Rfck Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Witajcie Czy ktoś z was miał do czynienia ze specyfikiem o nazwie MOTUL ENGINE CLEAN. Preparat służy do wypłukania zabrudzeń i osadów z silnika który dolewamy do oleju przed jego wymianą Właśnie mam termin zmiany oleju ( jeżdżę na 5w40 Castrola) i ostatnio znalazłem bardzo negatywne opinie o tym oleju i co potrafi zrobić w silniku... Między innymi chciałem właśnie użyć takiego specyfiku, olej który teraz zaleję to Motul X-cess 5w40 bardzo zalecany do mojego motoru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 przy każdej zmianie oleju tego używam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Przy żadnym silniku (od Fiata 126p do Stilo) nie bawiłem się w płukanie silnika. A przy trwałości obecnych silników uważam to za bezsens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 > Przy żadnym silniku (od Fiata 126p do Stilo) nie bawiłem się w płukanie silnika. > A przy trwałości obecnych silników uważam to za bezsens. Hmm a dlaczego, widziałeś zdjęcia jaką maź potrafi zostawić olej wewnątrz silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Hmm a dlaczego, widziałeś zdjęcia jaką maź potrafi zostawić olej wewnątrz silnika ? I co z tego? I tak silniki przejeżdżają grubo ponad 200 000km przy normalnym wymienianiu oleju bez żadnych tam cudów na kiju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 3 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > I co z tego? > I tak silniki przejeżdżają grubo ponad 200 000km przy normalnym wymienianiu oleju bez żadnych tam > cudów na kiju. Stosowanie tego specyfiku może poprawić warunki pracy silnika, staram się dbać o silnik i jesli mogę zrobić coś niewielkim kosztem to czemu nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Stosowanie tego specyfiku może poprawić warunki pracy silnika, staram się dbać o silnik i jesli > mogę zrobić coś niewielkim kosztem to czemu nie? Uważam, że to sztuka dla sztuki ale jak poprawi Ci to samopoczucie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 3 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Uważam, że to sztuka dla sztuki ale jak poprawi Ci to samopoczucie... No właśnie nie wiem czy to jest coś warte. Liczę na to że ktoś kto tego używał powie coś więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > No właśnie nie wiem czy to jest coś warte. Liczę na to że ktoś kto tego używał powie coś więcej. ile rocznie km robisz? ile lat to auto jeszcze pozyje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 no to może ja coś powiem : używam i będę używał bo nie osadza się nagar tzn jest rozpuszczany przez taki specyfik, jak byś ściągnął pokrywę zaworów przed i po zastosowaniu to od razu zobaczysz różnicę, wałek, zawory, blok wewnątrz jest czysty a co za tym idzie wszystko lżej pracuje olej nie napotyka przeszkód aby dotrzeć wąskimi kanalikami np do panewek , słychać to po uruchomieniu silnika - zaraz napiszesz że to po zalaniu nowego oleju - kiedyś nie stosowałem żadnych płukanek, też byłem sceptycznie do nich nastawiony, że uszczelniacze wycieki i takie tam inne tak jak z przejściem z oleju półsyntetycznego na syntetyczny, stilakiem zrobiłem ponad 100tyś , croma już miała 2 wymiany z dodatkiem "myjącym" i jeździ - poprzedni właściciel lał też castrola wszystko było wewnątrz oblepione mazią, po wylaniu tego szajsu silnik ciszej i aksamitniej pracuje, na koniec tylko dodam że od zakupu stilo stosowałem i stosuję oleje Motul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 3 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > ile rocznie km robisz? ile lat to auto jeszcze pozyje ? Jakie to ma znaczenie? Jeżdże rocznie około 20 000 km , auto ma 96 tyś i chcę żeby zyło jak najdłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Co z ciśnieniem oleju na zakrętach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Hmm a dlaczego, widziałeś zdjęcia jaką maź potrafi zostawić olej wewnątrz silnika ? Ostatnio robiłem UPG w moim aucie , przebieg ~172000km, od 32000km leję Lotosa 5w40, każdy ostrzegał że zostawia syf itd. po zdjęciu głowicy nic złego nie zaobserwowałem, krzywki wałków idealne, żadnego nagaru czy mazi. W każdym aucie zmieniam olej co 10kkm lub co rok(przed zimą) może to jest receptą na czysty silnik w środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 3 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Co z ciśnieniem oleju na zakrętach? Nie pojawia się już lampka , ale wciąż nie jestem pewien ilości tego oleju dlatego teraz przy zmianie będę to na bieżąco kontrolował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Jakie to ma znaczenie? > Jeżdże rocznie około 20 000 km , auto ma 96 tyś i chcę żeby zyło jak najdłużej. wg mnie spore. 