Skocz do zawartości

EGR


bas

Rekomendowane odpowiedzi

Zlogowałem moją Krowę 1.9 MJTD 2008 FL automat DPF.

Bardzo spokojnie dojechałem do autostrady(~20km), więc autko było rozgrzane przed rozpoczęciem testów.

Logowałem na autostradzie(oczywiście w Niemczech).

Metodologia testów: ponieważ to automat to logowałem na wszystkich biegach, stawałem na pasie/poboczu, kumpel wciskał start logowania a ja pedał przyśpieszenia w podłogę, ciągnąłem do 170-210km/h nie puszczając pedału przyśpieszenia, puszczałem pedał przyśpieszenia a kumpel wciskał stop i zapisywał plik, niestety logowanie max 30xminutę.

OGR bezczelnie stał na 4%, dopiero przy 5. teście(dopiero teraz zauważyłem oglądając logi) skubany się poruszył, czyli tak jakby mocno rozgrzał się i dopiero zaczynał działać OGR.

Jak myślicie co mu jest?

EDIT: Źle spojrzałem(rozjechało mi się przy wyświetlaniu na konsoli), OGR się jednak wcale nie rusza.

Pozdrawiam BAS

285233091-croma-log.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zlogowałem moją Krowę 1.9 MJTD 2008 FL automat DPF.

> Bardzo spokojnie dojechałem do autostrady(~20km), więc autko było rozgrzane przed rozpoczęciem

> testów.

> Logowałem na autostradzie(oczywiście w Niemczech).

> Metodologia testów: ponieważ to automat to logowałem na wszystkich biegach, stawałem na

> pasie/poboczu, kumpel wciskał start logowania a ja pedał przyśpieszenia w podłogę, ciągnąłem

> do 170-210km/h nie puszczając pedału przyśpieszenia, puszczałem pedał przyśpieszenia a kumpel

> wciskał stop i zapisywał plik, niestety logowanie max 30xminutę.

> OGR bezczelnie stał na 4%, dopiero przy 5. teście(dopiero teraz zauważyłem oglądając logi) skubany

> się poruszył, czyli tak jakby mocno rozgrzał się i dopiero zaczynał działać OGR.

> Jak myślicie co mu jest?

> Pozdrawiam BAS

Trzeba zdemontować i zobaczyć w jakim stanie jest zawór i cewka. Wyczyścić dokładnie oba elementy i ponownie zlogować auto. W razie braku poprawy kupić nowy na alledrogo. Zasadne wydaje się założenie przyślepki zmniejszającej ilość zawracanych spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba zdemontować i zobaczyć w jakim stanie jest zawór i cewka. Wyczyścić dokładnie oba elementy i

> ponownie zlogować auto. W razie braku poprawy kupić nowy na alledrogo. Zasadne wydaje się

> założenie przyślepki zmniejszającej ilość zawracanych spalin.

Teorię z grubsza znam, tzn. wiem, że wygląda na zacięty, zastanawiam się dlaczego "Kontrola EGR" ma status: Wyłączony(patrz plik test3.csv).

Jest jakiś ładny manual do czyszczenia drania w tym silniku?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest jakiś ładny manual do czyszczenia drania w tym silniku?

> Pozdrawiam BAS

Taki sam jak do innych JTD..... Zawór bardzo prosto się odkręca wraz z cewką w MJTD... ... jak rozebrać cewke wielokrotnie umieszczałem.. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki sam jak do innych JTD..... Zawór bardzo prosto się odkręca wraz z cewką w MJTD... ... jak

> rozebrać cewke wielokrotnie umieszczałem..

Rozumiem, że opcja polegająca na wytrząsaniu sadzy jest jedyna? Nie da się tego rozebrać(i złożyć bo rozebrać da się wszystko)?

Zastanawiam się czy jest sens dotykać się do niego skoro zaciął się na 4%, jak go wyczyszczę to może zaciąć się w innej, mniej optymalnej pozycji.

Co ciekawe nie mam żadnych błędów w ECU silnika.

