Skocz do zawartości

Projekt Caro zakończony. Chwalę się :-).


aworm

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz będę się chwalił smile.gif.

Skończyłem projekt Caro cool.gif. Udało mi się zgodnie z manualem ze strony zamontować zegary z Poloneza Caro+ w moim unochodzie. Teraz mam nareszcie po ludzku podświetlone zegary, fajny obrotomierz, wskaźnik temepratury (no jeszcze nie mam bo musze czujnik założyć, tylko tyle mi zostało) a wszystko za... 28PLN wraz z przesyłką. I jak ta cena ma się do zegarów Uno SX?

Musiałem trochę zmodyfikować schemat z manuala. Nie wiem czy tak to ma działać ale bez modyfikacji po przekręceniu stacyjki cały czas mi się świeciło podświetlenie zegarów.

Bardzo dziękuję Marcinowi - autorowi manuala za pomoc.

A jak Wam się podoba efekt mojej pracy?

EDIT: Dupa, nie wiem jak po ludzku pokazać zdjęcia. Jest tylko jedno w załączniku.

278261068-deska2.jpg

post-87695-1435247817654_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musiałem trochę zmodyfikować schemat z manuala. Nie wiem czy tak to

> ma działać ale bez modyfikacji po przekręceniu stacyjki cały

> czas mi się świeciło podświetlenie zegarów.

Gratuluje, ja zostawilem podswietlenie zegarow (zgodnie ze schematem) , bo stwierdzilem ze w zasadzie to mi nie przeszkadza:)

Wyglada ok, szpara pod licznikami do poprawki;)

PS - te male diodki na srodku podpinales do czegos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz będę się chwalił .

> Skończyłem projekt Caro . Udało mi się zgodnie z manualem ze strony

> zamontować zegary z Poloneza Caro+ w moim unochodzie. Teraz mam

> nareszcie po ludzku podświetlone zegary, fajny obrotomierz,

> wskaźnik temepratury (no jeszcze nie mam bo musze czujnik

> założyć, tylko tyle mi zostało) a wszystko za... 28PLN wraz z

> przesyłką. I jak ta cena ma się do zegarów Uno SX?

> Musiałem trochę zmodyfikować schemat z manuala. Nie wiem czy tak to

> ma działać ale bez modyfikacji po przekręceniu stacyjki cały

> czas mi się świeciło podświetlenie zegarów.

> Bardzo dziękuję Marcinowi - autorowi manuala za pomoc.

> A jak Wam się podoba efekt mojej pracy?

> EDIT: Dupa, nie wiem jak po ludzku pokazać zdjęcia. Jest tylko jedno

> w załączniku.

Bardzo ładnie zrobione ok.gifbrawo.gifbrawo.gifbrawo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz będę się chwalił .

> Skończyłem projekt Caro . Udało mi się zgodnie z manualem ze strony

> zamontować zegary z Poloneza Caro+ w moim unochodzie. Teraz mam

> nareszcie po ludzku podświetlone zegary, fajny obrotomierz,

> wskaźnik temepratury (no jeszcze nie mam bo musze czujnik

> założyć, tylko tyle mi zostało) a wszystko za... 28PLN wraz z

> przesyłką. I jak ta cena ma się do zegarów Uno SX?

> Musiałem trochę zmodyfikować schemat z manuala. Nie wiem czy tak to

> ma działać ale bez modyfikacji po przekręceniu stacyjki cały

> czas mi się świeciło podświetlenie zegarów.

> Bardzo dziękuję Marcinowi - autorowi manuala za pomoc.

> A jak Wam się podoba efekt mojej pracy?

> EDIT: Dupa, nie wiem jak po ludzku pokazać zdjęcia. Jest tylko jedno

> w załączniku.

rewelka stary ok.gifclaps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gratuluje, ja zostawilem podswietlenie zegarow (zgodnie ze schematem)

> , bo stwierdzilem ze w zasadzie to mi nie przeszkadza:)

Eeeee, mnie denerwowało. A poprawka jest dziecinnie prosta.

