Skocz do zawartości

406 coupe - wyleczcie mnie ;)


PrezesAdam

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi już po głowie od dłuższego czasu jakieś Coupe. Mocno zachorowałem na Megane Coupe, ale skutecznie mnie z tego wyleczono (sami użytkownicy mówili mi wprost żeby sobie dać spokój). W międzyczasie wybór (troche z rozsądku) padł na Civica, ale chęć posiadaniaCoupe mi nie daje mi spokoju (póki fotelika dla dziecka nie musze wozić to trzeba korzystać wink.gif)

I tutaj zrodził się pomysł na 406 Coupe, z silnikiem 2,0, w cenie do ok 25 tyś zł. Zdaję sobie sprawę że będzie to auto troche starsze niż mój Cif, no ale ta stylistyka i charakter serduszka.gif

Tak więc prosiłbym o opinie nt. tego auta:

- silnik 2,0 - ile to realnie pali, jak z trwałością??

- skrzynia automat daje rade przy tym silniku?? (dla mnie to auto nie musi ruszać pierwsze spod swiateł, wystarczy że jest ładne grinser006.gif)

- jak z częsciami i obsługą, czy pokrywają się elementy ze zwykłą 406??

- jak się trzyma zawiecha?

- typowe usterki?

I ogólnie - pchać się w takiego francuza?? jakie uważacie za i przeciw? confused.gifconfused.gifconfused.gif

Z góry dziękuję za wszelkie opinie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na konkretne pytania Ci nie odpowiem żeby nie wprowadzać w błąd, ale od kilku miesięcy szukamy z kolegą dla niego 406 coupe z tym, że 3.0 V6 i po obejrzeniu kilkunastu sztuk w kraju doszliśmy do wniosku, że do 25 tys. nie znajdziesz u nas sztuki wartej uwagi. Albo były bardzo mocno bite albo mają wątpliwe papiery.

Perełki rozchodzą się moment po pojawieniu się ogłoszenia, jeśli w ogóle są w ten sposób sprzedawane.

Ale jak masz czas i ochotę szukaj, auto piękne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mnie pamięć nie myli, to 406 Coupe nie było montowane w fabrykach Peugeota (!) ale przez jakąś niezależną firmę we Włoszech.

Problemy z jakością tego auta spowodowały, że Peugeot całkowicie przejął na siebie produkcję następcy - 407 Coupe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj bardzo bliski kumpel ma wlasnie 406 coupe, 2.0, rocznik 1998 czerwony zlosnik.gif

Ogolnie auto daje rade... wygodne, przestronne. Silnik 2.0 nie zachwyca osiagami ale jakos jedzie... spalanie niestety na poziomie 10-11 litrow w miescie.

Co do czesci... wiekszosc pokrywa sie z 406 - eksploatacyjne praktycznie wszystkie, a wiec i ceny normalne ok.gif

Co do zawiechy... niestety ciagle cos mu w niej leci... Moze to wina felg 17", ale ogolnie jakiejs masakry nie ma - ale i tak jest gorzej niz w fiacie.

Problemow dostarcza elektyka - ABS (non stop cos sie dzieje) i AIR-BAG (tego sie zrobic po prostu nie da... wykasowanie bledu - 3 dni i znowu to samo, a samochod serwisowany praktycznie tylko w ASO, ale podobno w pugach to normalne) no.gif

Jak masz jeszcze jakies pytania to wal - zapytam, albo bede sam wiedzial wink.gif

A co do automatu.. baaaardzo ogranicza mozliwosci i szarpie - to akurat dowiadczenie z 3 jazd tym samochodem z automatem - kolega ma manuala no.gif

Aha no i dodam, ze NIBY ma przebieg 130kkm, ale naprawde szacujemy grubo ponad 200 (zuzycie kierownicy i innych elementow - o dziwo tapicerka idealna icon_eek.gif ). Jak na taki przebieg realny samochod trzyma sie raczej idealnie ok.gif Silnik nie do zarypania, podobnie jak skrzynia ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z góry dziękuję za wszelkie opinie

Szef mój sprzedaje V6 2.9L Pack

Rok 2002, jutro dopytam o przebieg, jak jesteś zainteresowany wink.gif

Mówi, że w 15 po Uci się mieści, cały czas serwis w ASO, nawet zadrapania nie miał/ma blush.gif

Fajne auto, i ten dzwięk V6-tek vibra.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fajne auto, i ten dzwięk V6-tek

Jeśli już coupe i dźwięk to może na BMW spójrz. 25k to akurat

na E36 z końca produkcji '98 ew nowsze śliczne E46 coupe.

