osgood Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 mam takie dość nietypowe pytanie, potrzebuje surowy odlew głowicey 1,2 bez gniazd zaworowych, z nieobrobioną komorą spalania, poprostu surowy odlew, ma moze ktos z was jakies dojascia do fabryki fiata ? i wogóle gdzie są produkowane te głowice ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > mam takie dość nietypowe pytanie, potrzebuje surowy odlew głowicey > 1,2 bez gniazd zaworowych, z nieobrobioną komorą spalania, > poprostu surowy odlew, ma moze ktos z was jakies dojascia do > fabryki fiata ? i wogóle gdzie są produkowane te głowice ? a nie może być kompletna? kompletną trafisz za 100pln od 1.1 mpi a taką surówkę to może być ciężko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogicc Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > mam takie dość nietypowe pytanie, potrzebuje surowy odlew głowicey > 1,2 bez gniazd zaworowych, z nieobrobioną komorą spalania, > poprostu surowy odlew, ma moze ktos z was jakies dojascia do > fabryki fiata ? i wogóle gdzie są produkowane te głowice ? przeciez jstes z bielsko bialej wiec fabyke fiata masz pod nosem ale watpie zeby takie co szlo zalatwic. Ale polak potrafi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osgood Napisano 27 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > a nie może być kompletna? kompletną trafisz za 100pln od 1.1 mpi a > taką surówkę to może być ciężko no własnie chodzi o odlew, ale jak sie nie uda to bedzie trzeba dłubać gotową, tylko ze gotowa ma sporo wybranego materiału w komorze spalanie i nie najlepiej dopracowana, mam znajomego inz. co wyliczył wyrysował i zaprojektował głowice do tego silniczka, co by duzoo dała, tylko, ze potrzebna surówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osgood Napisano 27 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > przeciez jstes z bielsko bialej wiec fabyke fiata masz pod nosem ale > watpie zeby takie co szlo zalatwic. Ale polak potrafi no własnie tego nie robią w bb, zalatwic to by sie dało jakbym wiedział, gdzie to dokładnie robią... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
look_asss Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 w b-b robią teraz tylko głowice do 1.3sde Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogicc Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > no własnie chodzi o odlew, ale jak sie nie uda to bedzie trzeba > dłubać gotową, tylko ze gotowa ma sporo wybranego materiału w > komorze spalanie i nie najlepiej dopracowana, mam znajomego > inz. co wyliczył wyrysował i zaprojektował głowice do tego > silniczka, co by duzoo dała, tylko, ze potrzebna surówka o to widze ze mody na maxa ale czy to bedzie oplacalne w sensie uzyskania lepszych parametrow w stosunku do standardowej glowicy po dlubnieciu??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osgood Napisano 27 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > o to widze ze mody na maxa ale czy to bedzie oplacalne w sensie > uzyskania lepszych parametrow w stosunku do standardowej glowicy > po dlubnieciu??? bedzie opłacalne seryjną zawsze można zmienić tylko w pewnym zakresie a ta bedzie całkowicie przekonstruowana, m.in. szerzej zawory umieszczone, co pozwoli na zastosowanie duzo wiekszych zaworków, projekt robi inz. z OBR BOSMAL, były projektant Fiata, chyba zna sie na rzeczy, jego zasługą było wprowadzenie nowych hamulców w 126p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogicc Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > bedzie opłacalne seryjną zawsze można zmienić tylko w pewnym > zakresie a ta bedzie całkowicie przekonstruowana, m.in. szerzej > zawory umieszczone, co pozwoli na zastosowanie duzo wiekszych > zaworków, projekt robi inz. z OBR BOSMAL, były projektant Fiata, > chyba zna sie na rzeczy, jego zasługą było wprowadzenie nowych > hamulców w 126p to i nowy walek bedzie potrzeba wykombinowac skoro bedzie wiekszy rozstaw zaworow. ciekawe jak to bedzie wygladalo mam nadzieje ze jak Ci sie uda to wykombinowac to podzielisz sie ta informacja??