Skocz do zawartości

co jest grane? (stukot mimo wymiany przegubów)


DEV

Rekomendowane odpowiedzi

wew sobotę zeszłą wymieniałem przeguby zewnętrzne na nowe, myślałem że się przód uciszy, a tu cały czas na zakrętach w lewo takie stukanie trzaskanie słychac jak przed wymianą, podczas jazdy na wprost również cichy hałas.

Przed wymianą było głośniej na wprost i trzaskał prawy i lewy przegub, zresztą jak miało być skoro opasek na gumach nie było nie wiadomo jak długo.

po wymianie słychac coś podobnego nadal z lewej strony

Co to moze byc za przyczyna?

Dodam tylko, iż mam wrażenie jakby w lewo skręcało mi się łatwiej i ciaśniejszy zakręt brało autko aniżeli w prawo (ciężej i R większe). Niestety na chwilę obecną nie pomierzyłem ilości obrotów kiera w obie strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wew sobotę zeszłą wymieniałem przeguby zewnętrzne na nowe, myślałem

> że się przód uciszy, a tu cały czas na zakrętach w lewo takie

> stukanie trzaskanie słychac jak przed wymianą, podczas jazdy na

> wprost również cichy hałas.

> Przed wymianą było głośniej na wprost i trzaskał prawy i lewy

> przegub, zresztą jak miało być skoro opasek na gumach nie było

> nie wiadomo jak długo.

> po wymianie słychac coś podobnego nadal z lewej strony

> Co to moze byc za przyczyna?

> Dodam tylko, iż mam wrażenie jakby w lewo skręcało mi się łatwiej i

> ciaśniejszy zakręt brało autko aniżeli w prawo (ciężej i R

> większe). Niestety na chwilę obecną nie pomierzyłem ilości

> obrotów kiera w obie strony.

to chyba normalne ze auto w 1 strone lepiej skreca niz w druga, co do chalasu to sprawdz tak jak mowilem na gg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wew sobotę zeszłą wymieniałem przeguby zewnętrzne na nowe, myślałem

> że się przód uciszy, a tu cały czas na zakrętach w lewo takie

> stukanie trzaskanie słychac jak przed wymianą, podczas jazdy na

> wprost również cichy hałas.

> Przed wymianą było głośniej na wprost i trzaskał prawy i lewy

> przegub, zresztą jak miało być skoro opasek na gumach nie było

> nie wiadomo jak długo.

> po wymianie słychac coś podobnego nadal z lewej strony

> Co to moze byc za przyczyna?

> Dodam tylko, iż mam wrażenie jakby w lewo skręcało mi się łatwiej i

> ciaśniejszy zakręt brało autko aniżeli w prawo (ciężej i R

> większe). Niestety na chwilę obecną nie pomierzyłem ilości

> obrotów kiera w obie strony.

pewnie powinienes poszukac nowej przekladni kierowniczej... icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wew sobotę zeszłą wymieniałem przeguby zewnętrzne na nowe, myślałem

> że się przód uciszy, a tu cały czas na zakrętach w lewo takie

> stukanie trzaskanie słychac jak przed wymianą, podczas jazdy na

> wprost również cichy hałas.

> Przed wymianą było głośniej na wprost i trzaskał prawy i lewy

> przegub, zresztą jak miało być skoro opasek na gumach nie było

> nie wiadomo jak długo.

> po wymianie słychac coś podobnego nadal z lewej strony

> Co to moze byc za przyczyna?

> Dodam tylko, iż mam wrażenie jakby w lewo skręcało mi się łatwiej i

> ciaśniejszy zakręt brało autko aniżeli w prawo (ciężej i R

> większe). Niestety na chwilę obecną nie pomierzyłem ilości

> obrotów kiera w obie strony.

moze skrzynka? uklad roznicowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głośne masz to stukanie??? U mnie jest takie strzelanie z lewej strony i w piątek zabieram się za wymianę przegubu.

