Skocz do zawartości

Check Engine - zgasła w trackie jazdy. (Croma)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kupiłem sobie piękną Cromę. Przejechałem około 300 km i dzisiaj taki oto problem.

Zapaliłem autko i przejechałem powoli około 40 metrów ... Usłyszałem 4 sygnały jak od alarmu (jechałem powoli to usłyszałem) nie myślałem że to ja ale niestety auto zgasło i nie zapaliło więcej... Zaświecił się Check Engine i do tego mrugała kontrolka od alarmu. Kilka prób zapalenia i nic. Wysiadłem uzbroiłem alarm rozbroiłem alarm wsiadłem zapaliłem i pojechałem smile.gif ale check engine się dalej świeci. Nie wiem nic wiele o tym samochodzie bo dopiero kupiłem ale alarm nie oryginalny tylko dokładany ale uzbrajany i rozbrajany z oryginalnego kluczyka.

Pojadę do serwisu ale dopiero w poniedziałek więc mam zagwozdkę. Auto normalnie pali i jedzie, komputer nie pokazuje jakiegoś wysokiego spalania ...

Możliwe że to alarm coś namieszał czy raczej zacząć się stresować? Czytałem kilka wątków na necie i sprawa może być prosta ale też całkiem poważna ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Usłyszałem 4 sygnały jak od alarmu auto zgasło i nie zapaliło

> Wysiadłem uzbroiłem alarm rozbroiłem alarm wsiadłem zapaliłem i pojechałem

> ale check engine się dalej świeci.

Najwyraźniej z jakiegoś niewiadomego powodu zadziałał alarm i rozłączył któryś z obwodów .

Masz do niego jakąś instrukcję ? - często ilość piknięć/mrugnięć diody mówi o tym który z czujników zadziałał ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ponownym zapaleniu samochodu Check engine zgasło...

Dzwoniłem do serwisu ale nic mi wiele gość nie powiedział. Mogło być spowodowane przez alarm ... Jak nie przyjadę i nie zapłacę 120 to się nie dowiem smile.gif

Jak się nie pojawi ponownie to nic nie będę z tym robił. Kupiłem ELM to sobie zerknę co to za błąd był ... Napiszę jak sprawdzę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłem ELM to sobie zerknę co to za błąd

> był ... Napiszę jak sprawdzę ...

Też kupiłem ELM 327 v 2 przez to przybył mi dodatkowy problem. ELM powoduje błędy w centralce samochodu. Dzisiaj gość z Viakena powiedział, że coś z moim ELM nie tak. Uważaj więc, żeby po podłączeniu nie przybyło ci więcej błędów wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ELM powoduje błędy w centralce

> samochodu. Dzisiaj gość z Viakena powiedział, że coś z moim ELM nie tak.

ELM by Viaken - o nim tak mówił ? zlosnik.gif

Ja mam właśnie od nich - i to pierwsza wersja z Chin , którą trzeba było przerobić jeszcze we własnym zakresie albo odsyłać do nich .

Wybrałem opcję nr 1 i zrobiłem to zgodnie ze sztuką z pdf-u od producenta ELM-a , a to było trochę więcej niż tylko wycięcie rezystora pomiędzy liniami CAN .

Do dzisiaj fejs bezbłędnie działa i żadnych błędów nie generuje ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę mnie zmartwiliście kupiłem coś takiego KLIK ale teraz się boję połączyć.

Wiesz co, mam coś co wygląda tak samo (z zewnątrz zlosnik.gif) i śmiga bez przeróbek bez najmniejszego problemu. Trochę modułów aktywowałem, parę błędów też skasowałem wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz co, mam coś co wygląda tak samo (z zewnątrz ) i śmiga bez przeróbek bez najmniejszego

> problemu. Trochę modułów aktywowałem, parę błędów też skasowałem .

Dziś znajomym się bawił w pandzie, bo nie mogłem uruchomić i działa ekstra i będę zamawiać ale na bluetooth. Może jutro zobaczymy jak działa w cromie.

Kumpel ma w htc na androidzie tourq czy coś takiego i hula po bluetooth jak marzenie, panda zdiagnozowana i błędy skasowane.

50zł to nie dużo, kasacja błędów to zwykle 100zł lub więcej bez znajomości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę mnie zmartwiliście kupiłem coś takiego KLIK

Z wyglądu mam taki sam .

