jaktob77 Napisano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 juz glupieje.. pomozcie moge kupic do zaby silnik od PI jesli to bedzie 1.2 60KM i caly osprzet przezlozyc od swojego PRAWDA? bo juz serio we lbie mi sie miesza i pewny nie jestem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > juz glupieje.. pomozcie > moge kupic do zaby silnik od PI jesli to bedzie 1.2 60KM i caly > osprzet przezlozyc od swojego PRAWDA? bo juz serio we lbie mi > sie miesza i pewny nie jestem no raczej , przecież to jest prawie to samo , tylko wtrysk inny ,komp i pare pierdół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > juz glupieje.. pomozcie > moge kupic do zaby silnik od PI jesli to bedzie 1.2 60KM i caly > osprzet przezlozyc od swojego PRAWDA? bo juz serio we lbie mi > sie miesza i pewny nie jestem jedyna rzeźba będzie z kolektorem ssącym - jest inny rozstaw szpilek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > juz glupieje.. pomozcie > moge kupic do zaby silnik od PI jesli to bedzie 1.2 60KM i caly > osprzet przezlozyc od swojego PRAWDA? bo juz serio we lbie mi > sie miesza i pewny nie jestem 1,2/60 z mk2 to technicznie to samo co 1.2/75 z mk1 60 z mk1 to SPI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaktob77 Napisano 17 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > 1,2/60 z mk2 to technicznie to samo co 1.2/75 z mk1 > 60 z mk1 to SPI no nie kumam.. ale przeciez wtrysk chce zalozyc swoj.. a skad sie bierze w mk1 75km? z mpi? my przeciez tez mamy mpi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > no nie kumam.. ale przeciez wtrysk chce zalozyc swoj.. a skad sie > bierze w mk1 75km? z mpi? my przeciez tez mamy mpi 73KM nie tylko z mpi inny kolektor , wałek 866 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaktob77 Napisano 17 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > jedyna rzeźba będzie z kolektorem ssącym - jest inny rozstaw szpilek no to wlasnie nie chce nic przerabiac - wiec jest inny - to juz wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > no nie kumam.. ale przeciez wtrysk chce zalozyc swoj.. a skad sie > bierze w mk1 75km? z mpi? my przeciez tez mamy mpi z innego sterowania, a w zasadzie innej normy euro źle Cię zrozumiałem pod pojęciem 'osprzęt' reszta j/w Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaktob77 Napisano 17 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > 73KM nie tylko z mpi inny kolektor , wałek 866 no to jednak moze warto kupic 1.2 75KM ? przerobic szpilki i dzidowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaktob77 Napisano 17 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > z innego sterowania, a w zasadzie innej normy euro > źle Cię zrozumiałem pod pojęciem 'osprzęt' reszta j/w no to juz mi odpowiedziales - wlozenie 75KM z mk1 nie bedzie i tak jezdzic jak 75Km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > no to jednak moze warto kupic 1.2 75KM ? przerobic szpilki i > dzidowac? w 1.2 75 nie musisz przerabiać szpilek Pozostaje jeszcze kwestia łapy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > no to juz mi odpowiedziales - wlozenie 75KM z mk1 nie bedzie i tak > jezdzic jak 75Km no chyba ,że kompletny dorwiesz , trochę zabawy i wejdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > no to juz mi odpowiedziales - wlozenie 75KM z mk1 nie bedzie i tak > jezdzic jak 75Km poza tym dorwij taki silnik w przyzwoitym stanie...a 1.2 60 z Pandy/Punto Mk2 jest mnóstwo na rynku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > poza tym dorwij taki silnik w przyzwoitym stanie... dokładnie , graniczy to chyba z cudem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > dokładnie , graniczy to chyba z cudem z cudem to nie - ale trzeba się naszukać P.S. - ogranicz spam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > no chyba ,że kompletny dorwiesz , trochę zabawy i wejdzie tu nie chodzi o to czy on wejdzie bo to najmniejszy problem... CANa do niego nie zapodasz i d*** w kwiatach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > tu nie chodzi o to czy on wejdzie bo to najmniejszy problem... > CANa do niego nie zapodasz i d*** w kwiatach Ozi,wątek traktuje o przekładce SAMEGO silnika - osprzęt (czyli m.in.sterowanie) pozostaje ten sam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaktob77 