Skocz do zawartości

[H] Problem z hamulcami, ABS....


aditola

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od stycznia trapi moją Asterkę problem z hamulcami. Zaczęło się od święcących kontrolek ABS oraz ESP - świeciły czasami po kilka dni, czasami w ogóle nie świeciły. Od miesiąca pojawił się problem ze zbyt czułym ABSem - na 50% hamowań włącza się chyba ABS bo pedał pulsuje i słychać pod kołami. Od paru dni znów powróciły kontrolki ale wtedy nie ma problemu z hamowaniem grinser006.gif

Metoda gaz-hamulec-zapłon błędów nie wypluwa, zastanawiam się czy ma ktoś sprzęta z forumowiczów małopolskich, żeby się podpiąć czy ta usterka może być szerzej znana i od razu coś możecie wskazać (czujnik ABS etc)?

Dzięki za podpowiedzi

Adrian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie. U mnie padł czujnik w prawym przednim kole.

Niestety cała piasta do wymiany.

Edit:

Faktycznie są w sprzedaży już czujniki do piast. Naprawdę jestem zaskoczony.

Moja awaria miała miejsce 4 lata temu - nie było takiej opcji yikes.gif

Małe rączki jednak wszystko potrafią grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. podpięcie pod kompa dokładnie pokaże które koło szaleje

> 2. na 90% koronka ABS lub czujnik się skończył.

ok to wiem na co zwrócić uwagę, wiela roboty jest przy wymianie czujnika? Pytam bo nigdy nie robiłem i nie wiem czy sam dam rady i ewentualnie ile majster w warsztacie może krzyknąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> piastę trzeba ściągnąć

> od 50zł w górę

wczoraj zmieniałem koła i poprawiłem wszystkie 4 czujniki i o dziwo (póki) co nic się nie dzieje. Pytanie czy robić, szukać dalej czy czekać aż coś się odezwie?

Pytanie drugie: mechanik powiedział, że jak czujnik z przodu to cała piasta do wymiany a jak z tyłu to są dostępne same czujniki... robi w bambuko? cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wczoraj zmieniałem koła i poprawiłem wszystkie 4 czujniki i o dziwo (póki) co nic się nie dzieje.

> Pytanie czy robić, szukać dalej czy czekać aż coś się odezwie?

> Pytanie drugie: mechanik powiedział, że jak czujnik z przodu to cała piasta do wymiany a jak z tyłu

> to są dostępne same czujniki... robi w bambuko?

robi w bambuko, całe piasty albo kombinacje z wynalazkami/czujnikami dokładanymi do piasty.

Ale w Astrze G/H dość popularnym produktem w sprzedaży są wiązki dochodzące do piasty - może ona/wtyczka pada/zaoksydowała, stąd objaw zniknął jak poruszałeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Od stycznia trapi moją Asterkę problem z hamulcami. Zaczęło się od święcących kontrolek ABS oraz

> ESP - świeciły czasami po kilka dni, czasami w ogóle nie świeciły. Od miesiąca pojawił się

> problem ze zbyt czułym ABSem - na 50% hamowań włącza się chyba ABS bo pedał pulsuje i słychać

> pod kołami. Od paru dni znów powróciły kontrolki ale wtedy nie ma problemu z hamowaniem

> Metoda gaz-hamulec-zapłon błędów nie wypluwa, zastanawiam się czy ma ktoś sprzęta z forumowiczów

> małopolskich, żeby się podpiąć czy ta usterka może być szerzej znana i od razu coś możecie

> wskazać (czujnik ABS etc)?

> Dzięki za podpowiedzi

> Adrian

kiedyś walczyłem z ABS-em w nubirze, po wymianie kabli, czyszczeniu czujnikow i sprawdzeniu mas okazało sie że przyczyna była banalna- końcówka klemy zacisnietej na kablu masy nie łączyła, poodcinałem fabryczne klemy, zalożyłem mosięzne i przestało. dodam ze swiecąca kontrolka wyskakiwała najczesciej przy hamowania albo po uruchomieniu silnika jak ruszałem, a walka była kilkumiesięczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie czy robić, szukać dalej czy czekać aż coś się odezwie?

czekać, mogła to być luzna wtyczka

> Pytanie drugie: mechanik powiedział, że jak czujnik z przodu to cała piasta do wymiany a jak z tyłu to są dostępne same czujniki... robi w bambuko?

w AG robiłem 2xprzód i wymieniałem całe piasty, nie było wtedy jeszcze samych czujników do kupienia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czekać, mogła to być luzna wtyczka

długo czekać nie musiałem bo po tygodni robi się to samo, więc w sobotę zrzucę koła i dogłębnie się wtyczkom, kablom etc przyjrzę, może w piątek uda mi się podpiąć kompa i sprawdzić, które koło on wskazuje to będzie łatwiej...

> w AG robiłem 2xprzód i wymieniałem całe piasty, nie było wtedy jeszcze samych czujników do kupienia

na allegro widzę, że po ok 40-50zł są i ważne jest to czy piasta na 4 lub 5 śrub, ok... a pytanie następne czy do ściągnięcia/założenia nowego czujnika jest potrzebne jakieś specjalistyczne narzędzie? Jakieś ściągacze czy prasa? Pogrzebałem gdzieś na necie, ktoś wymieniał i podważał ostrożnie śrubokrętem dookoła i zmienił. Mam chrapkę sam się za to zabrać tzn z pomocą kuzyna i jego garażu grinser006.gif po pierwsze bo lubię podłubać a po drugie bo nie lubię pakować kasy "wymieniaczom" cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.