Skocz do zawartości

Uno turbo i ręczny


luc752

Rekomendowane odpowiedzi

Jaka jest skuteczność hamulca ręcznego w Uno Turbo - chodzi mi głównie o sensowność przekładania do mnie tarcz zamiast bębnów.

Ostatnio zrobiłem remont rozpieraków i jest b. dobrze więc zastanawiam się czy jest sens przekładać. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka jest skuteczność hamulca ręcznego w Uno Turbo - chodzi mi

> głównie o sensowność przekładania do mnie tarcz zamiast bębnów.

> Ostatnio zrobiłem remont rozpieraków i jest b. dobrze więc

> zastanawiam się czy jest sens przekładać.

ja tam z turbawka do czynienia nie mialem, ale ogolnie skutecznosc recznego tarczowego jest o niebo lepsza od bebnowej wersji..

PS..szacowales moze juz koszty takiej operacji?..tez sie nad tym zastanawiam, ale jeszcze sie cenowo nie rzogladalem co i jak..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tam z turbawka do czynienia nie mialem, ale ogolnie skutecznosc

> recznego tarczowego jest o niebo lepsza od bebnowej wersji..

a ja słyszałem dokładnie odwrotną opinię frown.gif

> PS..szacowales moze juz koszty takiej operacji?..tez sie nad tym

> zastanawiam, ale jeszcze sie cenowo nie rzogladalem co i jak..

z tego co sie dowiadywałem cały komplet nie powinien kosztować wiecej niż 150 PLN ... no i oczywiście robocizna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mnie to zastanawia czemu w Duzych fiatach były tarcze z tyłu

Sam nie wiem czemu... hmm.gif Byly w 125p i Polonezach starszych, w tych nowych z oznaczeniem "Plus" z ostatnich lat produkcji byly z tylu bebny... spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam nie wiem czemu... Byly w 125p i Polonezach starszych, w tych

> nowych z oznaczeniem "Plus" z ostatnich lat produkcji byly z

> tylu bebny...

Bo te ostatnie tak nie śmigały jak te pierwsze hmm.gif

No chyba, że chodzi już o hample Lucasa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Idzie zgłupieć

> Jak z UNo

Dokladnie... sick.gif Podobnie jest z panelem sterowania ogrzewaniem, dmuchawa i kierunkiem nawiewu... Kilka aut ma ten panel identyczny jak w Espero, a kilka innych jakis taki cudaczny prosty badziew... spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokladnie... Podobnie jest z panelem sterowania ogrzewaniem,

> dmuchawa i kierunkiem nawiewu... Kilka aut ma ten panel

> identyczny jak w Espero, a kilka innych jakis taki cudaczny

> prosty badziew...

Normalnie tęsknię za komuną biglaugh.gif

Był jeden duży, no moze dwa modele 125p

I Syrenki 102, 104 ta na wiochy do łapania gęsi biglaugh.gif105 i 105L ta z wajchą w pdłodze biglaugh.gifFull wypass biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka jest skuteczność hamulca ręcznego w Uno Turbo - chodzi mi

> głównie o sensowność przekładania do mnie tarcz zamiast bębnów.

> Ostatnio zrobiłem remont rozpieraków i jest b. dobrze więc

> zastanawiam się czy jest sens przekładać.

jest trochę zabawy przy przewodach, trzeba je przedłużać tak jak i kombinować z linką ręcznego

chyba najlepiej jest całą belke przeszczepić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka jest skuteczność hamulca ręcznego w Uno Turbo - chodzi mi

> głównie o sensowność przekładania do mnie tarcz zamiast bębnów.

> Ostatnio zrobiłem remont rozpieraków i jest b. dobrze więc

> zastanawiam się czy jest sens przekładać.

nie masz sie co czaic - niektorzy do 900setek zakladalepsze hamulce bo .... wlasciwie to nie wiem - moze ciezko zatrzymac taka 900setke ? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie masz sie co czaic - niektorzy do 900setek zakladalepsze hamulce

> bo .... wlasciwie to nie wiem - moze ciezko zatrzymac taka

> 900setke ?

