EmilSTo Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 Jestem w posiadaniu trech glowic 1.1 spi 1.2 mpi 60 KM i 1.2 mpi 75KM i sam bylem ciekaw czym one sie roznia. Oto wyniki mojego sledztwa. oto trzy glowice w kolejnosci od prawej 1.2 75 KM, 1.2 60KM, 1.1 odleglosc pomiedzy gorna szpilka mocowania a krawedzia otworu ssacego taka sama w glowicy 1.2 75KM i 1.2 60 KM Oznacza to ze do obudwu mozna stosowac zamiennie oba kolektory ssace. Glowica 1.1 ma inny rozstaw szpilek. otwory wydechowe w tych samych miejscach i o takich samych srednicach oznacza to ze do wszystkich glowic mozna stosowac zamiennie kolektory wydechowe jedyna roznica jaka udalo mi sie zauwazyc pomiedzy glowicami 1.2 75KM i 1.2 60KM to mniejszy przekroj kanalow sszacych w 60KM (srednica na pocztku kanalu jest taka sama we wszystkich glowicach) 1.2 60 KM 1.2 75KM zawory maja te same srednice w 1.2 75KM i 1.2 60KM w 1.1 zawor ssacy ma o ok 1 mm mniejsza srednice niz w 1.2 zawor ssacy 1.2 75KM zawor ssacy 1.2 60KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietia_CCS Napisano 17 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2007 > Jestem w posiadaniu trech glowic 1.1 spi 1.2 mpi 60 KM i 1.2 mpi 75KM > i sam bylem ciekaw czym one sie roznia. Oto wyniki mojego > sledztwa. > oto trzy glowice w kolejnosci od prawej 1.2 75 KM, 1.2 60KM, 1.1 > odleglosc pomiedzy gorna szpilka mocowania a krawedzia otworu ssacego > taka sama w glowicy 1.2 75KM i 1.2 60 KM > Oznacza to ze do obudwu mozna stosowac zamiennie oba kolektory ssace. > Glowica 1.1 ma inny rozstaw szpilek. > otwory wydechowe w tych samych miejscach i o takich samych srednicach > oznacza to ze do wszystkich glowic mozna stosowac zamiennie kolektory > wydechowe > jedyna roznica jaka udalo mi sie zauwazyc pomiedzy glowicami 1.2 75KM > i 1.2 60KM to mniejszy przekroj kanalow sszacych w 60KM > (srednica na pocztku kanalu jest taka sama we wszystkich > glowicach) > 1.2 60 KM > 1.2 75KM > zawory maja te same srednice w 1.2 75KM i 1.2 60KM w 1.1 zawor ssacy > ma o ok 1 mm mniejsza srednice niz w 1.2 > zawor ssacy 1.2 75KM > zawor ssacy 1.2 60KM bardzo fajne porównanie , ale ja widze jeszcze małą różnice w wyglądzie, górne skrajne mocowania kolektora ssącego w 75KM sie "zlewają" z kanałem, a w 60KM nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damian111 Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 nie wime czy sie orietujecie mozna by bylo zalozyc taka glowice 1.2 75 KM do CCS 1.1??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejw Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 > nie wime czy sie orietujecie mozna by bylo zalozyc taka glowice 1.2 > 75 KM do CCS 1.1??? Bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 po prawej (na dole na pierwszej fotce) masz w 1.1 i 75 otwory to na czujnik temp? myslalem ze w 75 ni ma tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mobii Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 > odleglosc pomiedzy gorna szpilka mocowania a krawedzia otworu ssacego > taka sama w glowicy 1.2 75KM i 1.2 60 KM > Oznacza to ze do obudwu mozna stosowac zamiennie oba kolektory ssace. > Glowica 1.1 ma inny rozstaw szpilek. 