EDIT:

1. Jakim kluczem odkręcam i przykręcam cewkę(Torx T20 wydaje mi się za mały a T25 za duży)?

2. Jeśli czyszczę całość to czy potrzebuję jakieś nowe uszczelki?

3. Jaką chemię potrzebuję do czyszczenia i smarowania(pisałeś w innym wątku o odrdzewiaczu - jakoś do mnie nie przemawia) tego całego bałaganu?

4. Mam w domu kompresor.

5. O czym powinienem jeszcze wiedzieć?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że opcja polegająca na wytrząsaniu sadzy jest jedyna?

yikes.gif Jakie wytrząsanie.... panic.gif musisz rozwiercić cewkę od strony wtyczki i ją rozebrać - wytrząsanie jakie dawno temu robiłem było w starych metalowych cewkach Stilaka .... teraz już sa plastykowe i musisz ją rozwiercić i rozłożyć na czynniki pierwsze a następnie wyczyścić i w środku pastą polerską ładnie dotrzeć... i będzie 10000% lepsza niz nowa ... wkleje opisik...

Czyszczenie EGR - rozwiercanie cewki

> 1. Jakim kluczem odkręcam i przykręcam cewkę(Torx T20 wydaje mi się za mały a T25 za duży)?

Odkręć cały zawór / w 150 wersji to klucze 13 i 10 a nastepnie po odłaczeniu wtyczki od cewki samą cewkę ... torx ale nie pamientm jaki ...

> 2. Jeśli czyszczę całość to czy potrzebuję jakieś nowe uszczelki?

Nie wymieniałem... czyściłem je tylko

> 3. Jaką chemię potrzebuję do czyszczenia i smarowania(pisałeś w innym wątku o odrdzewiaczu - jakoś

Nie smaruj bo stanie.... czyściłem ON i jakimś odrdzewiaczem na bazie ON... ale to nie był typowy odrdzewiacz niestety już nie można go dostac w Castoramie frown.gif możesz benzyne zastosowac lub inny rozpuszczalnik aby od sadzy umyć...

> 4. Mam w domu kompresor.

Przyda się do przedmuchania cewki od środka... ale umycie jest lepszym rozwiązaniem...

> 5. O czym powinienem jeszcze wiedzieć?

Aby wszystko poskłądać i podłączyć... a i dobrze jest ubrac jakieś gumowe rękawiczki bo można nieźle się wysmarować hehe.gif

Ja po takiej operacji przejechałem 25.000 km i rozebrałem ponownie ukłąd do sprawdzenia - był czysty i wszystko pracowało ale umyłem ponownie EGR... myślę żę właśnie co 20.000 - 25.000 km trzeba go przeglądać...

Aaaa mam ta blaszkę z 4 otworkami założoną tak na wszeli wypadek zlosnik.gif po jej założeniu jakieś 30.000 km temu nie widziałem różnicy wink.gif

Ta blaszka na samej górze to do 150 KM MJTD jest... dla 120 MJTD była taka jak na dole ale z 3 otworami

285233271-Bez%A0tytu%B3u.jpg

Fajna relacja kolegów z klubu Vectry....

SP_A0273.jpg

SP_A0272.jpg

SP_A0276.jpg

SP_A0277.jpg

Tu widac jak trzpień już jest zablokowany wewnątrz - nie działa

SP_A0278.jpg

Dokłądnie na środku cewki nalezy wywiercić otwór wiertełkiem o średnicy 3 lub 3,5 ... max 4 mm spokojnie nic sie nie uszkodzi... otwór można zatkać po wszystkim śrubką lub silikonem co kto woli

SP_A0280.jpg

I ładnie wybijamy wybijaczkiem zawartość cewki .... robiłem to 2 razy w 2 różnych cewkach i zawsze szło łądnie wink.gif

SP_A0281.jpg

SP_A0287.jpg

Ten rdzeń bardzo często sie zaciera, zacina i nawet w nowym EGR-e nie jest za dobrze spasowany więc często się blokuje sick.gif papierek ścierny lub i pasta do zaworów i po sprawie na zawsze lub na 100.000 km hehe.gif

Aaaa i jeszcze jedno w środku tego rdzenia jest jeszcze jedna mała spręzynka ( poszukam swoje zdjęcie ) ten mały trzpień nalezy wyjąc i równiez wyczyścić !!!

