Skocz do zawartości

Getz 1,3 wymiana hydraulicznych kompensatorów luzu zaworowego


Rekomendowane odpowiedzi

Z nastaniem zimniejszych dni, w Getzu żony pojawiło się stukanie od hydraulicznych samoregulatorów zaworów.

Może ktoś się orientuje w koszcie wymiany tego ustrojstwa ? Wiem, że jest ich 12 i kosztują ok. 30zł/szt. Ile może wynieść robocizna ? Czy w tym modelu silnika do wymiany regulatorów trzeba ściągać wałek rozrządu, a więc i pasek ?

 

A może pomoże zmiana oleju ? Obecnie pełen syntetyk, bodajże GM 5W30.       

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej lepszego oleju, np. Motul x-cess 5W30 i sprawdź czy coś się zmieni. Długo stukają? Jeżeli kilkanaście sekund do minuty po odpaleniu to nie ruszałbym tylko jeździł i obserwował.

 

Nie znam silnika, ale nie wyobrażam sobie za bardzo ich wymiany bez zdejmowania wałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukanie pojawia się nie tuż po odpaleniu, tylko po ok.5 przejechanych kilometrach. Najbardziej słyszalne jest na wolnych obrotach. Dźwięk narasta coraz bardziej i naraz jest cisza. Za chwilę znowu zaczyna narastać, znowu cisza i tak w kółko.

Właśnie myślę nad tym proponowanym olejem, może coś wyciszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej lepszego oleju, np. Motul x-cess 5W30 i sprawdź czy coś się zmieni. Długo stukają? Jeżeli kilkanaście sekund do minuty po odpaleniu to nie ruszałbym tylko jeździł i obserwował.

 

Nie znam silnika, ale nie wyobrażam sobie za bardzo ich wymiany bez zdejmowania wałka.

 

Przeglądam ofertę Motula i nie widzę X-cess 5W30 tylko 5W40. Myślę że to nie robi znacznej różnicy.

A tak z ciekawości zapytam, dlaczego właśnie ten olej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukanie pojawia się nie tuż po odpaleniu, tylko po ok.5 przejechanych kilometrach. Najbardziej słyszalne jest na wolnych obrotach. Dźwięk narasta coraz bardziej i naraz jest cisza. Za chwilę znowu zaczyna narastać, znowu cisza i tak w kółko.

Właśnie myślę nad tym proponowanym olejem, może coś wyciszy.

 

Wygląda jakby ciśnienie spadało, szczególnie na głowicy.

Warto byłoby zmierzyć.

Według tego co piszesz stukanie może nie być spowodowane przez same popychacze, lecz bardziej skutkiem słabego ciśnienia. Nie jest to jakaś typowa przypadłość tego silnika?

 

Spróbowałbym jeszcze zalać płukankę do oleju, zlać olej, zalać Motula. Zaszkodzić nie zaszkodzi, powinno pomóc. 

Nie zaszkodziłoby zdjąć miskę, wyczyścić smok pompy oleju.

 

 

5W30 jest Motul X-Clean. Też dobry olej. Kupuj tylko u sprzedawcy z aktualnym certyfikatem Motula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie zużycie hydraulicznych regulatorów to niestety przypadłość tych silników. Po przejechaniu kilkunastu km stukanie znika całkowicie. W maju była wymieniana (z powodu korozji) miska olejowa na oryginał więc smok był wyczyszczony. Myślę nad wymianą oleju na tego Motula, tylko nie więc czy X-cess czy X-clean ? Możesz polecić pewnego sprzedawcę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z nastaniem zimniejszych dni, w Getzu żony pojawiło się stukanie od hydraulicznych samoregulatorów zaworów.

Może ktoś się orientuje w koszcie wymiany tego ustrojstwa ? Wiem, że jest ich 12 i kosztują ok. 30zł/szt. Ile może wynieść robocizna ? Czy w tym modelu silnika do wymiany regulatorów trzeba ściągać wałek rozrządu, a więc i pasek ?

 

A może pomoże zmiana oleju ? Obecnie pełen syntetyk, bodajże GM 5W30.       