1.1 spi, w mpi rozstaw szpilek ssacego jest taki sam jak w 1.2 60 i 75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 > 1.1 spi, w mpi rozstaw szpilek ssacego jest taki sam jak w 1.2 60 i > 75 no bo 1.1 mpi i 1.2 mpi 60KM to ta sama głowica (m.in. dlatego w 1.1 mpi głowica ma otwory na łape - bo w PII łapa jest mocowana do głowicy - chroni równiez rozrzad) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ROBSON188 Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 > Jestem w posiadaniu trech glowic 1.1 spi 1.2 mpi 60 KM i 1.2 mpi 75KM > i sam bylem ciekaw czym one sie roznia. Oto wyniki mojego > sledztwa. > oto trzy glowice w kolejnosci od prawej 1.2 75 KM, 1.2 60KM, 1.1 > odleglosc pomiedzy gorna szpilka mocowania a krawedzia otworu ssacego > taka sama w glowicy 1.2 75KM i 1.2 60 KM > Oznacza to ze do obudwu mozna stosowac zamiennie oba kolektory ssace. > Glowica 1.1 ma inny rozstaw szpilek. > otwory wydechowe w tych samych miejscach i o takich samych srednicach > oznacza to ze do wszystkich glowic mozna stosowac zamiennie kolektory > wydechowe > jedyna roznica jaka udalo mi sie zauwazyc pomiedzy glowicami 1.2 75KM > i 1.2 60KM to mniejszy przekroj kanalow sszacych w 60KM > (srednica na pocztku kanalu jest taka sama we wszystkich > glowicach) > 1.2 60 KM > 1.2 75KM > zawory maja te same srednice w 1.2 75KM i 1.2 60KM w 1.1 zawor ssacy > ma o ok 1 mm mniejsza srednice niz w 1.2 > zawor ssacy 1.2 75KM > zawor ssacy 1.2 60KM przyda sie napewno wielu osobom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 18 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 Dokładnie, do swapa kupiłem wtedy 1.2 60 z 2000r. DO tego doszedł cały osprzęt z 75 poza wałkiem, czy całośc wtryski z pompa i komp. Teraz się zabrałem za wałek 866, przynajmniej na razie, i też cały czas się gryzłem tymi różnicami. Ale wnioski miałem podobne, tylko te kanały, ale to nie szkodzi, po odpowiednich poprawkach można skorzystać z faktu, że mniejsza średnica daje większą prędkość przepływu Bardzo miło, ze sie chciało porównać i uwiecznić Raz jeszcze gratki - bardzo przydatne- jakiś FAQ z tego machnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 > Dokładnie, do swapa kupiłem wtedy 1.2 60 z 2000r. > DO tego doszedł cały osprzęt z 75 poza wałkiem, czy całośc wtryski z > pompa i komp. > Teraz się zabrałem za wałek 866, przynajmniej na razie, i też cały > czas się gryzłem tymi różnicami. > Ale wnioski miałem podobne, tylko te kanały, ale to nie szkodzi, po > odpowiednich poprawkach można skorzystać z faktu, że mniejsza > średnica daje większą prędkość przepływu a od kiedy moc bierze się z prędkości przepływu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EmilSTo Napisano 19 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 > Dokładnie, do swapa kupiłem wtedy 1.2 60 z 2000r. > DO tego doszedł cały osprzęt z 75 poza wałkiem, czy całośc wtryski z > pompa i komp. > Teraz się zabrałem za wałek 866, przynajmniej na razie, i też cały > czas się gryzłem tymi różnicami. > Ale wnioski miałem podobne, tylko te kanały, ale to nie szkodzi, po > odpowiednich poprawkach można skorzystać z faktu, że mniejsza > średnica daje większą prędkość przepływu > Bardzo miło, ze sie chciało porównać i uwiecznić > Raz jeszcze gratki - bardzo przydatne- jakiś FAQ z tego machnąć Niestety to nie tak jak myslisz, rzeczywiscie predkosc przeplywu jest wieksza. Najbardziej chodzi o przekroj kanalu im jest wiekszy tym wiecej powietrza powinno trafic do cylindra przy tym samym podcisnieniu w kolektorze