Napisano 17 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > Ozi,wątek traktuje o przekładce SAMEGO silnika - osprzęt (czyli > m.in.sterowanie) pozostaje ten sam... tak jest dokladnie jak mowisz a powiedz - z pandy mozna brac tak? to identyk bez zadnych przerobek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > tak jest dokladnie jak mowisz > a powiedz - z pandy mozna brac tak? to identyk bez zadnych przerobek? przynajmniej wizualnie jest identyczny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaktob77 Napisano 17 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > przynajmniej wizualnie jest identyczny... no ok.. TO WIEM JUZ WSZYSTKO DZIEKI CHLOPAKI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaktob77 Napisano 17 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > no nie kumam.. ale przeciez wtrysk chce zalozyc swoj.. a skad sie > bierze w mk1 75km? z mpi? my przeciez tez mamy mpi Co do MPI, w mk1 jest wtrysk grupowy, a w mk2 wtrysk sekwencyjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > poza tym dorwij taki silnik w przyzwoitym stanie...a 1.2 60 z > Pandy/Punto Mk2 jest mnóstwo na rynku... ja bym szukal juz tego nowego silnika 1.2 z nowym deklem i glowica darmo 5KM przychodzi bez niczego i problem z lapa odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2007 > Co do MPI, w mk1 jest wtrysk grupowy, a w mk2 wtrysk sekwencyjny. Jak to grupowy? Co, leje paliwem po zamkniętych zaworach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarasW Napisano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2007 > Jak to grupowy? Co, leje paliwem po zamkniętych zaworach? Grupowy, tzn. rownoczesnie paliwko wtryskiwane jest do dwoch tlokow na raz potem do kolejnych dwoch. Jak masz auto z pelnym sekwencyjnym wtryskiem to odbywa sie po kolei, a nie parami. Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2007 > Grupowy, tzn. rownoczesnie paliwko wtryskiwane jest do dwoch tlokow > na raz > potem do kolejnych dwoch. Jak masz auto z pelnym sekwencyjnym > wtryskiem > to odbywa sie po kolei, a nie parami. > Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi Chyba masz rację, ale przecież w tym samym czasie tylko jeden tłok wykonuje ruch w dół z otwartym zaworem dolotowym, czyli jeden z wtryskiwaczy podaje paliwo w zamknięty kanał dolotowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2007 > Jak to grupowy? Co, leje paliwem po zamkniętych zaworach? owszem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2007 > Grupowy, tzn. rownoczesnie paliwko wtryskiwane jest do dwoch tlokow > na raz > potem do kolejnych dwoch. w Mk1 75 jest wtrysk fullgrupowy,więc leje do wszystkich "tłoków" naraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2007 > Chyba masz rację, ale przecież w tym samym czasie tylko jeden tłok > wykonuje ruch w dół z otwartym zaworem dolotowym, czyli jeden z > wtryskiwaczy podaje paliwo w zamknięty kanał dolotowy. tak - i paliwo "czeka" na grzybku zaworu ssącego,lub wsiąka w nagar na zaworze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2007 > w Mk1 75 jest wtrysk fullgrupowy,więc leje do wszystkich "tłoków" > naraz Znaczy, że w praktyce to jest monowtrysk, tzn. sterowanie jak w monowtrysku... ale to jest trochę bez sensu, mnóstwo paliwa się po prostu marnuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2007 > Znaczy, że w praktyce to jest monowtrysk, tzn. sterowanie jak w > monowtrysku... ale to jest trochę bez sensu, mnóstwo paliwa się > po prostu marnuje. nic się nie marnuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2007 > tak - i paliwo "czeka" na grzybku zaworu ssącego,lub wsiąka w nagar > na zaworze Raczej natychmiast odparowuje i pewnie w częsci jest "przeciągane" do aktualnie zasysającego cylindra... dziwny system. W każdym razie kolektor jest cały czas wypełniony oparami paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2007 > Raczej natychmiast odparowuje jeśli nie wsiąknie akurat w nagar i pewnie w częsci jest "przeciągane" do > aktualnie zasysającego cylindra... w życiu...patrz na budowę kolektora MPI...gdyby to byl kolektor SPI,to moglo by to mieć miejsce dziwny system. nie wiem,co w nim dziwnego - tani,prosty w sterowaniu,popularny w większości samochodów z MPI I polowy lat 90.... W każdym razie > kolektor jest cały