10 lat x 20kkm = 200 + 96 . = 300 ? Naprawde uwazasz ze bedziesz jezdzil dluzej ( 2024r ) i ten silnik moze nie przezyc 300kkm ze potrzebne mu sa takie zabiegi ? Jakbys robil 200 w rok... to mozna by pucowac chuchac dmuchac.... ale tak ? No chyba ze jeszcze masz w opcji zostawic pascia... wnukowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 3 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > wg mnie spore. 10 lat x 20kkm = 200 + 96 . = 300 ? Naprawde uwazasz ze bedziesz jezdzil dluzej ( > 2024r ) i ten silnik moze nie przezyc 300kkm ze potrzebne mu sa takie zabiegi ? Jakbys > robil 200 w rok... to mozna by pucowac chuchac dmuchac.... ale tak ? No chyba ze jeszcze masz > w opcji zostawic pascia... wnukowi Tak, mam zamiar nim jeździć do końca jego dni więc chciałbym na niego "pochuchać" jeśli się da. Jak dojeździ do 300k to zrobie mu generalny remont silnika. Powiedzmy że mam taki preparat za darmo , użyć go czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > Tak, mam zamiar nim jeździć do końca jego dni więc chciałbym na niego "pochuchać" jeśli się da. Jak > dojeździ do 300k to zrobie mu generalny remont silnika. a to zmienia postac rzeczy > Powiedzmy że mam taki preparat za darmo , użyć go czy nie jakiej odpowiedzi oczekujesz ? Nikt sensownie sie nie jest w stanie wypowiedziec bo nie rozbiera co tydzien motoru zeby sprawdzic ile nagaru zmylo badz nie. Takie testy przeprowadzaja producenci . Dziwnym trafem bez czytania wiadomo jakie sa wyniki Jak chcesz zglebic temat to o ile sie doszukasz skladu , jakiejs dokumentacji ( a i to trzeba ostroznosci zeby wylowic suche info od marketingowego belkotu) , przeanalizujesz po co i na co sie wziely poszczegolne skladniki i jakie maja zastosowanie... i skonfrontujesz to z tym "co robi sam olej" to wtedy mozesz SPROBOWAC poskladac sobie to w glowie i wyciagnac wnioski . tak to widze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 hehe sorry ale nawet jak kupujesz auto nowe producent nie wspomina o specyfiku myjacym silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 > hehe sorry ale nawet jak kupujesz auto nowe producent nie wspomina o specyfiku myjacym silnik Bo by silnik więcej jeszcze wytrzymał, i co wtedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 dziala to w 2 strony > ryzyko zalezy od nas samych jezeli sie uda ok, bedziesz zadowolony, jezeli nie <to twoja mina bedzie mowic o wszystkim... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rfck Napisano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 > dziala to w 2 strony > ryzyko zalezy od nas samych jezeli sie uda ok, bedziesz zadowolony, jezeli > nie Heh panowie nie mówimy tu o jakiejś skomplikowanej operacji tylko o użyciu preparatu do płukania silnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 4 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 > Heh panowie nie mówimy tu o jakiejś skomplikowanej operacji tylko o użyciu preparatu do płukania > silnika . Jak masz za free to lej . Tobie sie zrobi lepiej. A czy silnikowi - nikt tego nie jest w stanie ci powiedziec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unimor Napisano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2014 Ja zrobiłem płukanie i silnik lepiej pracuje. Pod korkiem jest czysty bez masła czy coś.A robiłem przy 165 tys. km. I do dziś żyje. Po płukaniu i dolaniu lepiej reagował na dodaniu gazu i trochę zmniejszyło spalanie. Ale wadą że trochę dłużej trwa rozgrzanie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasgow1 Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 Drogie jest takie płukanie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 30 - 50 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 > 30 - 50 zł za 20 dychy już można przyzwoitą płukankę kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolchoz Napisano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2014 Używam preparatu Liqui Moly Motospulung i potwierdzam, że wypłukuje nagary. Prosty test- wymiana oleju z dieslu. Wiadomo, że po zalaniu świeżego i uruchomieniu silnika, olej momentalnie robi się czarny. Po płukance dłużej pozostaje czysty. Tylko jedna zasada- wlewamy na gorący silnik i spuszczamy zaraz po zgaszeniu silnika. Nie można pozwolić żeby silnik zalany tym specyfikiem wystygł, bo cały syf osiądzie na dnie miski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.