corvim Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Witam, Kupiłem sobie piękną Cromę. Przejechałem około 300 km i dzisiaj taki oto problem. Zapaliłem autko i przejechałem powoli około 40 metrów ... Usłyszałem 4 sygnały jak od alarmu (jechałem powoli to usłyszałem) nie myślałem że to ja ale niestety auto zgasło i nie zapaliło więcej... Zaświecił się Check Engine i do tego mrugała kontrolka od alarmu. Kilka prób zapalenia i nic. Wysiadłem uzbroiłem alarm rozbroiłem alarm wsiadłem zapaliłem i pojechałem ale check engine się dalej świeci. Nie wiem nic wiele o tym samochodzie bo dopiero kupiłem ale alarm nie oryginalny tylko dokładany ale uzbrajany i rozbrajany z oryginalnego kluczyka. Pojadę do serwisu ale dopiero w poniedziałek więc mam zagwozdkę. Auto normalnie pali i jedzie, komputer nie pokazuje jakiegoś wysokiego spalania ... Możliwe że to alarm coś namieszał czy raczej zacząć się stresować? Czytałem kilka wątków na necie i sprawa może być prosta ale też całkiem poważna ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Usłyszałem 4 sygnały jak od alarmu auto zgasło i nie zapaliło > Wysiadłem uzbroiłem alarm rozbroiłem alarm wsiadłem zapaliłem i pojechałem > ale check engine się dalej świeci. Najwyraźniej z jakiegoś niewiadomego powodu zadziałał alarm i rozłączył któryś z obwodów . Masz do niego jakąś instrukcję ? - często ilość piknięć/mrugnięć diody mówi o tym który z czujników zadziałał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corvim Napisano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Po ponownym zapaleniu samochodu Check engine zgasło... Dzwoniłem do serwisu ale nic mi wiele gość nie powiedział. Mogło być spowodowane przez alarm ... Jak nie przyjadę i nie zapłacę 120 to się nie dowiem Jak się nie pojawi ponownie to nic nie będę z tym robił. Kupiłem ELM to sobie zerknę co to za błąd był ... Napiszę jak sprawdzę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Kupiłem ELM to sobie zerknę co to za błąd > był ... Napiszę jak sprawdzę ... Też kupiłem ELM 327 v 2 przez to przybył mi dodatkowy problem. ELM powoduje błędy w centralce samochodu. Dzisiaj gość z Viakena powiedział, że coś z moim ELM nie tak. Uważaj więc, żeby po podłączeniu nie przybyło ci więcej błędów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > ELM powoduje błędy w centralce > samochodu. Dzisiaj gość z Viakena powiedział, że coś z moim ELM nie tak. ELM by Viaken - o nim tak mówił ? Ja mam właśnie od nich - i to pierwsza wersja z Chin , którą trzeba było przerobić jeszcze we własnym zakresie albo odsyłać do nich . Wybrałem opcję nr 1 i zrobiłem to zgodnie ze sztuką z pdf-u od producenta ELM-a , a to było trochę więcej niż tylko wycięcie rezystora pomiędzy liniami CAN . Do dzisiaj fejs bezbłędnie działa i żadnych błędów nie generuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
corvim Napisano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 Trochę mnie zmartwiliście kupiłem coś takiego KLIK ale teraz się boję połączyć. W takim razie czy możecie poradzić co kupić żeby nie mieć żadnych problemów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Trochę mnie zmartwiliście kupiłem coś takiego KLIK ale teraz się boję połączyć. Wiesz co, mam coś co wygląda tak samo (z zewnątrz ) i śmiga bez przeróbek bez najmniejszego problemu. Trochę modułów aktywowałem, parę błędów też skasowałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jojo81 Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Wiesz co, mam coś co wygląda tak samo (z zewnątrz ) i śmiga bez przeróbek bez najmniejszego > problemu. Trochę modułów aktywowałem, parę błędów też skasowałem . Dziś znajomym się bawił w pandzie, bo nie mogłem uruchomić i działa ekstra i będę zamawiać ale na bluetooth. Może jutro zobaczymy jak działa w cromie. Kumpel ma w htc na androidzie tourq czy coś takiego i hula po bluetooth jak marzenie, panda zdiagnozowana i błędy skasowane. 50zł to nie dużo, kasacja błędów to zwykle 100zł lub więcej bez znajomości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Trochę mnie zmartwiliście kupiłem coś takiego KLIK Z wyglądu mam taki sam . Tyle że jak pisałem mój wymagał przeróbki bo nie chciał się łączyć ze wszystkimi modułami CAN , no ale teraz już raczej wszyscy handlują przerobionymi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Wiesz co, mam coś co wygląda tak samo (z zewnątrz ) i śmiga bez przeróbek bez najmniejszego > problemu. Trochę modułów aktywowałem, parę błędów też skasowałem . ja mam identyczny i chodzi bez przeróbek. Jedyne na co trzeba uważać to ustawienia portów. Pozatym