lisik Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 Sluchajcie, zrobilem spooora rundke po komisach i na kilkunastu autach- (patrzylem za dieslami wiec pewnie firmowkach) - byly na licznikach male naklejki z napisem V-max 190kmh i zazwyczaj logo firmy- avon itp... Co to znaczy? To jakas moda czy czemu ma to sluzyc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 chodzi o zimowki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 > Sluchajcie, zrobilem spooora rundke po komisach i na kilkunastu > autach- (patrzylem za dieslami wiec pewnie firmowkach) - byly na > licznikach male naklejki z napisem V-max 190kmh i zazwyczaj logo > firmy- avon itp... > Co to znaczy? To jakas moda czy czemu ma to sluzyc? avon to finma opon a naklejki przypominaja do jakich v-max dostosowane sa opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 > avon to finma opon firma ktora dostarcza komponenty ale fakt ze bywaja opony z logo avon-kropla w calym przemysle > a naklejki przypominaja do jakich v-max dostosowane sa opony jesli maja mniejszy index od fabrycznie montowanych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gierma Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 > firma ktora dostarcza komponenty ale fakt ze bywaja opony z logo > avon-kropla w calym przemysle A ja myslalem ze nawet sporo tego tluka > jesli maja mniejszy index od fabrycznie montowanych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 > avon to finma opon > a naklejki przypominaja do jakich v-max dostosowane sa opony No pięknie To Niemcy mają jakąś dziurę w ustawodawstwie, skoro dozwolone jest montowanie opon mogących nie wytrzymać osiągów auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 > No pięknie To Niemcy mają jakąś dziurę w ustawodawstwie, > skoro dozwolone jest montowanie opon mogących nie wytrzymać osiągów > auta Może i mają dziurę...ale mają na nią naklejkę - i chyba problem rozwiązuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 18 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2007 > Może i mają dziurę...ale mają na nią naklejkę - i chyba problem > rozwiązuje Jasne. Rozwiązanie iście w stylu polskiego ustawiania ograniczeń 40 km/h w wyjątkowo dziurawych miejscach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
multiheniek Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > No pięknie To Niemcy mają jakąś dziurę w ustawodawstwie, > skoro dozwolone jest montowanie opon mogących nie wytrzymać osiągów > auta Jeżeli klient nie miał kasy na lepsze (o wyższym indeksie prędkości) to mu o tym przypominają - proste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > Jeżeli klient nie miał kasy na lepsze (o wyższym indeksie prędkości) > to mu o tym przypominają - proste Jesli ktos nie ma kasy na akceptowalne opony to widocznie go nie stac na auto jakie posiada- proste Oszczedzanie na bezpieczenstwie to glupota. Widac nie wszytko co niemieckie musi byc lepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > Jesli ktos nie ma kasy na akceptowalne opony to widocznie go nie stac > na auto jakie posiada- proste > Oszczedzanie na bezpieczenstwie to glupota. > Widac nie wszytko co niemieckie musi byc lepsze taaaaa......szczególnie np zimowe to wszyscy kupują w indeksie przekraczającym vmax. No i napewno wszyscy wykorzystują 100% możliwości swojego auta jeśli chodzi o prędkość maksymalną....ty napewno również Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > Jesli ktos nie ma kasy na akceptowalne opony to widocznie go nie stac > na auto jakie posiada- proste > Oszczedzanie na bezpieczenstwie to glupota. > Widac nie wszytko co niemieckie musi byc lepsze pomysl ze pewnych rozmiarow opon nie mozna kupic z indeksem np H a auto moze leciec 200km/h i co wtedy? w Szwecji pewnie by juz postawil w garazu i skomlal hahaha zreszta Wam i tak P wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
