Wuniek Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 Witam, Mam pytanie czy ktos na forum juz montował EMU (pytanie retoryczne:) ) ? Ja niestety poległem i nie udało mi się odpalić auta, to czego jestem pewien to wiązka elektryczna, to z czym mam nie mały problem to konfiguracja. Niestety nie uniknąłem błędu i na pierwsze próby odpalenia ustawiłem cewki jako aktywne co mogło skutecznie uwalić EMU (czekam na info od supportu jak to sprawdzić), cewki i EMU troszkę się rozgrzały W kwestii EMU czekam na info od serwisu, co nie zmienia faktu iż przydała by się pomoc przy konfiguracji : - odpuszczam na razie czujnik położenia walka (chyba emu nie ma jeszcze takiego typu) - policzyłem zgodnie z manualem gdzie patrzy czujnik położenia walu wyszło że na 20 ząb kolo 60 - jaka wartość powinienem podać dla "Trigger angle" ? - jakie czasu lądowania cewek ustawić ? Kolejna kwestia to przetestowanie EMU i tu by się przydał ktoś z wawy kto podłączył by moje emu pod swoja wiązkę wgrał mapy i sprawdził czy działa (chodzi mi tylko o sprawdzenie a nie wyłudzenie pełnej konfiguracji wiec po testach komisyjnie do usunięcia z mojego EMU). Parę fotek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 Pisz do Huby i Hamaya z TVNu oni z tego co wiem mają EMU ogarnięte... Huba jest z Wawy więc karton Piwa Żywe w dłoń i po ratunek goń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 Jak wyżej, jeden i drugi odpalił EMU. Co do 20 zęba na kole 60-2, to z głowy wydaje mi się, że źle policzyłeś, ale to zależy też, czy mówimy o 8V czy 16V, bo chyba mają inaczej. A z czujnikiem wałka, to czemu niby ma nie działać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 2 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > Jak wyżej, jeden i drugi odpalił EMU. Co do 20 zęba na kole 60-2, to z głowy wydaje mi się, że źle > policzyłeś, ale to zależy też, czy mówimy o 8V czy 16V, bo chyba mają inaczej. A z czujnikiem > wałka, to czemu niby ma nie działać? 8v 1.2 ale kółko z 1.1 co do liczenia zębów to liczyłem od zera i zgodnie z tym co piszą w manualu na 51 stronie po uprzednim ustawieniu silnika na znakach wiec mam nadzieje ze przynajmniej to dobrze ustawiłem a co do czujnika walka to z tego co widzę jest tylko do wyboru "1 tooth cam sync" a z tego co patrzyłem mamy więcej niż jeden ząb na wałku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > co do liczenia zębów to liczyłem od zera i zgodnie z tym co piszą w manualu na 51 stronie po > uprzednim ustawieniu silnika na znakach wiec mam nadzieje ze przynajmniej to dobrze ustawiłem Musiałbym sobie to odświeżyć i wykopać korespondencję z Hubą jaką odbyliśmy. Z tym, że myśmy kminili nad ustawieniem do t-jeta, a tam jest to inaczej. Tak czy owak, jak się walnąłeś o parę zębów to najwyżej zapłon będzie lekko przesunięty. > a co do czujnika walka to z tego co widzę jest tylko do wyboru "1 tooth cam sync" a z tego co > patrzyłem mamy więcej niż jeden ząb na wałku To na zewnątrz, wewnątrz pod pokrywą zaworów, jestem prawie pewien, że kółko ma jeden "ząb" na połowie obwodu. Chyba, że totalnie coś ze mną jest dzisiaj nie tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > To na zewnątrz, wewnątrz pod pokrywą zaworów, jestem prawie pewien, że kółko ma jeden "ząb" na > połowie obwodu. Chyba, że totalnie coś ze mną jest dzisiaj nie tak... ale u niego jest 8v i czujnik nie jest bepośrednio na wałku. Bierze chyba impulsy z kółka rozrządu, górnego. Jezeli ma ori kółko z 1.2 8v to nie trzeba zmienić na 1.1 MPI albo 1.2 MPI 60? Tak tylko teorytezuję bo nie widziłem tego na oczy Do wunio, ustaw emu na ful grupe tak jak byś normalnie sam czujnik na