> Wyglada ok, szpara pod licznikami do poprawki;)

Ale mnie wystraszyłeś z tą szparą. Tam nic nie ma. Filc jest czarny ale tak dziwnie odbił światło lampy błyskowej.

> PS - te male diodki na srodku podpinales do czegos?

Jeszcze nie. Nic tam nie wstawiłem więc lekko przeswiecają znaczki. Nawet mi się podoba to smile.gif. Zastanawiam się jak je wykożystać, może rezerwę gazu dam... zobaczę.

Hysek - dzięki za wstawienie zdjęcia.

Cieszę się, że komuś się podoba moja robota smile.gif. Dzięki chłopaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mysle,ze tu nie trzeba talentu elektornika raczej artysty

> rzezbiarza w plastiku

Trzeba, trzeba. W rzeźbieniu to jestem dobry i kupę narzędzi do takich zabaw mam. Niestety wymiękam na rozczytywaniu schematów i odpowiednim połączaniu. Wiem jak połączyć równolegle, szeregowo i tyle. W praktyką lutowania już nie jest najlepiej. Gdyby nie trzeba było masakrować starych zegarów to pewnie bym się skusił, ale tak to podejrzewam, że po dniu roboty jechałbym z wielką dziurą na kierownicą smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz będę się chwalił .

> Skończyłem projekt Caro . Udało mi się zgodnie z manualem ze strony

> zamontować zegary z Poloneza Caro+ w moim unochodzie. Teraz mam

> nareszcie po ludzku podświetlone zegary, fajny obrotomierz,

> wskaźnik temepratury (no jeszcze nie mam bo musze czujnik

> założyć, tylko tyle mi zostało) a wszystko za... 28PLN wraz z

> przesyłką. I jak ta cena ma się do zegarów Uno SX?

> Musiałem trochę zmodyfikować schemat z manuala. Nie wiem czy tak to

> ma działać ale bez modyfikacji po przekręceniu stacyjki cały

> czas mi się świeciło podświetlenie zegarów.

> Bardzo dziękuję Marcinowi - autorowi manuala za pomoc.

> A jak Wam się podoba efekt mojej pracy?

> EDIT: Dupa, nie wiem jak po ludzku pokazać zdjęcia. Jest tylko jedno

> w załączniku.

BBB ładnie to wygląda waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.gifŁadne i praktyczne rozwiązanie waytogo.gif za niedużą kase można mieć w 1 kawałku właściwe wskaźniki.

Ja wole fabryczne rozwiązania osobiście i tuning w stylu niemieckim dlatego wydałem około 14razy więcej kasy i pewnie 14 razy dłużej robiłem swoje zegarki hahaha.gif grunt to własna satysfakcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlatego wydałem około 14razy więcej kasy i pewnie 14 razy dłużej

> robiłem swoje zegarki grunt to własna satysfakcja

14 razy więcej? Ale to wychodzi prawie 400 PLN icon_eek.gif. To dopiero musi być COŚ!!! Czy to Ty masz te zegary z folią elektroluminescencyjną? Bo to dopiero jest wypas! Czapki z głów.

Dzikus15 - najwięcej roboty jest właśnie z tym rzeźbieniem w plastiku. Lutowanie to już pryszcz. Strasznie mnie spowolniło szukanie błędu w połączeniach - chodzi o to ciągłe świecenie zegarów. Dopiero jak stwierdziłem, że wszystko jest OK (zgodne ze schematem) zabrałem się za śledzenie ścieżek tak żeby to poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzikus15 - najwięcej roboty jest właśnie z tym rzeźbieniem w

> plastiku. Lutowanie to już pryszcz. Strasznie mnie spowolniło

> szukanie błędu w połączeniach - chodzi o to ciągłe świecenie

> zegarów. Dopiero jak stwierdziłem, że wszystko jest OK (zgodne

> ze schematem) zabrałem się za śledzenie ścieżek tak żeby to

> poprawić.

