maras77 Napisano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2007 > Zauważ, że coraz więcej producentów odchodzi od koncepcji paska > rozrządu, na rzecz łańcucha. Bo wymyślono lepsze materiały i konstrukcję łańcucha. Jakieś 10 lat temu paski gumowe były lepsze. Poza tym łańcuch nie może być zbyt długi - widziałeś kiedyś łańcuch napędzający pompę wody, pompę wtryskową i dwa wałki rozrządu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2007 > Bo wymyślono lepsze materiały i konstrukcję łańcucha. Jakieś 10 lat > temu paski gumowe były lepsze. > Poza tym łańcuch nie może być zbyt długi - widziałeś kiedyś łańcuch > napędzający pompę wody, pompę wtryskową i dwa wałki rozrządu? DOHC + pompa - mam. SOHC + pompa wodna + CR = 1,4 D4-D Toyoty. Nie jestem pewien, czy nie ma jakiegoś DOHC diesla w ofercie PSA, ale chyba tamtejsze pędzone są paskiem. Generalnie kwestia długości łańcucha nie jest już większym problemem - to nie łańcuch od krowy, żeby 10 metrów było trzeba ;-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 4 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2007 > DOHC + pompa - mam. > SOHC + pompa wodna + CR = 1,4 D4-D Toyoty. > Nie jestem pewien, czy nie ma jakiegoś DOHC diesla w ofercie PSA, ale > chyba tamtejsze pędzone są paskiem. > Generalnie kwestia długości łańcucha nie jest już większym problemem > - to nie łańcuch od krowy, żeby 10 metrów było trzeba ;-D Coś musiało być na rzeczy, że 20 lat z okładem robili tylko paski gumowe, a dopiero od 5 lat są powszechniej łańcuszki. I raczej nie był to spisek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro_r Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > C16NZ i inne Oplowskie 8V > Pozdrawiam I tu się mylisz bo 8V są kolizyjne, wiem to z własnego doświadczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Coś musiało być na rzeczy, że 20 lat z okładem robili tylko paski > gumowe, a dopiero od 5 lat są powszechniej łańcuszki. Tylko jedno słowo: KOSZTY. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koken Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > I tu się mylisz bo 8V są kolizyjne, wiem to z własnego doświadczenia Czy jesteś pewien że miałeś doświadczenia z silnikiem Opla 8V 1.6 lub 2.0 (podobno też 1.8), w opisie masz 1.4 8V, a to istotna różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > I tu się mylisz bo 8V są kolizyjne, wiem to z własnego doświadczenia Już nie chciałem nic mówić, ale na temat bezkolizyjności silników 8V opla/espero kiedyś była zażarta dyskusja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Tylko jedno słowo: > KOSZTY. Koszt to też dobry argument. Weź pod uwagę, że paski gumowe pojawiły się razem z silnikami z wałkiem rozrrządu w głowicy, lub nawet dwoma wałkami. A zrobienie łańcucha który się przy takiej dłuości nie telepie, nie hałasuje i nie zużywa szybko to już jest wyzwanie technologiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Koszt to też dobry argument. W tym przypadku podstawowy. Żaden inżynier nie zaprzeczy, że pasek jest dalece bardziej gównianym rozwiązaniem niż łańcuch, a łańcuch dalece bardziej gónianym niż napęd kołami zębatymi/wałkiem królewskim. Tylko - jak zauważyłeś - powstaje problem implementaci rozwiązania, kosztów i masy... I nie zawsze najlepsze rozwiązanie to "full-wypas" ;-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stilak Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Swego czasu był silnik Skody 1,4 OHV (tak!) pamiętający czasy > poczciwej "embićki", czyli lata 50-te, nb o konstrukcji 100% > aluminiowej i dzięki nowoczesnemu oprzyrządowaniu spełniał normy > EUR IV... Lata 50-te to jeszcze Skoda Octawia (nawet były "super"!). Embiczka, to późne lata 60-te. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Lata 50-te to jeszcze Skoda Octawia (nawet były "super"!). > Embiczka, to późne lata 60-te. Ale konstrukcja nie powstaje w 3 dni, prawda ? Zresztą chodzi o przedział czasowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 A jeszcze w temacie silników bezkolizyjnych - nie wyobrażam sobie wydajnego silnika o małej pojemności bezkolizyjnego - nie wiem jak można by było osiągnąć sprężanie 9,5 w takim wypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > A jeszcze w temacie silników bezkolizyjnych - nie wyobrażam sobie > wydajnego silnika o małej pojemności bezkolizyjnego - nie wiem > jak można by było osiągnąć sprężanie 9,5 w takim wypadku. 4E-FE by Toyota. 1332 ccm, 86 KM, stopień sprężania 10:1, 16v DOHC. BEZKOLIZYJNY !!! Da się, jak widać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > 4E-FE by Toyota. > 1332 ccm, 86 KM, stopień sprężania 10:1, 16v DOHC. > BEZKOLIZYJNY !!! > Da się, jak widać... Pewnie ma duży skok w stosunku do średnicy cylindra i fikuśne wycięcia w tłoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Pewnie ma duży skok w stosunku do średnicy cylindra i fikuśne > wycięcia w tłoku. śr x skok = 74,0 x 77,4 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonmaximus Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > I tu się mylisz bo 8V są kolizyjne, wiem to z własnego doświadczenia Spoko, nie znam C14NZ. C16NZ i C20NE jest bezkolizyjny. Jak masz inne doświadczenia to zapraszam do dyskusji Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro_r Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Czy jesteś pewien że miałeś doświadczenia z silnikiem Opla 8V 1.6 lub > 2.0 (podobno też 1.8), w opisie masz 1.4 8V, a to istotna > różnica. Nonmaximus napisał: "C16NZ i inne Oplowskie 8V" no chyba, że 1.4 nie jest oplowski, albo nie jest silnikiem Co do C16NZ i C20NE się nie wypowiadam bo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Spoko, nie znam C14NZ. C16NZ i C20NE jest bezkolizyjny. Jak masz inne > doświadczenia to zapraszam do dyskusji > Pozdrawiam 2.0 nie robiłem po zerwaniu paska co do pozostałych moge bezwątpienia powiedzieć że zaworki potrafia wywinąć orła i jak będe miał okazje to porobie fotki ,musi się tylko jakiś w pracy trafić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KTB Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Coś musiało być na rzeczy, że 20 lat z okładem robili tylko paski > gumowe, a dopiero od 5 lat są powszechniej łańcuszki. > I raczej nie był to spisek Cena po prostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nonmaximus Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > 2.0 nie robiłem po zerwaniu paska co do pozostałych moge bezwątpienia > powiedzieć że zaworki potrafia wywinąć orła Robiłeś C16NZ po spotkaniu zaworów z tłokami? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Toyota 2000 ccm 16V 3S-FE. Też chciałem to napisać, ale do dzisiejszych tego silnika raczej nie można zaliczyć. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Też chciałem to napisać, ale do dzisiejszych tego silnika raczej nie > można zaliczyć. > Pozdrawiam. Mój ma sześć lat, więc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Robiłeś C16NZ po spotkaniu zaworów z tłokami? > Pozdrawiam jakiś miesiąc temu kumpel robił i na 2 poszły sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2007 > Mój ma sześć lat, więc... Ale już nie produkują. Dlatego ja nie podałem jako przykład np 4E-FE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.