Skocz do zawartości

Silnik i olej - zalecenia producenta


Gripen

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam sobie z nudów instrukcje auta i patrze na strone na temat olejów. Producent zaleca olej API SG lub SH. Hmm, ja ostatnio wlałem olej API SM. Kompletnie się na tym nie znam, więc pytam. Dobrze robię czy robić jak producent kazał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytam sobie z nudów instrukcje auta i patrze na strone na temat

> olejów. Producent zaleca olej API SG lub SH. Hmm, ja ostatnio

> wlałem olej API SM. Kompletnie się na tym nie znam, więc pytam.

> Dobrze robię czy robić jak producent kazał ?

A to jest taka klasa API SM ? hmm.gif

Myslalem ze to idzie tak: SA,SB,SC,SD,SE,SF,SG,SH,SJ,SL zaczynajac od klasy najniższej

Chyba ze powstała nowa jeszcze lepsza smile.gif Jaki to olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to jest taka klasa API SM ?

> Myslalem ze to idzie tak: SA,SB,SC,SD,SE,SF,SG,SH,SJ,SL zaczynajac

> od klasy najniższej

jest SM;

nawet jeden z orlenów (podobno) ją spełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Własnie taki wlałem, ma klase SM

> http://www.orlenoil.pl/modules/kat_show.php?id=184

Zalecenia producenta nie mowia przypadkiem o minimalnej klasie jakosciowej?

Chyba zalewanie silnika lepszym olejem niz fabrycznie jeszcze zadnemu silnikowi nie zaszkodzilo hmm.gif Chociaz roznie bywa wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytam sobie z nudów instrukcje auta i patrze na strone na temat

> olejów. Producent zaleca olej API SG lub SH. Hmm, ja ostatnio

> wlałem olej API SM. Kompletnie się na tym nie znam, więc pytam.

> Dobrze robię czy robić jak producent kazał ?

Nie ma problemu - wlanie lepszej klasy jakosciowej nie zaszkodzi, grunt zeby jeszcze "lapal sie" w widelki lepkosciowe (SAE).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zalecenia producenta nie mowia przypadkiem o minimalnej klasie

> jakosciowej?

Nie znalazłem słowa "minimalna", ale moge się domyślać, że jest tak jak piszesz

> Chyba zalewanie silnika lepszym olejem niz fabrycznie jeszcze zadnemu

> silnikowi nie zaszkodzilo Chociaz roznie bywa

no wiesz, wlewanie minerała, a później syntetyka ... róznie może być zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma problemu - wlanie lepszej klasy jakosciowej nie zaszkodzi,

> grunt zeby jeszcze "lapal sie" w widelki lepkosciowe (SAE).

a tak, tak SAE jest takie same, póki co zlosnik.gif 115 kkm i dalej 5W40. Ciekawe jak długo mam taki lać hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie znalazłem słowa "minimalna", ale moge się domyślać, że jest tak

> jak piszesz

> no wiesz, wlewanie minerała, a później syntetyka ... róznie może być

oczywiscie klasy lepkosci musza byc zachowane... z tym ze bywaja wyjatki, np. sprawdzone jest przejscie z minerala na półsyntetyk valvoline maxlife (przeznaczony do przebiegów >100kkm), pod warunkiem oczywiscie ze auto to nie zajezdzona padaka na "oleju z biedronki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tak, tak SAE jest takie same, póki co 115 kkm i dalej 5W40.

> Ciekawe jak długo mam taki lać

Poki nic sie nie dzieje nie zawracaj sobie tym glowy. Jak zacznie ci zauwazalnie ubywac oleju na bagnecie to pomyslisz o zmianie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytam sobie z nudów instrukcje auta

Patrz do czego moze umiejetnosc czytania doprowadzic...

A swoja droga to lepszy olej nie szkodzi. Problem w tym co to znaczy lepszy olej? Z klasa jakosci sprawa prosta - im wyzsza literka po S tym lepiej. Ale z gestoscia?

U mnie w Hondzie np. zalecana jest gestosc 5W20. Czy to oznacza ze lepiej lac 5W20, czy 0W30 czy 0W40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiscie klasy lepkosci musza byc zachowane... z tym ze bywaja

> wyjatki, np. sprawdzone jest przejscie z minerala na półsyntetyk

> valvoline maxlife (przeznaczony do przebiegów >100kkm), pod

> warunkiem oczywiscie ze auto to nie zajezdzona padaka na "oleju

> z biedronki".

tak jest , w CC to osobiście przerabiałem za dobrą radą mechanika ok.gif . Wcześniej zalany był Selektolem 20W-40 spineyes.gif .Idąc tym śladem znalazłem syntetyk 5W-40 max life , oczywiście Valvoline ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytam sobie z nudów instrukcje auta i patrze na strone na temat

> olejów. Producent zaleca olej API SG lub SH. Hmm, ja ostatnio

> wlałem olej API SM. Kompletnie się na tym nie znam, więc pytam.

> Dobrze robię czy robić jak producent kazał ?

to są zapewne zalecenia minimalne

lejąc olej wyższej klasy robisz dobrze ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiscie klasy lepkosci musza byc zachowane... z tym ze bywaja

> wyjatki, np. sprawdzone jest przejscie z minerala na półsyntetyk

> valvoline maxlife (przeznaczony do przebiegów >100kkm), pod

> warunkiem oczywiscie ze auto to nie zajezdzona padaka na "oleju

> z biedronki".

Ostatnio obejrzałem sobie olej z Lidla...Super duber turbo cośtam...klasa SF pad.gif ... bałbym się to do malucha wlać... grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to jest taka klasa API SM ?

> Myslalem ze to idzie tak: SA,SB,SC,SD,SE,SF,SG,SH,SJ,SL zaczynajac

> od klasy najniższej

> Chyba ze powstała nowa jeszcze lepsza Jaki to olej?

Ten w czerwonych butelkach Petro Canada czy jakoś tak, pół syntetyk spełnia tą norme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.