No właśnie. Tylko, że nawet jak mi się uda polutować tak jak na schemacie, to jak coś będzie nie tak to leże. Mnie by to już nie spowolniło tylko uziemiło na amen. Nie wymyślę co i jak polutować. Poczytam co i jak i może komuś to zlecę co by polutował według schematów. Zobaczymy

Jeszcze raz gratuluje Panowie ciekawego i praktycznego pomysłu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz będę się chwalił .

> Skończyłem projekt Caro .

w koncu smile.gif i wielkie brawa za pracowitosc efekt jest swietny

> Bardzo dziękuję Marcinowi - autorowi manuala za pomoc.

nie ma za co pomoglem jak tylko umialem i fajnie ze ktos jeszcze zrobil takie zegarki jak ja kiedys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzikus15 - najwięcej roboty jest właśnie z tym rzeźbieniem w

> plastiku. Lutowanie to już pryszcz.

No i wlasnie dlatego leza u mnie na warsztacie 2 juz rozbebeszone liczniki (kupilem licznik od uno i poldesa za 2 dychy oba) i nie moge sie zabrac bo boje sie wlasnie rzezby w plastiku.

Pytanie czy skleiles jedno z drugim ?moze jakies foty jak to zlaczone wyglada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musiałem trochę zmodyfikować schemat z manuala. Nie wiem czy tak to

> ma działać ale bez modyfikacji po przekręceniu stacyjki cały

> czas mi się świeciło podświetlenie zegarów.

Hih, chyba poldolotem nie śmigałeś, albo lublinkiem - tam fabrycznie tak jest, że podświetlanie jest zawsze włączone. Można za to przyciemnić.

A co do efektu - oczywiście malinowo.

Ciekawe jak wskazania obrotomierza i prędkościomierza, bo słyszałem że będą przekłamywać oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe jak wskazania obrotomierza i prędkościomierza, bo słyszałem

> że będą przekłamywać

Sprawdzalem na kilku radarach - predkosc pokazuje bez zanizenia (i podwyzszana) - dokladnie 100% (oponki155/60 13),

na tych zegrakach mam przejechane 2000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hih, chyba poldolotem nie śmigałeś, albo lublinkiem - tam fabrycznie

> tak jest, że podświetlanie jest zawsze włączone. Można za to

> przyciemnić.

> A co do efektu - oczywiście malinowo.

> Ciekawe jak wskazania obrotomierza i prędkościomierza, bo słyszałem

> że będą przekłamywać

z racji tego że w licznikach (nie tylko z Uno) siedze od kilku lat powiem ze obrotomierz ok, co do prędkościomierza nie jest już tak kolorowo.

Są inne przełożenia (w uno nietypowe) juz kiedyś pisałem o tym. Normalnie większość liczników ma przekładnię taką ze 1 obrót linki to 1metr (dla wyjasnienia licznik ze sieny też ma taką), w Uno jest inaczej 1 obrót linki to 0,952metra.

Wynika z tego że nie dość że licznik z poloneza zawyża prędkość o 5% - co jest do zniesienia, ale także zawyża przebieg, co mylnie może tez prowadzić do sztucznego zaniżenia spalania.

Np. przejedziesz 30litrów paliwa licznik z poloneza pokaże 430km (spalanie niecałe 7l) a tak naprawdę jest 410 (spalanie 7,3 - faktyczne) dla mnie takie rozwiązanie jest niedopuszczalne, chyba że nikomu to nie przeszkadza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam folii indiglo ale cos równie ciekawego...

Nooooo, super to wygląda! Mnie liczniki z SX odstraszają właśnie bezsensownym oświetleniem zegarów, cena już troszkę mniej (samych liczników). Ale Ty pięknie to przerobiłeś. Możesz napisać coś więcej jak to jest wykonane?

