aditola Napisano 14 Marca 2015 Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 Witam Od stycznia trapi moją Asterkę problem z hamulcami. Zaczęło się od święcących kontrolek ABS oraz ESP - świeciły czasami po kilka dni, czasami w ogóle nie świeciły. Od miesiąca pojawił się problem ze zbyt czułym ABSem - na 50% hamowań włącza się chyba ABS bo pedał pulsuje i słychać pod kołami. Od paru dni znów powróciły kontrolki ale wtedy nie ma problemu z hamowaniem Metoda gaz-hamulec-zapłon błędów nie wypluwa, zastanawiam się czy ma ktoś sprzęta z forumowiczów małopolskich, żeby się podpiąć czy ta usterka może być szerzej znana i od razu coś możecie wskazać (czujnik ABS etc)? Dzięki za podpowiedzi Adrian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 14 Marca 2015 Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 1. podpięcie pod kompa dokładnie pokaże które koło szaleje 2. na 90% koronka ABS lub czujnik się skończył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exen Napisano 14 Marca 2015 Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 Miałem podobnie. U mnie padł czujnik w prawym przednim kole. Niestety cała piasta do wymiany. Edit: Faktycznie są w sprzedaży już czujniki do piast. Naprawdę jestem zaskoczony. Moja awaria miała miejsce 4 lata temu - nie było takiej opcji Małe rączki jednak wszystko potrafią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 14 Marca 2015 Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 > Miałem podobnie. U mnie padł czujnik w prawym przednim kole. > Niestety cała piasta do wymiany. Na allegro widziałem same czujniki, także nie trzeba piasty zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 14 Marca 2015 Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 > Na allegro widziałem same czujniki, także nie trzeba piasty zmieniać. Faktycznie można kupić, są nawet do AG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aditola Napisano 14 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 > 1. podpięcie pod kompa dokładnie pokaże które koło szaleje > 2. na 90% koronka ABS lub czujnik się skończył. ok to wiem na co zwrócić uwagę, wiela roboty jest przy wymianie czujnika? Pytam bo nigdy nie robiłem i nie wiem czy sam dam rady i ewentualnie ile majster w warsztacie może krzyknąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 14 Marca 2015 Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 > wiela roboty jest przy wymianie czujnika? piastę trzeba ściągnąć > ile majster w warsztacie może krzyknąć? od 50zł w górę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aditola Napisano 19 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 > piastę trzeba ściągnąć > od 50zł w górę wczoraj zmieniałem koła i poprawiłem wszystkie 4 czujniki i o dziwo (póki) co nic się nie dzieje. Pytanie czy robić, szukać dalej czy czekać aż coś się odezwie? Pytanie drugie: mechanik powiedział, że jak czujnik z przodu to cała piasta do wymiany a jak z tyłu to są dostępne same czujniki... robi w bambuko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 > wczoraj zmieniałem koła i poprawiłem wszystkie 4 czujniki i o dziwo (póki) co nic się nie dzieje. > Pytanie czy robić, szukać dalej czy czekać aż coś się odezwie? > Pytanie drugie: mechanik powiedział, że jak czujnik z przodu to cała piasta do wymiany a jak z tyłu > to są dostępne same czujniki... robi w bambuko? robi w bambuko, całe piasty albo kombinacje z wynalazkami/czujnikami dokładanymi do piasty. Ale w Astrze G/H dość popularnym produktem w sprzedaży są wiązki dochodzące do piasty - może ona/wtyczka pada/zaoksydowała, stąd objaw zniknął jak poruszałeś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nuba98 Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 > Witam > Od stycznia trapi moją Asterkę problem z hamulcami. Zaczęło się od święcących kontrolek ABS oraz > ESP - świeciły czasami po kilka dni, czasami w ogóle nie świeciły. Od miesiąca pojawił się > problem ze zbyt czułym ABSem - na 50% hamowań włącza się chyba ABS bo pedał pulsuje i słychać > pod kołami. Od paru dni znów powróciły kontrolki ale wtedy nie ma problemu z hamowaniem > Metoda gaz-hamulec-zapłon błędów nie wypluwa, zastanawiam się czy ma ktoś sprzęta z forumowiczów > małopolskich, żeby się podpiąć czy ta usterka może być szerzej znana i od razu coś możecie > wskazać (czujnik ABS etc)? > Dzięki za podpowiedzi > Adrian kiedyś walczyłem z ABS-em w nubirze, po wymianie kabli, czyszczeniu czujnikow i sprawdzeniu mas okazało sie że przyczyna była banalna- końcówka klemy zacisnietej na kablu masy nie łączyła, poodcinałem fabryczne klemy, zalożyłem mosięzne i przestało. dodam ze swiecąca kontrolka wyskakiwała najczesciej przy hamowania albo po uruchomieniu silnika jak ruszałem, a walka była kilkumiesięczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 > Pytanie czy robić, szukać dalej czy czekać aż coś się odezwie? czekać, mogła to być luzna wtyczka > Pytanie drugie: mechanik powiedział, że jak czujnik z przodu to cała piasta do wymiany a jak z tyłu to są dostępne same czujniki... robi w bambuko? w AG robiłem 2xprzód i wymieniałem całe piasty, nie było wtedy jeszcze samych czujników do kupienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 20 Marca 2015 Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 > wczoraj zmieniałem koła i poprawiłem wszystkie 4 czujniki i o dziwo (póki) co nic się nie dzieje. Ja miałem podobną sytuację w zeszłym roku. Poprawiłem, oczyściłem całość i od roku odpukać spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aditola Napisano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 > czekać, mogła to być luzna wtyczka długo czekać nie musiałem bo po tygodni robi się to samo, więc w sobotę zrzucę koła i dogłębnie się wtyczkom, kablom etc przyjrzę, może w piątek uda mi się podpiąć kompa i sprawdzić, które koło on wskazuje to będzie łatwiej... > w AG robiłem 2xprzód i wymieniałem całe piasty, nie było wtedy jeszcze samych czujników do kupienia na allegro widzę, że po ok 40-50zł są i ważne jest to czy piasta na 4 lub 5 śrub, ok... a pytanie następne czy do ściągnięcia/założenia nowego czujnika jest potrzebne jakieś specjalistyczne narzędzie? Jakieś ściągacze czy prasa? Pogrzebałem gdzieś na necie, ktoś wymieniał i podważał ostrożnie śrubokrętem dookoła i zmienił. Mam chrapkę sam się za to zabrać tzn z pomocą kuzyna i jego garażu po pierwsze bo lubię podłubać a po drugie bo nie lubię pakować kasy "wymieniaczom" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.