Skocz do zawartości

katownik

użytkownik
  • Zawartość

    915
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O katownik

  • Tytuł
    kierowca
  • Urodziny 06.08.1984

Profile Information

  • Lokalizacja
    Wrocław
  • Zainteresowania
    Przyjemne

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. katownik

    Przygotowanie F.I.R.E. do wysokich obrotów...

    > Witam. > Idzie jesień, sezon tuningowy się zbliża. Tak sobie myślę czy nie ogarnąć garści informacji co i > jak zrobić aby zakręcić fajerke do 9krpm... > Koledzy (i koleżanki) bardziej obeznani w temacie, co podpowiecie? > Doważenie tłoków i korbowodów - jak, w jakich miejscach zdjąć ponadmiarową masę, Korby pozaokraglane na stopkach i dowazone w kompletach z tlokami, masy udalo sie zdjac kilkadziesiat gram poprzez polerke resztek po odlewach i obrobce przy stopkach, tloki spolerowane tez na zero i gora na lustro. > Wyważenie wał + koło zamachowe dynamicznie - gdzie, jak? Warszawa krasnobrodzka, na slasku to jak znjde napisze. Akurat brakło czasu na dynamiczne, ale mamy we Wrocławiu sensowny zakład który zdjął mi nieco masy z przeciwwag i doważyli na ile mogli. > Odelżenie koła zamachowego - jak wyżejCzy sprzęgło 180 czy może 200? Kolo 3,5 kg z 16v i sprzeglo 190mm choć nie wiem czy był sens ale docisk nieco jest lepszy. Imho wiecej z masą nie ma co..... > Rozwiert 1108 -Wydech 4-2-1 czy 4-1? Rozwiert jak najbardziej, u mnie na 1 etap tloki 1,2 nominal, po skończeniu 4p i [motyla noga] rewizja i wtedy moze nadwymiar (choć warto odrazu), u strózika chyba są ze 3 komplety bo szukalem swego czasu. Kolektor zdecydowanie 4w1 dlugie bo jest lepiej. Ja teraz bede zamawiał coś ala SS w 16tce, czyli od glowicy jak najdlusze runnery przed zejściem na dol. > Ssanie 4p. Gaźniki czy wtrysk? (1.2 75mpi) No tutaj przy obecnej technice i zwyczajne wygodzie tylko 4p, u mnie akurat robi sie na suzuki 600 czyli 4x38mm, wtryki seria, ew podniesie sie cisnienie paliwa na 3,5 bar > Głowica z 1.2 75 większe zawory, jakie, gniazda? Roztaczanie czy zmiana na inne? Tutaj sie okaze, bo robimy rownolegle 2 podobne projekty, jeden na duzych zaworach ssacych z opla, u mnie mocna obrobka zaworow seryjnych na cienka przylgnie i ksztalt plaskiego grzybka, plynne zejscie do krawedzi zaworu, i tak samo przylgnie. Baza ofc seryjna glowica 1.2 75. Kanaly mocno, wyjścia w ogole na okraglo, prowadnice w stozek, ssace zerdukowane o jakies 30% na dlugosc, wydechowe mocniej. Myslelismy nad lzejszymi zaworami, ale nie bylismy pewni jak sie beda zachowywac przy wyzszej temp i obrotach. Pozatym te nowe fiatowskie zawory lekkie wydaja sie byc z innego materialu, moze ktos zglebi temat. Springi nowki seria 75 i w sumie na 1P dokreca sie do 8,5 bez problemu, ale nie ma co, trzeba dać zestaw z catcams'a albo insze. > Wałek rozrządu 866 czy custom? Custom. Im wiecej tym lepiej, mam walek o pozycje nizej od tego co siedział u mckena, a w drugim projekcie heinrich chlopakom zrobil 320 stopni tylko trzeba male poprawki porobic, ale potencjal ma. Ogolnie trzeba mesko. Czaje sie C&B albo inny sprawdzony. Więc jak masz okazje gdzies wciagal solidny. Duze wzniosy. > Co jeszcze? Sprezamie u mnie wyliczone na niecale 12:1 i nieiwle docieta glowica na metalowej uszczelce. Moj szlifierz sie przestraszyl i nie liznal mi mocniej bloku co by do tlokow deko dorownac, i mam wrazenie, ze tego deko brak, ale zobaczymy jak przez trabki poplynie. Airbox rowniez mam i bedziemy rzezbic jak dol wykorzystac co by ladnie trabki od dolu objac, a w masce czy posrod niej zrobic sensowna komore tak aby byl dobry nadmuch i jakies plenum. Duzo pomyslow. Swiece, cewki, przewody nowe ori ricambi fiat poki imho spokojnie wystarcza, nie ma co fapowac na magnecory, poki naprawde zaplon bedzie sie zaczynal w czarnej doooopie, a do tego chyba daleko. > Zakładamy że zostaje blok 1108, góra 8 zaworów. Naturalnym krokiem rozwojowym bedzie i tak 16V ale poki co trzeba sie jeszcze pouczyc > Zapraszam do podzielenia się swoimi sugestiami > Pozdro Powodzenia Lechu. P.s. Czy mi sie zdaje, ze jakos sie cofnela z zaswiatow stara szkola modowania, czemu uednak nie turbo ? Naszło Cię na zabawkę-wiertarkę ?
  2. katownik