Witaj Opornick! Tak się zastanawiałem czy Cię tu spotkam smile.gif. Nie znałem Twojego nicka. Jeszcze raz wielkie dzięki.

Woju - kurcze na zdjęcia to już troszkę za późno. Ja miałem luksusowe warunki rzeźbienia. Mój wujek zajmuje się naprawą zderzaków (spawaniem tworzyw sztucznych) więc miałem dostęp do potrzebnego sprzętu. Przed klejeniem ja trzymałem równo szybę i maskownice a wujek punktowo je zespawał. Nie dało się rady tak naokoło spawać bo mało jest miejsca na to a i ścianki bardzo cienkie. Potem wszystko poprawiłem klejem dwuskładnikowym do plastików. Nie wiem dokładnie jaki, musiałbym jutro się wybrać do warsztatu i sprawdzić. Taki klej jest dużo lepszy niż jakieś kropelki bo tworzy warstwę tworzywa łączącego dwie powierzchnie. No i nie trzeba się martwić, że coś wypłynie bo jest gęsty a oprócz tego nakładasz go na zewnątrz maskownicy. Dużo się trząsłem nad wierceniem otworu do zerowania licznika dziennego. To też we dwie osoby żeby szyba nie pękła. Najpierw małym wiertłem, potem większym a na końcu to już iglakiem pasowałem dziurę.

Glaca - Obrotomierz wskazuje dokładnie tyle co mój poprzedni z Uno. Zresztą w układzie jest trymer (chyba to jest trymer, podobne do podkówki), którym w razie potrzeby można poprawić wskazanie. Co do prędkościomierza to jeszcze nie wiem jak wskazuje. Muszę trochę pojeździć. Na autostradzie sprawdzę wskazanie bieg/obroty/prędkość i będę wszystko wiedział.

Poldolotem nigdy nie jeździłem. Trochę to głupio zrobili, że cały czas się zegary świecą. Poprawka jest w załączniku.

Kkiller666 - spokojnie, w baku jest na tyle benzynki żeby mi pompki nie zatarło cool.gif.

Jeszcze raz dzięki chłopaki za miłe słowa smile.gif.

post-87695-14352478222139_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nooooo, super to wygląda! Mnie liczniki z SX odstraszają właśnie

> bezsensownym oświetleniem zegarów, cena już troszkę mniej

> (samych liczników). Ale Ty pięknie to przerobiłeś. Możesz

> napisać coś więcej jak to jest wykonane?

W skrócie pwoiem że trzeba miec wskazówki z innego auta (gdzie są podświelane, mogą być z fiata jakiegoś lub nawet z poloneza smile.gif ), i wskaźniki paliwa i temp z innego auta - pasują (moze nie bez przeróbek ale da się zaadaptować) wskaźniki: paliwo z uno lub CC, temperatura z CC900.

Tarcze wykonałem sam, bo robie to od wielu lat.

A podświetlenie to 3 kolory diod Superflux z odwróconym stożkiem (mają dobry kąt świecenia), wskazówki sa podświetlone oddzielnymi diodkami SMD - takie jak w komórkach.

Kontrolki jak już nie 1 raz pisałem to druk na laserze na folii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W skrócie pwoiem że trzeba miec wskazówki z innego auta (gdzie są

> podświelane, mogą być z fiata jakiegoś lub nawet z poloneza ),

> i wskaźniki paliwa i temp z innego auta - pasują (moze nie bez

> przeróbek ale da się zaadaptować) wskaźniki: paliwo z uno lub

> CC, temperatura z CC900.

OK, to dam rade.

> Tarcze wykonałem sam, bo robie to od wielu lat.

> A podświetlenie to 3 kolory diod Superflux z odwróconym stożkiem

> (mają dobry kąt świecenia), wskazówki sa podświetlone

> oddzielnymi diodkami SMD - takie jak w komórkach.