SP_A0284.jpg

SP_A0289.jpg

SP_A0290.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, zmarnowałem 80zł w Castoramie na niepotrzebne preparaty(WTF, że benzyna ekstrakcyjna kosztuje ponad 10zł?)...

Wydłubałem dziada z autka na stół i tu zaczęły się schody.

OGR w miejscu gdzie przepływają spaliny jest dosłownie przykurzony sadzą(przepłukałem dla spokoju sumienia).

Od strony cewki jak i sama cewka są czyściutkie jakbym właśnie wyjął OGRa z pudełka, trzpień cewki chodzi lekko bez najmniejszych zacięć.

OGR jest szczelny, robiłem test polegający na napełnianiu go z obu stron benzyną ekstrakcyjną, grzybek ogra chodzi.

Nie stwierdziłem żadnej podkładki pomiędzy cewką a ogrem! pewnie z tego wynika te 4%.

Nie stwierdziłem "przyślepki" pomiędzy ogrem a przepustnicą.

Złożyłem bałagan, odpaliłem testy OGRa w FES(nie wiem dlaczego wcześniej na to nie wpadłem), FES pokazuje, że ładnie oscyluje sobie w przedziale 4-99.5%, jak się dokładnie przysłuchać OGRowi to słychać, że podczas testów działa.

Odpaliłem, zrobiłem kilka przegazówek a on nawet nie drgnął(stał na 4%), kontrola stanu EGR cały czas OFF.

OCB?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, zmarnowałem 80zł w Castoramie na niepotrzebne preparaty(WTF, że benzyna ekstrakcyjna

> kosztuje ponad 10zł?)...

> Wydłubałem dziada z autka na stół i tu zaczęły się schody.

> OGR w miejscu gdzie przepływają spaliny jest dosłownie przykurzony sadzą(przepłukałem dla spokoju

> sumienia).

> Od strony cewki jak i sama cewka są czyściutkie jakbym właśnie wyjął OGRa z pudełka, trzpień cewki

> chodzi lekko bez najmniejszych zacięć.

> OGR jest szczelny, robiłem test polegający na napełnianiu go z obu stron benzyną ekstrakcyjną,

> grzybek ogra chodzi.

> Nie stwierdziłem żadnej podkładki pomiędzy cewką a ogrem! pewnie z tego wynika te 4%.

> Nie stwierdziłem "przyślepki" pomiędzy ogrem a przepustnicą.

> Złożyłem bałagan, odpaliłem testy OGRa w FES(nie wiem dlaczego wcześniej na to nie wpadłem), FES

> pokazuje, że ładnie oscyluje sobie w przedziale 4-99.5%, jak się dokładnie przysłuchać OGRowi

> to słychać, że podczas testów działa.

> Odpaliłem, zrobiłem kilka przegazówek a on nawet nie drgnął(stał na 4%), kontrola stanu EGR cały

> czas OFF.

> OCB?

> Pozdrawiam BAS

Ktoś wcześniej wyłączył programowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś wcześniej wyłączył programowo?

Też to podejrzewam.

Zastanawiam się czy w tej sytuacji nie wykombinować brakującej podkładki, żeby OGR był całkowicie zamknięty, dzięki czemu zapomnę o nim.

Kolejna sprawa to jaki to ma wpływ na DPF?

DPF działa, zauważyłem wypalanie DPF po zwiększonym spalaniu chwilowym a FES pokazuje, że ostatnie wypalanie DPF miałem ~300km temu.

Przy okazji zastanawiam się po co wycinać OGRa i go zaślepiać jak można go zwyczajnie wyłączyć i będzie zamknięty?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też to podejrzewam.

> Zastanawiam się czy w tej sytuacji nie wykombinować brakującej podkładki, żeby OGR był całkowicie

> zamknięty, dzięki czemu zapomnę o nim.

> Kolejna sprawa to jaki to ma wpływ na DPF?

> DPF działa, zauważyłem wypalanie DPF po zwiększonym spalaniu chwilowym a FES pokazuje, że ostatnie

> wypalanie DPF miałem ~300km temu.

