Skocz do zawartości

dla upewnienia - pytanie o silnik


jaktob77

Rekomendowane odpowiedzi

> juz glupieje.. pomozcie

> moge kupic do zaby silnik od PI jesli to bedzie 1.2 60KM i caly

> osprzet przezlozyc od swojego PRAWDA? bo juz serio we lbie mi

> sie miesza i pewny nie jestem

no raczej , przecież to jest prawie to samo , tylko wtrysk inny ,komp i pare pierdół hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> juz glupieje.. pomozcie

> moge kupic do zaby silnik od PI jesli to bedzie 1.2 60KM i caly

> osprzet przezlozyc od swojego PRAWDA? bo juz serio we lbie mi

> sie miesza i pewny nie jestem

jedyna rzeźba będzie z kolektorem ssącym - jest inny rozstaw szpilek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> juz glupieje.. pomozcie

> moge kupic do zaby silnik od PI jesli to bedzie 1.2 60KM i caly

> osprzet przezlozyc od swojego PRAWDA? bo juz serio we lbie mi

> sie miesza i pewny nie jestem

1,2/60 z mk2 to technicznie to samo co 1.2/75 z mk1

60 z mk1 to SPI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie kumam.. ale przeciez wtrysk chce zalozyc swoj.. a skad sie

> bierze w mk1 75km? z mpi? my przeciez tez mamy mpi

73KM grinser006.gif nie tylko z mpi 270751858-jezyk.gif inny kolektor , wałek 866 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie kumam.. ale przeciez wtrysk chce zalozyc swoj.. a skad sie

> bierze w mk1 75km? z mpi? my przeciez tez mamy mpi

z innego sterowania, a w zasadzie innej normy euro wink.gif

źle Cię zrozumiałem pod pojęciem 'osprzęt' bow.gif reszta j/w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to juz mi odpowiedziales - wlozenie 75KM z mk1 nie bedzie i tak

> jezdzic jak 75Km

poza tym dorwij taki silnik w przyzwoitym stanie...a 1.2 60 z Pandy/Punto Mk2 jest mnóstwo na rynku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tu nie chodzi o to czy on wejdzie bo to najmniejszy problem...

> CANa do niego nie zapodasz i d*** w kwiatach

Ozi,wątek traktuje o przekładce SAMEGO silnika - osprzęt (czyli m.in.sterowanie) pozostaje ten sam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to grupowy? Co, leje paliwem po zamkniętych zaworach?

Grupowy, tzn. rownoczesnie paliwko wtryskiwane jest do dwoch tlokow na raz

potem do kolejnych dwoch. Jak masz auto z pelnym sekwencyjnym wtryskiem

to odbywa sie po kolei, a nie parami.

Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Grupowy, tzn. rownoczesnie paliwko wtryskiwane jest do dwoch tlokow

> na raz

> potem do kolejnych dwoch. Jak masz auto z pelnym sekwencyjnym

> wtryskiem

> to odbywa sie po kolei, a nie parami.

> Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi

Chyba masz rację, ale przecież w tym samym czasie tylko jeden tłok wykonuje ruch w dół z otwartym zaworem dolotowym, czyli jeden z wtryskiwaczy podaje paliwo w zamknięty kanał dolotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba masz rację, ale przecież w tym samym czasie tylko jeden tłok

> wykonuje ruch w dół z otwartym zaworem dolotowym, czyli jeden z

> wtryskiwaczy podaje paliwo w zamknięty kanał dolotowy.

tak - i paliwo "czeka" na grzybku zaworu ssącego,lub wsiąka w nagar na zaworze hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w Mk1 75 jest wtrysk fullgrupowy,więc leje do wszystkich "tłoków"

> naraz

Znaczy, że w praktyce to jest monowtrysk, tzn. sterowanie jak w monowtrysku... ale to jest trochę bez sensu, mnóstwo paliwa się po prostu marnuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak - i paliwo "czeka" na grzybku zaworu ssącego,lub wsiąka w nagar