wale miał. jak czujnik wałka nie ma synchronizacji to powinno dać jakiś efekt... chyba [edycja] na 100% sygnał jest z koła rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 2 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > Do wunio, ustaw emu na ful grupe tak jak byś normalnie sam czujnik na wale miał. jak czujnik wałka > nie ma synchronizacji to powinno dać jakiś efekt... chyba > [edycja] > na 100% sygnał jest z koła rozrządu. Jutro ustawie go w "wasted spark" i full grupe (ale cały czas mam wrażenie że już uwaliłem emu ustawiając źle cewki) co do czujnika walka to tak jak na zdjęciu impulsy są czytane kółka jest tam od wewnątrz dodatkowy wieniec z dosyć szerokimi zębami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > Jutro ustawie go w "wasted spark" i full grupe > co do czujnika walka to tak jak na zdjęciu impulsy są czytane kółka jest tam od wewnątrz dodatkowy > wieniec z dosyć szerokimi zębami aha bo myślałem, że robiłeś wydumkę i nie zmieniłeś kółka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > Witam, > Mam pytanie czy ktos na forum juz montował EMU (pytanie retoryczne:) ) ? > Ja niestety poległem i nie udało mi się odpalić auta, to czego jestem pewien to wiązka elektryczna, > to z czym mam nie mały problem to konfiguracja. > Niestety nie uniknąłem błędu i na pierwsze próby odpalenia ustawiłem cewki jako aktywne co mogło > skutecznie uwalić EMU (czekam na info od supportu jak to sprawdzić), cewki i EMU troszkę się > rozgrzały > W kwestii EMU czekam na info od serwisu, co nie zmienia faktu iż przydała by się pomoc przy > konfiguracji : > - odpuszczam na razie czujnik położenia walka (chyba emu nie ma jeszcze takiego typu) > - policzyłem zgodnie z manualem gdzie patrzy czujnik położenia walu wyszło że na 20 ząb kolo 60 > - jaka wartość powinienem podać dla "Trigger angle" ? > - jakie czasu lądowania cewek ustawić ? > Kolejna kwestia to przetestowanie EMU i tu by się przydał ktoś z wawy kto podłączył by moje emu pod > swoja wiązkę wgrał mapy i sprawdził czy działa (chodzi mi tylko o sprawdzenie a nie wyłudzenie > pełnej konfiguracji wiec po testach komisyjnie do usunięcia z mojego EMU). > Parę fotek: Długo tak było włączone EMU przy złej konfiguracji ? Kiedyś też tak źle ustawilem ale szybko się zorientowałem i nic się nie stało. A co do czujnika wałka - to czy tam na kole nie jest więcej niż jeden "ząb" - bo tak mi się coś kojarzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 3 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > Długo tak było włączone EMU przy złej konfiguracji ? Kiedyś też tak źle ustawilem ale szybko się > zorientowałem i nic się nie stało. > A co do czujnika wałka - to czy tam na kole nie jest więcej niż jeden "ząb" - bo tak mi się coś > kojarzy. Ad1. EMU w taki sposób było podłączone do cewek jakieś 3-5min na szczęście aku szybko padło aczkolwiek cewki i emu trochę się nagrzały, niestety nie mam pomysłu jak to sprawdzić ale fakt jest taki ze jakiś sygnał z czujnika walu jest wiec przy kręceniu jakaś iskra powinna się pojawić a niestety jej nie widzę Ad2. co do kółka to nie mam nigdzie żadnej swojej fotki wiec pożyczam z http://fiatpunto.com.pl/, zębów jest co najmniej 2 i do tego są strasznie szerokie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Masz poprawnie podłączone bieguny czujnika położenia wału? Podczas kręcenia miałeś synchronizację (nie mówię tu o synchonizacji wału i wałka do sekwencji, ale o poprawne łapnięcie 60-2)? Primo Sprawdź biegunowość czujnika wału - do tego celu masz programowy oscyloskop. Secundo Trigger angle dla 60-2 boscha w 16v (Nie mam pod ręką koła z 8v, więc to musisz