dolotowy. Im wieksza predkosc przeplywu tym wieksze sa opory przeplywu wywolane zawirowaniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 > a od kiedy moc bierze się z prędkości przepływu? A kto mówił o mocy - o sprawność istniejącej pojemności mowa, ja nie potrzebuje powiększonych kanałów - bo nie mam potrzeby (to nie burbo ) - przy tej pojemności moc z jednego cylindra już jest na niezłym poziomie. Poza tym, różnice między tymi głowiczkami (60-75) nie są az tak drastyczne Pełne spolerowanie i spasowanie całości układu dolotowo/wydechowego + ew. poprawa kształtu tych że kanałów - załatwia sprawę poprawy wydajności dość znacznie. Odpowiednio zmniejszająca sie średnica zwiększa prędkość przepływu - nie można temu zaprzeczyć - elemantarne prawa fizyki. Wiec błagam Cię Tommi - nie aż tak drastycznie, ja zdaje sobie sprawę, że przy uzyskiwaniu mocy innego rzędu te zabiegi są niezbędne, bo wydatek jest taki, ze to "gardło" jest za małe aby przełknąć ilość podawanej mu mieszanki. Wiem, że może to brzmi, jakbym zaprzeczał po troszku temu co tu się robi, ale widziałem nie jednokrotnie w praktyce, jak mądra poprawka głowicy, z zachowaniem podstawowej architektury kanałów daje bardzo duże efekty - nie trzeba tam robić la manche . Do n/a nie trzeba robić masakry. Ten silnik ma pewien potencjał, sporo już zrobiono, i jeszcze trochę zostawili dla nas. Zresztą, ja się Tommi z Tobą kłócić nie zamierzam, podyskutować chętnie, choć to i tak szaleństwo, bo Ty masz tu opinie, ja żadnej, wiec i tak mnie skopią i oplują, że co ja, jak ja i w ogóle na drzewo Nie jest to najlepsze miejsce na wyrażanie opinii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 > Niestety to nie tak jak myslisz, rzeczywiscie predkosc przeplywu jest > wieksza. Najbardziej chodzi o przekroj kanalu im jest wiekszy > tym wiecej powietrza powinno trafic do cylindra przy tym samym > podcisnieniu w kolektorze dolotowy. Im wieksza predkosc > przeplywu tym wieksze sa opory przeplywu wywolane zawirowaniami. Ale właśnie te opory zostają zniwelowane odpowiednią obróbką, wygładzeniem powierzchni i poprawieniem "krągłości" kanałów, oraz dokładne zniwelowanie wszelkich barier, progów, jak również dobranie długości i rozmiaru dolotu. Dopieszczenie gniazd, zawory trzeba już na 3kąty, spolerowanie ich dokładnie,i pełne oczyszczenie układu - a to wszystko to już wypada pod zadany wałek. Wtedy też rozmiar kanałów w tej głowicy, przestaje być problemem, układ ciśnień zaczyna działać na naszą korzyść, bo nie oporów czy zawirowań, napełnianie i opróżnianie kanałów idzie sprawnie, pod warunkiem, że towarzyszy temu PRZEDE WSZYSTKIM dobry wydech, już o zjawiskach falowych nie mówię. Zgrana całość daje efekt, nie zatrzymujmy myślenia na rozmiarze kanałów, tu trzeba myśleć o całości. Niczego nei kwestionując powiem tylko, ze to tylko mój pogląd i nikt nei musi się z nim zgadzać - nic na siłe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryk89 Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 Ok, ale jeszcze taka sprawa że moja głowica ma identyczny kształt górnej części mocowania kolektora tak jak w 75 KM Tak jak to jest na tych fotkach. > jedyna roznica jaka udalo mi sie zauwazyc pomiedzy glowicami 1.2 75KM i 1.2 60KM to mniejszy > przekroj kanalow sszacych w 60KM (srednica na pocztku kanalu jest taka sama we wszystkich > glowicach) > 