przez nagar i brud to ja dziekuje za taki > silnik. Ze skrzynią nie ma problemu, bo nie ma tam takich ciśnień i temperatury jak w silniku, więc nic sie nie rozszczelni. Z silnikiem jest inaczej. Pół roku po kupnie samochodu z drugiej ręki zalałem silnik syntetykiem Lotosa nie wiedząc co było poprzednio. No i jak przez te pół roku nie brał oleju i był suchy tak po paru miesiącach na syntetyku zużycie oleju wynosiło 0.4 l/1000km i silnik wilgotny od oleju. Oczywiście zmiana na minerał pomogła jedynie zmniejszyć zużycie oleju do 0.25-0.30 l/1000km, silnik nadal wilgotny. Półsyntetyk na pewno tak drastycznie nie zadziała, zależy od silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwestersarota Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 :/. jesli szczelnosc silnika > utrzymywana jest przez nagar i brud to ja dziekuje za taki > silnik. po większym przebiegu tak właśnie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubus30lbn Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 a ja wsadze kij wmrowisko bylem u mechanika (nowil jak fachowiec) i wczesniej pracowal na politechnice lubeslkiej a teraz pszeszedl na swoj biznes specjalizuje sie tylko w silnikach i powiedzialem to co wy ze syntetyk rozszczelni silnik wyplucze nagar itp wysmial mnie zrobil wyklad okolo 30 min wszystko od a do z wytlumaczyl i chyba mnie przekonal jak na sciance cylindra czy pierscieniu moze sie odlozyc nagar ktory uszczelni silnik prosil abym mu wytlumaczyl ile tego nagaru musi byc zeby uszczelinic silnik ja tego nie wiem niech ktos wytlumaczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwestersarota Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 Wytłumaczyć to może właśnie teoretyk. Ja się opieram na opiniach ludzi którzy to przerobili w praktyce. M.in. parę postów wyżej któryś z kącikowiczów miał taką przygodę a czytałem takich więcej więc coś w tym musi być. Może ktoś się jednak pokusi o wytłumaczenie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1984 Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 hm tak czytam i nasuwa mi sie pytanie: sam mam opelka, narazie jezdze na polsyntetyku Mobil1 konkretnie na takim http://www.allegro.pl/item140270589_mobil_10w40_super_cena_okazja_ostatnia_sztuka.html nie zauwazylem brania oleju przez moj motor, ale zastanawiam sie czy nie czas przejsc na mineralny, moj przebieg (rzekomo) 120k km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 8 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 > hm tak czytam i nasuwa mi sie pytanie: > sam mam opelka, narazie jezdze na polsyntetyku Mobil1 konkretnie na > takim > http://www.allegro.pl/item140270589_mobil_10w40_super_cena_okazja_ostatnia_sztuka.html > nie zauwazylem brania oleju przez moj motor, ale zastanawiam sie czy > nie czas przejsc na mineralny, moj przebieg (rzekomo) 120k km a może by tak kupic lepszego minerała np. Mobila . niz GM moze by sie zmniejszyło zuzycie ----------------- Astra gr.94r 1.6 16V 159kkm Hb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwestersarota Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 Skoro nie bierze to po co? Ja mam podobny przebieg, bierze minimalnie oleju i nie mam zamiaru zmieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwestersarota Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 > a może by tak kupic lepszego minerała np. Mobila . niz GM moze by sie > zmniejszyło zuzycie > ----------------- > Astra gr.94r 1.6 16V > 159kkm Hb Przecież napisał że ma mobila..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 8 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 > Przecież napisał że ma mobila..... on ma mobila 10W-40 . Ale chodzi do mojego przejsc z 15W-40 GM na Mobila 15W-40 łyka go 1l/1000km ----------------- Astra gr.94r1 .6 16V 159kkmHb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwestersarota Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 > on ma mobila 10W-40 . Ale chodzi do mojego przejsc z 15W-40 GM na > Mobila 15W-40 łyka go 1l/1000km > ----------------- > Astra gr.94r1 .6 16V > 159kkmHb A to rozumiem... Ale szczerze mówiąc wątpię czy taka zamiana coś da... Ale cóż.... mając w alternatywie remoncik można spróbować. PS. Nie wiem co GM ma w tych olejach ale jak pisałem już to właśnie kiedy przeszedłem na olej GM to drastycznie spadł asterce apetyt na olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 8 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 > A to rozumiem... > Ale szczerze mówiąc wątpię czy taka zamiana coś da... > Ale cóż.... mając w alternatywie remoncik można spróbować. > PS. Nie wiem co GM ma w tych olejach ale jak pisałem już to właśnie > kiedy przeszedłem na olej GM to drastycznie spadł asterce apetyt > na olej. musiałbym obgadac ile wyszła by mnie robocizna . Wiem ze za wymiane samych uszcelniaczy bierze 200zł .Napewno do tego pierscienie ,sciaganie głowicy ,uszczelka itp. Chyba puki co lepsze dolewki . Teraz dochodza mi jeszce zimówki . A za rok blacha do poprawek ah.....te samochody ------------- Astra gr.94r 1.6 16v 159kkm Hb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1984 Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 wsumie masz racje ale predzej czy pozniej bedziesz musial to