sam zweryfikowac) to 114 stopni. Takiej wartości nie wpiszesz, ale wybierasz np 9 ząb jako first trigger tooth (9 * 6 stopni=54 st) i trigger angle 60 stopni (co da pięknie 54+60=114). Pamiętaj o wyborze zbocza wyzwalającego i powiązanym z tym sposobem liczenia kąta. Ty dałeś 20 ząb jako pierwszy do odliczenia kąta 45 stopni - co daje Ci 19*6+45 stopni od zbocza opadającego pierwszego zęba. Tertio Zaczynaj od niskich czasów ładowania cewek rzędu 2,8ms przy 14V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 3 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 THX za info jutro po robocie jadę potestować. Co do biegunowości czujnika wału to jestem na 99% pewien że jest ok, przy podłączaniu DETa 2 miałem tak samo podpięte (przy DET2 jeden kabel szedł na masę i podobnie w EMU ten kabel idzie na masę czujników), obroty czyta jutro jeszcze oscyloskop w logach sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > Masz poprawnie podłączone bieguny czujnika położenia wału? > Podczas kręcenia miałeś synchronizację (nie mówię tu o synchonizacji wału i wałka do sekwencji, ale > o poprawne łapnięcie 60-2)? > Primo > Sprawdź biegunowość czujnika wału - do tego celu masz programowy oscyloskop. > Secundo > Trigger angle dla 60-2 boscha w 16v (Nie mam pod ręką koła z 8v, więc to musisz sam zweryfikowac) > to 114 stopni. > Takiej wartości nie wpiszesz, ale wybierasz np 9 ząb jako first trigger tooth (9 * 6 stopni=54 st) > i trigger angle 60 stopni (co da pięknie 54+60=114). Pamiętaj o wyborze zbocza wyzwalającego i > powiązanym z tym sposobem liczenia kąta. > Ty dałeś 20 ząb jako pierwszy do odliczenia kąta 45 stopni - co daje Ci 19*6+45 stopni od zbocza > opadającego pierwszego zęba. > Tertio > Zaczynaj od niskich czasów ładowania cewek rzędu 2,8ms przy 14V. Sama synchronizacja przy kręceniu to połowa sukcesu. Jak przed wakacjami odpalaliśmy jednogarową 450 BMW na emu, to przy kręceniu łapał synchro. Ale nie chciał finalnie załapać, niestety musieliśmy rozbierać pół skrzyni i modyfikować koło foniczne. To skrajny przypadek dziwnego triggera, ale pokazuje, że łapanie synchronizacji przy kręceniu nie załatwia całkowicie tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 szczerze to macie dziwne podejście do ustawiania primer trigera .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 3 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 ok widzę że macie wiedzę której jeszcze nie posiadłem jeżeli chodzi o wiązkę do EMU to jestem jej w 99% pewny i to było łatwe bawiłem się DETem 2 i po jakimś czasie stal się naprawdę przyjemny w użytkowaniu tutaj mam pierwsze SA i znowu braki w wiedzy widzę ze 16v już lata na EMU teraz pytanie czy ktoś ma już EMU odpalone na 8v i chciałby się podzielić wiedzą ? zakładając że wiązkę mamy zrobioną ok, resztę możecie mi pomoc opisać tutaj rozpiskę kabli w wiązce wrzucę jak już odpalę auto, powinny się pokryć z większością instalacji od mpi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 z mojego punktu widzenia 8v i 16v to bliźniaki .... skoro 1,2 /1,4 16v odpala na kompie z 1.2 8v (po zlaczeniu wtrysków) to nie ma co mówić o różnicach w ustawieniu trigera bo jak są to minimalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 3 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 ok zobaczymy co wyjdzie z takiego ustawienia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > ok zobaczymy co wyjdzie z takiego ustawienia: te jest prawidłowe u mnie chodzi na 7 zebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Pamiętaj jeszcze o tym, że kolejność zapłonów to 1-3-4-2, więc ustaw wyjścia cewek adekwatnie do zdarzeń