> Kontrolki jak już nie 1 raz pisałem to druk na laserze na folii

A tutaj już polegnę frown.gif. Wiedziałem, że to nie takie proste. I dlatego widok Twoich zegarów sprawia, że mi slinka.gif. Tylko to podświetlenie - powinno być bursztynowe wink.gif!

Jak się znowu spręże w sobie to będę przerabiał moje oświetlenie na jedyny wg mnie słuszny kolor czyli właśnie bursztynowy (tam miałem w moich poprzednich zegarach unochoda), diody już nawet mam. Ale teraz to muszę się brać za układ hamulcowy.

A co do przekłamań to już się do tego przyzwyczaiłem - zmiana wysokości opony już wprowadza błędne wskazania fabrycznego licznika. Na letnich właśnie tak koło 5% mi zawyżało, na zimowych było dobrze więc to nic nowego. W prędkościomierzu można przesunąć wskazówkę, gorzej z przebiegiem - ale to przy 1000km zawyża zaledwie o 50km - luzik. Wszystko się okaże jutro na autostradzie, bo tak w mieście to bez sensu się sprawdza obroty/prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widok Twoich zegarów sprawia, że mi . Tylko to podświetlenie -

> powinno być bursztynowe !

> Jak się znowu spręże w sobie to będę przerabiał moje oświetlenie na

> jedyny wg mnie słuszny kolor czyli właśnie bursztynowy

Nie lubie takich kolorów podświetenia dlatego mam wszysskie kolory "zimne" ciepłe kolory męczą oczy pamiętam jak w Caro miałem zółte - to przyciemniałem, co do bursztynowego to pewnie bym podobnie robił. Jeździłem tez punto z czerwonym podświetleniem i strasznie to meczy mój wzrok, a nie dało się przyciemnić.

Kolor podświetlenia to kwestia gustu, ja wybrałem takie bo mi takie odpowiadało, a poza tym na zimnym kolorze podświetlenia łatwiej odróżnić czerwono swiacącą kontrolkę

> A co do przekłamań to już się do tego przyzwyczaiłem - zmiana

> wysokości opony już wprowadza błędne wskazania fabrycznego

> licznika. Na letnich właśnie tak koło 5% mi zawyżało, na

> zimowych było dobrze więc to nic nowego. W prędkościomierzu

> można przesunąć wskazówkę, gorzej z przebiegiem - ale to przy

> 1000km zawyża zaledwie o 50km - luzik. Wszystko się okaże jutro

Więc przekłamanie na oponach + licznika da juz błąd gruby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe jak wskazania obrotomierza i prędkościomierza, bo słyszałem

> że będą przekłamywać

Mam takie liczniki od plusa u siebie. Obrotomierz pokazuje na 5 biegu przy licznikowych 100 km/h 3500 obrotów. Wiem, ze w zegarach od SXa w 899 powinno byc 3300 przy tej predkosci, ale w SXowych predkosc jest zanizana (rzeczywista pewnie troche pow. 90).

pozdrawiam i oczywiscie _nie zachecam_ do przerobek wink.gif

KrzychBorowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam takie liczniki od plusa u siebie. Obrotomierz pokazuje na 5 biegu

> przy licznikowych 100 km/h 3500 obrotów. Wiem, ze w zegarach od

> SXa w 899 powinno byc 3300 przy tej predkosci, ale w SXowych

> predkosc jest zanizana (rzeczywista pewnie troche pow. 90).

> pozdrawiam i oczywiscie _nie zachecam_ do przerobek

> KrzychBorowski

W 1,4 przy 100 na 5biegu jest równiutko 3000obr.

