Skocz do zawartości

Autoadaptacja


piohol

Rekomendowane odpowiedzi

> Dziś wykonałem reset autoadaptacji. Trochę się zestresowałem z

> początku nie mogłem zgasić Checka ale już po kłopocie. Silniczek

> znów pracuje równo bez falowania na jałowym.

chcecka gasisz poprzez trzykrotną przegazówkę do odcięcia zlosnik.gif - tzw.adaptację "koła fonicznego"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chcecka gasisz poprzez trzykrotną przegazówkę do odcięcia -

> tzw.adaptację "koła fonicznego"

Wiedziałem, że trzeba 3krotnie przegazować ale silnik kręcił do 6tys a check nadal migał. W końcu przy 5 próbie zgasł.

Teraz na wskazaniach chwilowego zużycia paliwa pojawiły się cyfry o jakich do tej pory mogłem tylko marzyć.

Silniczek pracuje miodzio.

Chyba do tej pory jeździłem z nieźle rozjechaną adaptacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaka byla tego przyczna?

niewiem.gif Od pewnego czasu na jałowym obroty silnika zaczęły "falować'. Zużycie paliwa też było wyższe niż opisywali kącikowicze - średnio 6,5-7literków/100km. Przed chwila wróciłem z trasy 150km i średnie zużycie w/g kompa 5,2l/100km. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera.... a mi po odłączeniu od aku (odpowietrzałem przewód sprzęgła, wymiana płynu hamulcowego), po przejechaniu 20km pokazuje 12km/L.. trochę sporo co? może też go przegazować do odcinki mimo że check nie wywala? Będzie to to mniej paliło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cholera.... a mi po odłączeniu od aku (odpowietrzałem przewód

> sprzęgła, wymiana płynu hamulcowego), po przejechaniu 20km

> pokazuje 12km/L.. trochę sporo co?

jak dla mnie norma ,w szczegolnosci miasto ok.gif

może też go przegazować do

> odcinki mimo że check nie wywala? Będzie to to mniej paliło?

mi tez nie wywala check , bodajze w nowszych kompach to wywala w boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cholera.... a mi po odłączeniu od aku (odpowietrzałem przewód

> sprzęgła, wymiana płynu hamulcowego), po przejechaniu 20km

> pokazuje 12km/L.. trochę sporo co? może też go przegazować do

> odcinki mimo że check nie wywala? Będzie to to mniej paliło?

Z tego co można znaleźć w archeo w PII ustawienia autoadaptacji można zrobić tylko programowo. Nie skasujesz ustawień autoadaptacji poprzez odłączenie klem. Takie cuda to tylko w PI można zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co można znaleźć w archeo w PII ustawienia autoadaptacji można

> zrobić tylko programowo. Nie skasujesz ustawień autoadaptacji

> poprzez odłączenie klem. Takie cuda to tylko w PI można zrobić.

no fakt też zajrzałem w stary temat o tym , tylko examiner pomoże w PII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co można znaleźć w archeo w PII ustawienia autoadaptacji można

> zrobić tylko programowo. Nie skasujesz ustawień autoadaptacji

> poprzez odłączenie klem. Takie cuda to tylko w PI można zrobić.

eee... coś tam się dało zrobić (może nie wszystko ale zawsze cóś).... szczególnie jak głupot nałapał po jeździe na LPG - aktualnie (na BINGO) już nie ma tego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz może ile taka przyjemność w aso kosztuje ?

W ASO (oczywiście nieoficjalnie smile.gif ) za usunięcie świecącego AirBag i sprawdzenie czy nie ma innych głupot zapłaciłem 50zł (rok temu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz może ile taka przyjemność w aso kosztuje ?

W ASO za podpięcie pod Examiner u mnie śpiewają 100, Euroscan mam na wyposażeniu garażu.

Wydatek na ten fejs zwraca się bardzo szybko gdyż nie musisz korzystać z usług ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cholera.... a mi po odłączeniu od aku (odpowietrzałem przewód

> sprzęgła, wymiana płynu hamulcowego), po przejechaniu 20km

> pokazuje 12km/L.. trochę sporo co? może też go przegazować do

> odcinki mimo że check nie wywala? Będzie to to mniej paliło?

co to jest to odpowietrzanie sprzęgła i gdzie się to robi

pytałem już ze 2 razy ale siadło na niczym

może mi ktoś wrszcie najlepiej obrazkowo wytłumaczy grinser006.gif

będe bardzo dzwięczny pub2.gif20.GIFpub2.gif krok po kroku i po co sie to wogóle robi i gdzie przede wszystkim są jakieś zawory odpowietrzające

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś wykonałem reset autoadaptacji. Trochę się zestresowałem z

> początku nie mogłem zgasić Checka ale już po kłopocie. Silniczek

> znów pracuje równo bez falowania na jałowym.