czas wypełniony oparami paliwa. jest tak samo,jak w sekwencji - nie jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2007 > jest tak samo,jak w sekwencji - nie jest Przecież, jak wtryskiwacz "siknie" na zamknięty, gorący zawór to odparuje i wypełni kanał dolotowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2007 > Przecież, jak wtryskiwacz "siknie" na zamknięty, gorący zawór to > odparuje i wypełni kanał dolotowy... weź pod uwagę zjawiska falowe występujące w kolektorze,budowę kanałów,prędkość przepływu powietrza,czas wtrysku i szybkość pracy rozrządu - prędkość obrotową /2 - to się dzieje za szybko,aby moglo tak być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2007 > Chyba masz rację, ale przecież w tym samym czasie tylko jeden tłok > wykonuje ruch w dół z otwartym zaworem dolotowym, czyli jeden z > wtryskiwaczy podaje paliwo w zamknięty kanał dolotowy. A nie jest tak, ze 2 tloki w dol jada a 2 jada w gore w tym samym czasie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2007 > A nie jest tak, ze 2 tloki w dol jada a 2 jada w gore w tym samym > czasie? Tak, ale tylko jeden z nich ma w tym czasie otwarty kanał dolotowy (drugi właśnie wykonuje suw pracy, po zapłonie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korpik Napisano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2007 Oj miśki. Owszem w Mk1 75MPI jest podawane jednocześnie na WSZYSTKIE gary paliwo, ale... Po pierwsze - jest to połowa potrzebnej dawki w jednym "siku" Po drugie - wtryskiwacze siurają co 1 obrót, a pełny cykl jednego cylindra to 2 obroty wału. Czyli w chwili otwarcia zaworu NAPEWNO dostaje połowę dawki prosto w otwarty zawór, a pozostałe pół dawki sobie tam chwilkę czekało w formie emulsji i razem wchodzi to do cylindra. Jakoś nie przeszkadza to że cały kolektor jest w oparach w gaźnikowcach i SPI, prawda? Dla tych którzy nie widzą w tym sensu odsyłam do konstrukcji Diesla (oczywiście nie wtrysk bezpośredni, tylko klasyczny), przykładowo 1,7TD w Kropasach, tam jakoś nie jest sikane bezpośrednio w cylinder, a paliwa zużywa mało i nigdzie nie odparowuje... Już pomijam kwestię które wtryski w Dieslu kiedy sikają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2007 > Przecież, jak wtryskiwacz "siknie" na zamknięty, gorący zawór to > odparuje i wypełni kanał dolotowy... No właśnie o to biega - bo chodzi o wytworzenie mieszanki pary beznyny+powietrze a nie nasikanie rozpylonego "ciekłego paliwa" do kanału i jego zassanie. Za jednym podejściem chłodzi się zawór i paruje paliwo tworząc mieszankę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2007 > no raczej , przecież to jest prawie to samo , tylko wtrysk inny ,komp > i pare pierdół jak np. cała inna głowica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2007 > Oj miśki. > Owszem w Mk1 75MPI jest podawane jednocześnie na WSZYSTKIE gary > paliwo, ale... > Po pierwsze - jest to połowa potrzebnej dawki w jednym "siku" > Po drugie - wtryskiwacze siurają co 1 obrót, a pełny cykl jednego > cylindra to 2 obroty wału. > Czyli w chwili otwarcia zaworu NAPEWNO dostaje połowę dawki prosto w > otwarty zawór, a pozostałe pół dawki sobie tam chwilkę czekało w > formie emulsji i razem wchodzi to do cylindra. Jakoś nie > przeszkadza to że cały kolektor jest w oparach w gaźnikowcach i > SPI, prawda? wszystko OK,tylko z jednym będę twardo polemizował - kolektor w fulgrupie NIE JEST WYPEłNIONY mieszanką. Nie wierzysz ? Łopatologicznie - zobacz,gdzie umiejscowione sa króćce podciśnienia do MAP-sensora i do serwa w 55 i w 75...obadaj,czy w 75 na wezyku do mapa jest pułapka par paliwa...i wyciągnij wnioski - myślę,ze nie będziesz miał z tym problemu. > Dla tych którzy nie widzą w tym sensu odsyłam do konstrukcji Diesla > (oczywiście nie wtrysk bezpośredni, tylko klasyczny), > przykładowo 1,7TD w Kropasach, tam jakoś nie jest sikane > bezpośrednio w cylinder, a paliwa zużywa mało i nigdzie nie > odparowuje... Już pomijam kwestię które wtryski w Dieslu kiedy > sikają. nie wiem,jaki jest sens porownywać cykl Diesla z cyklem Otto pod względem zasilania...wtrysk do komory pośredniej w dieslu stosuje się (tfu ! stosowało się) ze zgoła innych powodów,niż fullgroup w benzynie,i siłą rzeczy dziala to ZUPELNIE inaczej,bo silnik ZS dziala zupelnie inaczej niż