> na zaworze

Raczej natychmiast odparowuje i pewnie w częsci jest "przeciągane" do aktualnie zasysającego cylindra... dziwny system. W każdym razie kolektor jest cały czas wypełniony oparami paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej natychmiast odparowuje

jeśli nie wsiąknie akurat w nagar

i pewnie w częsci jest "przeciągane" do

> aktualnie zasysającego cylindra...

w życiu...patrz na budowę kolektora MPI...gdyby to byl kolektor SPI,to moglo by to mieć miejsce

dziwny system.

nie wiem,co w nim dziwnego zlosnik.gif - tani,prosty w sterowaniu,popularny w większości samochodów z MPI I polowy lat 90....

W każdym razie

> kolektor jest cały czas wypełniony oparami paliwa.

jest tak samo,jak w sekwencji - nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież, jak wtryskiwacz "siknie" na zamknięty, gorący zawór to

> odparuje i wypełni kanał dolotowy...

weź pod uwagę zjawiska falowe występujące w kolektorze,budowę kanałów,prędkość przepływu powietrza,czas wtrysku i szybkość pracy rozrządu - prędkość obrotową /2 - to się dzieje za szybko,aby moglo tak być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba masz rację, ale przecież w tym samym czasie tylko jeden tłok

> wykonuje ruch w dół z otwartym zaworem dolotowym, czyli jeden z

> wtryskiwaczy podaje paliwo w zamknięty kanał dolotowy.

A nie jest tak, ze 2 tloki w dol jada a 2 jada w gore w tym samym czasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj miśki.

Owszem w Mk1 75MPI jest podawane jednocześnie na WSZYSTKIE gary paliwo, ale...

Po pierwsze - jest to połowa potrzebnej dawki w jednym "siku"

Po drugie - wtryskiwacze siurają co 1 obrót, a pełny cykl jednego cylindra to 2 obroty wału.

Czyli w chwili otwarcia zaworu NAPEWNO dostaje połowę dawki prosto w otwarty zawór, a pozostałe pół dawki sobie tam chwilkę czekało w formie emulsji i razem wchodzi to do cylindra. Jakoś nie przeszkadza to że cały kolektor jest w oparach w gaźnikowcach i SPI, prawda?

Dla tych którzy nie widzą w tym sensu odsyłam do konstrukcji Diesla (oczywiście nie wtrysk bezpośredni, tylko klasyczny), przykładowo 1,7TD w Kropasach, tam jakoś nie jest sikane bezpośrednio w cylinder, a paliwa zużywa mało i nigdzie nie odparowuje... Już pomijam kwestię które wtryski w Dieslu kiedy sikają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież, jak wtryskiwacz "siknie" na zamknięty, gorący zawór to

> odparuje i wypełni kanał dolotowy...

No właśnie o to biega - bo chodzi o wytworzenie mieszanki pary beznyny+powietrze a nie nasikanie rozpylonego "ciekłego paliwa" do kanału i jego zassanie. Za jednym podejściem chłodzi się zawór i paruje paliwo tworząc mieszankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oj miśki.

> Owszem w Mk1 75MPI jest podawane jednocześnie na WSZYSTKIE gary

> paliwo, ale...

> Po pierwsze - jest to połowa potrzebnej dawki w jednym "siku"

> Po drugie - wtryskiwacze siurają co 1 obrót, a pełny cykl jednego

> cylindra to 2 obroty wału.

> Czyli w chwili otwarcia zaworu NAPEWNO dostaje połowę dawki prosto w

> otwarty zawór, a pozostałe pół dawki sobie tam chwilkę czekało w

> formie emulsji i razem wchodzi to do cylindra. Jakoś nie

> przeszkadza to że cały kolektor jest w oparach w gaźnikowcach i

> SPI, prawda?

wszystko OK,tylko z jednym będę twardo polemizował - kolektor w fulgrupie NIE JEST WYPEłNIONY mieszanką.