W moim PII przyczyną falowania obrotów był uszkodzony czujnik obrotów wału korbowego. Po wymianie jest ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pewnie wiesz Punto 2 ma hydrauliczne wysprzęglanie... era stalowej linki poszła do lamusa smile.gif Po co to się robi? Wg. instrukcji obsługi co 2 lata należy wymienić płyn hamulcowy, nie robiłem tego przez 5 lat bo hamulce działają super jednak objawiło się coś innego: pedał sprzęgła zaczął coraz ciężej pracować. Pojawiło się na forum kilka postów, że przyczyną może być np. już stary płyn hamulcowy.

Tak więc zlałem cały stary płyn no i po zalaniu nowym należy układ odpowietrzyć m.in. hydraulikę sprzęgła. Odpowietrznik (imbus, chyba 7) znajduje się na wysprzęgliku pod koszem na akumulator. Wymontowałem akumulator i kosz aby był lepszy dostęp do odpowietrznika.

Tok postępowania z odpowietrzeniem (wymianą płynu w układzie na "świeży") tak jak przy hamulcach: jedna osoba pompuje (pedał hamulca lub sprzęgła) a druga odpowietrza.

W moim przypadku niestety wymiana płynu nie przyniosła poprawy więc albo wysprzęglik się "zaciera" przez zaniedbanie wymiany płynu albo sprzęgło ma już powoli dość (76kkm)

277467923-bez%A0tytu%B3u.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak pewnie wiesz Punto 2 ma hydrauliczne wysprzęglanie... era

> stalowej linki poszła do lamusa Po co to się robi? Wg.

> instrukcji obsługi co 2 lata należy wymienić płyn hamulcowy, nie

> robiłem tego przez 5 lat bo hamulce działają super jednak

> objawiło się coś innego: pedał sprzęgła zaczął coraz ciężej

> pracować. Pojawiło się na forum kilka postów, że przyczyną może

> być np. już stary płyn hamulcowy.

Mialem to samo - przyczyna bylo sprzeglo oczywiscie. Lozysko sie zapieklo i stanowilo jedna czesc ze sloneczkiem. Mechanik przy mnie mlotkiem uderzyl to dopiero puscilo. Przy 65tys przebiegu. Po wymianie na nowego LUKa duzo lzej sie zrobilo.

Jednak i on teraz zaczyna cos skakac (98tys) - lipne te sprzegla som...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od pewnego czasu na jałowym obroty silnika zaczęły "falować'.

> Zużycie paliwa też było wyższe niż opisywali kącikowicze -

> średnio 6,5-7literków/100km. Przed chwila wróciłem z trasy 150km

> i średnie zużycie w/g kompa 5,2l/100km.

A masz jakas gazownie na pokladzie?

Czy adaptacja moze sie rozjechac ot tak po prostu sama z siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cholera.... a mi po odłączeniu od aku (odpowietrzałem przewód

> sprzęgła, wymiana płynu hamulcowego), po przejechaniu 20km

> pokazuje 12km/L.. trochę sporo co? może też go przegazować do

> odcinki mimo że check nie wywala? Będzie to to mniej paliło?

A spoko, mnie i 10 pokazuje jak gaz sie skonczy (oczywiscie jak zresetuje przebieg dzienny). Moze to przez mixer w dolocie - cholera wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eee... coś tam się dało zrobić (może nie wszystko ale zawsze cóś)....

> szczególnie jak głupot nałapał po jeździe na LPG - aktualnie (na

> BINGO) już nie ma tego problemu

A jak masz podpiety ten calu emulator odb2?

Jak on w ogole dziala? Czytalem na forum odb2.pl, ale zdania sa podzielone...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak masz podpiety ten calu emulator odb2?

> Jak on w ogole dziala? Czytalem na forum odb2.pl, ale zdania sa

> podzielone...

zobacz tutaj (pobrany jest tylko sygnał z s.lambda), wpięty pod PIN20. Sztywny13 napisał, że wpinają się zazwyczaj pod PIN7 od gniazda OBDII ale jest szansa, że oba są z sobą połączone (do tego jeszcze nie doszedłem) Niestety wciąż świecą dwie diody ale check nie wywala a emulacja z Bingo S jest na tyle dobra, że mapa się nie rozjeżdża waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cholera.... a mi po odłączeniu od aku (odpowietrzałem przewód

> sprzęgła, wymiana płynu hamulcowego), po przejechaniu 20km

> pokazuje 12km/L.. trochę sporo co? może też go przegazować do

> odcinki mimo że check nie wywala? Będzie to to mniej paliło?

tyle to mi pokazuje na autostradzie a w miescie od 17 km/l wzwyz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak pewnie wiesz Punto 2 ma hydrauliczne wysprzęglanie... era

> stalowej linki poszła do lamusa Po co to się robi? Wg.