1.2 60 KM > 1.2 75KM Cytat z tego. I taka jeszcze jedna zagwostka, Kumpel ma punto II 1.2 8v ma wbite w dowodzie 75 KM i ma plastikowy dolot, to jest chyba dobra rozkmina ? jedni mówią ze były pII 75 drudzy ze nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katownik Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > Ok, ale jeszcze taka sprawa że moja głowica ma identyczny kształt górnej części mocowania kolektora > tak jak w 75 KM > Tak jak to jest na tych fotkach. > Cytat z tego. > I taka jeszcze jedna zagwostka, Kumpel ma punto II 1.2 8v ma wbite w dowodzie 75 KM i ma plastikowy > dolot, to jest chyba dobra rozkmina ? jedni mówią ze były pII 75 drudzy ze nie Nie było. No chyba, ze Fiat mu podarował w zestawie inny wałek rozrządu, czytaj nie" 4x4 " jaki jest w pierwszych 1.2 mpi 60km z Punto II a " 866 " z Punto I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gringo10fire Napisano 28 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2011 czy glowica 1.2 mpi 8v podejdzie do uniaka 1.0 fire? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 Podłącze się, czym różnią się głowice od 1.1mpi 54 i 1.2mpi 60? Czy to przypadkiem nie to samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 > czy glowica 1.2 mpi 8v podejdzie do uniaka 1.0 fire? podejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 > Podłącze się, czym różnią się głowice od 1.1mpi 54 i 1.2mpi 60? Czy to przypadkiem nie to samo? praktycznie to samo , napewno kanały dolotowe bedą delikatnie mniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CCinek Napisano 2 Marca 2011 Udostępnij Napisano 2 Marca 2011 > I taka jeszcze jedna zagwostka, Kumpel ma punto II 1.2 8v ma wbite w dowodzie 75 KM i ma plastikowy > dolot, to jest chyba dobra rozkmina ? jedni mówią ze były pII 75 drudzy ze nie Odpowiedź jest bardzo prosta: błąd w WK. Ja miałem w dowodzie wpisane 0 KW a autko jakoś jeździło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thematgan Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Głowice porównane, ale co z rozrządem, mam silnik 1.2 60KM z głowicą 1.2 75KM (866) pasek rorządu i koło rozrządu w 1.2 75KM jest inne niz w 1.2 60KM. jeśli wrzuce górne koło (od wałka rozrządu) z 1.2 60 KM do głowicy 1.2 75KM to będzie pasowac, czy lepiej zmienic koło pasowe rozrządu przy wale korbowym na koło z 1.2 75KM?? Kupiłem oba paski rozrządu pasek z 1.2 75KM ma inne zęby i jest dłuższy o ok. 1cm od paska rozrządu z 1.2 60KM. Kolejna sprawa czy w silniku 1.1 pasek rozrządu jest taki sam jak w 1.2 60KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 24 Maja 2014 Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 > Głowice porównane, ale co z rozrządem, mam silnik 1.2 60KM z głowicą 1.2 75KM (866) > pasek rorządu i koło rozrządu w 1.2 75KM jest inne niz w 1.2 60KM. > jeśli wrzuce górne koło (od wałka rozrządu) z 1.2 60 KM do głowicy 1.2 75KM to będzie pasowac, czy > lepiej zmienic koło pasowe rozrządu przy wale korbowym na koło z 1.2 75KM?? > Kupiłem oba paski rozrządu pasek z 1.2 75KM ma inne zęby i jest dłuższy o ok. 1cm od paska rozrządu > z 1.2 60KM. > Kolejna sprawa czy w silniku 1.1 pasek rozrządu jest taki sam jak w 1.2 60KM. W 1.1 jest krótszy. Załóż komplet z 60 KM albo z 75 KM będzie działało tak samo. Wygodniej zmienić kółko przy głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.