Tyle że jak pisałem mój wymagał przeróbki bo nie chciał się łączyć ze wszystkimi modułami CAN , no ale teraz już raczej wszyscy handlują przerobionymi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz co, mam coś co wygląda tak samo (z zewnątrz ) i śmiga bez przeróbek bez najmniejszego

> problemu. Trochę modułów aktywowałem, parę błędów też skasowałem .

ja mam identyczny i chodzi bez przeróbek. Jedyne na co trzeba uważać to ustawienia portów. Pozatym bezproblemowo;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kumpel ma w htc na androidzie tourq czy coś takiego i hula po bluetooth jak marzenie,

Problem z BT jest taki, ze ciezko nim zrobić proxy alignment. Wysrywa się, przez co można sobie trochę skomplikować sprawę. Takowy też mam i używam go tylko do podglądu parametrów przez telefon i ewentualnego kasowania błędów wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takowy też mam i używam go tylko do podglądu parametrów przez

> telefon i ewentualnego kasowania błędów .

właśnie czekam ile ostatecznie mnie wyniesie naprawa pandy, diagnostyka komputerowa, odczyt i kasacja błędów + dumanie elektryka a o czujniku nie wspomnę ale 50zł + przesyłka to będzie pewnie 1/4 kosztów które poniosę więc i tak decyduję się na zakup ale jeszcze zobaczę jak na cromie chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem z BT jest taki, ze ciezko nim zrobić proxy alignment. Wysrywa się, przez co można sobie

> trochę skomplikować sprawę. Takowy też mam i używam go tylko do podglądu parametrów przez

> telefon i ewentualnego kasowania błędów .

Zastanawiam się, czy sobie na BT kupić - w wersji mini, włożyć go do gniazda OBD i zamknąć klapkę. Ciekaw jestem, czy taki BT się zmieści za klapką. Głównie mi chodzi o pilnowanie DPF-u i łatwe robienie logów podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się, czy sobie na BT kupić - w wersji mini, włożyć go do gniazda OBD i zamknąć klapkę.

> Ciekaw jestem, czy taki BT się zmieści za klapką. Głównie mi chodzi o pilnowanie DPF-u i łatwe

> robienie logów podczas jazdy.

BT fizycznie mieści się spokojnie pod klapką - nie musi być to nawet wersja mini. Jednak - poza wspomnianymi potencjalnymi problemami z osiowaniem - do montażu na stałe zniechęciło mnie coś innego. BT jest stale widoczne w otoczeniu sieciowym. Czyli teoretycznie ktoś może podjechać z laptopem i z samochodu obok zacząć sterować moim! Scenariusz niby mało prawdopodobny, ale jednak na samopoczucie wpływa...

Zrobiłem trochę inaczej, bo głównym moim celem było uwolnienie się od ciągłego otwierania klapki. Nabyłem mały przedłużacz i wyprowadziłem go za klapką w stronę nóg kierowcy. Sięga w sam raz - podłączony BT nie zahacza o nogi, a śpi się spokojniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BT fizycznie mieści się spokojnie pod klapką - nie musi być to nawet wersja mini. Jednak - poza

> wspomnianymi potencjalnymi problemami z osiowaniem - do montażu na stałe zniechęciło mnie coś

> innego. BT jest stale widoczne w otoczeniu sieciowym. Czyli teoretycznie ktoś może podjechać z

> laptopem i z samochodu obok zacząć sterować moim! Scenariusz niby mało prawdopodobny, ale

> jednak na samopoczucie wpływa...

> Zrobiłem trochę inaczej, bo głównym moim celem było uwolnienie się od ciągłego otwierania klapki.

> Nabyłem mały przedłużacz i wyprowadziłem go za klapką w stronę nóg kierowcy. Sięga w sam raz

> - podłączony BT nie zahacza o nogi, a śpi się spokojniej.

Też o tym myślałem... Tylko, że zasilanie złącza OBD o ile się nie mylę jest po stacyjce - trzeba przekręcić kluczyk aby połączyć się kabelkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko, że zasilanie złącza OBD o ile się nie mylę jest po stacyjce - trzeba

> przekręcić kluczyk aby połączyć się kabelkiem.

Napięcie na pinie16 gniazda jest cały czas , przekręcając kluczyk podajesz zasilanie na ECU i dlatego dopiero wtedy można się z nim połączyć smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napięcie na pinie16 gniazda jest cały czas , przekręcając kluczyk podajesz zasilanie na ECU i

> dlatego dopiero wtedy można się z nim połączyć

Czyli należy się liczyć z dodatkowym poborem prądu przez moduł BT przy wyłączonej stacyjce około 20mA.

PIN do Elm-BT jest chyba stały i nie można go zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.