Kolega serio, czy ironizuje? cfaniaczek.gif

Jesli to drugie to nie rozumiem takiego podejscia..co ma pojemnosc silnika i osiagi z hamulcami wspolnego..przeciez chodzi o to, aby samochod jak najlepiej hamowal z danej predkosci, a czy ja osiaga w 6sek, czy w 26 to juz nie powinno robic roznicy.. spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ja słyszałem dokładnie odwrotną opinię

w moim bolidzie to reczny jest chyba tylko do ozdoby... Nie udalo mi sie go tak wyregulowac by np. zablokowac kola w czasie jazdy. Jedyne co to wiem ze z malej gorki to autko mi sie nie stoczy ale ze stronego zjazdu to juz gorzej. Za to jak musze sie nagle awaryjnie zatrzymac i pocisne pedal hamulca to mi z 4 papci dym idzie. Wiec tarcze z tylu sprawdzaja sie podczas zatrzymywania bolida...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaka jest skuteczność hamulca ręcznego w Uno Turbo - chodzi mi

> głównie o sensowność przekładania do mnie tarcz zamiast bębnów.

> Ostatnio zrobiłem remont rozpieraków i jest b. dobrze więc

> zastanawiam się czy jest sens przekładać.

Tarcze z tyłu sprawdzają się lepiej jeżeli chodzi o zwykłe hamowanie. Natomiast jeżeli chodzi o ręczny - do zablokowania koła potrzebna jest o wiele większa siła, niż w przypadku bębnowych. I albo masz dokładnie przeczyszczony i nasmarowany mechanizm, ręcznego albo możesz zapomnieć o zacinaniu ręcznym.

Nadmienię tylko że raczej nie kupisz tylnych zacisków ze sprawnym ręcznym smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wreszcie ktoś podał poprawna odpowiedz 893goodvibes.gif

chodzi o skuteczność hamowania tarcze mają wyższą a ma na to wpływ wiele czynników jakie wynikają z różnic między tarczą a bębnem.

Jeżeli chodzi o konstrukcje to prostota wykonania hamulca ręcznego przy bębnie ma wpływ na wybór dokonany przez producenta przy projekcie autka. W latach siedemdziesiątych był bum na hamulce tarczowe (samochody stawały się bezpieczne). I dlatego stawiano na tarcze. Obecnie na konstrukcje ma wpływ w najwyższym stopniu koszty konstrukcji i wybiera się bębny. Stwierdzono iż tylne hamulce nie mają aż takiego ważnego wpływu podczas hamowania jak przednie i dlatego z przodu mamy tarcze a z tyły bębny. Panowie i Panie Kasa rządzi ( Pieniądze to nie wszystko a wszystko to ch...)

Dziękuje i Pozdrawiam grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tarcze z tyłu sprawdzają się lepiej jeżeli chodzi o zwykłe hamowanie.

> Natomiast jeżeli chodzi o ręczny - do zablokowania koła

> potrzebna jest o wiele większa siła, niż w przypadku bębnowych.

> I albo masz dokładnie przeczyszczony i nasmarowany mechanizm,

> ręcznego albo możesz zapomnieć o zacinaniu ręcznym.