    Poliuretan po raz enty...

    > a żem się dokopał.....czytałem rożnie opinie i trochę zdurniałem....chce kupić poliuretan,auto na > co dzień...zawieszenie weitec plus 2x rozporki i właśnie dodatkowo chce dac poli.ale czy żółty > czy czerwony...nie chciałbym ta sztywnością zaszkodzić budzie,by nie popękała...szaleństwa > raczej będą na torze niż na naszych cudownych drogach.... Jak koledzy piszą, choć i na żółtym to się aż tak nie przekłada, a na dziury nie ma lekarstwa. A smar optymalny to np. Milllers Red lub inny syntetyk z Mils'a o dobrej adhezji. Ja np mam najpierwszejsze z pierwszych, zupełnie gładkie, prostszy odlew, i cisza, popiszczało chwilkę, i jest igła od już 7 lat
  3. katownik

    Dolot do ITB '4p'

    > swego czasu p. Weglarski zrobil mi "air boxa" pod moje 4p. Niestety nigdy go nie wyprobowalem. > Potem okazalo sie, ze nie pasuje > na samych filterkach nie narzekalem. Wrecz bylo dobrze. Temat in progress więc pokaż jeśli jeszcze to masz jak on Tobie to wymyslił, chyba, że masz jakieś foto ? A z ulepem Twym co robimy [mały offtop] ?
  4. katownik

    4 przepustnice do 1,2 8v

    > fakt - nie chce mi sie W tym sezonie moze z 5 razy wyjechałem nim z garazu Moze przez zime cos > porzeźbie > musiałbym znowu Hube wolać do strojenia... > Nigdy w życiu > Pzdr Trzeba cosik porobic, bo tak nie ma co, nuda, wsio w te turbo ...... A 4P choc nie tanie i czasochlonne to mimo wsio daje frajde i trochu ryczy nawet A jakis Ty walek zasadzil do siem ?
  5. katownik

    Bak w 900 a w 1100 - różni się???

    > Do baku od CC czy SC ? > W CC były 900 z wtryskiem ? Tego nie wiem ? > Jeżeli były, to czy z powrotem paliwa czy bez ? > Widzisz pytań jest wiele. > Ja przy swapie z 700 przeszedłem od razu na standard SC 1100 spi i wiem czego się trzymać. > A jak to było z 900 to tylko tyle co pamiętam z forum. > Z tymi zbiornikami było trochę zamieszania i jak widzisz niewielu chce się wypowiedzieć. 900 SPI i 1100 SPI w CC są w zasadzie identyk. Wkład pompy czy 1 bar czy 3 bar pasuje tak tu i tu. Mogą się w obrębie CC jak i SC różnic kosze czy mocowania przewodów, pływaki itd ale zamienić da się całe baki między sobą. Trzeba zwrócić uwagę na rury wlewowe i podłączenia przewodów paliwowych, bo tu między cc a sc jest różnica. Szczególnie w kwestii szybkozłączek oraz wtyczek zasilających pompę. Jak już w temacie spawów czy MPI ew powrót jest kwestią godziny i tyle. Jest. W przypadku 16V zawsze można założyć bez powrotu. A bak w CC jest też inny dla 700tki oraz 900tki z gaźnikiem. Wszystkie wtryski już właściwie pasują
  6. katownik

    Modyfikacja silnika 1.2 8v mpi ?

    > Wite ktoś może jaka przepustnica podchodzi do silnika 1.2 mpi z innego auta nie wiem brava albo > coś jakaś większa ? Gotowce słabo, niektórzy robią przejściówkę na tą od 1.6 albo rozwiert, do 42mm lub 45 z tulejowaniem, niegdyś kolega Psychik się tym trudnił, o ile dobrze pamiętam. Może Ci jest w stanie pomóc.
  7. katownik

    jaki olej do skrzyni biegów??