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iksiu Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > i wogóle gdzie są produkowane te głowice ? Turcja, Rumunia coś w tym klimacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osgood Napisano 27 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > to i nowy walek bedzie potrzeba wykombinowac skoro bedzie wiekszy > rozstaw zaworow. ciekawe jak to bedzie wygladalo mam nadzieje ze > jak Ci sie uda to wykombinowac to podzielisz sie ta > informacja??? jak tylko wszystko bedzie złożone to pokażą sie i foty i relacje a co do wałka to i tak bedzie robiony ale chyba skorzystam z doświadczenia któregoś z producentów wałków... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 a wiesz że istnieje minimalna odległośc jaka powinna byc zachowana od ścianki cylindra, jak zawór będzie za blisko to niestety kibel bedzie, pozatym bez problemu da się włożyć naprawde duże zawory przy seryjnym rozstawie, więsze i tak są juz bezsensu bo nie rozbobrujesz kanałów na więcej bo dkopiesz sie do wody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogicc Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > a wiesz że istnieje minimalna odległośc jaka powinna byc zachowana od > ścianki cylindra, jak zawór będzie za blisko to niestety kibel > bedzie, pozatym bez problemu da się włożyć naprawde duże zawory > przy seryjnym rozstawie, więsze i tak są juz bezsensu bo nie > rozbobrujesz kanałów na więcej bo dkopiesz sie do wody to tez jest fakt zabardzo rozstawu sie nie powiekszy bo odewy posiadaj tam naddatki gdzie przewdzial to projektan/konstruktor o zmienijac polozenie osi zaworow jest szansa ze bedzie problem z osadzeniem prowadnic zaworow poprostu moze tam nie byc naddatku materialu a nie lepiej by bylo pokombinowac z 16V??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osgood Napisano 27 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > to tez jest fakt zabardzo rozstawu sie nie powiekszy bo odewy > posiadaj tam naddatki gdzie przewdzial to projektan/konstruktor > o zmienijac polozenie osi zaworow jest szansa ze bedzie problem > z osadzeniem prowadnic zaworow poprostu moze tam nie byc > naddatku materialu a nie lepiej by bylo pokombinowac z 16V??? zawory minimalnie mają być rozsunięte, głównie chodzi o kształt komory spalania, profil wylotu spalin i nawiew swiezej mieszanki, a co do 16 V to niestety posiada mniejsze rezerwy, trzeba by zaprojektowac totalnie nową 16 jednak przy tak małych średnicach cylindrów to i tak niewiele da, a pozatym w planach jest turbo wiec po co 16 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 bo uturbiona 16 bendzie prędsza niz uturbiona 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > bo uturbiona 16 bendzie prędsza niz uturbiona 8 widac ze wreszcie niektorzy zrozumieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > widac ze wreszcie niektorzy zrozumieli to zrobcie w koncu ta 16v T bo juz sie doczekac nie moge jak to bedzie latalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osgood Napisano 27 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > bo uturbiona 16 bendzie prędsza niz uturbiona 8 no nie moge sie z Tobą zgodzić, na jakiej podstawie tak sądzisz ? jest pewne graniczne maksymalne cisnienie doładowania, i jest ono takie samo i dla 8 V jak i dla 16 V mieszanki dostanie sie teoretycznie tyle samo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogicc Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > no nie moge sie z Tobą zgodzić, na jakiej podstawie tak sądzisz ? > jest pewne graniczne maksymalne cisnienie doładowania, i jest ono > takie samo i dla 8 V jak i dla 16 V mieszanki dostanie sie > teoretycznie tyle samo... no ale w takim razie jaki sens mialo by zastosowanie 16V skoro mozna to samo uzyskac na 8V tansza technologi i wogole to nie logiczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > to zrobcie w koncu ta 16v T bo juz sie doczekac nie moge jak to > bedzie latalo juz dawno jezdzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > no nie moge sie z Tobą zgodzić, na jakiej podstawie tak sądzisz ? pewnie z praktyki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osgood Napisano 27 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > no ale w takim razie jaki sens mialo by zastosowanie 16V skoro mozna > to samo uzyskac na 8V tansza technologi i wogole to nie > logiczne no widzisz w silniku wolnossącym 16 daje troche, poprawia góre, jednak w doładowanym silniku nie ma to praktycznie