> Nadmienię tylko że raczej nie kupisz tylnych zacisków ze sprawnym

> ręcznym

Ja u siebie w cromie naprawiałem zapieczony zacisk ( nie działał ręczny ) i jest ok. Zacisk jest tego samego typu co w uno , tylko srednica tłoczka jest większa. Co prawda trzeba mieć dużo wprawy aby zrobić to dobrze ( przy składaniu jest problem z włożeniem pierścienia osadczego - trzeba mocno ściśnąć sprężynę i wtedy wkładać segeer za pomoca bardzo cienkich szczypiec - ja zrobiłem z nozyczek i jest ok, ale i tak troche idzie się powq@$%^^%ć przy składaniu.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nadmienię tylko że raczej nie kupisz tylnych zacisków ze sprawnym

> ręcznym

ja kupilem zlosnik.gif fakt, byly w zasadzie nowe 270751858-jezyk.gif mam stromy podjazd i dzialaja ok, potrzeba wiekszej sily niz przy bebnach - mam tam dosc mocne sprezynki przy kazdym zacisku, nie wspominajac juz o jego konstrukcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wreszcie ktoś podał poprawna odpowiedz

> chodzi o skuteczność hamowania tarcze mają wyższą a ma na to wpływ

> wiele czynników jakie wynikają z różnic między tarczą a bębnem.

> Jeżeli chodzi o konstrukcje to prostota wykonania hamulca ręcznego

> przy bębnie ma wpływ na wybór dokonany przez producenta przy

> projekcie autka. W latach siedemdziesiątych był bum na hamulce

> tarczowe (samochody stawały się bezpieczne). I dlatego stawiano

> na tarcze. Obecnie na konstrukcje ma wpływ w najwyższym stopniu

> koszty konstrukcji i wybiera się bębny. Stwierdzono iż tylne

> hamulce nie mają aż takiego ważnego wpływu podczas hamowania jak

> przednie i dlatego z przodu mamy tarcze a z tyły bębny. Panowie

> i Panie Kasa rządzi ( Pieniądze to nie wszystko a wszystko to

> ch...)

> Dziękuje i Pozdrawiam

no nie do końca jest to prawda

hamulec bębnowy ma większą skuteczność jako hamulec postojowy

a ponieważ na tył kładzony jest mniejszy nacisk to i są bębny zakładane

co innego z autami które mają dużą moc silnika

tam aby toto zatrzymać są potrzebne wydajniejsze heble i zapodaje się tarcze na obu osiach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja u siebie w cromie naprawiałem zapieczony zacisk ( nie działał

> ręczny ) i jest ok. Zacisk jest tego samego typu co w uno ,

> tylko srednica tłoczka jest większa. Co prawda trzeba mieć dużo

> wprawy aby zrobić to dobrze ( przy składaniu jest problem z

> włożeniem pierścienia osadczego - trzeba mocno ściśnąć sprężynę

> i wtedy wkładać segeer za pomoca bardzo cienkich szczypiec - ja

> zrobiłem z nozyczek i jest ok, ale i tak troche idzie się

> powq@$%^^%ć przy składaniu.

> pozdr

No to wyobraź sobie wciskanie tego pierścienia przy tłoczku o średnicy 30mm. Jeżeli ktoś by mi powiedział że nie ma takiej rzeczy, która mogłaby wyprowadzić go z równowagi, to kazałbym mu właśnie złożyć tylny zacisk ut spowrotem do kupy wink.gif

P.S. Aha - chciałbym z tej okazji pozdrowić mops'a zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oki nie dopisałem o ręcznym

> Ja uważam że to zbędny wydatek jeżeli chodzi o 1.0 45KM

> co innego jak ma się 100 KM

i o to chodzi, lepszym rozwiązaniem jeżeli już ktoś tak bardzo chce mieć z tyłu tarcze, jest swap kompletnej belki tylniej od ut

znikają problemy z przewodami hamulcowymi a pompa i tak wydoli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo taka moda weszła na heble tarczowe, takie trendy wtedy te fiacisze

> były

Ale było fajnie z klocuszami, te kończone się z przodu dawało się na tył i wszytko było cacy ok.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a mnie się wydaje, że z tyłu to sa inne klocusze

Tak oryginalnie na tyle są cieńsze, ale jak z przodka są już zjechane to na tył możesz przełożyć i gra ok.gif

Robiłem tak wielokrotnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.