U mnie strzela przy skręcie i czasami też stuka gdy jadę na wprost (jest to dość głośne strzelanie). Czasem jak coś się poprzestawia źle w nim to jest takie delikatne szarpanie kierownicy (coś podobne drgań) gdy dodaje gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> głośne masz to stukanie??? U mnie jest takie strzelanie z lewej

> strony i w piątek zabieram się za wymianę przegubu.

> U mnie strzela przy skręcie i czasami też stuka gdy jadę na wprost

> (jest to dość głośne strzelanie). Czasem jak coś się

> poprzestawia źle w nim to jest takie delikatne szarpanie

> kierownicy (coś podobne drgań) gdy dodaje gazu.

właśnie tak, przeguby wymienione a dźwięk taki sam jak na zwalonych przegubach, może w weekend powymieniam jeszcze krzyżaki w kielichach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> właśnie tak, przeguby wymienione a dźwięk taki sam jak na zwalonych

> przegubach, może w weekend powymieniam jeszcze krzyżaki w

> kielichach...

Jak dojdziesz o co chodzi to się wymień informacją, bo mam to samo u siebie jak skręcam w lewo, jadę po rondzie i wyprostuje kierownice, to też jakby uderzanie i strzelanie, z tym, że przeguby i osłony mają zaledwie 5 miesięcy, a 3tyg temu wymieniałem amortyzatory wraz łożyskiem i górnym mocowaniem, i też zastanawiam się skąd ten dźwięk. hmm.gif

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dojdziesz o co chodzi to się wymień informacją, bo mam to samo u

> siebie jak skręcam w lewo, jadę po rondzie i wyprostuje

> kierownice, to też jakby uderzanie i strzelanie, z tym, że

> przeguby i osłony mają zaledwie 5 miesięcy, a 3tyg temu

> wymieniałem amortyzatory wraz łożyskiem i górnym mocowaniem, i

> też zastanawiam się skąd ten dźwięk.

> pzdr.

Czasem końcówki drążków też lubia sie wybić i stukają. Można skręcić kołem, złapać za drążek i poruszać nim w górę i w dół. Jak ma luz to może stukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy wywalona poducha skrzyni moze powodować takie dźwieki jak

> wywalony przegub?

Tak miałem kiedyś podobne objawy wyminiłem przeguby a stukanie nie ustało, okazało się, że to uwaliła się śruba poduchy pod skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ni chu... dalej stukanie podczas jazdy nawprost oraz trzaski i stuki na zakrętach w prawo

szkoda że kanału nie mam, może jutro jaki znajde to obejrze poduchy dokładnie i łapy bo już mi ręce opadają... frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i ni chu... dalej stukanie podczas jazdy nawprost oraz trzaski i

> stuki na zakrętach w prawo

no Ci powiem, że miałem dokładnie takie objawy przy uwalonym przegubie, terkotało już przy jeździe na wprost + przy skręcie w prawo... po wymianie wszystko wróciło do normy...

a zmieniłeś na oryginały czy ... ?

może znów się uwalił który... confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przy przyspieszaniu w prawo (na przykład szerszy łuk jakby na rondzie pod prąd) stukot jakby przegub nawalał albo coś waliło przy kole

2. Przy przyspieszaniu nawprost od powiedzmy 40 km/h do gdzieś 90 km/h w granicach 2,5-3,5 krpm podobne stukanie lecz cichsze; przed wymianą przegubw było słychac przy 100-110 km/h

3. Przy stałej jeździe 90-100 też słycha pod warunkiem trzymania nogi na gazie,

4. przy hamowaniu cisza, przy hamowaniu silnikiem cisza, przy zakrętach w lewo cisza, na rondzie zgodnie z kierunkiem jazdy cisza zarówno przy hamowaniu jaki i przyspieszaniu.\

5. gdy słychac hałas, czuć conieco pod nogami (jakby uwaliła sie poducha tylna skrzyni - niestety nie miałem gdzie weekend wjechac na kanał), czuc tez drgania na lewarku zmieny biegów

co jest do ch...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie objawem stukania był przegub ale u Ciebie proponuje

> przyglądnąć się przegubom od strony skrzyni

Marcin, proszę przeczytaj wszystko

coraz bardziej mam wrażenie że to gdzieś przy kole wali albo poducha bo przy hałasie czuć stuknięcia pod lewą nogą troche z przodu, ale co dziwne najgłosniej na zakrecie w prawo oraz przy przyspieszaniu nawprost pzy 2-3 krpm.