Prędkość ma dobrze wyskalowana bo wg GPS który pozyczyłem od kumpla na czas skalowania licznika po przeróbce smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Woju - kurcze na zdjęcia to już troszkę za późno. Ja miałem luksusowe

> warunki rzeźbienia. Mój wujek zajmuje się naprawą zderzaków

> (spawaniem tworzyw sztucznych) więc miałem dostęp do potrzebnego

> sprzętu. Przed klejeniem ja trzymałem równo szybę i maskownice a

> wujek punktowo je zespawał. Nie dało się rady tak naokoło spawać

> bo mało jest miejsca na to a i ścianki bardzo cienkie. Potem

> wszystko poprawiłem klejem dwuskładnikowym do plastików. Nie

> wiem dokładnie jaki, musiałbym jutro się wybrać do warsztatu i

> sprawdzić. Taki klej jest dużo lepszy niż jakieś kropelki bo

> tworzy warstwę tworzywa łączącego dwie powierzchnie. No i nie

> trzeba się martwić, że coś wypłynie bo jest gęsty a oprócz tego

> nakładasz go na zewnątrz maskownicy. Dużo się trząsłem nad

> wierceniem otworu do zerowania licznika dziennego. To też we

> dwie osoby żeby szyba nie pękła. Najpierw małym wiertłem, potem

> większym a na końcu to już iglakiem pasowałem dziurę.

Dzieki za info smile.gif czyli dobrze zrobilem kupujac poxipol (dwuskladnikowy epoksyd) mam nadzieje,ze sobie poradze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki za info czyli dobrze zrobilem kupujac poxipol (dwuskladnikowy

> epoksyd) mam nadzieje,ze sobie poradze

rownie dobrze wystarczy klej na goraco z pistoletu - klei sie i tak z zewnatrz licznikow, a miejsca w obudowie pod zegarami jest wystarczajaco smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rownie dobrze wystarczy klej na goraco z pistoletu - klei sie i tak z

> zewnatrz licznikow, a miejsca w obudowie pod zegarami jest

> wystarczajaco

Od spodu nie jest za wiele. Zastępuje filc. Jak dasz za dużo to będzie potem widać. I chyba taniej jest kupić tubkę kleju niż pistolet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od spodu nie jest za wiele. Zastępuje filc. Jak dasz za dużo to

> będzie potem widać. I chyba taniej jest kupić tubkę kleju niż

> pistolet.

Mam pistolet ale nie mam dobrego doswiadczenia z cieplym klejem (zawsze mi sie odklejal) i do tego w sumie byl plastyczny i nie mozna go tak ladnie oszlifowac jak poxipolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ładnie zrobione ale niepasuje mi to do uno za bardzo poloneza

> przypomina

mam podobne zdanie smile.gif mam dość wszystkiego co kojarzy się z polonezem angryfire.gif

Ale praca wykonana bardzo ładnie i czysto smile.gif jak wspomniałem to najtansze skutecznie rozwiązanie żeby miec te włąsciwe wskaźniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam podobne zdanie mam dość wszystkiego co kojarzy się z polonezem

A ja, nie uwierzycie, nigdy nawet w Polonezie nie jechałem. I zupełnie mi się ten samochód nie podoba. Za to zegary wg mnie ma ładniejsze niż Uno seria. Po prostu co kto woli smile.gif.

Ideałem dla mnie jest to co ma major_601. Gustowne podświetlenie (właśnie podświetlenie a nie oświetlenie) i fajne kontrolki. Tylko cena mnie rozwala.

EDIT: Zupełnie zapomniałem na początku napisać. Ja z wielkim bólem serca kroiłem zegary z Uno (chociaż to były te najprostsze). I tak jak major_601 jestem za wstawianiem oryginalnych elementów ale... tak jak napisałem wyżej - problemem są koszty. Moje stare zegary ciągle mam. Zdecydowałem się na przeróbkę bo na półce stały mi 2 zestawy zegarów a w samochodzie miałem trzeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja, nie uwierzycie, nigdy nawet w Polonezie nie jechałem. I

> zupełnie mi się ten samochód nie podoba. Za to zegary wg mnie ma

> ładniejsze niż Uno seria.

Oczywiście że masz rację zegary seryjne w uno - ich podswietlenie to katastrofa...