> instrukcji obsługi co 2 lata należy wymienić płyn hamulcowy, nie

> robiłem tego przez 5 lat bo hamulce działają super jednak

> objawiło się coś innego: pedał sprzęgła zaczął coraz ciężej

> pracować. Pojawiło się na forum kilka postów, że przyczyną może

> być np. już stary płyn hamulcowy.

> Tak więc zlałem cały stary płyn no i po zalaniu nowym należy układ

> odpowietrzyć m.in. hydraulikę sprzęgła. Odpowietrznik (imbus,

> chyba 7) znajduje się na wysprzęgliku pod koszem na akumulator.

> Wymontowałem akumulator i kosz aby był lepszy dostęp do

> odpowietrznika.

> Tok postępowania z odpowietrzeniem (wymianą płynu w układzie na

> "świeży") tak jak przy hamulcach: jedna osoba pompuje (pedał

> hamulca lub sprzęgła) a druga odpowietrza.

> W moim przypadku niestety wymiana płynu nie przyniosła poprawy więc

> albo wysprzęglik się "zaciera" przez zaniedbanie wymiany płynu

> albo sprzęgło ma już powoli dość (76kkm)

czy w 16V jest tak samo ???

i czy może to mieć wpływ na skaczące sprzęgło przy ruszaniu na maksymalnie skręconych kołach, szczególnie przy ciepłym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy w 16V jest tak samo ???

> i czy może to mieć wpływ na skaczące sprzęgło przy ruszaniu na

> maksymalnie skręconych kołach, szczególnie przy ciepłym silniku

niewiem.gif może i jest podobnie.. ale zauważ, że jak ruszasz ze skręconymi kołami to występują b. duże obciążenia na przegubach i niekoniecznie może to być wina sprzęgła, że skacze? hmm.gif

Przy wyprostowanych kołach lub lekko skręconych efekt ten zapewne już nie występuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może i jest podobnie.. ale zauważ, że jak ruszasz ze skręconymi

> kołami to występują b. duże obciążenia na przegubach i

> niekoniecznie może to być wina sprzęgła, że skacze?

> Przy wyprostowanych kołach lub lekko skręconych efekt ten zapewne już

> nie występuje

przebieg 25 kkm ... na przeguby stanowczo za wcześnie ... tym bardziej że nie było ku temu powodów żeby mogły ulec mechanicznemu uszkodzeniu

jedynie albo urok szesnastek albo coś ze sprzęgłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ASO za podpięcie pod Examiner u mnie śpiewają 100, Euroscan mam na

> wyposażeniu garażu.

> Wydatek na ten fejs zwraca się bardzo szybko gdyż nie musisz

> korzystać z usług ASO.

to faktycznie trochę przesadzają , pojade 3 razy i eroscan się zwraca ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W moim PII przyczyną falowania obrotów był uszkodzony czujnik obrotów

> wału korbowego. Po wymianie jest .

a powiedz ile Cie kosztowała wymiana tego czujnika , bo podejrzewam ,że też mam walnięty - czasami jak ruszam łapie zawiechy ,a czas najwyższy się tym zająć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś wykonałem reset autoadaptacji. Trochę się zestresowałem z

> początku nie mogłem zgasić Checka ale już po kłopocie. Silniczek

> znów pracuje równo bez falowania na jałowym.

Czy poza falowaniem miales jakies inne objawy ? Typu nierowna praca silnika na wolnych obrotach ?

Jak dokonales autoadaptacji ? Czy w euroscanie jest taka opcja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy poza falowaniem miales jakies inne objawy ? Typu nierowna praca

> silnika na wolnych obrotach ?

> Jak dokonales autoadaptacji ? Czy w euroscanie jest taka opcja ?

Często w czasie nagrzewania silnika na jałowym obroty "pływały" ~500-900 oraz jak się już rozgrzał to zdarzało się ale sporadycznie, że obroty biegu jałowego nie były stabilne.

Poza tym samochód zużywał dużo więcej paliwa niż opisywane to było na kąciku.

Z racji nadmaru wolnego czasu w sobotę podłączyłem euroscana i wykonałem reset ustawień autoadaptacji.

Falowanie obrotów ustąpiło i kropek zużywa mniej paliwa niż dotychczas.

Wczoraj trasa 150km- średnie zużycie 5,2l/100km dziś trasa 280 km zużycie 4,8l/100km. Tyle pokazał komp. Wcześniej średnie zużycie oscylowało w granicach 6l/100km.

Jedną z opcji euroscana jest możliwośćć wykonania resetu autoadaptacji, która znajduje się w podmenu testu elementów wykonawczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może jak testowałem euroscana i rozpinałem kostki czujników, żeby

> zobaczyć czy wyłapie błędy wtedy coś namieszałem.