> Przy okazji zastanawiam się po co wycinać OGRa i go zaślepiać jak można go zwyczajnie wyłączyć i

> będzie zamknięty?

> Pozdrawiam BAS

Jesteś pewny, że masz fizycznie DPF? Jeśli masz to wypalanie się co 300 km świadczy o problemie! Prawdopodobnie winny jest nieczynny EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś pewny, że masz fizycznie DPF? Jeśli masz to wypalanie się co 300 km świadczy o problemie!

> Prawdopodobnie winny jest nieczynny EGR.

Fizycznie puszka jest pod autem.

FES pokazuje, że DPF był wypalany 300km temu a zapełnienie jest na poziomie 42%, najbliższe wypalanie będzie pewnie za kolejne 300km.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fizycznie puszka jest pod autem.

> FES pokazuje, że DPF był wypalany 300km temu a zapełnienie jest na poziomie 42%, najbliższe

> wypalanie będzie pewnie za kolejne 300km.

> Pozdrawiam BAS

To okresy w dolnej granicy normy. Obecność puszki o niczym nie świadczy! Zobacz rano, czy auto puszcza bąka po odpaleniu, jeśli puszcza to masz pustą puszkę. DPF może być też przewiercony i to trudniej zdiagnozować. Zobacz w FES jakie masz wskazania różnicy ciśnienia, po wypaleniu wskazania powinny się radykalnie zmniejszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To okresy w dolnej granicy normy. Obecność puszki o niczym nie świadczy! Zobacz rano, czy auto

> puszcza bąka po odpaleniu, jeśli puszcza to masz pustą puszkę. DPF może być też przewiercony i

> to trudniej zdiagnozować. Zobacz w FES jakie masz wskazania różnicy ciśnienia, po wypaleniu

> wskazania powinny się radykalnie zmniejszyć.

Bąka rano nie puszcza. Przy pełnym bucie też nie puszcza.

Jestem na to uczulony.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem nowy, z przesyłką poniżej 400 zł. Stary czyściłem ze trzy razy, mam założoną podkładkę od fiata z otworami. EGR działa ale poszarpuje mi często dlatego zdecydowałem się na zakup nowego. Po wymianie dam znać czy coś się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kupiłem nowy, z przesyłką poniżej 400 zł. Stary czyściłem ze trzy razy, mam założoną podkładkę

> od fiata z otworami. EGR działa ale poszarpuje mi często dlatego zdecydowałem się na zakup

> nowego. Po wymianie dam znać czy coś się zmieniło.

Jak już pisałem wcześniej: mój jest praktycznie nówka-sztuka, tyle że chyba ktoś go wyłączył w ECU.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już pisałem wcześniej: mój jest praktycznie nówka-sztuka, tyle że chyba ktoś go wyłączył w ECU.

> Pozdrawiam BAS

Więc pewnie tak jest.... ktoś już zoptymalizował program lub masz uszkodzoną przepływkę ale o ile pamientam twoje logi to było OK.... confused.gif jaka mase/przepływ masz przy biegu jałowym confused.gif

Co do otwarcia 4 % to zawsze takie wskazanie miałem i w Stilo iw Cromie ale to raczej jest jakiś test... niż otwarcie cewki

Co tobie proponuje.... wink.gif nie przykręcaj cewki do zaworu tylko zostaw podłączoną jeśli faktycznie masz wyłączony soft to nie powinien się błąd EGR -u nigdy pokazać jeśli tak nie jest to powinien się w jakiś po czasie zapalić... no i zobaczysz ile ten trzpień sie wysuwa dla 4 % zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaka mase/przepływ masz przy biegu jałowym

Sprawdzę w wolnej chwili, ale skoro pod pełnym obciążeniem pokazuje zbliżone do założonych to pewnie mam sprawną przepływkę.

> Co do otwarcia 4 % to zawsze takie wskazanie miałem i w Stilo iw Cromie ale to raczej jest jakiś

> test... niż otwarcie cewki

Czyli odpuszczam sobie robienie czegokolwiek z EGR'em.