Nie czuć natomiast drgań na kierownicy niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przepraszam Cie jednej rzeczy nie doczytałem smile.gif

Teraz mi się przypomniało, że w mojej 900 była taka akcja że przy mocnym butowaniu (tylko podkreslam trzeba było depnać po tym gazie ) to było słuchac takie trzaski, zgrzyty, coś takiego. Wtedy się okazało, że były wywalone poduchy pod skrzynią. Co do Twojego przypadku to ja bym wykluczył przekładnie bo jak by miała luzy to byś raczej usłyszał takie pukniecie (bądź pukanie jak jedziesz np. po kocich łbach). W przemielenie różnicowego nie chce mi się wierzyć, pozatym to podczas hamowania silnikiem też by zapewnie stukało.

Co do poduch to powiedz jeszcze czy podczas swapa zakładałeś nowe poduchy czy jakież używki??

PS. Nie wiem jak Ty ale ja nienawidzę roboty przy przegubach. Człowiek zawsze się cały upi...li w tym smarze angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a przepraszam Cie jednej rzeczy nie doczytałem

> Teraz mi się przypomniało, że w mojej 900 była taka akcja że przy

> mocnym butowaniu (tylko podkreslam trzeba było depnać po tym

> gazie ) to było słuchac takie trzaski, zgrzyty, coś takiego.

> Wtedy się okazało, że były wywalone poduchy pod skrzynią. Co do

> Twojego przypadku to ja bym wykluczył przekładnie bo jak by

> miała luzy to byś raczej usłyszał takie pukniecie (bądź pukanie

> jak jedziesz np. po kocich łbach). W przemielenie różnicowego

> nie chce mi się wierzyć, pozatym to podczas hamowania silnikiem

> też by zapewnie stukało.

> Co do poduch to powiedz jeszcze czy podczas swapa zakładałeś nowe

> poduchy czy jakież używki??

> PS. Nie wiem jak Ty ale ja nienawidzę roboty przy przegubach.

> Człowiek zawsze się cały upi...li w tym smarze

a mnie tam sie podobała robota z przegubami zlosnik.gif

przy swapie zakładane były używane poduchy, niektóre zostały z 900 niektóre były pokombinowane- poducha kombinowana z łapą.

Co do nierówności, to czasami słychac jakieś stuki podobne do wywalonych tulei wahaczy lub górnego łozyska amorka, lecz te części są nowe (wahacz i górna poducha) i stukania było słychac również przed wymianą. Wtedy myślałem że może pręt stabilizatora stuka o bude (a działo sie tak na pewno bo widziałem obtarte miejsca, teraz jednak po stuningowaniu lekko młotkiem budy obtarć juz nie widać a stuki są). Czy przy luzach na przekładni byłoby słychać klekot przy jeździe na wprost? Nie byłoby czasem również luzów na kierownicy (których to luzów nie stwerdzam)?

Co do uwagi zieliniaczka, to fakt, mam przygięte mocowanie wahacza ale prawego i raczej przy ściśnietej gumie ciezko by było chyba o takie stuki - nie powstałby chyba taki luz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało się (po konsultacji z moto-doktorem zlosnik.gif ) iż wyjsrał się lewy przegub, dwa tygodnie po wymianie yikes.gif

no dobra, mogłem trafic na wadliwy egzemplarz ale...

Czy między czołem przegubu a zwrotnicą (piastą) jest seryjnie jakaś tuleja dystansowa lub podkładka zapobiegająca ruchom półosi wzdłuż własnej osi?

Czy zbyt duży luz wzdłużny może powodować szybsze zużycie zewnętrznego homokinetycznego przegubu?