zapłonowych i sposobu ich podłączenia. Poza tym po odpaleniu zweryfikuj wystawiony kąt lampą stroboskopową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 4 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 będzie żyć niestety akumulator mam jak się okazało kiepski wiec nie za bardzo miałem czas na korekcje, nadal nie jest ustawiony do końca jak trzeba bo na logu pojawia się "unexpected missing tooth" dobra wiadomość jest taka ze nie udało mi się uwalić EMU pomimo pomyłki z ustawieniem cewek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 jesli masz na cam syncu unexpected missing tooth to zaden problem. w sensie nie jest to powód do zmartwien to jest uzywane tylko do startu na pełnej sekwencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Kuba wprowadził dodatkowe zabezpieczenia EMU po tym, jak na testach spaliliśmy w sumie 3 EMU. Podobno nie dało się ich spalić Teraz powinny być niezniszczalne niemalże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Kuba wprowadził dodatkowe zabezpieczenia EMU po tym, jak na testach spaliliśmy w sumie 3 EMU. > Podobno nie dało się ich spalić > Teraz powinny być niezniszczalne niemalże. W pewnym sensie miło to słysześ, bo do tej pory myślałem, że tylko mi sie udało spalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > W pewnym sensie miło to słysześ, bo do tej pory myślałem, że tylko mi sie udało spalić Jak Ci się to udało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Jak Ci się to udało? Nie wiem, po prostu jechaliśmy i nagle auto zgasło. Nie dało się juz odpalić. Podczas próby odpalania cały czas wyskakiwalo na logu "unexpected missing tooth". Podłączyłem drugie EMU na to miejsce i jezdzi do tej pory - czyli wykluczam wiązke. A w tym spalonym Kuba wymienił płytę główną i też śmiga - tylko w moim aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 Witam, niestety pomimo wskazówek jakie mi daliście nie udało mi się odpalić silnika, szukając dodatkowej wiedzy znalazłem coś takiego: dla 8v i 16v jest ten sam triger angle 114 czyli ustawiłem tak jak pisaliście: możecie mi napisać jak macie ustawiona mapę zapłonu przy takim ustawieniu czujnika? mapa która widzicie to kopia mapy z kompa od 1.2mpi (Huba mi kiedyś stroił poprzednie sejko) iskra jest zmieniałem kolejność ignition events miedzy 1-2-2-1 a 2-1-1-2 (mam 2 podwójne cewki) ale znowu nie udało się odpalić aku padło i zabawa się skończyła możecie mi podpowiedzieć co jeszcze zmienić i czy mapa zapłonu jest "właściwa" czy może powinna być cała podbita ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 a nie powinieneś przypadkiem wybrać ignition output 1+2 i 3+4 ? skoro masz jedna cewke na dwa gary? drugim pytaniem jest czy te okno wskazuje ze wszystko jest ok? i trzecie ostatnie sprawdzałeś czy wogole masz iskre ? to wkoncu robisz pół sekwencje czy co ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > a nie powinieneś przypadkiem wybrać ignition output 1+2 i 3+4 ? skoro masz jedna cewke na dwa gary? > drugim pytaniem jest czy te okno wskazuje ze wszystko jest ok? > i trzecie ostatnie sprawdzałeś czy wogole masz iskre ? > to wkoncu robisz pół sekwencje czy co ? iskra jest co do ustawienia ignition output to tak jak pisałem mam 2 podwójne cewki więc wykorzystuje tylko 2 wyjścia, 1 podpięte do 1 cewki która daje iskrę na 1 i 4 cylinder a 2 do 2 cewki dla 2 i 3 cylindra nie mam synchro z walka wiec na początek usiłuje full grupę ustawić screen który pokazujesz ładnie odczytuje wartości podczas kręcenia silnikiem dzisiaj jeszcze jadę do warsztatu nagram loga i wrzucę gdzieś żebyś mógł obejrzeć powiedz mi mi tylko jaki masz ustawiony kat