Jednak dla mnie polonez to równiez katastrofa - ktos gadał ze Uno gnije jak polonez. Mój tata kupił nowego poloneza w 1995roku i po 1 zimie wyszły pierwsze 14ognisk korozji, a po 2 zimie dziury na wylot... Nie będę wspominac o innych aspektach

> Ideałem dla mnie jest to co ma major_601. Gustowne podświetlenie

> (właśnie podświetlenie a nie oświetlenie) i fajne kontrolki.

dzięki waytogo.gif

> Tylko cena mnie rozwala.

no cóż ze 100zł byłoby taniej gdyby był 1 kolor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No gratulacje

> Mi sie troche znudził zielony kolorek i myśle jak zrobić kolorki tak

> jak major_601. Tylko szkoda, że tarcze zrobili na zielonym

> plastiku.

Ja mam przeźroczysty plastik, musiałbym tylko zdrapać zieloną folię z tarczy. Potem to już tylko wstawić zamiast żarówek diody. Tylko boję się ruszać wskazówek. Nawet nie mam jeszcze patentu jak je bezpiecznie zdjąć, nie chcę nic urwać. Wiesz jak je zdjąć nic nie psując?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam przeźroczysty plastik, musiałbym tylko zdrapać zieloną folię z

> tarczy. Potem to już tylko wstawić zamiast żarówek diody. Tylko

> boję się ruszać wskazówek. Nawet nie mam jeszcze patentu jak je

> bezpiecznie zdjąć, nie chcę nic urwać. Wiesz jak je zdjąć nic

> nie psując?

Nie wiem jak w polonezowskich ale w każdych innych co przerabiałem to wystarczyło pociągnąć ewentualnie podważyć dwoma śrubokrętami. Tylko trzeba uważać żeby tarczy nie porysować. Troche to ryzykowne bo jeżeli bardzo mocno siedzą to może sie coś wyrwać. Mi sie jeszcze nie zdarzyło ale wiadomo jak to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam przeźroczysty plastik, musiałbym tylko zdrapać zieloną folię z

> tarczy. Potem to już tylko wstawić zamiast żarówek diody. Tylko

> boję się ruszać wskazówek. Nawet nie mam jeszcze patentu jak je

> bezpiecznie zdjąć, nie chcę nic urwać. Wiesz jak je zdjąć nic

> nie psując?

bardzo prosto kręć dookoła w stronę do oporu i mocniej wszystkie zejdą bez problemu, tylko zaznacz sobie skrajne pozycje!!

Jedynie wskazówke predkościomierza polecam na "widelec" lub mały precyzyjny srubokręt który wsuniesz w szczeline między tarczą a oś i podwazysz od spodu oś wskazówki plastikową od metalowego bolaca, ja mam już w tym wprawę smile.gif dasz radę spokojnie

PS. nie polecam metody "na widelec" w przypadku wskazówki obrotomierza - niestety kończy się to często wyrwaniem osi z organu i obrotomierz zepsuty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No gratulacje

> Mi sie troche znudził zielony kolorek i myśle jak zrobić kolorki tak

> jak major_601. Tylko szkoda, że tarcze zrobili na zielonym

> plastiku.

jak dasz niebieskie diody to przez zielony plastik przejdzie i będzie na niebiesko swiecić, sprawdziłem to w zegarach ze sieny, niestety w rachube nie wchodzą inne koloyr niz zielony i niebieski bo inne przez kolor - zimny zielony ciepły nie przejdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak dasz niebieskie diody to przez zielony plastik przejdzie i będzie

> na niebiesko swiecić, sprawdziłem to w zegarach ze sieny,

> niestety w rachube nie wchodzą inne koloyr niz zielony i

> niebieski bo inne przez kolor - zimny zielony ciepły nie

> przejdzie

Można jeszcze dać czerwone diody i wyjdzie coś koło pomarańczowego. Ewentualnie żółte i wyjdzie inny odcień zielonego. Ale wolał bym czyste kolorki takie jak twoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.