 

Olej nie wiele pomoże bo one tak maja  ;)  da sie je wymienić bez ściagania  wałka  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej nie wiele pomoże bo one tak maja  ;)  da sie je wymienić bez ściagania  wałka  ;)

 

A możesz coś przybliżyć odnośnie tej wymiany bez rozbiórki rozrządu ? Może jakiś manual, albo link. Dałbym swojemu mechanikowi temat do rozważenia... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeważnie daje radę bez wsparcia, ale tego silnika jeszcze nie rozbierał i mówił że prawdopodobnie trzeba będzie rozebrać rozrząd.

Pomyślałem że może jest jakiś myk by wymienić regulatory bez ściągania wałka. Skoro to prosta czynność to tym lepiej.

Dzięki za info :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Hmm gdy bym miał takiego mechanika że musisz mu dawać istrukcje do tak prostej czynności to bym go zmienił  ;] 

zdejmujesz pokrywe -klawiature i wymieniasz ,potem składasz i tyle czasem dłużej trwa wymiana klocków w nowych autach ;)  

 

Mechanik ściągnął pokrywę, obejrzał i stwierdził że zdjęcie klawiatury w celu dojścia do regulatorów to również ściągnięcie paska rozrządu (przy tym wymiana paska i simeringa na wałku). Jak wyceniasz taką robotę i ile czasu zajmuje ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Mechanik ściągnął pokrywę, obejrzał i stwierdził że zdjęcie klawiatury w celu dojścia do regulatorów to również ściągnięcie paska rozrządu (przy tym wymiana paska i simeringa na wałku). Jak wyceniasz taką robotę i ile czasu zajmuje ? 

 

Przeglądnąłem zdjęcia pierwszej lepszej głowicy na allegro i według mnie nie trzeba sciągać rozrządu z wałkiem. Wystarczy odkręcić stopki trzymające wałki pośrednie klawiatury i wszystko się demontuje od góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądnąłem zdjęcia pierwszej lepszej głowicy na allegro i według mnie nie trzeba sciągać rozrządu z wałkiem. Wystarczy odkręcić stopki trzymające wałki pośrednie klawiatury i wszystko się demontuje od góry.

 

Nie zajmujesz się czasem mechaniką ? Podjechałbym do Ciebie na wymianę ;) , nowe kompensatory już mam zakupione. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


nowe kompensatory już mam zakupione.

 

Gdzie i za ile kupiłeś ? Pytam bo widzę takie same za 14 zł i za 33 i za 50 - numerek ten sam. Mój mechanik powiedział ze jeśli zechcę to mi bez problemu to wymieni. Wymieniłem teraz olej i narazie zero stukania. Poprzednio też tak było po wymianie. a problem powrócił po 8 tysiącach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zajmujesz się czasem mechaniką ? Podjechałbym do Ciebie na wymianę ;) , nowe kompensatory już mam zakupione. 

Ja wymieniałem sam nie bedąc mechanikiem, silnik 1.3 SOHC, nie trzeba ściągać paska rozrządu ani ruszać wałka, zdejmuje się tylko klawiaturę z góry. Godzina roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są chyba 2 silniki 1.3 , jeden 82 a drugi 85 KM - są takie same ? Ja mam 82 KM. Jaki jest efekt po wymianie ? "Maszyna do szycia"  ( podobny dźwięk ) przestała działać ? Które kupiłeś te kompensatory ? U mnie po wymienia oleju cisza ale już tak było wcześniej więc wymienić trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie i za ile kupiłeś ? Pytam bo widzę takie same za 14 zł i za 33 i za 50 - numerek ten sam. Mój mechanik powiedział ze jeśli zechcę to mi bez problemu to wymieni. Wymieniłem teraz olej i narazie zero stukania. Poprzednio też tak było po wymianie. a problem powrócił po 8 tysiącach.

 

Nie pamiętam gdzie, ale zamawiałem przez neta. Kompensatory firmy AJUSA za 170zł z przesyłką -12szt. czyli chyba te najtańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są chyba 2 silniki 1.3 , jeden 82 a drugi 85 KM - są takie same ? Ja mam 82 KM. Jaki jest efekt po wymianie ? "Maszyna do szycia"  ( podobny dźwięk ) przestała działać ? Które kupiłeś te kompensatory ? U mnie po wymienia oleju cisza ale już tak było wcześniej więc wymienić trzeba.

 

Silnik mam ten 82KM. Kompensatory kupione ale jeszcze nie wymieniłem bo latem jest cisza. Mechanik twierdzi że tylko jeden stuka, ale pewnie za chwilę zaczną pozostałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.