> Co tobie proponuje.... nie przykręcaj cewki do zaworu tylko zostaw podłączoną jeśli faktycznie

> masz wyłączony soft to nie powinien się błąd EGR -u nigdy pokazać jeśli tak nie jest to

> powinien się w jakiś po czasie zapalić... no i zobaczysz ile ten trzpień sie wysuwa dla 4 %

Z tym jest mały problem bo, żeby ściągnąć cewkę to muszę odkręcić całego OGRa, inaczej nie podejdę tam torx'em.

BTW. Dzisiaj okazało się, że tam wchodzi T25, w nocy przy zamontowanym w samochodzie OGRze pomyliłem się.

IMO gdyby OGR nie był wycięty to byłaby chyba sadza na cewce?

Widocznie ta zwłoka w ruszaniu i wrażenie, że jedzie powyżej 2krpm to urok ASB.

Przyznaję bez bicia, że jeździłem wieloma automatami, nawet jeden był z silikiem diesla, ale bez turbiny(Chevrolet Celebrity kombi), więc możliwe, że TTTM(mam wrażenie jakby to była skrzynia CVT a nie jest), pozostałe to były wolnossące benzyny(Chrysler Neon, R18, R25, Mercury Cougar itd.)

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzę w wolnej chwili, ale skoro pod pełnym obciążeniem pokazuje zbliżone do założonych to

> pewnie mam sprawną przepływkę.

> Czyli odpuszczam sobie robienie czegokolwiek z EGR'em.

> Z tym jest mały problem bo, żeby ściągnąć cewkę to muszę odkręcić całego OGRa, inaczej nie podejdę

> tam torx'em.

> BTW. Dzisiaj okazało się, że tam wchodzi T25, w nocy przy zamontowanym w samochodzie OGRze

> pomyliłem się.

> IMO gdyby OGR nie był wycięty to byłaby chyba sadza na cewce?

> Widocznie ta zwłoka w ruszaniu i wrażenie, że jedzie powyżej 2krpm to urok ASB.

> Przyznaję bez bicia, że jeździłem wieloma automatami, nawet jeden był z silikiem diesla, ale bez

> turbiny(Chevrolet Celebrity kombi), więc możliwe, że TTTM(mam wrażenie jakby to była skrzynia

> CVT a nie jest), pozostałe to były wolnossące benzyny(Chrysler Neon, R18, R25, Mercury Cougar

> itd.)

> Pozdrawiam BAS

Co to za auto, kiepskie zbieranie się do 2 k obrotów to typowe objawy problemów z klapami wirowymi!

EDT

Własnie doczytałem - Crowa 2007 DPF, jeśli ma klapy to w nich szukałbym przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Własnie doczytałem - Crowa 2007 DPF, jeśli ma klapy to w nich szukałbym przyczyny.

2008 po FL smile.gif

Auto zjechało z taśmy wg epera 7/7/2008, więc chyba nie powinno mieć problemów z klapami.

Jak to ustrojstwo zdiagnozować?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrząc na logi to bym powiedział że auto jest po programie i oprócz tego EGR jest off.

Chcesz powiedzieć, że mam więcej niż 150KM i mogę się rozpędzić(na niemieckiej autostradzie) tylko do 210km/h?

Po czym wnosisz, że auto jest po programie?

Pamiętaj, że to jest automat.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcesz powiedzieć, że mam więcej niż 150KM i mogę się rozpędzić(na niemieckiej autostradzie) tylko

> do 210km/h?

> Po czym wnosisz, że auto jest po programie?

> Pamiętaj, że to jest automat.

> Pozdrawiam BAS

Teraz kompletny offtopic.gif, za który sam sobie wystawiam zolta.gif!

Co się stanie po napisaniu przez moją skromną osobę następnego posta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij osłonę silnika, listwę sterującą i łożyskowania klap widać z tyłu silnika, od strony grodzi. Listwa musi sterować wszystkimi klapami i płynnie się przesuwać (do diagnozy potrzebna jest druga osoba, operująca pedałem gazu). Zanieczyszczenia wokół łożyskowania klap świadczą o nieszczelnościach i problemach niebawem. Kolektory pozmianowe wytrzymują sto kilkadziesiąt tysięcy.