bezproblemowo;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Kumpel ma w htc na androidzie tourq czy coś takiego i hula po bluetooth jak marzenie, Problem z BT jest taki, ze ciezko nim zrobić proxy alignment. Wysrywa się, przez co można sobie trochę skomplikować sprawę. Takowy też mam i używam go tylko do podglądu parametrów przez telefon i ewentualnego kasowania błędów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jojo81 Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Takowy też mam i używam go tylko do podglądu parametrów przez > telefon i ewentualnego kasowania błędów . właśnie czekam ile ostatecznie mnie wyniesie naprawa pandy, diagnostyka komputerowa, odczyt i kasacja błędów + dumanie elektryka a o czujniku nie wspomnę ale 50zł + przesyłka to będzie pewnie 1/4 kosztów które poniosę więc i tak decyduję się na zakup ale jeszcze zobaczę jak na cromie chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nocek Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Problem z BT jest taki, ze ciezko nim zrobić proxy alignment. Wysrywa się, przez co można sobie > trochę skomplikować sprawę. Takowy też mam i używam go tylko do podglądu parametrów przez > telefon i ewentualnego kasowania błędów . Zastanawiam się, czy sobie na BT kupić - w wersji mini, włożyć go do gniazda OBD i zamknąć klapkę. Ciekaw jestem, czy taki BT się zmieści za klapką. Głównie mi chodzi o pilnowanie DPF-u i łatwe robienie logów podczas jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muha Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Zastanawiam się, czy sobie na BT kupić - w wersji mini, włożyć go do gniazda OBD i zamknąć klapkę. > Ciekaw jestem, czy taki BT się zmieści za klapką. Głównie mi chodzi o pilnowanie DPF-u i łatwe > robienie logów podczas jazdy. BT fizycznie mieści się spokojnie pod klapką - nie musi być to nawet wersja mini. Jednak - poza wspomnianymi potencjalnymi problemami z osiowaniem - do montażu na stałe zniechęciło mnie coś innego. BT jest stale widoczne w otoczeniu sieciowym. Czyli teoretycznie ktoś może podjechać z laptopem i z samochodu obok zacząć sterować moim! Scenariusz niby mało prawdopodobny, ale jednak na samopoczucie wpływa... Zrobiłem trochę inaczej, bo głównym moim celem było uwolnienie się od ciągłego otwierania klapki. Nabyłem mały przedłużacz i wyprowadziłem go za klapką w stronę nóg kierowcy. Sięga w sam raz - podłączony BT nie zahacza o nogi, a śpi się spokojniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nocek Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > BT fizycznie mieści się spokojnie pod klapką - nie musi być to nawet wersja mini. Jednak - poza > wspomnianymi potencjalnymi problemami z osiowaniem - do montażu na stałe zniechęciło mnie coś > innego. BT jest stale widoczne w otoczeniu sieciowym. Czyli teoretycznie ktoś może podjechać z > laptopem i z samochodu obok zacząć sterować moim! Scenariusz niby mało prawdopodobny, ale > jednak na samopoczucie wpływa... > Zrobiłem trochę inaczej, bo głównym moim celem było uwolnienie się od ciągłego otwierania klapki. > Nabyłem mały przedłużacz i wyprowadziłem go za klapką w stronę nóg kierowcy. Sięga w sam raz > - podłączony BT nie zahacza o nogi, a śpi się spokojniej. Też o tym myślałem... Tylko, że zasilanie złącza OBD o ile się nie mylę jest po stacyjce - trzeba przekręcić kluczyk aby połączyć się kabelkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Tylko, że zasilanie złącza OBD o ile się nie mylę jest po stacyjce - trzeba > przekręcić kluczyk aby połączyć się kabelkiem. Napięcie na pinie16 gniazda jest cały czas , przekręcając kluczyk podajesz zasilanie na ECU i dlatego dopiero wtedy można się z nim połączyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbir Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Napięcie na pinie16 gniazda jest cały czas , przekręcając kluczyk podajesz zasilanie na ECU i > dlatego dopiero wtedy można się z nim połączyć Czyli należy się liczyć z dodatkowym poborem prądu przez moduł BT przy wyłączonej stacyjce około 20mA. PIN do Elm-BT jest chyba stały i nie można go zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Czyli należy się liczyć z dodatkowym poborem prądu przez moduł BT Nie inaczej > PIN do Elm-BT jest chyba stały i nie można go zmienić. Zasilający fejsa jest zawsze ten sam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nocek Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Nie inaczej > Zasilający fejsa jest zawsze ten sam . W takim razie dzięki za informacje Już wiem, że jednak lepszym rozwiązaniem będzie zakup przedłużacza do Elma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.