zadnego znaczenia, gdyż mieszanka i tak jest wtłaczana przez zawory, ale tylko taka ilość aby nie przekroczyc cisnienia niebezpiecznego dla silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogicc Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > no widzisz w silniku wolnossącym 16 daje troche, poprawia góre, > jednak w doładowanym silniku nie ma to praktycznie zadnego > znaczenia, gdyż mieszanka i tak jest wtłaczana przez zawory, ale > tylko taka ilość aby nie przekroczyc cisnienia niebezpiecznego > dla silnika ale jezeli chodzi o tdi to tam chyba sa zastosowane glowice w ktorych zastosowano po 4 zawory na cylinder wiem ze harkterystyki diesla i benzyny sa troche inne no ale sadze ze zastosowanie wiekszej liczby zaworow nawet przy doladowanej benzynie da lepszy rezultat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GreenCC Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 to jak wytlumaczysz ze cc 1.2 16v na doladowaniu 0,5 bara kreci niziutkie 15/wysokie 14? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osgood Napisano 27 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > to jak wytlumaczysz ze cc 1.2 16v na doladowaniu 0,5 bara kreci > niziutkie 15/wysokie 14? no tak wzasadzie miałem to rozpisac, ze 16 V bedzie miało lepsze rezultaty przy mniejszym doladowaniu, ale graniczne osiagi powinny być zbliżone albo i takie same... tzn, ze 0,5 bara w dolocie w 16V bedzie dawało wieksze cisnienie w komorze spalania niz w 8 V jednak granica cisniania w cylindrze bedzie lezala w tym samym miejscu i moc bedzie zbliżona... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 jak tyle samo jak w 16 dwoma zaworami sie dostaje a w 8 jednym, pozatym 16 ma natryski oleju na denko tłoka czyli ten olej chłodzi to denko (co to daje ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osgood Napisano 27 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > jak tyle samo jak w 16 dwoma zaworami sie dostaje a w 8 jednym, > pozatym 16 ma natryski oleju na denko tłoka czyli ten olej > chłodzi to denko (co to daje ) 8 też ma natryski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osgood Napisano 27 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > jak tyle samo jak w 16 dwoma zaworami sie dostaje a w 8 jednym, > pozatym 16 ma natryski oleju na denko tłoka czyli ten olej > chłodzi to denko (co to daje ) a pozatym i co z tego jak dwoma wchodzi, jak nie może przekroczyć pewnego granicznego cisnienia w komorze, i dlatego ustala sie cisnienie doładowania, które w 8 może być wieksze, ponieważ wlot jest nieco mniejszy a w 16 musi być mniejsze, ponieważ szybciej można osiagnac granice wytrzymałości silnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 każde , zresztą widzę że jesteś przemądry okrutnie i wiesz najlepiej ale to dobrze, zbuduj to swoje przepredkie auto wedlug projektu inzyniera a sklepię Cie jak dzieciaka wolnossącym 180 konnym sejakiem sknutym według projektu praktyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > no nie moge sie z Tobą zgodzić, na jakiej podstawie tak sądzisz ? > jest pewne graniczne maksymalne cisnienie doładowania, i jest ono > takie samo i dla 8 V jak i dla 16 V mieszanki dostanie sie > teoretycznie tyle samo... Kolego, to powiedz jakie jest to ciśnienie graniczne? Poza tym czy wiesz, że 16V to nie tylko większa przepustowość przy zasysaniu / wtłaczaniu mieszanki, ale również przy wydechu spalin? I jak myślisz, że przy danym doładowaniu w 8V i 16V dostanie sie tyle samo mieszanki to jesteś w wielkim błędzie - i to w błędzie na poziomie podstaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogicc Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 tak mnie jeszcze naszlo chesz zmienic rozstaw zaworow zeby zalozyc jakies wieksze zawory czyli chodzi Ci szybsze oproznianie i napenianie cylindrow, wiec czemu nie zastosowac 16V??