Sam będę miał problem z kolektorem w najbliższym czasie, na razie działa, jednak wokół dwóch gniazd widać oznaki nieszczelności. EGR na całe szczęście poprzedni właściciel wymienił na nowy z przyślepką niecałe 15 tysięcy temu. Rozważałem różne możliwości i doszedłem do wniosku, że zostanie EGR, DPF i co za tym idzie kolektor z klapami - kupie poliftowy lub zmodyfikowany. Dla mnie wywalanie DPF to zwykłe samolubna głupota, mnie naprawdę cieszy, że jadący za mną nie wdychają rakotwórczej sadzy, niezależnie jak mam ciężką nogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli to ustrojstwo siedzi poniżej OGRa pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową?

> Szczerze mówiąc przyglądałem mu się i chyba ślepy jestem, ale tam jest takie dojście, że...

> Pozdrawiam BAS

Za listwą railową (taki długi walec wzdłuż sinika) popatrz pionowo w dół, jest tam spore zagłębienie, tam powinna być listwa.

Na tym filmie bardzo dobrze widać, gdzie tego szukać, jak wygląda i jak działa.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zrób jakieś sensowne logi w funkcji obrotów. Jeśli jest to 150tka to pompuje seryjne doładowanie, jeśli jest to automat da się od 1550obr jechac na pelnym gazie bez zrzucania przez skrzynię biegów. Zrob pomiar od tej prędkości do momentu aż skrzynia sama zmieni bieg i będzie coś wiadomo. To że akurat egr się zamyka wg logu nie znaczy o jego wyłączeniu etc..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze zrób jakieś sensowne logi w funkcji obrotów. Jeśli jest to 150tka to pompuje seryjne

> doładowanie, jeśli jest to automat da się od 1550obr jechac na pelnym gazie bez zrzucania

> przez skrzynię biegów. Zrob pomiar od tej prędkości do momentu aż skrzynia sama zmieni bieg i

> będzie coś wiadomo. To że akurat egr się zamyka wg logu nie znaczy o jego wyłączeniu etc..

Co dokładnie zalogować?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klap nie ma, jest za to DPF - taka zagadka?

To, że jest DPF to wiem bo zwiedzałem kilka razy autko od spodu.

Tyle, że DPF zapchany nie jest.

Generalnie dość często jeżdżę autostradą na tempomacie z maksymalną dopuszczalną prędkością, więc ma czas i warunki dopalić się.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To, że jest DPF to wiem bo zwiedzałem kilka razy autko od spodu.

> Tyle, że DPF zapchany nie jest.

> Generalnie dość często jeżdżę autostradą na tempomacie z maksymalną dopuszczalną prędkością, więc

> ma czas i warunki dopalić się.

> Pozdrawiam BAS

Kolektor jest metalowy, czy plastykowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolektor jest metalowy, czy plastykowy?

IMO kawał czarnego plastiku, jestem pewien, że jest plastikowa na wierzchu ta część idąca do przepustnicy, mam nadzieję, że Fiat nie wymyślił połączenia tego z...

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Umówmy się, że na element o numerze katalogowym 55199971 potocznie mówimy: przepustnica,

> wprawdzie Fiat nazywa to korpusem wtrysku, ale...

> Pozdrawiam BAS

A jest to klapa wirowa wel klapa gasząca. Z przepustnicą nie ma to nic wspólnego bo nie jest zależne od pozycji prawej nogi a nie nie tworzy zadnego podcisnienia. Klapa działa binarnie, u Michała (Elk) chciała działać jak przepustnica i kończyło się to jazdą na lawecie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, wiem że to forum opla ale ten fiat jest podobny. Mój problem jest przedziwny i liczę na pomoc. Moja croma nie jeździ na niskich obrotach, gaśnie. Silnik pracuje równo a obroty nie skaczą. Po zdemontowaniu egr okazało się że poprzedni właściciel założył zaślepkę i usuną softa bo mi żaden komunikat nie wyskoczył o błędzie egr-u. Chcieliśmy przeczyścić egr choć nie wiem czy to sens bo trzpień w elektro magnesie chyba pękł, wypadła mała ułamana główka a dół jest tak zapieczony że wybić się nie da. Co wy na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest forum Opla