Rzędowa szóstka w kwestii dźwięku czy kultury pracy na głowę

bije wszystkie V6. Razem wzięte wszystkie V6.

No i napęd jest na tą oś co trzeba. Jeśłi nie nie masz

doświadczenia z tylnym napędem,wówczas polecam kontrolę

trakcji (ASC+T). Pug w coupe podoba mi się, jest ładniejszy od

E36 jednak od E46 już nie.

Wyleczyć cię... hmmm ja zauważyłem że potoczne opinie

sprawdzają się w 99% - wiesz co się mówi o autach na F?

Miałem Astrę F i miałem dokładnie te wszystkie problemu

które mówi się że astra ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I ogólnie - pchać się w takiego francuza?? jakie uważacie za i

> przeciw?

> Z góry dziękuję za wszelkie opinie

406 coupe jest śliczne wizualnie, do tego dostarcza naprawdę dużo frajdy jak akurat nie stoi zepsute, a z tego co wyczytałem po różnych opiniach userów to jest to raczej częstszy stan...

a jeśli myślisz o coupe to może fiat coupe ...

znajomy ma takiego z silniekiem 2.0 na gazie - pali mu poniżej 10, osiągi ma wystarczające, dźikie silnika mimo że 4 gary bardzo ładny no i części wcale nie są takie drogie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie autko godne polecenia, dobrze sie prowadzi, silnik 2.0 dosc dobrze radzi sobie z nadwoziem. Pali po miescie ok 10-11L w trrasie mozna zejsc nizej.

Kolega ma akurat takiego do sprzedania- auto naprawde godne polecenia, jezeli bedziesz chcial wiecej info zapraszam na priv ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rzędowa szóstka w kwestii dźwięku czy kultury pracy na głowę

> bije wszystkie V6. Razem wzięte wszystkie V6.

Jasne... a ja jestem mnichem buddyjskim w szkockiej sukience kochającym małe upośledzone robaczki biglaugh.gif

V-ka to V-ka, to są silniki dobre, dopracowane i mocne, jeśli chodzi o dźwięk, to na pewno ładniej brzmi moim zdaniem V-ka... przynajmniej ta z puga 605 (3.0) brzmiała ślicznie i miała kopa niemiłosiernego jak na tak ciężkie i duże auto, co do kultury pracy... nie jeśdziłem jeszcze takim R-kiem, który dorównałby V-ce wink.gif

> No i napęd jest na tą oś co trzeba. Jeśłi nie nie masz

> doświadczenia z tylnym napędem,wówczas polecam kontrolę

> trakcji (ASC+T).

To nie jest aż tak duża moc, żeby ładować napędy na tył, poza tym... jedź sobie na hamownię i sprawdź jaką masz moc zlosnik.gif tylnonapędowce niestety tracą sporo na tej mocy właśnie przez przełożenie napędu na tylne kółka... tam musi być wszystko idealnie sprawne, bez żadnych luzów itp. itd.

> Pug w coupe podoba mi się, jest ładniejszy od

> E36 jednak od E46 już nie.

pug 406 coupe, to chyba jedno z najładniejszych coupe jakie świat widział... i 407 coupe to obraza 406 coupe zlosnik.gif

> Wyleczyć cię... hmmm ja zauważyłem że potoczne opinie

> sprawdzają się w 99% - wiesz co się mówi o autach na F?

> Miałem Astrę F i miałem dokładnie te wszystkie problemu

> które mówi się że astra ma.

