luc752 Napisano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 Jaka jest skuteczność hamulca ręcznego w Uno Turbo - chodzi mi głównie o sensowność przekładania do mnie tarcz zamiast bębnów. Ostatnio zrobiłem remont rozpieraków i jest b. dobrze więc zastanawiam się czy jest sens przekładać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciechwoj Napisano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 > Jaka jest skuteczność hamulca ręcznego w Uno Turbo - chodzi mi > głównie o sensowność przekładania do mnie tarcz zamiast bębnów. > Ostatnio zrobiłem remont rozpieraków i jest b. dobrze więc > zastanawiam się czy jest sens przekładać. ja tam z turbawka do czynienia nie mialem, ale ogolnie skutecznosc recznego tarczowego jest o niebo lepsza od bebnowej wersji.. PS..szacowales moze juz koszty takiej operacji?..tez sie nad tym zastanawiam, ale jeszcze sie cenowo nie rzogladalem co i jak.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luc752 Napisano 27 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 > ja tam z turbawka do czynienia nie mialem, ale ogolnie skutecznosc > recznego tarczowego jest o niebo lepsza od bebnowej wersji.. a ja słyszałem dokładnie odwrotną opinię > PS..szacowales moze juz koszty takiej operacji?..tez sie nad tym > zastanawiam, ale jeszcze sie cenowo nie rzogladalem co i jak.. z tego co sie dowiadywałem cały komplet nie powinien kosztować wiecej niż 150 PLN ... no i oczywiście robocizna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 > ale ogolnie skutecznosc recznego tarczowego jest o niebo lepsza od bebnowej wersji.. A ja slyszalem dokladnie cos odwrotnego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciechwoj Napisano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 > A ja slyszalem dokladnie cos odwrotnego... ja tylko mowie, jakie ja mialem odczucia...co prawda 2 rozne samochody..ale bebnowy nawet za czasow swojej swietnosci wydawal sie byc mimo wszystko slabszym rozwiazaniem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 > A ja slyszalem dokladnie cos odwrotnego... Też mnie to zastanawia czemu w Duzych fiatach były tarcze z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciechwoj Napisano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 > z tego co sie dowiadywałem cały komplet nie powinien kosztować wiecej > niż 150 PLN ... no i oczywiście robocizna Ale razem z zaciskami?..bo nie wiem , czy my o tym samym..mnie chodzi o koszta przerobki na tarcze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 > Też mnie to zastanawia czemu w Duzych fiatach były tarcze z tyłu Sam nie wiem czemu... Byly w 125p i Polonezach starszych, w tych nowych z oznaczeniem "Plus" z ostatnich lat produkcji byly z tylu bebny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 > Sam nie wiem czemu... Byly w 125p i Polonezach starszych, w tych > nowych z oznaczeniem "Plus" z ostatnich lat produkcji byly z > tylu bebny... Bo te ostatnie tak nie śmigały jak te pierwsze No chyba, że chodzi już o hample Lucasa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 > No chyba, że chodzi już o hample Lucasa W robocie takie mam Caro Plusy, ze z przodu maja Lucasy, a z tylu bebny zwykle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 > W robocie takie mam Caro Plusy, ze z przodu maja Lucasy, a z tylu > bebny zwykle... Idzie zgłupieć Jak z UNo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrot Napisano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 > Idzie zgłupieć > Jak z UNo Dokladnie... Podobnie jest z panelem sterowania ogrzewaniem, dmuchawa i kierunkiem nawiewu... Kilka aut ma ten panel identyczny jak w Espero, a kilka innych jakis taki cudaczny prosty badziew... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 > Dokladnie... Podobnie jest z panelem sterowania ogrzewaniem, > dmuchawa i kierunkiem nawiewu... Kilka aut ma ten panel > identyczny jak w Espero, a kilka innych jakis taki cudaczny > prosty badziew... Normalnie tęsknię za komuną Był jeden duży, no moze dwa modele 125p I Syrenki 102, 104 ta na wiochy do łapania gęsi 105 i 105L ta z wajchą w pdłodze Full wypass Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 27 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 > Jaka jest skuteczność hamulca ręcznego w Uno Turbo - chodzi mi > głównie o sensowność przekładania do mnie tarcz zamiast bębnów. > Ostatnio zrobiłem remont rozpieraków i jest b. dobrze więc > zastanawiam się czy jest sens przekładać. jest trochę zabawy przy przewodach, trzeba je przedłużać tak jak i kombinować z linką ręcznego chyba najlepiej jest całą