A może jakis luz powinien własnie być (aby krzyżaki miały jakoś miejsce na kątowe ruchy) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało się (po konsultacji z moto-doktorem ) iż wyjsrał się lewy

> przegub, dwa tygodnie po wymianie

boje_sie.gif ale tandeta!!

> no dobra, mogłem trafic na wadliwy egzemplarz ale...

> Czy między czołem przegubu a zwrotnicą (piastą) jest seryjnie jakaś

> tuleja dystansowa lub podkładka zapobiegająca ruchom półosi

> wzdłuż własnej osi?

nie zauwazyłem ani przy zdejmowaniu ani przy zakladaniu

> Czy zbyt duży luz wzdłużny może powodować szybsze zużycie

> zewnętrznego homokinetycznego przegubu?

eeeeeee wydaje mi sie ze to nie to bylo przyczyna... przeca półos pracuje wzdluznie podczas jazdy troche...

> A może jakis luz powinien własnie być (aby krzyżaki miały jakoś

> miejsce na kątowe ruchy) ?

maja napewno maja przeca na wybojach pracuja wlasnie katowo waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale tandeta!!

46 zł po upuście, nie ma cudów, ale prawdę mówiąc oglądałem i porównywałem dziś dwa, jeden za 46 zł (prod. Fast) a drugi za 80 zł (prod. RAL) i wyglądały identycznie, wypustki, kulki, koszyk, no nie było róznicy, więc nie wiem od czego to zależy

> nie zauwazyłem ani przy zdejmowaniu ani przy zakladaniu

ja też, ale kto wie

> eeeeeee wydaje mi sie ze to nie to bylo przyczyna... przeca półos

> pracuje wzdluznie podczas jazdy troche...

> maja napewno maja przeca na wybojach pracuja wlasnie katowo

wiem, wyhyla się, poza tym luz wdłużny który wyczułem po osadzeniu półosi na miejscu i skręceniu do kupy wszystkiego był około milimetra, moze mniej więc chyba to nie to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 46 zł po upuście, nie ma cudów, ale prawdę mówiąc oglądałem i

> porównywałem dziś dwa, jeden za 46 zł (prod. Fast) a drugi za 80

> zł (prod. RAL) i wyglądały identycznie, wypustki, kulki, koszyk,

chinske podrobki tez wygladaja identycznie jak orginaly hehe zeby.GIF

tylko nie mow ze znowu jakas tania tandete kupiles.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chinske podrobki tez wygladaja identycznie jak orginaly hehe

> tylko nie mow ze znowu jakas tania tandete kupiles.....

kupiłem taki sam żeby móc tamten oddać na gwarancji i dostac kase zuruck, a wszystko dlatego ze nie mam tu paragonu od poprzedniego zakupu a przegub do czasu ponownej wizyty w Kole moze nie wytrzymac. Poza tym prawy jest ok wiec sadze ze to po prostu wadliwy egzemplarz mi sie trafił po lewej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> okazało się (po konsultacji z moto-doktorem ) iż wyjsrał się lewy

> przegub, dwa tygodnie po wymianie

> no dobra, mogłem trafic na wadliwy egzemplarz ale...

> Czy między czołem przegubu a zwrotnicą (piastą) jest seryjnie jakaś

> tuleja dystansowa lub podkładka zapobiegająca ruchom półosi

> wzdłuż własnej osi?

Nie ma zadnej podkladki, a nawet jakby byla, to nakretka piasty powinna byc dokrecona na maxa (o ile sie nie myle to 220Nm). Luz poosiowy polos ma zapewniona dzieki drugiemu przgubowi (od strony skrzyni)

> Czy zbyt duży luz wzdłużny może powodować szybsze zużycie

> zewnętrznego homokinetycznego przegubu?

> A może jakis luz powinien własnie być (aby krzyżaki miały jakoś

> miejsce na kątowe ruchy) ?

Nakretka powinna byc dokrecona wlasciwym momentem, bo jezeli bedzie za luzno, to rozjedzie sie lozysko w piascie (dwurzedowe). Za mocno tyz niedobrze...

Pozdrooweczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma zadnej podkladki, a nawet jakby byla, to nakretka piasty

> powinna byc dokrecona na maxa (o ile sie nie myle to 220Nm). Luz

> poosiowy polos ma zapewniona dzieki drugiemu przgubowi (od

> strony skrzyni)

> Nakretka powinna byc dokrecona wlasciwym momentem, bo jezeli bedzie

> za luzno, to rozjedzie sie lozysko w piascie (dwurzedowe). Za

> mocno tyz niedobrze...

> Pozdrooweczka

wiadomo, tylko skąd wziąc 220 Nm jak sie nie ma klucza dynamometr pod ręką?

poza tym mówie: prawy przegub był wymieniany w ten sam sposób i dokręcony tak samo jak lewy i z prawej strony jest cisza a to własnie prawy przed wymianą trzaskał i klekotał, teraz sytuacja tyczy się lewego przegubu smile.gif

Poza poza tym przed poprzednią wymianą stwierdziłem brak dużych opasek na gumach osłonowych - stąd szybsze zużycie przegubów i ubytek smaru, teraz natomiast opaski są nienaruszone a smaru było dane tyle ile ustawa przewiduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałes pecha z tym przegubem.

Co do siły dokręcenia to ja zakładma zazwyczaj jakąs rurke na klucz i dokręcam tak długo aż już mocniej nie będe mógł dokręcić, to nie pierwszy przegub który dokręcam w taki sposób i wszystko działa jak do tej pory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po rozebraniu przegubu ukazał się obraz nędzy i rozpaczy, przegub był jak z masła, kulki nie ruszone ale bieżnie zewn i wewn jak po duuzym przebiegu i to bez smaru yikes.gif

miemy nadzieje że to wadliwy egzemplarz a nie wadliwa partia hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwole sobie podpiąć się pod temat...... mam nadzieje że nikt mi nie da w wpysk.gif

przy maksymalnym skręceniu kołami w prawo i maksymalnym skręceniu kołami w lewo podczas ruszania i jazdy odzywa mi się przebub i moje pytano - czy to moze być ten sam przegub np lewy czy może lewy i prawy do wymiany?? screwy.gif

dodam tylko tyle że na lewym przegubie poszła guma uszczelniająca i z takim czyms kupiłem autko .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pozwole sobie podpiąć się pod temat...... mam nadzieje że nikt mi nie

> da w

> przy maksymalnym skręceniu kołami w prawo i maksymalnym skręceniu

> kołami w lewo podczas ruszania i jazdy odzywa mi się przebub i

> moje pytano - czy to moze być ten sam przegub np lewy czy może

> lewy i prawy do wymiany??

> dodam tylko tyle że na lewym przegubie poszła guma uszczelniająca i z

> takim czyms kupiłem autko .....

wymień jeden i sprawdź jak bedzie, proponuje własnie lewy zlosnik.gif

poza tym wszystko trzeba na słuch waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pozwole sobie podpiąć się pod temat...... mam nadzieje że nikt mi nie

> da w

> przy maksymalnym skręceniu kołami w prawo i maksymalnym skręceniu

> kołami w lewo podczas ruszania i jazdy odzywa mi się przebub i

> moje pytano - czy to moze być ten sam przegub np lewy czy może

> lewy i prawy do wymiany??

> dodam tylko tyle że na lewym przegubie poszła guma uszczelniająca i z

> takim czyms kupiłem autko .....

zrób sobie taki mały test. Koła na maxa w lewo i troche ostrzej rusz i nasłuchuj czy strzela poźniej to samo tylko że w prawą strone. jak strzela głośno przy skęcie w prawo to lewy przegub a jak w lewo to prawy przegub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok - jutro sprawdze co boli mojego CCSa

> nie ma to jak skorzystać z wiedzy starszych i bardziej doświadczowych

> w tych sprawach forumowiczów

> dzięki

Jakich starszych ???? 23 lata dopiero mam biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.