wyprzedzenia zaplonu przy rozruchu u mnie jest to 10st Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 jak jest iskra to wylacz wtryski i kapnij mu wachy w przepustnice i bedziesz wiedział przynajmniej czy zapłon jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > iskra jest > co do ustawienia ignition output to tak jak pisałem mam 2 podwójne cewki więc wykorzystuje tylko 2 > wyjścia, 1 podpięte do 1 cewki która daje iskrę na 1 i 4 cylinder a 2 do 2 cewki dla 2 i 3 > cylindra > nie mam synchro z walka wiec na początek usiłuje full grupę ustawić > screen który pokazujesz ładnie odczytuje wartości podczas kręcenia silnikiem > dzisiaj jeszcze jadę do warsztatu nagram loga i wrzucę gdzieś żebyś mógł obejrzeć > powiedz mi mi tylko jaki masz ustawiony kat wyprzedzenia zaplonu przy rozruchu u mnie jest to 10st Źle masz ustawione. Bo kolejność zapłonu 1-3-4-2. Powinno być tak Event 1 - Output 1 Event 2 - Output 2 Event 3 - Output 1 Event 4 - Output 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > jak jest iskra to wylacz wtryski i kapnij mu wachy w przepustnice i bedziesz wiedział przynajmniej > czy zapłon jest ok. tak tez robię od początku biorąc pod uwagę moja nie wiedzę jak ustawić wtryski nie chciałem zalać silnika wiec puki co psikam w przepustnice brake clenerem i puki co zapłon to mam tyle ze wali w gore a nie w wydech i tu moje pytanie jak masz ustawiony zapłon przy odpalaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > tak tez robię od początku biorąc pod uwagę moja nie wiedzę jak ustawić wtryski nie chciałem zalać > silnika wiec puki co psikam w przepustnice brake clenerem i puki co zapłon to mam tyle ze wali > w gore a nie w wydech i tu moje pytanie jak masz ustawiony zapłon przy odpalaniu? to co pisales +10 stopni przy crankingu jest ok. mapa zapłonu wydaje sie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > Źle masz ustawione. Bo kolejność zapłonu 1-3-4-2. > Powinno być tak > Event 1 - Output 1 > Event 2 - Output 2 > Event 3 - Output 1 > Event 4 - Output 2 tak nie ustawiałem sprawdzę, właśnie się zbieram do warsztatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 to jeszcze zależy jak ma kable zapłonowe podpiete Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > to jeszcze zależy jak ma kable zapłonowe podpiete W sumie masz rację Ale nie powinna cewka strzelać raz po razie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 też fakt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > to jeszcze zależy jak ma kable zapłonowe podpiete Dlatego też napisałem, żeby ustawił pod 1-3-4-2 zgodnie ze sposobem podłączenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > Dlatego też napisałem, żeby ustawił pod 1-3-4-2 zgodnie ze sposobem podłączenia kable i cewki mam podłączone tak jak na tym obrazku: 1-3-4-2 to rozumiem eventy do wtrysku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RUFF Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Takie pytanie z innej beczki czy da się na tym EMU odpalić silnik w 126p, wyposażony w standardowy monowtrysk, kolo 60-2, jedną cewkę oraz zestaw czujników bez sondy. Silnik odpaliłem kilka lat temu na kompie z 900 na seryjnym programie ale po rozgrzaniu go zalewało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Takie pytanie z innej beczki czy da się na tym EMU odpalić silnik w 126p, wyposażony w standardowy > monowtrysk, kolo 60-2, jedną cewkę oraz zestaw czujników bez sondy. Silnik odpaliłem kilka lat > temu na kompie z 900 na seryjnym programie ale po rozgrzaniu go zalewało. technicznie rzecz biorąc da się odpalić bez problemu, ale trzeba ustalić na początek jak wygląda ustawienie czujnika wału jak będziesz miał zapłon reszta do ustawienia jak ci się podoba aczkolwiek nie wiem czy to nie przerost formy może wystarczył by ci DET3 z fuel implant zabawa świnką jest o niebo prostsza http://www.ecumaster.com/download/DET3/SAfuelImplant.