belke przeszczepić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2005 > Jaka jest skuteczność hamulca ręcznego w Uno Turbo - chodzi mi > głównie o sensowność przekładania do mnie tarcz zamiast bębnów. > Ostatnio zrobiłem remont rozpieraków i jest b. dobrze więc > zastanawiam się czy jest sens przekładać. nie masz sie co czaic - niektorzy do 900setek zakladalepsze hamulce bo .... wlasciwie to nie wiem - moze ciezko zatrzymac taka 900setke ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ciechwoj Napisano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2005 > nie masz sie co czaic - niektorzy do 900setek zakladalepsze hamulce > bo .... wlasciwie to nie wiem - moze ciezko zatrzymac taka > 900setke ? Kolega serio, czy ironizuje? Jesli to drugie to nie rozumiem takiego podejscia..co ma pojemnosc silnika i osiagi z hamulcami wspolnego..przeciez chodzi o to, aby samochod jak najlepiej hamowal z danej predkosci, a czy ja osiaga w 6sek, czy w 26 to juz nie powinno robic roznicy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mops Napisano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2005 > a ja słyszałem dokładnie odwrotną opinię w moim bolidzie to reczny jest chyba tylko do ozdoby... Nie udalo mi sie go tak wyregulowac by np. zablokowac kola w czasie jazdy. Jedyne co to wiem ze z malej gorki to autko mi sie nie stoczy ale ze stronego zjazdu to juz gorzej. Za to jak musze sie nagle awaryjnie zatrzymac i pocisne pedal hamulca to mi z 4 papci dym idzie. Wiec tarcze z tylu sprawdzaja sie podczas zatrzymywania bolida... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markbrother Napisano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2005 > Jaka jest skuteczność hamulca ręcznego w Uno Turbo - chodzi mi > głównie o sensowność przekładania do mnie tarcz zamiast bębnów. > Ostatnio zrobiłem remont rozpieraków i jest b. dobrze więc > zastanawiam się czy jest sens przekładać. Tarcze z tyłu sprawdzają się lepiej jeżeli chodzi o zwykłe hamowanie. Natomiast jeżeli chodzi o ręczny - do zablokowania koła potrzebna jest o wiele większa siła, niż w przypadku bębnowych. I albo masz dokładnie przeczyszczony i nasmarowany mechanizm, ręcznego albo możesz zapomnieć o zacinaniu ręcznym. Nadmienię tylko że raczej nie kupisz tylnych zacisków ze sprawnym ręcznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2005 wreszcie ktoś podał poprawna odpowiedz chodzi o skuteczność hamowania tarcze mają wyższą a ma na to wpływ wiele czynników jakie wynikają z różnic między tarczą a bębnem. Jeżeli chodzi o konstrukcje to prostota wykonania hamulca ręcznego przy bębnie ma wpływ na wybór dokonany przez producenta przy projekcie autka. W latach siedemdziesiątych był bum na hamulce tarczowe (samochody stawały się bezpieczne). I dlatego stawiano na tarcze. Obecnie na konstrukcje ma wpływ w najwyższym stopniu koszty konstrukcji i wybiera się bębny. Stwierdzono iż tylne hamulce nie mają aż takiego ważnego wpływu podczas hamowania jak przednie i dlatego z przodu mamy tarcze a z tyły bębny. Panowie i Panie Kasa rządzi ( Pieniądze to nie wszystko a wszystko to ch...) Dziękuje i Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2005 > Tarcze z tyłu sprawdzają się lepiej jeżeli chodzi o zwykłe hamowanie. > Natomiast jeżeli chodzi o ręczny - do zablokowania koła > potrzebna jest o wiele większa siła, niż w przypadku bębnowych. > I albo masz dokładnie przeczyszczony i nasmarowany mechanizm, > ręcznego albo możesz zapomnieć o zacinaniu ręcznym. > Nadmienię tylko że raczej nie kupisz tylnych zacisków ze sprawnym > ręcznym Ja u siebie w cromie naprawiałem zapieczony zacisk ( nie działał ręczny ) i jest ok. Zacisk jest tego samego typu co w uno , tylko srednica tłoczka jest większa. Co prawda trzeba mieć dużo wprawy aby zrobić to dobrze ( przy składaniu jest problem z włożeniem pierścienia osadczego - trzeba mocno ściśnąć sprężynę i wtedy wkładać segeer za pomoca bardzo cienkich szczypiec - ja zrobiłem z nozyczek i jest ok, ale i tak troche idzie się powq@$%^^%ć przy składaniu. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
