Jump to content

torelek

użytkownik
  • Posts

    3966
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Lokalizacja
    wszędzie
  • Car
    F31+

Recent Profile Visitors

1544 profile views

torelek's Achievements

starszy kierowca

starszy kierowca (13/19)

2.7k

Reputation

  1. Zgodzę się: w codziennej jeździe da radę. Ale od 180 koni można już oczekiwać lepszych wrażeń. Tyle, że 1. jestem uprzedzony do Toyot 2. mam 400koni pod maską co wykrzywia nieco ocenę 😉
  2. Ja nie polecam. Nie jedzie wcale. Nie wyje jeśli nie wchodzisz na obroty.
  3. Panowie, tu nie ma o czym w ogóle dyskutować. Automat. Koniec dyskusji. Miałem dwie 330-tki, pierwszą w automacie, drugą w manualu. Buda ta sama, moce zbliżone (325hp vs 318hp). Nowoczesny automat jest szybszy w zmianie biegów, oszczędniejszy (bo ma przeważnie więcej przełożeń i trzyma optymalne obroty), o wygodzie nie wspomnę. Jednego nie da się zrobić w automacie: "rozbujać" auta do przodu-do tyłu jak się w śniegu zakopie. Natomiast uważam, że warto również posiadać umiejętność jazdy manualem nawet jeśli się użytkuje automat.
  4. Nie ma znaczenia. Warunki "małe, słabe, które trzeba kręcić żeby przyspieszało" spełnia stara Honda, a takie w cenie złomu chodzą.
  5. To w linii prostej prowadzi do "dlaczego we mnie wjechałeś? przecież widziałeś, że jadę (na czerwonym)"
  6. Należy przed oddaleniem się z miejsca zdarzenia dokonać zabezpieczenia majtku rowerzysty na poczet roszczeń, np. zabrać rower, wyciąć nerkę.
  7. Co z powiązaniem składki OC z jazdą z zaparowanymi albo nieodśnieżonymi szybami, bez świateł (jazda w deszcz na dziennych to jazda bez świateł) albo ze światłami ustawionymi w kosmos. Jedzie takie ciele lewym pasem, nic nie widzi dookoła, bo ma czapkę uszankę ale jedzie -10 do ograniczenia, wiec BEZPIECZNIE. Czy taka osoba stwarza większe czy mniejsze zagrożenie niż "debil/idiota/pirat", który jedzie sprawnym autem ale +20?
  8. Najlepsze poczucie jedności z przyrodą dadzą ci tylko nieheblowane deski. A na poważnie - skoro nie płytki i nie panele (rozumiem, że chodzi o panele laminowane), to zostają ci tylko panele drewniane.
  9. Dopasować to łatwo, problem się robi gdy musisz na takim wąskim kawałku wzdłuż jakiś mebel postawić.
  10. Ja tylko dodam, żebyś obliczył ile rzędów ci wychodzi od ściany do ściany i jaka zostaje "reszta". Pamiętaj, że taki przycięty wzdłuż panel powinien mieć nie mniej niż 4 (jeśli dobrze pamiętam) centymetry. Czyli jeśli wychodzi mniej, to musisz zwęzić pierwszy rząd, żeby ostatni wyszedł szerszy. U ciebie może to być skomplikowane, bo musisz aż 4 ściany zgrać (dwa pokoje bez dylatacji).
  11. Oszacuj całkowity koszt samochód + eksploatacja przez 3 lata. Być może te dwa litry mniej na setkę skompnesują wyższy koszt wyposażenia.
  12. torelek

    Nasze Auta AD 2017

    Coś mi tu nie pasuje... Z samochodu wychodzi, że jesteś gejem, a na avatarze masz fajną panią...
  13. A nie jest to w cyklu rocznym (jako rok kalendarzowy)? Zdawało mi się, że to co narobię górką w 2021, mogę odebrać w 2022.
  14. Wiem, że jest opłata stała - napisałem "bez opłat stałych". Czyli gdyby nie było stałych, to można by nic nie płacić. Zgadza się, nadwyżkę z danego okresu zużywa się w następnym.
  15. Błąd w rozumowaniu. Bez opłat stałych można mieć rachunek 0zł, o ile odda się do elektrowni 125% swojego zużycia. Oczywiście to duże uproszczenie, bo zużywając prąd, pierwszej kolejności bierzemy to co sami produkujemy (wtedy nic z sieci nie bierzemy, a oddajemy ewentualną nadwyżkę), dopiero gdy nasze chwilowe zużycie przewyższa produkcję, to pobieramy z sieci. Okres rozliczeniowy to rok. Tzn. w tym roku robię "zapas" na kolejny. W 2022 będę mógł odebrać 80% tego co oddałem w 2021.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.