Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Glaca

Jaki słupek zamiast 1.2 8v 75?

Recommended Posts

Dzisiaj w pięknym stylu załatwiłem sobie panewkę...

Silnik żarł olej litrami, mimo że nie było widać dymu, turbina suchutka, dolot cały suchutki, silnik lekko przypocony ale kałuży pod nim nie było. Mimo to ubywało oleju znacznie...

Co prawda nie dopuszczałem do zapalenia się kontrolki ale mam wrażenie, że ciśnienie to było niskie.

Od kilku dni rano przy zapalaniu kontrolka gasła dopiero po 2s.....

No i dzisiaj sobie przeleciałem 50km tak "na ostro" - kilka razy 200km/h przez kilka km... dojechałem do miasta a tu... puk puk puk...

W dodatku zeżarło mi krzywkę na wałku ale to już wcześniej...

Nie chcę tego silnika już.

Co mogę wstawić, żeby osprzęt pasił?

Myślę o 1.4 8v FIRE - co to jest, z czym to się je, podejdzie?

Oświećcie mnie spineyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dzisiaj w pięknym stylu załatwiłem sobie panewkę...

> Silnik żarł olej litrami, mimo że nie było widać dymu, turbina suchutka, dolot cały suchutki,

> silnik lekko przypocony ale kałuży pod nim nie było. Mimo to ubywało oleju znacznie...

> Co prawda nie dopuszczałem do zapalenia się kontrolki ale mam wrażenie, że ciśnienie to było

> niskie.

> Od kilku dni rano przy zapalaniu kontrolka gasła dopiero po 2s.....

> No i dzisiaj sobie przeleciałem 50km tak "na ostro" - kilka razy 200km/h przez kilka km...

> dojechałem do miasta a tu... puk puk puk...

> W dodatku zeżarło mi krzywkę na wałku ale to już wcześniej...

> Nie chcę tego silnika już.

> Co mogę wstawić, żeby osprzęt pasił?

> Myślę o 1.4 8v FIRE - co to jest, z czym to się je, podejdzie?

> Oświećcie mnie

1.2 16v z góra 1.2 8v

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 1.2 16v z góra 1.2 8v

I wszystko pasi? Kanały olejowe, wodne, czujnik położenia wału?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dzisiaj w pięknym stylu załatwiłem sobie panewkę...

> Silnik żarł olej litrami, mimo że nie było widać dymu, turbina suchutka, dolot cały suchutki,

> silnik lekko przypocony ale kałuży pod nim nie było. Mimo to ubywało oleju znacznie...

> Co prawda nie dopuszczałem do zapalenia się kontrolki ale mam wrażenie, że ciśnienie to było

> niskie.

> Od kilku dni rano przy zapalaniu kontrolka gasła dopiero po 2s.....

> No i dzisiaj sobie przeleciałem 50km tak "na ostro" - kilka razy 200km/h przez kilka km...

> dojechałem do miasta a tu... puk puk puk...

> W dodatku zeżarło mi krzywkę na wałku ale to już wcześniej...

> Nie chcę tego silnika już.

> Co mogę wstawić, żeby osprzęt pasił?

> Myślę o 1.4 8v FIRE - co to jest, z czym to się je, podejdzie?

> Oświećcie mnie

to je 77 KM

BTW to była druga krzywka od strony rozrzadu czy pierwsza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to je 77 KM

> BTW to była druga krzywka od strony rozrzadu czy pierwsza ?

6-ta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> I wszystko pasi? Kanały olejowe, wodne, czujnik położenia wału?

Mniej wiecej tak. 16V ma dwa kanaly wiecej ale to jest tylko spływ oleju z głowicy do miski także nieistotne. Mogą być problemy z czujnikiem,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche więcej dłubania, ale poszedlbym w T-jeta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podobno nowe 1.4 8V z glowica 1.2 75KM fajnie sie odpręża cfaniaczek.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Troche więcej dłubania, ale poszedlbym w T-jeta.

Muszę się zapożyczyć na tą akcję bo jestem bęben ale jeśli mam wydać 5 czy 6 tys to chyba kupię większe i ocynkowane auto (czytaj: palio weekend 1.6 z klimą od niemca...)