A tak zachwalałeś jak sprzedawałeś biglaugh.gif

Z jednym się zgodzę tylko... "dżerman endżajnery idnahałs" to jest to biglaugh.gif tam wszystko jest takie.... poukładane i na miejscu i ma swoje przeznaczenie wink.gif Może i proste, może toporne... ale kurde... gdyby ktoś 2 miesiące temu postawił przede mną passata 1.6 TD i lanosa 1.5 16V, to bez chwili namysłu wybrałbym to drugie... dzisiaj bez chwili namysłu osiurałbym lanosa ciepłym żółtym biglaugh.gif

Przypuszczam, że w przypadku puga i bmw byłoby podobnie wink.gif wybrałbym bmw... bo już się przekonałem do aut stylizowanych na czołgi tiger hehe.gif (audi jednak mnie do nich nie przekonało, przynajmniej B4)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jasne... a ja jestem mnichem buddyjskim w szkockiej sukience

Od dziś będę mówił na ciebie lama. Od Dalaj Lamy - jedynego mnicha którego znam z nazwiska.

> V-ka to V-ka, to są silniki dobre, dopracowane i mocne, jeśli chodzi

> o dźwięk, to na pewno ładniej brzmi moim zdaniem V-ka...

Z inżynierskiego punktu widzenia V6 jest gorszy od R6 i basta.

Wibracje wewnętrzne silnika, konieczność niwelowania ichże dodatkowymi odważnikami przez

to większa bezwładność i marnowania mocy na jej pokonanie.

Polecam ten artykulik:

http://hondapl.org/technika/engine/smoothness.html

Wieczorem jak nie zapomnę podeslę jeszcze coś w języku rosyjskim.

> przynajmniej ta z puga 605 (3.0) brzmiała ślicznie i miała kopa

> niemiłosiernego jak na tak ciężkie i duże auto, co do kultury

> pracy... nie jeśdziłem jeszcze takim R-kiem, który dorównałby

> V-ce

Sugerujesz że wolisz puga 605 3.0 V6 niż BMW R6 3.0 0_o ?!

> To nie jest aż tak duża moc, żeby ładować napędy na tył, poza tym...

> jedź sobie na hamownię i sprawdź jaką masz moc tylnonapędowce

> niestety tracą sporo na tej mocy właśnie przez przełożenie

> napędu na tylne kółka... tam musi być wszystko idealnie sprawne,

> bez żadnych luzów itp. itd.

Postawiłeś tezę, mocno naciąganą - celem jej udowodnienia przedstaw mi

wykres hamowni potwierdzający twą tezę lub też zasponosoruj hamownię

żeby sprawdzić moję betę.

> Z jednym się zgodzę tylko... "dżerman endżajnery idnahałs" to jest to

No właśnie zlosnik.gif

> Może i proste, może toporne...

To chyba w VW zlosnik.gif

> tiger

Pantera raczej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem doczynienia z takim autem tylko z silnikiem 3.0 (ciemno czerwony z żółtą skórą 893goodvibes.gif). Wizualnie jaki jest każdy widzi...jest piękny ok.gif. Silnik...z 2.0 to nie wiem, ale ta wersja którą ja miałem przyjemność jeździć dawała radę. Wiem, że największą bolączką tego auta była elektryka po za tym wszystko ok ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z inżynierskiego punktu widzenia V6 jest gorszy od R6 i basta.

> Wibracje wewnętrzne silnika, konieczność niwelowania ichże

> dodatkowymi odważnikami przez

> to większa bezwładność i marnowania mocy na jej pokonanie.

> Polecam ten artykulik:

> http://hondapl.org/technika/engine/smoothness.html

100% racji.

JEDYNA przewaga V6 nad R6 to mniejsze wymiary.

Przekonanie o wyższości V6 nad R6 to mit wynikający z niewiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 100% racji.

> JEDYNA przewaga V6 nad R6 to mniejsze wymiary.

> Przekonanie o wyższości V6 nad R6 to mit wynikający z niewiedzy.

tak sie sklada ze mialem pare V6 w swojej karierze a obecnie posiadam 2 sztuki a wypowiadam sie dla tego ze mialem tez R6 w BMW i w JEEPe

najgorsze to sa mity fanatykow hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi już po głowie od dłuższego czasu jakieś Coupe.