apac Napisano 28 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2005 > Nadmienię tylko że raczej nie kupisz tylnych zacisków ze sprawnym > ręcznym ja kupilem fakt, byly w zasadzie nowe mam stromy podjazd i dzialaja ok, potrzeba wiekszej sily niz przy bebnach - mam tam dosc mocne sprezynki przy kazdym zacisku, nie wspominajac juz o jego konstrukcji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2005 > wreszcie ktoś podał poprawna odpowiedz > chodzi o skuteczność hamowania tarcze mają wyższą a ma na to wpływ > wiele czynników jakie wynikają z różnic między tarczą a bębnem. > Jeżeli chodzi o konstrukcje to prostota wykonania hamulca ręcznego > przy bębnie ma wpływ na wybór dokonany przez producenta przy > projekcie autka. W latach siedemdziesiątych był bum na hamulce > tarczowe (samochody stawały się bezpieczne). I dlatego stawiano > na tarcze. Obecnie na konstrukcje ma wpływ w najwyższym stopniu > koszty konstrukcji i wybiera się bębny. Stwierdzono iż tylne > hamulce nie mają aż takiego ważnego wpływu podczas hamowania jak > przednie i dlatego z przodu mamy tarcze a z tyły bębny. Panowie > i Panie Kasa rządzi ( Pieniądze to nie wszystko a wszystko to > ch...) > Dziękuje i Pozdrawiam no nie do końca jest to prawda hamulec bębnowy ma większą skuteczność jako hamulec postojowy a ponieważ na tył kładzony jest mniejszy nacisk to i są bębny zakładane co innego z autami które mają dużą moc silnika tam aby toto zatrzymać są potrzebne wydajniejsze heble i zapodaje się tarcze na obu osiach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2005 > Też mnie to zastanawia czemu w Duzych fiatach były tarcze z tyłu bo taka moda weszła na heble tarczowe, takie trendy wtedy te fiacisze były Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2005 Bebnowy reczny jest lepszy od tarczowego !!! w np: BMW z tyłu są tarcze + beben tylko do hamulca recznego a więc 2 w 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2005 > Bebnowy reczny jest lepszy od tarczowego !!! > w np: BMW z tyłu są tarcze + beben tylko do hamulca recznego a więc 2 > w 1 ja inaczej nie twierdzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markbrother Napisano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2005 > ja kupilem fakt, byly w zasadzie nowe mam stromy podjazd i > dzialaja ok, potrzeba wiekszej sily niz przy bebnach - mam tam > dosc mocne sprezynki przy kazdym zacisku, nie wspominajac juz o > jego konstrukcji... Owszem, ale nie kupiłeś ich za 100-150 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2005 oki nie dopisałem o ręcznym Ja uważam że to zbędny wydatek jeżeli chodzi o 1.0 45KM co innego jak ma się 100 KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markbrother Napisano 29 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2005 > Ja u siebie w cromie naprawiałem zapieczony zacisk ( nie działał > ręczny ) i jest ok. Zacisk jest tego samego typu co w uno , > tylko srednica tłoczka jest większa. Co prawda trzeba mieć dużo > wprawy aby zrobić to dobrze ( przy składaniu jest problem z > włożeniem pierścienia osadczego - trzeba mocno ściśnąć sprężynę > i wtedy wkładać segeer za pomoca bardzo cienkich szczypiec - ja > zrobiłem z nozyczek i jest ok, ale i tak troche idzie się > powq@$%^^%ć przy składaniu. > pozdr No to wyobraź sobie wciskanie tego pierścienia przy tłoczku o średnicy 30mm. Jeżeli ktoś by mi powiedział że nie ma takiej rzeczy, która mogłaby wyprowadzić go z równowagi, to kazałbym mu właśnie złożyć tylny zacisk ut spowrotem do kupy P.S. Aha - chciałbym z tej okazji pozdrowić mops'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 30 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2005 > oki nie dopisałem o ręcznym > Ja uważam że to zbędny wydatek jeżeli chodzi o 1.0 45KM > co innego jak ma się 100 KM i o to chodzi, lepszym rozwiązaniem jeżeli już ktoś tak bardzo chce mieć z tyłu tarcze, jest swap kompletnej belki tylniej od ut znikają problemy z przewodami hamulcowymi a pompa i tak wydoli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 30 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2005 > bo taka moda weszła na heble tarczowe, takie trendy wtedy te fiacisze > były Ale było fajnie z klocuszami, te kończone się z przodu dawało się na tył i wszytko było cacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 30 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2005 > Ale było fajnie z klocuszami, te kończone się z przodu dawało się na > tył i wszytko było cacy a mnie się wydaje, że z tyłu to sa inne klocusze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 30 Kwietnia 2005 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2005 > a mnie się wydaje, że z tyłu to sa inne klocusze Tak oryginalnie na tyle są cieńsze, ale jak z przodka są już zjechane to na tył możesz przełożyć i gra Robiłem tak wielokrotnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 3 Maja 2005 Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 potwierdzam to co juz wczesniej padlo. w UT reczny jest dla ozdoby heheh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.