multiheniek Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > Jesli ktos nie ma kasy na akceptowalne opony to widocznie go nie stac na auto jakie posiada- proste Myślę, że przeinaczyłeś sens wypowiedzi. > Oszczedzanie na bezpieczenstwie to glupota. Skoro kierowca (właściciel) jest rozsadny i nie przecenia swych możliwości i jeżdzi z prędkością dla siebie bezpieczną (a ta nie musi być równa V max jego wozu) to może mieć opony o niższym indeksie prawda ? czy to zagrożenie dla jego bezpieczeństwa ? Nie sądzę. >... Widac nie wszytko co niemieckie musi byc lepsze ... Wcale tak nie twierdzę ale to stwierdzenie ma się nijak do kontekstu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > Jesli ktos nie ma kasy na akceptowalne opony to widocznie go nie stac > na auto jakie posiada- proste > Oszczedzanie na bezpieczenstwie to glupota. > Widac nie wszytko co niemieckie musi byc lepsze troche sie kolega nie wykazal ja mam letnie w indeksie W to znaczy ze zimowe tez mam takie kupic??? ciekawe po co... gdzie zima mozna tyle jezdzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > Widac nie wszytko co niemieckie musi byc lepsze Nieprawda. W niemieckim briefie masz fabrycznie podane typy opon dopuszczonych i wymaganych dla tego autka (włacznie z indeksem prędkości) i jeżeli polizei zobaczy przy kontroli, że masz "wolniejsze", ma prawo zabrać DR i wlepić mandat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > taaaaa......szczególnie np zimowe to wszyscy kupują w indeksie > przekraczającym vmax. No i napewno wszyscy wykorzystują 100% > możliwości swojego auta jeśli chodzi o prędkość maksymalną....ty > napewno również ja kiedyś kupiłem zimówki z vmax 160km/h ciut mało, ale w zimie w zupełnosci wystarczajace Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > troche sie kolega nie wykazal > ja mam letnie w indeksie W to znaczy ze zimowe tez mam takie kupic??? W Niemczech formalnie tak. Pewnie jeżeli Cię zatrzymają poza autostradą, nie będą robili kłopotów, ale ponieważ na autostradach ograniczenia prędkości nie ma, to tam mogą być bezlitośni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > ja kiedyś kupiłem zimówki z vmax 160km/h > ciut mało, ale w zimie w zupełnosci wystarczajace otóż to. ja akurat mam i zimówki i letnie z indeksami o oczko wyższymi, niż vmax, ale to tylko dlatego, że były w dobrych pieniądzach. w zimie to i tak nieczęsto się nagina z prędkościami powyżej 200 km/h, a w lecie tez praktycznie na autostradach i to też nie jakoś długotrwale.... Biorąc pod uwagę zależność, że im wyższy indeks tym delikatniejsza i mniej odporna na uszkodzenia opona i połączenie tego z jazdą w mieście, gdzie dziury, krawęzniki, korki i bóg wie co jeszcze, to kupowanie z bardzo wysokim indeksem to taka sztuka dla sztuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > pomysl ze pewnych rozmiarow opon nie mozna kupic z indeksem np H a > auto moze leciec 200km/h i co wtedy? Jeżeli może fabrycznie "lecieć" 200, to proste - nie ma prawa dostać homologacji, jeżeli nie można do niego kupić opon. Homologacja dotyczy opon o indeksie zgodnym z maksymalną prędkością fabryczną. Jeżeli sam sobie 'podniosłeś' Vmax, to nie zmieniając opon formalnie naruszasz homologację. O ile w Polsce dosyć bezkarnie ludzie robią różne przeszczepy silników, to na zachodzie to nie jest wcale łatwe, wóz musi przejśc badania dodatkowe, a producenci jasno określają, że np,. zmieniając silnik z 1600 na 2200 musisz jeszcze zmienić układ hamulcowy, kierowniczy i zawieszenie, co najczęściej czyni operację nieopłacalną. O przeszczepach silników z innych samochodów "w garażu pana mnietka" zapomnij, policja zdejmie Cię z drogi. Co do płączu w Szwecji, tam może mniej się czepiają indeksu opon, bo i tak prędkość jest oficjalnie ograniczona do maksymalnie 130, więc jest to kwestia bardziej formalna, niż praktyczna. W innych krajach z ograniczeniami Vmax, nmoże yć podobnie. Ale w Niemczech ograniczeń nie ma i zawsze tego pilnowali. Tłumaczenie że ktoś nie ma kasy, poza Polską nie jest przyjmowane i nie jest uznawane za okoliczność łagodzącą, po prostu za chwilę delikwent ma jej jeszcze mniej, albo ma większe długi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
msikor Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > W Niemczech formalnie tak. Pewnie jeżeli Cię zatrzymają poza > autostradą, nie będą robili kłopotów, ale ponieważ na > autostradach ograniczenia prędkości nie ma, to tam mogą być > bezlitośni. powinienes wiedziec ze auto w briefie ma wpisane pare rozmiarow opon wiec taka sytulacja jak piszesz raczej nigdy nie wystapi a naklejka jest po to zeby przypominala ze masz zimowki z nizszym indeksem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 no to pozkaz mi terenowe opony AT lub MT ktore maja index H???? a sporo aut w D na takich lata no i co Ty na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gierma Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > O ile w Polsce dosyć