ZI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korpik Napisano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 Wiem, że cały kolektor nie jest w oparach - przecież sika nie w kolektor, ale w gniazdo zaworu, czyli raczej nie cofa się nic do tyłu, zresztą przez te ułamki sekundy,gdzie się ma to cofnąć? I tu nie będę się rozwijał, chodzi mi o to, że gadanie co z oparami przy zamkniętych zaworach dolotowych jest śmieszne, bo tak jak wspomniałem, w SPI i gaźnikowcach opary buszują po kolektorze, bo tak ma być, a w MPI nie - bo też ma tak być. A tego Diesla dałem tak dla porównania - choć nie jest to zasada identyczna jak sam powiedziałeś, tu chodzi o fakt sikania przed zawór, miałem na myśli to - że nie zastanawiają się czemu sika do komory przed zaworem, tylko się czepili MPI i akurat 75MPI, w Mk2 60MPI tam jest sekwencja i tam jest łatwo i przyjemnie do zrozumienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 > Wiem, że cały kolektor nie jest w oparach - przecież sika nie w > kolektor, ale w gniazdo zaworu, czyli raczej nie cofa się nic do > tyłu, zresztą przez te ułamki sekundy,gdzie się ma to cofnąć? > I tu nie będę się rozwijał, chodzi mi o to, że gadanie co z oparami > przy zamkniętych zaworach dolotowych jest śmieszne, bo tak jak > wspomniałem, w SPI i gaźnikowcach opary buszują po kolektorze, > bo tak ma być, a w MPI nie - bo też ma tak być. > A tego Diesla dałem tak dla porównania - choć nie jest to zasada > identyczna jak sam powiedziałeś, tu chodzi o fakt sikania przed > zawór, miałem na myśli to - że nie zastanawiają się czemu sika > do komory przed zaworem, tylko się czepili MPI i akurat 75MPI, > w Mk2 60MPI tam jest sekwencja i tam jest łatwo i przyjemnie do > zrozumienia w ZADNYM dieslu wtryskiwacz nie sika przed zawor - zupelnie przeczysz zasadzie cyklu Diesla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korpik Napisano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 Rety, Yaboll czepiasz się. Przecież komora wstępna to jest takie "sikanie przed zawór". Mały skrót myślowy, a tu zaraz krucjata... Przecież w SPI też można powiedzieć, że sika przed zawór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2007 > Rety, Yaboll czepiasz się. > Przecież komora wstępna to jest takie "sikanie przed zawór". Rudolf_ Diesel i Nicolaus Otto się w grobie przewracają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaktob77 Napisano 23 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2007 jutro od poludnia w MONSTER GARAGE m4gica wymiana glowicy.. i albo bedzie ok albo po zdjeciu okaze sie ze nie ma co robic i zakladac niczego.. tylko nowy motor.. jak beda luzne tloki to nawet nie bede dokrecal glowicy.. jak dol bedzie wygladal w miare ok to moze spelni sie optymistyczna wersja ze zaba jest ikarusem przez glowice.. ale.. zakladajac czarny scenariusz to bede mial na sprzedaz dopiero co zrobiona glowice - wyglada slicznie - ile mozna za nie krzyknac? nie znam cen fiata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaktob77 Napisano 24 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 grubosc rowka na pierscieniach po wyjeciu tlokow = 0.0cm mm metra.. jak kto woli zadnego po prostu zadnego wglebienia.. rowno wyrobione wszystkie tloki.. niepotrzebnie naprawialem glowice.. esh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
junitar1 Napisano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 > grubosc rowka na pierscieniach po wyjeciu tlokow = 0.0cm mm metra.. > jak kto woli > zadnego po prostu zadnego wglebienia.. rowno wyrobione wszystkie > tloki.. niepotrzebnie naprawialem glowice.. esh i co wkocu postanowiles nowy silnik?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaktob77 Napisano 24 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 > i co wkocu postanowiles nowy silnik?? nie - skladam tego trupa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
junitar1 Napisano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2007 > nie - skladam tego trupa to co u ciebie wyszlo ze tak bralo?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaktob77 Napisano 26 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2007 > to co u ciebie wyszlo ze tak bralo?? bralo .. glowica i pierscienie btw: jakby ktos pytal to żaba żyje.. thx m4gic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.