    > to jest pół syntetyczny?? Syntetyk, teraz nazywa się inaczej, ma normę GL4+ więc ok. Ale można o dziwo taniej kupić od innych producentów olej z normą GL5. Np. Millers, Gulf, Liqui Moly .... Ogólnie lej syntetyki, to są poprostu najlepsze oleje.
  8. Bo za ciężki uj nie mogę dojść po numerach z epera Mam u nas we Wro na półce 2 skrzynie z demontażu, jednak zależy mi na tej z przełożeniem 14/57 Numery skrzyń (poda całe): 55181588 2 ST 3047B05 c.101 46524935 ST 3047A04 c.101 Help plis, bo obecna umarła a muszę się upewnić co by nie kupić jakiegoś długasa...... Dzięki
  9. katownik

    poliuretan - tuleje wahaczy

    Z nowości, bo potestowane, a nie jednemu się przyda co by się wydech nie tłukł: klik zółte Klik czerwone
  10. katownik

    KOLEKTOR SSĄCY zrób se sam

    > przepustnice kolegi dana sa dostepne na allegro > Cena hmmm dosc dyskusyjna...takie polskie RoRally ktore bym bral w ciemno gdybym mial kupic > gotowe 4P za 1000+ euro > Zrob samemu a zamkniesz sie w kwocie 1-1.5kpln > masz moj watek o budowie 4P, ktore to spisywaly sie rewelacyjnie i gdybym nie doprezyl tak mocno > silnika (co go zabilo) to pewnie bym jezdzil do dzis Znam temat a Two szczególnie. Śledzę intensywnie. 4P będzie na bank
  11. katownik

    KOLEKTOR SSĄCY zrób se sam

    > Moge wysłac wiecej zdjeć na skrzynke, inne ujecia zblizenia > podaj adres > jakość nietety tylko taka z telefonu Zamierzasz rozwijać ten projekt i robić tego więcej ? Zakładam, że testowałeś ten materiał i spawy przed ew drganiami i pękaniem. Jaką wysokość to ma bez gąbek ? W sensie czy maska się na tym zamknie czy tylko gołębnik ?
  12. katownik

    hamulce wentylowane, pompa, serwo ...

    > no dobrze jest, pod dwa przenie podłączasz na krzyż przednie prawe koło i tylne lewe, pod dwa tylne > wyjścia przenie lewe i tylne prawe No w sumie tak patrząc to i racja... Zakręcony od 5tej na nogach już mi się widzi inaczej A serwo zdystansuje tyle ile mogę bo mam dużo ori uszczelek No i może nieco na mocowaniu pedałów odsunę ku sobie i będzie dobrze. Mam też dwie inne pompy, najwyżej jak mu nie przejdzie to przewodziki nowe Reduktory wkrecane w pompę mam tak z PI jak i PII tylko nie wiem jeszcze czy wkręcać. Na szczęce na pewno, blachy na tył będą niebawem. Z racji felg poszedłem w 4 razy seria.
  13. katownik

    hamulce wentylowane, pompa, serwo ...

    > z dłu7ższym patykiem nie będzie działać, zahamuje ale nie odpuści > trza zrobić taki myk > i będzie banglać. > A w pompie sekcje są normalnie, podłaczasz przedowy na krzyż Zrobiłem nawiert, ale dalej mało. Co do podłączenia to nie mam pewności, bo patrz......
  14. katownik

    hamulce wentylowane, pompa, serwo ...

    Odgrzewamy Taka prośba, bo siedzę w szukajce już godzinę... Pompa z pgt, czy tam PI czy PII.. O taka... Wszyscy je znają. Ale się muszę upewnić zanim zacznę rwać przewody czy innego winnego blokowania się zacisku przedniego, bo owszem pompuje, ale nie puszcza. Zestaw cały razem z serwem, po lekkich korektach, bo deko dłuższy patyk z serwa jest, stąd z fabrycznym pedałem z cc tak sobie to działa. Podejrzewam sekcje pompy choć dziś stwierdziłem, że trochę z pamięć podłączyłem przewody, a nie jestem pewien czy w.w. pompa z punt ma sekcje na skos czy parami. Ma ktoś info o tym ? Bo nie mogę namierzyć..... Które koło gdzie w tej pompie...
  15. katownik

    Kąty na kołach z przodu ?

    > Do 1/4 najlepiej 0 ale ja bym nie dal wiecej jak 1 stopien +1 Przynajmniej na proste. Po zakrętach sam wie cieć, jak ma być. Tylko tu spami o sprawach oczywistych. Trzeba dziada przegonić niech nie trolluje. Shoupas nie odpisuj nic na znak protestu A Ty się dziadu Folgi nie zastanawiaj tylko szykuj sprzęt na środę, bo nas tam noc zastanie !
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.