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 hmmm jedna rzecz mnie nurtuje dlaczego wszystkie nowoczesne auta są w 16 turbione jezeli można by taniej budować 8 i to turbić fabrycznie i miec tyle samo koni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 nie dyskutuj bo on wie najlepiej bo mu inzinier powiedział co hamulce w malarze ulepszył na poziomie fabryki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > a pozatym i co z tego jak dwoma wchodzi, jak nie może przekroczyć > pewnego granicznego cisnienia w komorze, i dlatego ustala sie > cisnienie doładowania, które w 8 może być wieksze, ponieważ wlot > jest nieco mniejszy a w 16 musi być mniejsze, ponieważ szybciej > można osiagnac granice wytrzymałości silnika... A czy wiesz, że w tym przypadku nie liczy się ciśnienie doładowania tylko ilość powietrza jaką trzeba wtłoczyć do cylindra? I to od tej ilości powietrza zależy ciśnienie w komorze. Ciśnienie doładowania jest tylko czynnikiem ustalającym możliwość wtłoczenia do danego silnika odpowiedniej ilości powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > nie dyskutuj bo on wie najlepiej bo mu inzinier powiedział co hamulce > w malarze ulepszył na poziomie fabryki To ciekawe co by ten inżynier powiedział jakby zobaczył nasze niektóre, "seryjne" silniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 nic by nie powiedział zaniemówił by bo według jego inzinierskich wyliczeń toto niema prawa działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > to zrobcie w koncu ta 16v T bo juz sie doczekac nie moge jak to > bedzie latalo Tak jak napisał Green - już dawno jeździ i z tego co mi wiadomo ma się bardzo dobrze, a w terminie ok. 2 tygodni boost ma być podniesiony do 1.0 bara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 i tak zbije twoja argumentacje z miedzy pośladów wystrzelonym argumentem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > to zrobcie w koncu ta 16v T bo juz sie doczekac nie moge jak to > bedzie latalo 16 v T czy to wogóle mozliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kędzior1435053370 Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > 16 v T czy to wogóle mozliwe słyszałem że się uturbiasz na przyszły sezon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > i tak zbije twoja argumentacje z miedzy pośladów wystrzelonym > argumentem Domyślam się, ale i tak z chęcią to poczytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > juz dawno jezdzi naprawde?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucasso Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 tesz lubie siem ubawić do łez wieczorkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > Tak jak napisał Green - już dawno jeździ i z tego co mi wiadomo ma > się bardzo dobrze, a w terminie ok. 2 tygodni boost ma być > podniesiony do 1.0 bara brawo brawo!! jak bedziesz mial jakies blizsze wiadomosci daj info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > brawo brawo!! > jak bedziesz mial jakies blizsze wiadomosci daj info Zdam relację tak jak zawsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > Zdam relację tak jak zawsze oki czekam z niecierpliwoscia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sevi Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > hmmm jedna rzecz mnie nurtuje dlaczego wszystkie nowoczesne auta są w > 16 turbione jezeli można by taniej budować 8 i to turbić > fabrycznie i miec tyle samo koni Hmm przy konstrukcji nowych silnikow jedna z wazniejszych rol odgrywa czystosc spalin... Ale generalnie popieram teze ze im wiecej zaworow przypadajacych na 1 cylinder tym lepiej Chyba doskonalym tego przykladem jest 1.8T VAG... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojti101 Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > Hmm przy konstrukcji nowych silnikow jedna z wazniejszych rol odgrywa > czystosc spalin... > Ale generalnie popieram teze ze im wiecej zaworow przypadajacych na 1 > cylinder tym lepiej Chyba doskonalym tego przykladem jest 1.8T > VAG... im wiecej zaworów tym sie autoszlify ciesza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > Tak jak napisał Green - już dawno jeździ i z tego co mi wiadomo ma > się bardzo dobrze, a w terminie ok. 2 tygodni boost ma być > podniesiony do 1.0 bara i jeszzce powiesz ze na tym cudownym Boschu to jest zrobione i ile to ma KM teraz ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrix Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > i jeszzce powiesz ze na tym cudownym Boschu to jest zrobione i ile > to ma KM teraz ???? Nie, nie Jest MM IAW A ile koni... nie wiadomo, bo jeszcze nie był na hamowni, narazie tylko czasy były mierzone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.