zrobic, takie sa uroki auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwestersarota Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 Chyba że czujesz się finansowo na siłach żeby zmienić na coś młodszego. Jak wyłożysz na remont to pasuje jeszcze pare ładnych lat pośmigać tym autkiem bo przy sprzedaży nikt ci za to (remont) nie zwróci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_pz Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 > mechanik zapewnił ze moge zmienic stwierdził tymbardziej po > otwarciu korka od oleju ,że mam czysto w silniku,a pozatym na > silniku mam kartke z 10W-40 od niemca ,a ja zalałem go 15W-40 i > zrobiłem na nim 10 tys . > ----------------- > Astra gr.94r 1.6 16V > 159kkm Hb Daj namiary tego mechanika, bo mieszkam w Poznaniu i nie chciałbym do niego trafić. Jak odkręcając korek można ocenić czystość silnika? Jeśli przebieg auta ze stopki masz aktualny, to przez ten czas musiał się pobrudzić wlew - chociażby od wlewania (nigdy nie ma sytuacji, że nic nie zostanie) +wysoka temperatura podczas pracy silnika. Wytłumaczenie zwiększającego się luzu jest proste. Podczas pracy silnika elementy metalowe trą o siebie, co powoduje, ze się zużywają. Kiedy silnik jest nowy i elementy są ściśle dopasowane, najlepszy jest olej syntetyczny, który na tłokach i całej reszcie tworzy cienką warstwę - tzw. film olejowy. Wraz ze wzrostem zużycia film warstwa syntetyku jest coraz mniejsza, a luzy - coraz większe. Dlatego właśnie naturalną kolejnością jest przejście syntetyk->półsyntetyk->mineralny. Jeśli zrobisz odwrotnie - tak jak pisałem wcześniej, olej zmyje powstałe osady, nagary, a luzy będą tak duże, że syntetyk nie "uszczelni" dobrze motoru. Oczywiście nie są to wielkie różnice, ale ze względu na budowę silnika, mniejsza szczelność wiąże się z pogorszeniem pracy. Reasumując - jak chcesz, to zmieniaj olej i zobacz, co z tego wyjdzie. Jeżeli dolewek robisz dużo, kup sobie najtańszy minerał i przeczekaj do remontu. Dużo zależy od stylu jazdy. Jeśli bardzo się postarasz i po zmianie syntetyk->minerał zmienisz styl jazdy na kapeluszniczy, to być może nie odczujesz różnicy w spalaniu. P.S - Zapytaj swego mechanika, czy po odkręceniu korka od baku wyda diagnozę na temat czystości zbiornika i filtra paliwa Pzdr, PezeT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 Dla mnie to wymywanie osadu to też bzdura. Gdyby to był silnik po 300tyś km i zamiast 15W40 chciałbyś nalać 0W30 to owszem mołoby się coś przeciekać. Ale 15W na 10W? bez przesady. Silnik to nie rura, że zaraz będzie sikać ze wszystkich stron. Czasami widzę w TV jak się wypowiadają mechanicy: o tu miska olejowa się poci, ratunku, pewnie silnik już jest mocno zużyty, trzeba remontować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 Klikamy i czytamy Olej wprawdzie inny ale temat podobny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcin Napisano 8 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2006 > Witam Dzis odwidziłem mojego mechanika bo jutro wymieniam płyn w > chłodnicy i zalecił mi zmiane oleju z minerała na półsyntetyk > bo bierze litr na 1000km . Swierdził ze niejdnokrotnie silniki > przestawały brac olej .Sie okaże juto i po 1000km. > --------------- > Astra gr.94r 1.6 16V > 159kkm Hb A jak Ci żadna rada nie pasi to wlej Doktorka.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 9 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2006 > A jak Ci żadna rada nie pasi to wlej Doktorka.... no to by byla najgorsza rzecz jaka mozna zrobic doktory - do malucha moze i tak. chodz tonacy brzytwy sie chwyta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 9 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2006 > no to by byla najgorsza rzecz jaka mozna zrobic > doktory - do malucha moze i tak. > chodz tonacy brzytwy sie chwyta zawsze moge zmienic po 1kkm na 15w-40 --------------- astra gr.94r 1.6 16V 150kkm Hb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max69 Napisano 11 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 > a ja wsadze kij wmrowisko > bylem u mechanika (nowil jak fachowiec) i wczesniej pracowal na > politechnice lubeslkiej a teraz pszeszedl na swoj biznes > specjalizuje sie tylko w silnikach > i powiedzialem to co wy ze syntetyk rozszczelni silnik wyplucze > nagar itp > wysmial mnie zrobil wyklad okolo 30 min wszystko od a do z > wytlumaczyl > i chyba mnie przekonal jak na sciance cylindra czy pierscieniu moze > sie odlozyc nagar ktory uszczelni silnik prosil abym mu > wytlumaczyl > ile tego nagaru musi byc zeby uszczelinic silnik > ja tego nie wiem niech ktos wytlumaczy Ja tam nie wiem czy się gdzieś odkłada nagar i dokładnie gdzie, ale przekonałem się, że zmiana minerała na syntetyk w silniku o dużym przebiegu powoduje wycieki oleju (myślę , że chodzi tu raczej o wpływ na stare uszczelki i uszczelniacze) oraz powoduje zwiększenie spalania oleju (który jest niewątpliwie rzadszy od mineralnego). Potwierdzają to starzy mechanicy z serwisu opla oraz prywatni. Ten mechanik z polibudy skoro dopiero przeszedł na własny biznes to niech jeszcze trochę popracuje, zbierze więcej doświadczenia (nie dałbym mu mojego silnika do naprawy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.