T-jet fajny, odprężony i wytrzymały ale drogi frown.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> podobno nowe 1.4 8V z glowica 1.2 75KM fajnie sie odpręża

No właśnie - na ile się odpręży?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Muszę się zapożyczyć na tą akcję bo jestem bęben ale jeśli mam wydać 5 czy 6 tys to chyba kupię

> większe i ocynkowane auto (czytaj: palio weekend 1.6 z klimą od niemca...)

> T-jet fajny, odprężony i wytrzymały ale drogi

Drogi nie drogi - ktoś z szabrowników sie chwalił ze słupek sie da za 1,5k kupić zlosnik.gif Zostaje rzeźba w orurowaniu i kolektor wydechowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Drogi nie drogi - ktoś z szabrowników sie chwalił ze słupek sie da za 1,5k kupić Zostaje rzeźba w

> orurowaniu i kolektor wydechowy.

No to jak "mi ktoś" znajdzie taki za 1500 to się pomęczę i resztę dorzeźbię grinser006.gif

Na razie widzę 1.4 8v za 1100 słupek. Górę dałbym swoją, wałek nowy (drugi) i by było.

Tylko jaki byłby CR? hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No to jak "mi ktoś" znajdzie taki za 1500 to się pomęczę i resztę dorzeźbię

> Na razie widzę 1.4 8v za 1100 słupek. Górę dałbym swoją, wałek nowy (drugi) i by było.

> Tylko jaki byłby CR?

No i jeszcze jedno - jaki tam jest wałek w tym 1.4? cfaniaczek.gif

Czy przypadkiem nie podejdzie do 1.2? smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No i jeszcze jedno - jaki tam jest wałek w tym 1.4?

> Czy przypadkiem nie podejdzie do 1.2?

nie podejdzie. Mam te 1.4 u siebie

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie podejdzie. Mam te 1.4 u siebie

No dobra, a jakby wrzucić na razie taki słupek bez odprężania i dymać go delikatnie a w przyszłości odprężyć, dać większe T, barana itp? hmm.gif

Chyba tak zrobię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No dobra, a jakby wrzucić na razie taki słupek bez odprężania i dymać go delikatnie a w przyszłości

> odprężyć, dać większe T, barana itp?

> Chyba tak zrobię.

mam to zlozone na hybrydzie i bez ingerencji w benzyne sie nie obejdze. Wolne obroty sa slabe i dlawi sie przy przegazowce. trzeba sie przyzwyczaic, aby delikatnie dawac gazu na jalowym. Potem juz jest dobrze. Nie wiem jak bedzie to chodzic na elektronice z 1.2 75KM. Kolektory pasuja z 75KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

> mam to zlozone na hybrydzie i bez ingerencji w benzyne sie nie obejdze. Wolne obroty sa slabe i

> dlawi sie przy przegazowce. trzeba sie przyzwyczaic, aby delikatnie dawac gazu na jalowym.

> Potem juz jest dobrze. Nie wiem jak bedzie to chodzic na elektronice z 1.2 75KM. Kolektory

> pasuja z 75KM

wiesz moze jaka jest różnica w kanalach i zaworach między 1.2 a 1.4 8v?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wiesz moze jaka jest różnica w kanalach i zaworach między 1.2 a 1.4 8v?

roznicy nie mierzylem, ale widoczna jest roznica

Share this post


Link to post
Share on other sites

> roznicy nie mierzylem, ale widoczna jest roznica

w kanałach ssących czy wydechowych?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> . Nie wiem jak bedzie to chodzic na elektronice z 1.2 75KM. Kolektory

> pasuja z 75KM

Obydwa?

Pytam, patrząc na perspektywę wymiany motoru kiedyś i odpalania tego na tym co mam (1,2 8V)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Obydwa?

> Pytam, patrząc na perspektywę wymiany motoru kiedyś i odpalania tego na tym co mam (1,2 8V)

9a15623ea66f827em.jpg

U gory 1.2 8v 75KM

Na dole 1.4 8v 77KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

> U gory 1.2 8v 75KM

> Na dole 1.4 8v 77KM

Dobrze widzę, że zawory są większe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dobrze widzę, że zawory są większe?

tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak

Ale doczytałem, że CR jest 11 icon_rolleyes.gificon_rolleyes.gif więc z mojego planu nici... trzeba odprężać od razu.

Lesiu.Z - czytasz to? Szykuj przekładkę cfaniaczek.gif (grubość obliczę).

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dobrze widzę, że zawory są większe?