Przepraszam to chyba z roztargnienia:)

Tak więc sama już nie wiem kupiłam to autko jako używane i nie wiem co poprzedni właściciel robił więc to zdjęcie całego egr

http://s1.zmniejszacz.pl/110/2013-02-23_12.48.17__288086.jpg

to rdzeń elektro magnesu króry ani drgnie, nie moge go wybić

http://s1.zmniejszacz.pl/110/2013-02-24_10.27.07__87881.jpg

a tak wyglądała góra jak tylko zdemontowany był egr na odklejonym plastrze trzymała się ułamana końcówka i teraz nie wiem czy to kawałek tego rdzenia czy może taka zaślepka

http://s1.zmniejszacz.pl/110/2013-02-24_10.28.14__26196.jpg

Teraz po opisaniu problemów moje pytania:

Jeśli najprawdopodobniej egr był wywalony z softa i zaślepiony to czy miał jakikolwiek wpływ na brak mocy??

Jeśli tak to czy odklejony plaster też ma jakieś znaczenie??

Sprawdziłam przepływomierz gdyby ktoś stwierdził że to on To po zakupie po 180E stwierdzam że to nie jego wina:(

Byłam u mechanika i w serwisie Fiata i nikt nie wie co to, bo komputer nic nie pokazuje!!!

Podpowiedzcie co jeszcze należałoby sprawdzić tylko prosze o proste objaśnienia bo jestem totalnym laikiem:) grinser006.gif

Mój drógi osiołek mazda 626 z 2000r jest bardziej niezawodna 001.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz po opisaniu problemów moje pytania:

> Jeśli najprawdopodobniej egr był wywalony z softa i zaślepiony to czy miał jakikolwiek wpływ na

> brak mocy??

> Jeśli tak to czy odklejony plaster też ma jakieś znaczenie??

> Sprawdziłam przepływomierz gdyby ktoś stwierdził że to on To po zakupie po 180E stwierdzam że to

> nie jego wina:(

> Byłam u mechanika i w serwisie Fiata i nikt nie wie co to, bo komputer nic nie pokazuje!!!

> Podpowiedzcie co jeszcze należałoby sprawdzić tylko prosze o proste objaśnienia bo jestem totalnym

> laikiem:)

> Mój drógi osiołek mazda 626 z 2000r jest bardziej niezawodna

Witam

Pokazany przez ciebie zawór EGR nie jest i nie był zaślepiony w 100% tylko przysłonięty. Zresztą mam identyczna przysłonę u siebie i do tego nie potrzeba żadnej modyfikacji softu... to jest bardzo dobre rozwiązanie.

Po drugie zawór - Cewka EGR była juz rozbierana i czyszczona o czym świadczy wywiercony otwór wewnątrz i zaślepka ... nie wiem tylko co tam odpadło - zazwyczaj zaślepia się to śrubą u ciebie widzę plasterek wink.gif

Co radzę .... zatkaj EGR na 100% aby potwierdzi lub obalić teorię o uszkodzonym EGR-e - można zastosować nawet blaszkę z puszki po piwie... tak aby te 4 wewnętrzne dziurki były zasłonięte

Druga sprawa jesli się nic nie poprawi to odłącz wtyczkę od przepływomierza ... i zobacz czy auto zacznie jechać w obu przypadkach będzie alarm na desce ale należy go zignorować

Kolejna to sprawdzić podciśnienie i czy zawór sterujący turbina działa poprawnie - masz zmienną geometrię i jeśli łopatki w turbinie nie będą działać to będzie identyczny objawy

No i kolejna sprawa to klapy wirowe i to co się tam dzieje ...

To tyle na szybko ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>do tego nie potrzeba żadnej modyfikacji softu...

tzn że skoro nie wyświetlał mi się żaden komunikat od egr to że soft jest?!

> Co radzę .... zatkaj EGR na 100% aby potwierdzi lub obalić teorię o uszkodzonym EGR-e

Ale jeśli ( druga fotografia) pień z części elekromagnetycznej ani drgnie czy jest sens?