bezkarnie ludzie robią różne przeszczepy > silników, to na zachodzie to nie jest wcale łatwe, wóz musi > przejśc badania dodatkowe, a producenci jasno określają, że np,. > zmieniając silnik z 1600 na 2200 musisz jeszcze zmienić układ > hamulcowy, kierowniczy i zawieszenie, co najczęściej czyni > operację nieopłacalną. O przeszczepach silników z innych > samochodów "w garażu pana mnietka" zapomnij, policja zdejmie Cię > z drogi. nieprawda, inaczej w UK, Francji i innyhc rynek tuningowy by nie kwitl. A to de facto oni sa chyba pionierami w swapach i idzie im to dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > powinienes wiedziec ze auto w briefie ma wpisane pare rozmiarow opon > wiec taka sytulacja jak piszesz raczej nigdy nie wystapi a naklejka > jest po to zeby przypominala ze masz zimowki z nizszym indeksem Mam wpisane cztery wymiary, ale przy każdym ten sam indeks - H. I nie ma żadnej adnotacji o "ulgowych" oponach zimowych. Ludzie piszą, że zimą po autostradzie jeździ się wolniej, więc po co zimówki z wyższym indeksem. Po suchej odśnieżonej autostradzie cały ruch jedzie tak, jak latem, wcale nie wolniej. Dlatego w Niemczech mogą się czepić. Natomiast w Poslce tylko raz mi sprawdzano indeks opon podczas kontroli, ale był właściwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > nieprawda, inaczej w UK, Francji i innyhc rynek tuningowy by nie > kwitl. A to de facto oni sa chyba pionierami w swapach i idzie > im to dobrze. Tylko że przy swapie musisz zmienić cały kompletny "kit', ktory obejmuje także inne części, inaczej Ci nie zarejestrują swapa. Przed laty się zastanawiałem, żeby w Pasku 1,6 D wstawić TD i do dzisiaj mam gdzieś "instrukcję przeszczepiania" otrzymaną z Wolfsburga, z pełną długą listą rzeczy, ktore należy wymienić oprócz silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gierma Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > Tylko że przy swapie musisz zmienić cały kompletny "kit', ktory > obejmuje także inne części, inaczej Ci nie zarejestrują swapa. > Przed laty się zastanawiałem, żeby w Pasku 1,6 D wstawić TD i do > dzisiaj mam gdzieś "instrukcję przeszczepiania" otrzymaną z > Wolfsburga, z pełną długą listą rzeczy, ktore należy wymienić > oprócz silnika. W D jest inaczej niz w UK czy F w takim razie. A instrukcja ktora dostales z VW moze byc po prostu roznica w specyfikacji pomiedzy modelami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > no to pozkaz mi terenowe opony AT lub MT ktore maja index H???? a > sporo aut w D na takich lata > no i co Ty na to? A ja na to, że we Francji, mimo iż mają znacznie lepszą komputeryzację niż nasza policja, jeździ 1,5 miliona kierowców bez prawa jazdy, po jego zatrzymaniu. Jak ich złapią, już nie jeżdżą, bo siedzą. Ale to dalej nie odstrasza. Wiele terenówek nie osiąga prędkości wymagających indeksu H. W Polsce jeździ masa samochodów z amatorsko przerobionymi reflektorami. Wiesz, że ich własciciele nie mają OC? Z automatu, bo ubezpieczenie ma podstawę odmówić jego honorowania z racji naruszenia homologacji pojazdu. Poszkodowanym zapłaci z Funduszu, ale z właściciela przeróby ściągnie regresem. I co, przez to jeździ ich mniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > W D jest inaczej niz w UK czy F w takim razie. I to się zmienia w czasie. We Francji obowiązkowe badania techniczne wprowadzono dopiero z 10 lat temu, przedtem nie było ich w ogóle. > A instrukcja ktora > dostales z VW moze byc po prostu roznica w specyfikacji pomiedzy > modelami Tak: obowiązkowa wymiana hamulców na mocniejsze, inne wahacze i półosie, inne McPhersony i takie tam specyfikacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 wiele amaerykanskich terenowek osiaga pod 200km/h zreszta G czy LC tez ponad 200 moga smigac MTek ma indexQ czyli troche malo prawda? ATek troche lepiej bo ma S ale nadal malo..... kolejny przyklad opona do chryslera 225/60/16W poszukaj zimowki z takim wlasnie indeksem. 95% opon to H i marginalnie V czyli zima tym autem nie powinno sie jezdzic skoro nie ma "wlasciwych" opon po to wlasnie sa te wklejki w aucie z rynku D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rabi Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > avon to finma opon > a naklejki przypominaja do jakich v-max dostosowane sa opony dokladnie ja mam taka naklejke zeby na zimowkach nie jechac szybciej niz 210km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.