Aaaaa no tak, wydalo sie - jednak cos mieszales:)

Bo myslalem, ze to tak samo z siebie moze sie pochrzanic.

Z tego co pamietam felix mowil jak testowali tego euroscana to u romka w mk2 sie tak porobilo, ze marchewa sie swiecila, ale po przygazowaniu zgasla. Czyli mniej wiecej to co u ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Często w czasie nagrzewania silnika na jałowym obroty "pływały"

> ~500-900 oraz jak się już rozgrzał to zdarzało się ale

> sporadycznie, że obroty biegu jałowego nie były stabilne.

> Poza tym samochód zużywał dużo więcej paliwa niż opisywane to było na

> kąciku.

ok ale obroty wahaly sie tak same z siebie, czy moze dlatego ze dla przykladu wypadal zaplon, silnikiem szarpnelo i wahnely sie obroty, bo tak dla przykladu jest u mnie i szukam odpowiedzi.

> Z racji nadmaru wolnego czasu w sobotę podłączyłem euroscana i

> wykonałem reset ustawień autoadaptacji.

> Falowanie obrotów ustąpiło i kropek zużywa mniej paliwa niż

> dotychczas.

> Wczoraj trasa 150km- średnie zużycie 5,2l/100km dziś trasa 280 km

> zużycie 4,8l/100km. Tyle pokazał komp. Wcześniej średnie zużycie

> oscylowało w granicach 6l/100km.

> Jedną z opcji euroscana jest możliwośćć wykonania resetu

> autoadaptacji, która znajduje się w podmenu testu elementów

> wykonawczych.

Ok dzieki za info, poszukam tej opcji u mnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aaaaa no tak, wydalo sie - jednak cos mieszales:)

> Bo myslalem, ze to tak samo z siebie moze sie pochrzanic.

> Z tego co pamietam felix mowil jak testowali tego euroscana to u

> romka w mk2 sie tak porobilo, ze marchewa sie swiecila, ale po

> przygazowaniu zgasla. Czyli mniej wiecej to co u ciebie.

marchewka w P2 icon_eek.gif

grinser006.gif ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakies info o autoadapatacji z netu:

> http://www.autocentrum.pl/paliosiena/porady/por11.htm

> Niby z palio/siene, ale czy ktos ma informacje o tym czy kompy w

> punto2 tak samo dzialaja?

Jest tutaj pewna logika (podany link) i zdaje się, że w samochodach z nowoczesną elektroniką strerującą pracą silnikiem tak właśnie wygląda praca tychże układów sterujących. Nie pozostaje nic więcej jak tylko wykonać kabelek do OBD2, ściągnąć euroscan'a i bawić się w diagnostę... bo po co dawać zarobić ASO waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest tutaj pewna logika (podany link) i zdaje się, że w samochodach z

> nowoczesną elektroniką strerującą pracą silnikiem tak właśnie

> wygląda praca tychże układów sterujących. Nie pozostaje nic

> więcej jak tylko wykonać kabelek do OBD2, ściągnąć euroscan'a i

> bawić się w diagnostę... bo po co dawać zarobić ASO

No, to nie taki prosty kabelek jest, tylko jakies wieksze bebechy i z tego co wiem euroscan wymaga 2 portow COM a oprogramowanie jest jakies leciwe i dziala pod dosem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, to nie taki prosty kabelek jest, tylko jakies wieksze bebechy i z

> tego co wiem euroscan wymaga 2 portow COM a oprogramowanie jest

> jakies leciwe i dziala pod dosem.

Pod windą chodzi np. VAG-COM. VWTool też pracuje na tym układzie i inne programy też powinny. Niestety nie wiem czy da się za pomocą tego układu kasować błędy... ale jak złożę układ to sobie sprawdzę.. jak nie da rady to przynajmniej będzie układ do diagnostyki smile.gif

max--obd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod windą chodzi np. VAG-COM. VWTool też pracuje na tym układzie i

> inne programy też powinny. Niestety nie wiem czy da się za

> pomocą tego układu kasować błędy... ale jak złożę układ to sobie

> sprawdzę.. jak nie da rady to przynajmniej będzie układ do

> diagnostyki

Ale czy to nie jest aby do vw, skody i seata?

Nie wypowiadam sie w temacie bo nie posiadam wiedzy na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale czy to nie jest aby do vw, skody i seata?

> Nie wypowiadam sie w temacie bo nie posiadam wiedzy na ten temat.

exor nie bądź taki drobiazgowy to jest tylko wymienione oprogramowanie... głównie i tak chodziło o interface smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod windą chodzi np. VAG-COM. VWTool też pracuje na tym układzie i

> inne programy też powinny.

toria teorią,zresztą i tak niesłuszna 270751858-jezyk.gif,a praktyka praktyką - Fiat to nie VW smirk.gif,i fejs maxie mozesz sobie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.