> Druga sprawa jesli się nic nie poprawi to odłącz wtyczkę od przepływomierza ... i zobacz czy auto

> zacznie jechać w obu przypadkach będzie alarm na desce ale należy go zignorować

Już to sprawdziłam i po 1 nie wyskoczył żaden komunikat (check) a auto za pierwszym odłączenienim jechało jakby lepiej ale za drugim już nie.....

> Kolejna to sprawdzić podciśnienie i czy zawór sterujący turbina działa poprawnie - masz zmienną

> geometrię i jeśli łopatki w turbinie nie będą działać to będzie identyczny objawy

A jeśli goni jak warjat powyżej 2000 obrotów to ten warjant z turbiną nadal jest aktualny?

> No i kolejna sprawa to klapy wirowe i to co się tam dzieje ...

Te klapy musze najpierw znaleść oslabiony.gif ale dzięki za podpowiedzi....

martwi mnie tylko brak jakichkolwiek inf z komputera kompletna cisza, ani razu nie wyskoczył błąd.....jedno co jeszcze jest dziwne to po przekręceniu kluczyka palą się kontroli ale kontrolka checku gaśnie dopiero po odpaleniu co to może znaczyć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jeśli ( druga fotografia) pień z części elekromagnetycznej ani drgnie czy jest sens?

Jest to chyba typowy problem niedziałającego EGR'a -zapieczony rdzeń.

Jak już go zdemontowałeś wybij rdzeń i wyczyść jak na rysunkach wyżej w tym wątku. Na pewno nie zaszkodzi.

Miałem podobne objawy przy tak zablokowanym rdzeniu.

Dla pewności można sprawdzić jeszcze oporność cewki a potem przetestować działanie zaworu np. programem FES.

> martwi mnie tylko brak jakichkolwiek inf z komputera kompletna cisza, ani razu nie wyskoczył

jeżeli soft był modyfikowany to może żeby nie wyświetlał błędu, a EGR został wink.gif

> błąd.....jedno co jeszcze jest dziwne to po przekręceniu kluczyka palą się kontroli ale

> kontrolka checku gaśnie dopiero po odpaleniu co to może znaczyć??

to chyba normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tzn że skoro nie wyświetlał mi się żaden komunikat od egr to że soft jest?!

Tak.. ta przysłona nie powoduje wyświetlanie alarmu tylko zaślepienie tych 4 wewnętrznych otworów to spowoduje ...

> Ale jeśli ( druga fotografia) pień z części elekromagnetycznej ani drgnie czy jest sens?

Tak bo wiesz że masz zablokowaną cewkę ale nie wiesz czy nie masz otwartego zaworu ... w pozycji otwartej.... tak naprawdę wystarczy przyłożyć usta do tego prostokątnego otworu zaworu bez cewki i dmuchnąć jeśli powietrze przeleci to masz zapieczony zawór i masz winnego.... ja obstawiam że masz zablokowany bo wypchnięty trzpień powodował, że zawór był otwarty

> Już to sprawdziłam i po 1 nie wyskoczył żaden komunikat (check) a auto za pierwszym odłączenienim

> jechało jakby lepiej ale za drugim już nie.....

Najpierw EGR.... a potem

> A jeśli goni jak warjat powyżej 2000 obrotów to ten warjant z turbiną nadal jest aktualny?

Tak jak najbardziej to jest kierownica która przy obciązeniu lub powyżej 2400 obrotów ma się otworzyć - zmniejszyć doładowanie bo ilość gazów wylotowych i tak jest tak dużaże nie trzeba ich wszystkich kierować na łopatki aby uzyskac doładowanie na poziomie 1,3 Bar

> Te klapy musze najpierw znaleść ale dzięki za podpowiedzi....

Poszukaj na forum... sa zdjęcia

> martwi mnie tylko brak jakichkolwiek inf z komputera kompletna cisza, ani razu nie wyskoczył

> błąd.....jedno co jeszcze jest dziwne to po przekręceniu kluczyka palą się kontroli ale

> kontrolka checku gaśnie dopiero po odpaleniu co to może znaczyć??

Tak mam i ja... Błędy a zła/niepoprawna praca silnika to dwie oddzielne sprawy...

Zacznij od EGR-u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.