Nie wierzysz ? Łopatologicznie - zobacz,gdzie umiejscowione sa króćce podciśnienia do MAP-sensora i do serwa w 55 i w 75...obadaj,czy w 75 na wezyku do mapa jest pułapka par paliwa...i wyciągnij wnioski zlosnik.gif - myślę,ze nie będziesz miał z tym problemu.

> Dla tych którzy nie widzą w tym sensu odsyłam do konstrukcji Diesla

> (oczywiście nie wtrysk bezpośredni, tylko klasyczny),

> przykładowo 1,7TD w Kropasach, tam jakoś nie jest sikane

> bezpośrednio w cylinder, a paliwa zużywa mało i nigdzie nie

> odparowuje... Już pomijam kwestię które wtryski w Dieslu kiedy

> sikają.

nie wiem,jaki jest sens porownywać cykl Diesla z cyklem Otto pod względem zasilania...wtrysk do komory pośredniej w dieslu stosuje się (tfu ! stosowało się) ze zgoła innych powodów,niż fullgroup w benzynie,i siłą rzeczy dziala to ZUPELNIE inaczej,bo silnik ZS dziala zupelnie inaczej niż ZI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że cały kolektor nie jest w oparach - przecież sika nie w kolektor, ale w gniazdo zaworu, czyli raczej nie cofa się nic do tyłu, zresztą przez te ułamki sekundy,gdzie się ma to cofnąć?

I tu nie będę się rozwijał, chodzi mi o to, że gadanie co z oparami przy zamkniętych zaworach dolotowych jest śmieszne, bo tak jak wspomniałem, w SPI i gaźnikowcach opary buszują po kolektorze, bo tak ma być, a w MPI nie - bo też ma tak być.

A tego Diesla dałem tak dla porównania - choć nie jest to zasada identyczna jak sam powiedziałeś, tu chodzi o fakt sikania przed zawór, miałem na myśli to - że nie zastanawiają się czemu sika do komory przed zaworem, tylko się czepili MPI 270751858-jezyk.gif i akurat 75MPI, w Mk2 60MPI tam jest sekwencja i tam jest łatwo i przyjemnie do zrozumienia smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, że cały kolektor nie jest w oparach - przecież sika nie w

> kolektor, ale w gniazdo zaworu, czyli raczej nie cofa się nic do

> tyłu, zresztą przez te ułamki sekundy,gdzie się ma to cofnąć?

> I tu nie będę się rozwijał, chodzi mi o to, że gadanie co z oparami

> przy zamkniętych zaworach dolotowych jest śmieszne, bo tak jak

> wspomniałem, w SPI i gaźnikowcach opary buszują po kolektorze,

> bo tak ma być, a w MPI nie - bo też ma tak być.

> A tego Diesla dałem tak dla porównania - choć nie jest to zasada

> identyczna jak sam powiedziałeś, tu chodzi o fakt sikania przed

> zawór, miałem na myśli to - że nie zastanawiają się czemu sika

> do komory przed zaworem, tylko się czepili MPI i akurat 75MPI,

> w Mk2 60MPI tam jest sekwencja i tam jest łatwo i przyjemnie do

> zrozumienia

w ZADNYM dieslu wtryskiwacz nie sika przed zawor pad.gifpad.gifpad.gifpad.gifpad.gifpad.gifpad.gifpad.gifpad.gif - zupelnie przeczysz zasadzie cyklu Diesla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro od poludnia w MONSTER GARAGE m4gica wymiana glowicy.. i albo bedzie ok albo po zdjeciu okaze sie ze nie ma co robic i zakladac niczego.. tylko nowy motor..

jak beda luzne tloki to nawet nie bede dokrecal glowicy.. jak dol bedzie wygladal w miare ok to moze spelni sie optymistyczna wersja ze zaba jest ikarusem przez glowice.. wink.gif

ale..

zakladajac czarny scenariusz to bede mial na sprzedaz dopiero co zrobiona glowice - wyglada slicznie smile.gif - ile mozna za nie krzyknac? nie znam cen fiata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.