> Mocno

> zachorowałem na Megane Coupe, ale skutecznie mnie z tego

> wyleczono (sami użytkownicy mówili mi wprost żeby sobie dać

> spokój).

co za bzdury ....

znam bardzo dobrze Renault, nie są bardziej wcale awaryjne niż inne marki

jesli chodzi o coupe to jest to bardzo udany model, wiem co mówię

szczególnie godny polecenia jest motor 1.6 16V w wersjach po liftingu po 1999 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi już po głowie od dłuższego czasu jakieś Coupe. Mocno

> zachorowałem na Megane Coupe, ale skutecznie mnie z tego

> wyleczono (sami użytkownicy mówili mi wprost żeby sobie dać

> spokój). W międzyczasie wybór (troche z rozsądku) padł na

> Civica, ale chęć posiadaniaCoupe mi nie daje mi spokoju (póki

> fotelika dla dziecka nie musze wozić to trzeba korzystać )

> I tutaj zrodził się pomysł na 406 Coupe, z silnikiem 2,0, w cenie do

> ok 25 tyś zł. Zdaję sobie sprawę że będzie to auto troche

> starsze niż mój Cif, no ale ta stylistyka i charakter

> Tak więc prosiłbym o opinie nt. tego auta:

> - silnik 2,0 - ile to realnie pali, jak z trwałością??

> - skrzynia automat daje rade przy tym silniku?? (dla mnie to auto nie

> musi ruszać pierwsze spod swiateł, wystarczy że jest ładne )

> - jak z częsciami i obsługą, czy pokrywają się elementy ze zwykłą

> 406??

> - jak się trzyma zawiecha?

> - typowe usterki?

> I ogólnie - pchać się w takiego francuza?? jakie uważacie za i

> przeciw?

> Z góry dziękuję za wszelkie opinie

kappa coupe 3,0 V6 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 w sedanie bardzo sprawnie daje sobie radę! :-)

Tyle, że to limuzyna jest - a wersja która wygląda jak małe Ferrari nie powinna być tak bardzo od niego wolniejsza ;-)

Z usterek, kupiłem auto 3 miesiące temu - przejechałem 8kkm, usterki:

a) przepalona żarówka H7

b) rozebranie, nasmarowanie i złożenie zamka od strony kierowcy.

Zawieszenie jak narazie ma się dobrze, hamulce są dość mocne.

Jedyne co nie działa od początku to podgrzewanie przednich foteli, ale nie miałem jeszcze czasu się tym pobawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OT: a może ford cougar 2.5 v6 to takie dwudrzwiowe mondeo

Nooooooo, nie powiedziałbym. Cougar to jednak nieco więcej, aniżeli zwykłe mondeo. Zawieszenie w cougarze jest bardziej zbliżone do wersji ST - a to już nie jest typowe MDO. Tak samo silnik - w cougarze grzebali w silniku ludzie od Coswortha; to nie to samo, co mondeowski 2.5 V6 Duratec.

Cougar to fajna zabawka, ale lepiej dobrze się przyłożyć do wyszukania naprawdę dobrego egzemplarza, bo w przeciwnym razie naprawy nie będą kosztowały "jak w Mondeo".

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O ile mnie pamięć nie myli, to 406 Coupe nie było montowane w

> fabrykach Peugeota (!) ale przez jakąś niezależną firmę we

> Włoszech.

> Problemy z jakością tego auta spowodowały, że Peugeot całkowicie

> przejął na siebie produkcję następcy - 407 Coupe.

Byl montowany w zakladach Pininfariny we Wloszech ok.gif

Co do awaryjnosci sie nie wypowiem bo niestety nie wiem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mazdy ???

> Spradzę, popytam się i postaram się wzbogacić moją wiedzię nt.

> Cougara.

> Co masz na myśli mowiąc o "silniku Mazdy"?

> Pozdro

> Bartek

no tak wlasnie pomyslalem bo skoro w probe byl 2.5 V6 z mazdy(jedyna dobra rzecz w tym aucie) to moze i w coguarze jest technika rodem z japoni smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.