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Udało się odpalić Teraz pozostało podłączyć przez EMU pompę paliwa, wentylator , wkręcić sondę w wydech zamontować w aucie (przenoszę do środka) i wyjechać na pierwsze testy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 To co było sednem problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > To co było sednem problemu? fakt iż w EMU jest opcja: generalnie muszę jeszcze ustawić prime pulse bo puki co muszę mu podlać w dolot przy starcie ale potem już całkiem ładnie chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homzic Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 wreszcie ktoś założył szerszy wątek EMU + Fire , będę śledził jeśli coś jeszcze się pojawi. napisz jeszcze jak ostatecznie ustawiłeś te cewki biorąc pod uwagę schemat podłączenia jaki pokazałeś > tak nie ustawiałem sprawdzę, właśnie się zbieram do warsztatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Witam, U mnie z takim podłączeniem : Cewki mam ustawione 1-2-1-2 a wtryski na 1 -2-3-4, ustawienia trigera 60-9 i co istotne przy Engine Start: Batch all injectors W załączniku wrzucam Exela to co tam jest powinno umożliwić odpalenie seja na EMU. Obecnie walczę jeszcze z czujnikiem prędkości tak żeby dobrze czytał biegi i muszę jechać na strojenie puki co jeździ AFR trzyma ładny ale sporo mu jeszcze brakuje do optymalnej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homzic Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Wuniek na Ciebie to zawsze można liczyć. Bezinteresowna wymiana informacji to rzadkość w dzisiejszych czasach nawet wśród hobbystów. Dzięki wielkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 5 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Siema, możecie mi powiedzieć jak macie skonfigurowany czujnik stuku w EMU ? Obrazek z IC Marka Numery OE ALFA ROMEO 46538111 EPS 1.957.115 FIAT 46538111 FIAT 46815152 FIAT 55190562 FORD 1 535 715 FORD 1 563 287 FORD 1 592 423 FORD 9S51-12A699-AB KW 457 115 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2013 Witam, czy możecie mi powiedzieć jak macie ustawione czasy otwarcia wtrysku i skonfigurowany silniczek krokowy ? mam obecnie problem z ustawieniem wolnych obrotów, o ile po odpaleniu silnika trzyma zadane obroty ok 950 to po przegonieniu auta po wyższych obrotach auto zaczyna łapać obroty powyżej 1400 i powoli rośnie do prawie 2k próbowałem walczyć z problemem cofając zapłon ale efekt końcowy jest taki że cała tablica zapłonu zaczyna wyglądać bynajmniej kiepsko a efekt jest taki że potem słabo się wkręca z niskich obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 Nie rób cofki zapłonu na mapie tylko zrób korektę zapłonu +/- 10 stopni dla wolnych obrotów. Zakres kroków silniczka 250 lub 255, teraz masz 100 kroków i to chyba za mało, nie wykorzystasz całego zakresu regulacji. Daj tylko same idle jak masz ustawione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wuniek Napisano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2013 > Daj tylko same idle jak masz ustawione. mam tak, niby jest konfiguracja jak mówisz nawet +- 15 st w chwili obecnej dodatkowo ratuje sie fuel cutem na 1800 obr, dzisiaj jadę jeszcze do garażu podłącze 2 przepustnice i sprawdzę czy aby na pewno dobrze podłączyłem silniczek krokowy i czy wo gule się rusza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.