...na oko widać, że większe są zarówno ssące jak i wydech i że mniejsza jest komora spalania w 1.4 w głowicy...

Ciekawe jak sie sprawy mają z kanałami hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ale doczytałem, że CR jest 11 więc z mojego planu nici... trzeba odprężać od razu.

> Lesiu.Z - czytasz to? Szykuj przekładkę (grubość obliczę).

przekladka moze byc zwykla z 1.2 75KM. Kanaly sie pokrywaja. gorzej z gruboscia

Share this post


Link to post
Share on other sites

> przekladka moze byc zwykla z 1.2 75KM. Kanaly sie pokrywaja. gorzej z gruboscia

Jedno jest pewne - nie opłaca się pchać głowicy z 1.2, zwłaszcza że w mojej jest wałek do wymiany.

Lepiej będzie od razu zrobić kanapkę na CR hm... powiedzmy 8 i dymać 1.5 bara cool.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jedno jest pewne - nie opłaca się pchać głowicy z 1.2, zwłaszcza że w mojej jest wałek do wymiany.

> Lepiej będzie od razu zrobić kanapkę na CR hm... powiedzmy 8 i dymać 1.5 bara

dokladnie smile.gif i maja elektronike z 1.2 75KM mozesz zostawic zmienna faze rozrzadu smile.gif czyli prosty uklad, ktory pow 4000 pusci napiecie i zmienia faze rozrzadu smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dokladnie i maja elektronike z 1.2 75KM mozesz zostawic zmienna faze rozrzadu czyli prosty uklad,

> ktory pow 4000 pusci napiecie i zmienia faze rozrzadu

Obliczyłem, że z przekładką 2mm i dwiema stalowymi uszczelkami po 0.49mm CR wyjdzie... uwaga...

1:7,942148760330578512396694214876

smile.gifsmile.gifsmile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Obliczyłem, że z przekładką 2mm i dwiema stalowymi uszczelkami po 0.49mm CR wyjdzie... uwaga...

> 1:7,942148760330578512396694214876

a policz mi proszę CR przy dole z 1.2 16v i górze 1.2 8v

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a policz mi proszę CR przy dole z 1.2 16v i górze 1.2 8v

Uff... no dobra, daj mi chwilkę grinser006.gif

Jaka uszczelka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Obliczyłem, że z przekładką 2mm i dwiema stalowymi uszczelkami po 0.49mm CR wyjdzie... uwaga...

> 1:7,942148760330578512396694214876

A przypomnij dla jakiego dołu i jakiej głowicy to liczyłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A przypomnij dla jakiego dołu i jakiej głowicy to liczyłeś?

Seria 1.4 8v z grande punto z dołożoną przekładką 2mm i drugą stalówką 0.49mm

Co do dołu z 1.2 16 a góry z 1.2 8 to nie mogę dojść, bo w 16v mam podane różne typy uszczelek.. nie wiem dla jakiej założyć - dla stalowej czy zwykłej (jaka była w serii) niewiem.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Seria 1.4 8v z grande punto z dołożoną przekładką 2mm i drugą stalówką 0.49mm

To razem 3mm i dostajesz 1:8. To ile kompresji byś miał na jednej standardowej miętkiej uszczelce ca. 1.6mm?

> Co do dołu z 1.2 16 a góry z 1.2 8 to nie mogę dojść, bo w 16v mam podane różne typy uszczelek..

> nie wiem dla jakiej założyć - dla stalowej czy zwykłej (jaka była w serii)

Policz dla jednej i drugiej i zobacz co wyjdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To razem 3mm i dostajesz 1:8. To ile kompresji byś miał na jednej standardowej miętkiej uszczelce

> ca. 1.6mm?

Miętkiej nie chcę bo mam uraz do nich rotfl.gif

Jestem pewien, że kanapka na 2x stal jest wiele mocniejsza od jednej seryjnej miętkiej.

> Policz dla jednej i drugiej i zobacz co wyjdzie.

Dzisiaj mam już dość.... padam n apysk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dzisiaj mam już dość.... padam n apysk.

Se programu kolega znaczy nie napisał palacz.gif

Podrzuć dane z silników, o których mowa i konfiguracje, które Cię interesują i zrobimy listę. Sam jestem ciekaw co można pomodzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Se programu kolega znaczy nie napisał

> Podrzuć dane z silników, o których mowa i konfiguracje, które Cię interesują i zrobimy listę. Sam

> jestem ciekaw co można pomodzić.

Ja liczę na piechotę i dla mnie już to co obliczyłem wystarczy smile.gif

Kupuję 1.4, daję kanapkę i garreta i barana i ognia zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja liczę na piechotę i dla mnie już to co obliczyłem wystarczy

> Kupuję 1.4, daję kanapkę i garreta i barana i ognia

to nie jest takie latwe biglaugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja liczę na piechotę i dla mnie już to co obliczyłem wystarczy

> Kupuję 1.4, daję kanapkę i garreta i barana i ognia

tez tak bym zrobil, jakiego garretta dajesz? Gaz oczywiscie zostaje smile.gif bedziesz chyba pierwszym, ktory uturbi ten endzin w pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to nie jest takie latwe

Nawijaj nawijaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tez tak bym zrobil, jakiego garretta dajesz? Gaz oczywiscie zostaje bedziesz chyba pierwszym,

> ktory uturbi ten endzin w pl

No taki jest plan... a jak wyjdzie to zobaczymy spineyes.gif Garret z nissana zx300 (nigdy nie pamiętam jaki to ma symbol...)

Czymś jeździć muszę a mój engine... się wziął bym wyjsrał beksa.gif

Teraz jak mi ktoś powie, że zmienia pierścienie bez szlifu cylindrów to s pysk wpysk.gif

Na jednym garze mi chlało olej i chlał tak szybko, że przez kilka dni zechlało a przez ostatnie 50km wypukało panewkę. Szkoda, że nie miałem czujnika ciśnienia bo bym widział,że jest niskie i bym dolał, nie pałował itp.. no ale cylindra i tak bym nie uratował tak więc to była sprawa od początku przesądzona...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nawijaj nawijaj

a trzeba przerobic dolne kolo rozrzadu, bo beda idealne obroty jalowe, ale powyzej juz strasznie przerywa

ps. jesli patrzysz na ten silnik klik to nie jest 1.4

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a trzeba przerobic dolne kolo rozrzadu, bo beda idealne obroty jalowe, ale powyzej juz strasznie

> przerywa

tzn? Na ori z 1.4 przerywa i trzeba założyć to z 1.2? Jaka jest różnica między kółkami?

Na czym polega przeróbka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tzn? Na ori z 1.4 przerywa i trzeba założyć to z 1.2? Jaka jest różnica między kółkami?

> Na czym polega przeróbka?

dolne kolo rozrzadu jest przestawione o 1 zabek w stosunku do 1.2 przez co wieniec kola pasowego jest zle ustawione

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dolne kolo rozrzadu jest przestawione o 1 zabek w stosunku do 1.2 przez co wieniec kola pasowego

> jest zle ustawione

No to co można zrobić?

Zamienić koło od 1.2?

chodzi tylko o zapłon czy o rozrząd też?

Zapłon mogę przestawić wariatorem.

Rozrząd rozumiem, że chodzi o zmienne fazy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No to co można zrobić?

> Zamienić koło od 1.2?

> chodzi tylko o zapłon czy o rozrząd też?

> Zapłon mogę przestawić wariatorem.

> Rozrząd rozumiem, że chodzi o zmienne fazy?

trzeba wziasc kolo pasowe z 1.2 i 1.4, popatrzec dokladnie na klin i zobaczysz, ze jest przesuniety i w tym samym miejscu w kole z 1.4 trzeba zrobic nowy klin tym sposobem co Ci wczesniej juz pisalem. Tak samo nalezy na nowo nabic znak, aby rozrzad ustawic

Share this post


Link to post
Share on other sites

> trzeba wziasc kolo pasowe z 1.2 i 1.4, popatrzec dokladnie na klin i zobaczysz, ze jest przesuniety

> i w tym samym miejscu w kole z 1.4 trzeba zrobic nowy klin tym sposobem co Ci wczesniej juz

> pisalem. Tak samo nalezy na nowo nabic znak, aby rozrzad ustawic

No dobra ale jeszcze raz - trzeba przesunąć koło foniczne? Czyli przestawić zapłon?

No to mogę przestawić wariatorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No dobra ale jeszcze raz - trzeba przesunąć koło foniczne? Czyli przestawić zapłon?

> No to mogę przestawić wariatorem.

lub robisz fasolki na finicznym

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.